Skocz do zawartości
Tofik

Nowy i nowe doświadcznie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem tu nowy w tematyce morskiej też, chcę założyć sobie nano rafkę od tak dla nowych doświadczeń i nie szufladkowania się tylko w słodkowodnej. Nie mam za dużo pieniędzy więc będę kupować systematycznie i raczej używany sprzęt, a tam gdzie się da będę próbował sam majsterkować.

Planowany maksymalny budżet 1500-2000zl.

Zapoznałem się już z:

FAQ - czyli co powinienneś wiedzieć na pocztątku

Co robić a czego nie robić w akwarium morskim &

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no powitac:)

Tofik FAQ to troche malo, ale wierze ze poczytasz wiecej.

Budzet na 100-120 litrow z panelem moze i starczy. Nie pakuj sie w calkiem male piko rafki bo na to trzeba doswiadczenia i gimnastyki.

Opcji jest wiele na wydanie tych pieniedzy ale za bardzo nie poszalejesz. Sa wdziale dla nowicjuszy podobne tematy wszystko tam znadziesz.

Wrzuc potem Twoje przemyslenia tutaj i napewno cos wiecej sie wtedy skrobnie.

Milej lektury


Akwarium - 700l - 180x62x65 , Sump - 300l 150x47x42. 

Filtrcja - podzwirowa / refugium 20W / cryptic zone

Osprzet -  Schuran 150 ~ Sicce Syncra 6.0 ~ ATI Sunpower 6x80W + 54W LED ~ 2x Jecod RW-8 ~ Kamoer P4 Pro ~ DD TopUp ~ Eheim Jager 200W

Suplementacja - Balling DIY HD

Konsumpcja Energii- 275 kWh miesiecznie

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jestem tu nowy w tematyce morskiej też, chcę założyć sobie nano rafkę od tak dla nowych doświadczeń i nie szufladkowania się tylko w słodkowodnej. Nie mam za dużo pieniędzy więc będę kupować systematycznie i raczej używany sprzęt, a tam gdzie się da będę próbował sam majsterkować.

Planowany maksymalny budżet 1500-2000zl.