pawoj1 Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 widzieliście jak latają ( lądują )polscy piloci- mistrzostwo relacja w tvn24 Cytuj 350 l + sump 140l, LED DIY 240w+ 2x39w actinic T5, odpieniacz Black Pearl by Sebastek, 2x Tunze 9045, LR 35 kg ,LS 18 kg Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kapitan Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Jak dla mnie żenada. Od razu przypomniał mi się film o eskadrze bombowców podczas II WŚ jak im się tam podwozia nie otwierały i gość musiał ręcznie korbką kręcić, a korbka się zacięła itd... Jak widać 70 lat później dalej mamy ten sam problem, tylko teraz załoga nie ma możliwości ręcznego wypuszczenia podwozia. Czyli cofamy się w rozwoju. Jak się okaże że to wina niechluja mechanika to powinni mu pasażerowie iść zęby powybijać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbecz Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Ja żadnej żenady nie widzę ,brawo dla pilotów pozdrawiam Cytuj Pozdrawiam Mariusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Dyzma Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Tutaj podobna sytucaja z przed dwoch chyba tygodni. Dla mnie wyglada to zadziwiajaco, ta rownowaga.... Cytuj Akwarium - 700l - 180x62x65 , Sump - 300l 150x47x42. Filtrcja - podzwirowa / refugium 20W / cryptic zone Osprzet - Schuran 150 ~ Sicce Syncra 6.0 ~ ATI Sunpower 6x80W + 54W LED ~ 2x Jecod RW-8 ~ Kamoer P4 Pro ~ DD TopUp ~ Eheim Jager 200W Suplementacja - Balling DIY HD Konsumpcja Energii- 275 kWh miesiecznie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daimen Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 ja też żenady nie widzę, brawo dla załogi mistrzostwo świata!!! Cytuj akwarium 375l. , sump 126l. Pozdrawiam Damian Dombrowski Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markus892 Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 dla mnie żenadą była wypowiedź Komorowskiego i stwierdzenie jak to wspaniała jest polska i jak polacy potrafią sobie radzić w trudnych sytuacjach Cytuj 100x50x50(przód opti)+sump 72l,odpieniacz APF600,obieg nj2300,cyrkulacja jebao wp40+koralia3+koralia4,oświetlenie led cree 144w diy,auto dolewka diy,25kg LR,18kg LS Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radek Ch Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Moj Tata byl pilotem i szybownikiem... Jak widze posty w stylu kapitana, noz mi sie w kieszeni otwiera... Sam se korbka pokrec, to nie II WS, technika jest nieco bardziej skomplikowana i moze cos nawalic... To bylo nieprawdopodobnie trudne ladowanie i do iranskiego nie ma co porownywac - glowne podwozie daje luksus stabilnosci przyziemienia, mozliwosc sterowania ciagiem i kierunkiem, zetkniecie dziobu z ziemia nastepuje przy ca. 120 km/h... Ja gratuluje Panu Tadeuszowi, bo przynajmniej wiem, czego... PS. Alez Komorowski mial racje... Radzimy sobie w trudnych sytuacjach - tylko nie umiemy w zwyczajnych. Polak, zeby dzialal jak zegareczek, musi miec bat na d*p... Cytuj http://www.brch-lampy.pl.tl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapuhy Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Tutaj filmik z lądowania (uwaga dla nadwrażliwych - TVN24). Lądowanie bardzo płynne i spokojne, pas wygląda na dobrze zabezpieczony, przygotowanie i przeprowadzenie manewru moim zdaniem bardzo dobre. Ale w skórze pasażerów nie chciałbym być, mimo że mają już o czym opowiadać wnukom W lotnictwie transportowym, zwłaszcza cywilnym, jest szereg procedur minimalizujących skutki ludzkiego błędu ("niechluja mechanika"). 99% katastrof lotniczych jest wynikiem wielokrotnego niedotrzymania lub łamania procedur, kumulacji błędów lub negatywnych czynników, przypadki, gdy winna jest pojedyncza osoba są baaardzo rzadkie. Czy ktoś wie, jak pędzony jest mechanizm otwierania podwozia w B-767? Media podawały info o problemach z klapami, ale te akurat są wysunięte, działały też przerywacze, za to nie za bardzo widać wysunięte sloty. Trzeba będzie poczekać na jakiś bardziej fachowy komentarz... Edit: Znalazłem, podwozie pędzi centralny obwód hydrauliczny. Zasadniczy sposób wypuszczania podwozia to otworzenie pokryw, hydrauliczne wypuszczenie podwozia, zablokowanie go na pozycji, zamknięcie pokryw. System informuje o braku zablokowania w pozycji wypuszczonej któregokolwiek koła, oraz o pokrywach, które nie zamknęły się w określonym czasie. Metoda awaryjna to elektryczne zwolnienie blokad pokryw, podwozie wysuwa się pod wpływem ciężaru (nie ma zamków blokowania górnego położenia dla podwozia). Pokrywy pozostają otwarte. Edit 2: Znalazłem ciekawe stwierdzenie: According to a ground school instructor, every time alternate extension has been used on a 767, the nose gear has not locked down and collapsed on landing, usually at low speed and with minor damage. On the 767, flight beyond 30 minutes on Standby (battery) power will result in complete electrical failure and the inability to extend the gear and flaps. The ADP requires DC power to operate and when the battery is depleted, the ADP air supply valve will close and the center hydraulic system will depressurize. The gear and flaps will not extend by either the normal or alternate methods if this happens. Cytuj ReefMax i parę gratów... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbecz Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 dla mnie żenadą była wypowiedź Komorowskiego i stwierdzenie jak to wspaniała jest polska i jak polacy potrafią sobie radzić w trudnych sytuacjach A miał powiedzieć że jesteśmy tępi? i do niczego ? bo chyba Ty tak myślisz,a dla mnie Polska jest wspaniała bo się tu urodziłem i pracuję i zamiast jęczeć że jest źle po prostu biorę się za pracę a nie czekam aż mi ktoś da Pozdrawiam Cytuj Pozdrawiam Mariusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markus892 Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 @marbecz ,absolutnie tak nie uważam,chodziło mi o sposób w jaki to mówił,jakby to była jego zasługa Cytuj 100x50x50(przód opti)+sump 72l,odpieniacz APF600,obieg nj2300,cyrkulacja jebao wp40+koralia3+koralia4,oświetlenie led cree 144w diy,auto dolewka diy,25kg LR,18kg LS Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marbecz Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 A to przepraszam tak zabrzmiała Twoja wypowiedz pozdrawiam Cytuj Pozdrawiam Mariusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiflu Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Na lataniu się nie znam ale chyba piloci wykonali kawał dobrej roboty. Jak by nie było, na pewno nie chciałbym być w skórze pasażerów Cytuj "Wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. Wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą." Aureliusz Nowe 730L Stare 470L Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapuhy Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Tutaj bardziej fachowy opis - jednak awaria centralnego układu hydraulicznego. Cytuj ReefMax i parę gratów... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Leon Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 I nikt tego nie nagrał ?? Dawać film Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekin Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Jak dla mnie żenada. Napisałeś to tak jakby szczęśliwe lądowanie było zasługą TNV24 ;p Czy ty masz jakąś obsesje ???? Cytuj Wreszcie zdymisjonowana..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hernio Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Leon jaki film chcesz ?? Jeśli z awaryjnego lądowania to jest w 8 poście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wieczny Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 chociaż co by się działo i co by mówili to polakowi i tak nigdy nie dogodzi. Cytuj Pozdrawiam. Tomek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kapitan Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Napisałem że żenada z powodu takiej podstawowej usterki w XXI wieku. Załoga powinna mieć możliwość wysunięcia podwozia chociażby ręcznie (dlatego wspomniałem, że taką możliwość miały już bombowce w II WŚ w razie awarii hydrauliki). Jak widać elektronika jest zawodna i nie ma możliwości naprawy usterki "na szybko". Oczywiście dla załogi respect, bałem się że to będzie wyglądało jak w tym serialu na Discovery "katastrofy lotnicze" i samolot skończy gdzieś na trawie z urwanymi skrzydłami. Piloci zaskoczyli cały świat poziomem wyszkolenia, znajomości swojej maszyny i doświadczenia. Jednak z perspektywy pasażera, który często lata szukałbym winnego i oskarżył go o spowodowanie zagrożenia dla życia. Zobaczymy co wykaże śledztwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ben_sage Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Oczywiście usterka strasznie błaha, z byłe śmiecia powstaje ryzyko życia. Powinno być ręczne hydrauliczne otwieranie podwozia - zwłaszcza że takie problemy już były. Im technologia starsza tym bardziej niezawodna - prostota oczywiście. Technologia w nowych autach zawodzi już po wyjechaniu z salonu. A serwisanci są technologicznie z p.n.e.Sprzęty pomiarowe też niewiele mówią,maszyna mądrzejsza a człowiek głupszy nie umiejący wykorzystać, pomiając grupe naukowców. Oczywiście mam inne zdanie niż kolega z nożem w kieszeni i to otwartym Organizacja na medal pewnie dużo ludzi z zagranicy, stąd też wszystko było na medal. A miał powiedzieć że jesteśmy tępi? i do niczego ? bo chyba Ty tak myślisz,a dla mnie Polska jest wspaniała bo się tu urodziłem i pracuję i zamiast jęczeć że jest źle po prostu biorę się za pracę a nie czekam aż mi ktoś da Pozdrawiam Co mówisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapuhy Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Lądowaniem będzie zajmowała się Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych. Jej celem jest znalezienie przyczyny wypadku i wprowadzenie zaleceń czy procedur, które w przyszłości pomogą takiej sytuacji jak dzisiaj uniknąć. Śledztwa i szukanie winnych to domena ludzi zupełnie innego pokroju, o których nawet nie chce mi się tutaj wspominać. Krytykując konstrukcje lotnicze wypadałoby najpierw co nieco wiedzieć o ich budowie, funkcjonowaniu i stopniu złożoności. Równie dobrze można nazwać żenującymi producentów aut - grubo ponad wiek rozwoju, setki milionów wyprodukowanych egzemplarzy, a samochody ciągle się rozwalają. Strasznie głupia ta ludzkość. Cytuj ReefMax i parę gratów... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kapitan Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Krytykując konstrukcje lotnicze wypadałoby najpierw co nieco wiedzieć o ich budowie, funkcjonowaniu i stopniu złożoności. Równie dobrze można nazwać żenującymi producentów aut - grubo ponad wiek rozwoju, setki milionów wyprodukowanych egzemplarzy, a samochody ciągle się rozwalają. Strasznie głupia ta ludzkość. Świetny przykład podałeś Toyota wprowadziła elektronicznie sterowane hamulce i gaz i co było? Ano ich auta same przyśpieszały, a po wduszeniu hamulca do dechy w awaryjnej sytuacji szczęki reagowały dopiero po 2 sekundach bo elektronika zamulała. Dla mnie to identyczna sytuacja, nie wymienia się czegoś co dobrze działa na gadżety. I kierowca Toyoty też był kompletnie bezsilny wobec elektroniki, już bardziej użyteczne i bezpieczne byłyby w tym momencie zwykłe hamulce nawet bez ABS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekin Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Napisałem że żenada z powodu takiej podstawowej usterki w XXI wieku. Podstawowej???? tu się z tobą nie zgodzę..... Raczej rzadkiej usterce, jakoś do tej pory nie było słychać aby w 767 występowały takie usterki. Cytuj Wreszcie zdymisjonowana..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ben_sage Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Jeśli nie posadzisz baby zimą No to w końcu się musi coś zrypać czego nie sprawdzili, a chciałbym żeby wszystko przed moim wylotem było sprawdzone... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NIE TAK Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Grawitacyjne otwieranie podwozia też było niemożliwe. A co do samolotu to była chyba z tego co w tv widziałem SPLPE jak to mówimy PE - papa error, prawie każdy rejs na tym samolocie ma usterkę.... a jednak to PC, szkoda ten akurat był ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kapitan Zgłoś Napisano 1 Listopada 2011 Podstawowej???? tu się z tobą nie zgodzę..... Raczej rzadkiej usterce, jakoś do tej pory nie było słychać aby w 767 występowały takie usterki. Znowu źle się wyraziłem. Chodziło mi o podstawowy układ jakim jest podwozie, takie coś nie może nawalać, a jak nawala to... rozwiązania awaryjne były już 70 lat temu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach