Skocz do zawartości
koski

mam Pytanie jedno... albo i dwa.

Rekomendowane odpowiedzi

1. Jakie pompki cyrkulacujne musze zainstalować do akwarium 80x50x50 przy pompie głwnej Hailea 1750 l/h. Czy wystarczą dwie głowice STEP (1 i 2)?

2. Czy istnieje możliwość umieszczenia odpieniacza lekko ukośnie, tak aby o troche zwiększyć jego zanurzenie, i jaką pompkę zastosowań?

Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi, wiem że mogą wydawać się nieco śmieszne ale każdy kiedyś zaczynał i dobrze by było odrazu kupić przęt sprawdzony przez inym miłośników. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Też jestem początkujący bo mam nano dopiero 4 m-ce, ale myślę że musisz mieć conajmniej 2x Step 3. Co do odpieniacza to nie wiem jaki masz. Mój miniflotor nie działa jak należy bo mam poziom wody 30 cm. W twoim akwa chyba potrzeba lepszego jakiegoś z dyszą Venturiego. Zobacz w artykułach Przemek opisuje fajny odpieniacz, nie pamiętam nazwy ale potrzebuje małego poziomu wody i będzie niewidoczny po zainstalowaniu na szybie zbiornika. Życzę powodzenia

Tomek


na razie 50 l żeby nie wypaść z obiegu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad1. IMHO nie wystarczą. Choć tak na prawdę to będzie wiadomo dopiero jak ułożysz skałę i sprawdzisz, czy taka cyrkulacja wystarczy aby nie było tzw. martwych stref. Wydaje mi się jednak, że to może być za mało. Sama pompa główna jak na 200 l akwarium wcale nie jest zaduża. Już teraz sugerowałbym raczej użycie większych pomp Step 3 (ewentualnie 2 może być).

ad2. Nie próbowałem więc na pewno nie wiem. Wydaje mi się jednak, że nie może tak być. Bąbelki przecież i tak będą leciały pionowo do góry. Skoro odpieniacz będzie ukośnie to będą się rozbijały o ścianę odpieniacza co pewnie nie pozostanie bez wpływu na jakość spieniania na powierzchni. Choć mogę się mylić.


pozdrawiam Łukasz Kaczmarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi