Skocz do zawartości
rpp

[410l] rpp nowy baniak

Rekomendowane odpowiedzi

Tak żeby się zmobilizować do pracy zakładam wątek gdzie będę opisywał budowę nowego baniaka.

Na początek miejsce "zbrodni" (sprzed paru miesięcy - teraz wygląda to zdecydowanie lepiej)

1301-dziura.jpg

Widok od strony salonu - akwa będzie zrównane ze ścianą i dookoła będzie ramka imitująca obraz.

Cała reszta będzie stała w drugim pokoju.

Baniaczek zdecydowanie pod SPSy. Wymiary to ok. 117x65x55(wys). Z wymiarami nie zaszaleję bo szerokość i wysokość jest ograniczona wymiarami dziury w ścianie nośnej. Głębokość za to wynika z długości moich rąk :-) i możliwości sięgnięcia do przedniej ściany akwa stojąc z tyłu baniaczka (od przodu nie będzie możliwości grzebania).

Stelaż już zrobiony (pancerna konstrukcja :-) raczej nie powinno być z nią problemu). Jak pomaluję to wrzucę fotki.

Akwarium będzie zrobione z Opti tylko jeszcze nie zdecydowałem czy z białym czy z czarnym silikonem (teraz mam z białym i od 3 lat nie mam z tym jakiś problemów więc na 90% będzie biały).

Nad całością będzie czuwał Profilux (już sobie grzecznie leży w pudełku).

Pompa obiegowa to Deltec HLP 4745.

Zastanawiam się nad cyrkulacją. Na razie razem z Profiluxem kupiłem sterowaną Tunze 7240/2 (z tego co wiem to o wydajności 5000l/h). Zastanawiam się czy zaszaleć i kupić jeszcze ze 2 sterowane Tunze (o wydajności pewnie co najmniej 10000) czy na początek spasować i kupić jakieś 2 Koralie (a może te na 12V da się sterować z poziomu Profiluxa??).

No i powoli zabieram się za projektowanie sumpa chociaż do czasu zakupu odpieniacza raczej będą to teoretyczne rozważania :-) bo jego dokładna budowa będzie uzależniona od wymogów pienidła.

Aha - jak fundusze dadzą radę to nad baniakiem zawisną LEDy :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potencjał jest, czekam na dalsze kroki :bow

Powodzenia


zbiornik 90x42x45+sump; odpieniacz Deltec APH525; oświetlenie T5:2x39W+ 90W LED; wystartowało 11.08.2009; moja wiedza dojrzewa razem z akwarium

MOJE AKWA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając różne projekty sumpów wyszło mi coś takiego (na razie bez konkretnych wysokości bo to będzie zależało od odpieniacza):

1301-nowy_sump.jpg

Generalnie w szafce będę miał ok. 110cm szerokości i jakieś 38cm głębokości (wysokość pewnie z 80cm wyjdzie).

Docelowo chciałbym spróbować z ZEOvitem i zastanawiam się czy w takim przypadku dałoby się wstawić filtr do ZEO w tą komorę gdzie będzie wyjście do pompy? Czy taki filtr powinien jednak stać wcześniej i co ważniejsze mieć swoją odrębną komorę?

Aha - jeszcze jedno. Czy na wejściu do pompy dać jakiś zawór (chodzi mi o kwestie, że chciałbym wypiąć pompę żeby np. ją oczyścić a wolałbym uniknąć spuszczania wody z sumpa bo będzie to uciążliwe).

Czy może wstawić jakiś śrubunek który w razie czego dałoby się jakąś nakrętką zakryć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mysle ze przed pompa warto dac zawor, a miedzy zaworem i pompa srubunek. Jesli szkoda Ci miejsca, to mozesz dac tam jeszcze kolanko, i miec pompe ustawiona rownolegle do krotszego boku sumpa.


pozdrawiam Mateusz

_____________________________________________________________________

140l z panelem, Kessil 360W, Tunze 9012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety prace idą jak krew z nosa (brak czasu i funduszy na wersję jaką bym chciał - a prowizorki nie chcę robić).

Ale żeby się zmotywować do pracy wrzucam aktualny stan (dzisiaj powalczyłem trochę z płytami ze sklejki.

No i pora pochwalić się nowym produktami od Skiby :-)

CRW_9517.jpg

CRW_9519.jpg

CRW_9521.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze dziura w scianie podobna do mojej (moja troche wieksza). Moje tempo prac tez zblizone... no ale u ciebie w mieszkanku juz widze ladniutko... u mnie jescze podlog nie ma 8-) Pytanie mam takie. czy dales stelaz na rowni z dolna granica dziury i plyte przyciales tak by wchodzila na mur, czy moze stelarz izszy o grubosc plyty ktora tylko dochodzi do otworu......

Zbyszek


Panelowe 148 l. (82/47/47 - 15cm panel boczny). Miniflotor AM, Tunze 6025 w obieg, Koralia 4 cyrkulacja. 6x 24W T5 ATI w obudowie DIY.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stelaż dałem na równi z dolną granicą dziury i płytę wyciąłem tak żeby wchodziła na mur.

Dodatkowo stelaż ma możliwość regulacji (4 śruby po rogach) tak żeby w razie czego dało się podciągnąć go do góry jak podłoga by siadła (nie powinna bo specjalnie pod stelażem robiłem przewierty przez wylewkę aż do samego stropu i dałem co ok. 30-40cm dodatkowe "czopy" z betonu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na niektóre tematy zakładane przez nowych forumowiczów (choćby dzisiejszy założony przez wrobal2) i cieszę się, że prace u mnie idą powoli. Przynajmniej mam czas na dokładne przemyślenie mojego baniaka i czytanie różnych for w poszukiwaniu złotego środka :-)

Na razie skupiam się na części technicznej - obsada pewnie będzie dużym wyzwaniem (wstępne przemyślenia już są ale to jeszcze kilka miesięcy zanim stanie się faktem).

W każdym razie jak na ostatnie czasy to idę jak burza :-) (w stosunku do tego co się wcześniej u mnie działo).

Dzisiaj praktycznie skończyłem obudowę stelaża. Niestety patent z zastosowaniem magnesów neodymowych w celu przytrzymania płyty wiórowej u mnie się nie sprawdził. Chciałem dać boczną ściankę właśnie na magnesach żeby móc ją w razie czego łatwo zdjąć ale albo kupiłem za słabe magnesy (4 szt. po 2cm średnicy) albo to się sprawdza o ile płyta o coś na dole się opiera a magnesy ją tylko przytrzymują przy stelażu.

Na dzień dzisiejszy szafka wygląda tak:

CRW_9522.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super robota i bez pospiechu kibicuje dalej:goofy

Na wyrob od Skiby narzekal nie bedziesz. Moja rakieta juz dziala2683-p1010499.jpg2683-p1010531.jpg


Akwarium - 700l - 180x62x65 , Sump - 300l 150x47x42. 

Filtrcja - podzwirowa / refugium 20W / cryptic zone

Osprzet -  Schuran 150 ~ Sicce Syncra 6.0 ~ ATI Sunpower 6x80W + 54W LED ~ 2x Jecod RW-8 ~ Kamoer P4 Pro ~ DD TopUp ~ Eheim Jager 200W

Suplementacja - Balling DIY HD

Konsumpcja Energii- 275 kWh miesiecznie

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek - no mam nadzieję, że na robotę Rafała nie będę narzekał :-) (w sumie to nawet jestem tego pewien).

Jeszcze nie miałem okazji przetestować odpieniacza ale widzę, że chyba też masz pompę Aquabee 2000/1 z igłą. Jeśli tak to jaki masz poziom wody w komorze z odpieniaczem? I druga kwestia czy na wylocie z odpieniacza jest dużo bąbli powietrza? Zastanawiam się nad konstrukcją sumpa - czy niezbędne będzie zastosowanie dodatkowych komór (bubble stop) czy nie muszę się na tym zbytnio koncentrować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki Roland gdzies przoczylem Twoje pytanie.

Ja mam obiegowke 15cm od wylotu odpieniacza. I jakas tam ilosc babelkow leci. Na razie mi to nie przeszkadza. Mysle ze gdybym dal pompe na drugi koniec sumpa w ktorym nie ma przegrod bylo by znacznie lepiej. Jezeli dasz przegrody po problemie. Poziom wody mam jakies 23-25cm.Pompa Aquabee. Wroce do domu to zmierze dokladniej. Nadal jestem w fazie testowania, ustawiania. Odpieniacz mocno przewymiarowany pod moje akwarium zwlaszcza gdzie ze tylko 3rybcie sie ostaly.

Teraz zeby uslyszec akwarium musi nastac kompletna cisza.


Akwarium - 700l - 180x62x65 , Sump - 300l 150x47x42. 

Filtrcja - podzwirowa / refugium 20W / cryptic zone

Osprzet -  Schuran 150 ~ Sicce Syncra 6.0 ~ ATI Sunpower 6x80W + 54W LED ~ 2x Jecod RW-8 ~ Kamoer P4 Pro ~ DD TopUp ~ Eheim Jager 200W

Suplementacja - Balling DIY HD

Konsumpcja Energii- 275 kWh miesiecznie

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minęło niestety kolejne pół roku a ja nadal w lesie. Ale co się odwlecze ....

Ostatnie parę dni poświęciłem na składanie lampy (syzyfowa praca - jakbym miał to robić drugi raz to bym się mocno zastanowił):

1301-crw_0288.jpg

Mam nadzieję, że jutro dotrą do mnie zamówione kable i będę mógł przystąpić do lutowania.

W tzw. międzyczasie zająłem się elektryką w szafce. Jakoś nie mam zaufania do przedłużaczy z Biedronki a mając w poprzednim akwa możliwość wyłączania urządzeń bez konieczności wyciągania wtyczek postawiłem na sprawdzone rozwiązanie z rozdzielnią:

1301-crw_0290.jpg

Elektryka prawie na ukończeniu - muszę tylko wszystko ładnie pospinać wewnątrz rozdzielni i dać kable zasilające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim zdjeciu jak w elektrowni :D, fajnie to wyglada wszystko powoli przemyslane to lubie pozdrawiam i czekam na dalsze zdjecia


bedzie 450L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy te dechy są lakierowane, ale na pewno zabezpieczyłeś je przed wilgocią. Otwieram kolejny temat i znów świetny baniak się zapowiada :D szok. To co lubię, czyli powoli, wszystko przemyślane i dopieszczone :D

Tak się zastanawiam czy to baniak pod lokum był projektowany, czy dom budowany z myślą pod baniak :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LiZaRd sklejki nie zabezpieczałem bo jest wodoodporna (w poprzednim baniaku miałem konstrukcję pod elektrykę właśnie z takiej sklejki i po 3 latach nie było na niej śladu wilgoci, spuchnięcia, itp.

To nie jest surowa deska czy też płyta wiórowa więc nie obawiam się, że złapie wilgoć i spuchnie.

Oczywiście jeśli ktoś ma inne doświadczenia (ale nie gdybanie :-) ) z taką sklejką to proszę o info - mam jeszcze czas na poprawki :-)

Jeśli chodzi o projekt to mieszkanie było projektowane z myślą o baniaku. Widoczna dziura jest w ścianie nośnej :-) (zgłosiłem to na szczęście zanim blok zaczął "rosnąć" więc deweloper miał czas na zmianę projektu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przemyśleniu jeszcze raz tematu zabezpieczenia szafki zdemontowałem tak pieczołowicie zrobioną instalację i pomalowałem sklejkę lakierem okrętowym.

Jutro montuję od nowa elektrykę. Przy okazji zrobię to trochę bardziej estetycznie bo w paru miejscach nie bardzo mi się podobało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje doswiadczenie co do sklejki: Wentylacja, bo inaczej zaplesnieje, mialem - widzialem, ale to raczej oczywiste :waving

Fajny projekt, extra elektrownia mnie dopiero czeka przerobka elektryki.


ff37c322e831cc203da4ccb0e5154311u1046a915.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wentylacja będzie - na początek pasywna (same otwory - w poprzednim projekcie było to wystarczające) a w razie czego domontuję wiatraki komputerowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porządna robota.Moją uwagę zwróciło zasilanie.Domyślam się że z racji na wilgotne środowisko i bezpieczeństwo użytkownika cały układ zasilany jest poprzez wyłącznik różnicowo-prądowy.Niestety ze zdięć wynika że wszystko jest zrobione na jednym obwodzie,co w przypadku awarii któregokolwiek elementu układu skutkuje padem całości.Dobrze byłoby pomyśleć o przynajmniej oddzielnej różnicówce do każdej rozdzielni.

Pozdrawiam.


100x50x50(przód opti)+sump 72l,odpieniacz APF600,obieg nj2300,cyrkulacja jebao wp40+koralia3+koralia4,oświetlenie led cree 144w diy,auto dolewka diy,25kg LR,18kg LS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie mam różnicówki przy tych obwodach. Mam tylko na całe mieszkanie.

Z założenia miało to być rozwiązanie pozwalające na proste wyłączanie poszczególnych obwodów i przeglądając najróżniejsze oferty gotowców nic takiego nie znalazłem.

Są fajne rozgałęziacze z możliwością wyłączania każdego gniazdka z osobna ale niestety nie są wodoodporne (przynajmniej IP44) a już parę razy słyszałem, że po paru latach potrafią od środka mocno skorodować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
#328143 rpp :

przeglądając najróżniejsze oferty gotowców nic takiego nie znalazłem.

Masz może linki? Też powoli robię elektrykę do siebie, skrzyneczkę chciałbym zastosować głównie do włącz/wyłącz np. pompy czy obieg podczas karmienia :waving


Akwarium 180L Ricordea&Zoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz jedną różnicówkę na całe mieszkanie to jeszcze gorzej.Proponuję jednak chociaż wydzielenie osobnego obwodu na zasilanie zbiornika.Ja u siebie chociaż przerobiłem sobie rozdzielnicę na różnicówki i tak muszę dorobić obwód tylko do akwarium.Instalacja była wykonana w ten sposób że jedno gniazdo z pokoju gdzie stoi zbiornik jest na jednym obwodzie z kuchnią,gdzie po włączeniu piekarnika i czajnika jednocześnie następuje bummm w rozdzielnicy.Przy zbiorniku słodkowodnym nie miało to większych konsekwencji,teraz jest inaczej.Muszę się do tego zabrać jeszcze w tym tygodniu i ciebie też zachęcam do działania.

Pozdrawiam.


100x50x50(przód opti)+sump 72l,odpieniacz APF600,obieg nj2300,cyrkulacja jebao wp40+koralia3+koralia4,oświetlenie led cree 144w diy,auto dolewka diy,25kg LR,18kg LS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mr_Garden - teraz już nie pamiętam ale wydaje mi się, że na conrad.pl coś takiego było (tylko kosztowało odpowiednio więcej niż standardowe przedłużacze)

markus892 - będę musiał to przemyśleć. Na pewno nie jest to finalna instalacja bo docelowo zamierzam wpakować jeszcze UPSa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki zamiar(nawet już mam małego ups-a)tylko zastanawiam się czy próbować coś podpinać oprócz cyrkulacji.Jakiego Ty planujesz i co będziesz pod niego podpinał.


100x50x50(przód opti)+sump 72l,odpieniacz APF600,obieg nj2300,cyrkulacja jebao wp40+koralia3+koralia4,oświetlenie led cree 144w diy,auto dolewka diy,25kg LR,18kg LS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

markus - pomimo, że mam jakiegoś starego UPSa APC to jednak mam zamiar zakupić Inverter Orvaldi 500W i do tego dopiąć jakiś akumulator 60-80Ah AGM.

Mógłbym kombinować z tym UPSem co mam ale moim zdaniem nie ma to sensu bo działa on na 24V więc musiałbym kupować 2 akumulatory. Kosztowo może zaoszczędziłbym ze 200zł ale akumulatory tej pojemności co się przymierzam są bardzo duże i zajęłoby mi to sporą część szafki.

Co do sprzętu - to na pewno zamierzam podpiąć pompę obiegową. Zastanawiam się nad przynajmniej jedną cyrkulacją ale nie wiem jak zachowują się sterowane pompy Tunze jak zostanie wyłączony Profilux (czy się wyłączą czy będą działać z jakąś [jaką?] wydajnością). Jeśli się będą wyłączały to wtedy musi dojść do tego jeszcze Profilux a to już zaczyna się za duże obciążenie (celuję w jakieś 8-10h podtrzymania napięcia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.