Skocz do zawartości
madchicken

2 w jednym Cyjano i Dino?

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to jest to co myślę?:

2012-01-22%25252015.29.44.jpg

2012-01-22%25252015.29.38.jpg

2012-01-22%25252015.29.15.jpg


Zbiornik 250l + sump 40l, 35kg LR, 200W LED, Cyrkulacja 2x tunze6045. Algescurber, Odpieniacz Deltec APF600, OC3500, Reszta w budowie;-)

www.toronegro.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardziej okrzemki i dino.


*Moja Rafka 200 l* (zlikwidowana z końcem 2016) 100x40x50, Sump 40L, Pudełko przelewowe, Lampa HQI 2x150+2x39W T5, Odpieniacz Deltec MC500, Obieg Eheim 1260, Cyrkulacja 2x Koralia3 6400l/h, LR 34kg, LS 21kg

Sprzedam wąż silikonowy 32 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okrzemki z dojrzewania. Skaly wygladaja na bardzo mlode. Dino tez sie zaczyna, no i osiem widocznych ramion aiptasji. Masz na pewno Si w sporych ilosciach. Siegnij po PhosGarda Sachem'a. Wylapie ci silikaty i stworzy bariere dla PO4. Tani i skuteczny. Im szybciej tym lepiej, bedziesz potrzebowal jakies 300g. Nie zaciemniaj tylko przesatan swiecic pare dni czymkolwiek bo plaga moze sie rozwinac. Zaslon kotary w oknach na dzien. W nocy uzywaj do oswietlenia pokoju tylko lampki nocnej. Skontroluj TDS na RO/DI. Moze membrana wymaga wymiany. Jak woda sklepowa to tym bardziej. I przede wszystkim nie panikuj. Jesli bedzie potwierdzone dino to skrec odpieniek na pare dni na mokra piane. Niech wyrzuca olej na maksa, tak zalecaja wszyscy

Pozdrawiam


122x61x61 + sump cyrkulacja 2x6045 tunze H&S 150

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam czujnik TDS założony na RO i DI na początku pokazuje on na wyjściu 002 ale później stabilizuje się na 000. Może powinienem na początku trochę w kanalizę wpuszczać? Co do braku oświetlenia to nie zrobi to krzywdy koralom? Bo w moim przypadku łatwiej jest całkowicie zasłonić niż używać tylko lampki nocnej.


Zbiornik 250l + sump 40l, 35kg LR, 200W LED, Cyrkulacja 2x tunze6045. Algescurber, Odpieniacz Deltec APF600, OC3500, Reszta w budowie;-)

www.toronegro.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze troche wody po RO i DI wypuszczaj  :welcome:


120x75x47 wys. 400 l, sump 100 l. 432 W T5 + 2 x 24 LED blau, BK 200, cyrk 17500 l/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak śluzowate to dino jak się ciągnie to raczej cyjano


96448be75505dd17a64fb81e9a8d94c5u771a678.png

550 w obiegu

gg 3606492

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam czujnik TDS założony na RO i DI na początku pokazuje on na wyjściu 002 ale później stabilizuje się na 000. Może powinienem na początku trochę w kanalizę wpuszczać? Co do braku oświetlenia to nie zrobi to krzywdy koralom? Bo w moim przypadku łatwiej jest całkowicie zasłonić niż używać tylko lampki nocnej.

nie walczylem nigdy z dino ale przewertowalem setki stron o tej pladze, bo to chyba najwieksza zmora morszczakow. Uwierz mi ze jeszcze pare tygodni temu sam nie wiedzialem jak odroznic cyjano od dino. Z dino jest roznie jak zauwazylem. Czasem sama plaga potrafi sie pokazac w niewielkich ilosciach i sobie zniknac. Zaciemnienie ale nie calkowite i jednoczesnie czujna obserwacja to jedyna sposobnosc aby zminimalizowac straty w koralach. Jesli masz ich duzo a plaga sie rozwinie to pozostaje juz tylko pelne zaciemnienie a co za tym idzie cos padnie z wielkim prawdopodobienstwem. Nie zauwazylem zlotego srodka na tego "zloczynce" bez strat. Zrobisz jak bedziesz uwazal, a moze cos wniesiesz nowego w ramach wlasnej prewencji.

powodzenia


122x61x61 + sump cyrkulacja 2x6045 tunze H&S 150

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darecky3 a co ci padło skoro to dla Ciebie taki pewnik z tym zaciemnieniem? Koralowcom jest wszystko jedno czy zaciemnisz całkowicie czy będziesz w pokoju świecił lampką nocną, a dino już NIE. Dwie doby zaciemnienia przetrwa wszystko, chyba że już wcześniej wybierało się na tamten świat. Dotyczy to także sps-òw, te trzeba jedynie trochę podkarmić. Zresztą jak te zwierzęta znalazły się w polsce? Przyleciały w oświetlonym worku?

Także koniecznie absorber silikatów i odsysanie. Jak nie będzie poprawy to zaciemnienie. Masz klasyczne dino i okrzemki.


380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapitan

Albo jest zaciemnienie, albo nie ma zaciemnienia. Co to za zaciemnienie gdzie świecimy czymś do akwarium? Ludzie... zalamany.gif

Przy okazji masz dino podobne jak było u mnie, wywaliłem cały piach i prawie zniknęło. Teraz karmię mniej i zadbam o ekipę do czyszczenia nowego piaseczku.

Jest o tym temat tutaj całkiem świeżutki:

http://nano-reef.pl/topic/41339-moja-prywatna-kampania-przeciw-dino/

Tak z ciekawości, lałeś VSV?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym piachem to faktycznie coś musi być. Jeśli z rodi. Mamy wodę bez krzemu to skąd się bierze w akwa? Pozosyaje duża zawartość Si w piachu, czyli domieszka np. rzecznego?


380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji masz dino podobne jak było u mnie, wywaliłem cały piach i prawie zniknęło. Teraz karmię mniej i zadbam o ekipę do czyszczenia nowego piaseczku.

Jest o tym temat tutaj całkiem świeżutki:

http://nano-reef.pl/...a-przeciw-dino/

Tak z ciekawości, lałeś VSV?

Temat jak najbardziej dawno już przeczytałem. Nie dodawałem VSV chociaż w ogóle nie wiem co to jest. Stosowałem tylko bufory Ca i Mg ale nie wydaje mi się że to spowodowało rozrost bo to się zaczęło dużo wcześniej. Do tej pory tylko odsysałem to badziewie przy podmianach. Myślę, że teraz zrobię tak: założę PhosGarda. Jeżeli chodzi o zaciemnienie zbiornika to nie ma z tym problemu bo po pierwsze korale powinny wytrzymać zaciemnienie na 48-72h tak? A jak nie to wrzucę je do sumpa i przełożę tam lampę co wy na to?


Zbiornik 250l + sump 40l, 35kg LR, 200W LED, Cyrkulacja 2x tunze6045. Algescurber, Odpieniacz Deltec APF600, OC3500, Reszta w budowie;-)

www.toronegro.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby. Poza tym mógłbyś wtedy w supmie wyhodować.


380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu założyłem PhosGuard-a, niestety nic to nie pomogło. Dzisiaj zdecydowałem się na zaćmienie na 48h. Powiedzcie czy karmić ryby w tym czasie i jak później wrócić do cyklu świetlnego?


Zbiornik 250l + sump 40l, 35kg LR, 200W LED, Cyrkulacja 2x tunze6045. Algescurber, Odpieniacz Deltec APF600, OC3500, Reszta w budowie;-)

www.toronegro.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi PhosGuard zaczyna pomagać po 2 tyg więc nie wiem czy nie warto jeszcze poczekać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapitan

Nie karm ryb. Kilka dni głodówki wyjdzie im a dobre, sam zobaczysz.

Zaciemnij na 72h, u siebie jak skontrolowałem po 48h to jeszcze gdzieniegdzie było świństwo. Po 72h nie było śladu, a i glony zielone posypały się w 80%. Jedna doba więcej ale różnica kolosalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mija 48h od zaciemnienia. Jutro około godziny 18 będę odsłaniał. Teraz pozostaje tylko jedna wątpliwość jak wrócić do normalnego cyklu świecenia? Mam na to trzy pomysły pomóżcie, który z nich jest lepszy? Dodam tylko, że lampa ledowa z 3 rodzajami diód: białe(W), niebieskie(B ) i royal niebieskie(RB).

1) Zaraz po odsłonięciu włączam tylko delikatne światło księżycowe na 10%-15% daje jeść rybką, tak zostawiam do rana. Zaczynam normalny dziesięciogodzinny cykl świetlny z tym, że świecę na 10%-W, 10%-B i 5%RB i tak zwiększam co dzień o 5% aż do osiągnięcia 60% na W i B a 40% na RB.

2) Świecę po odsłonięciu tak samo jak w pierwszej opcji natomiast od ranka nie używam światła W tylko samo B na 60% przez 3h rozdzielone na dwa okresy po 1,5 i tak zwiększam dziennie o godzinę aż do osiągnięcia 10h a później powoli dokładam światło białe.

3) Znów świecę początkowo tak samo jak w 1 i 2 wersji, a następnie od rana daję B i W na 60% RB na 40% przez 3 godziny i codziennie wydłużam o godzinę aż do osiągnięcia optymalnego poziomu.

Co sądzicie o tych rozwiązaniach, które z nich jest najlepsze a może macie jakieś lepsze pomysły jak wrócić do normalnego cyklu?


Zbiornik 250l + sump 40l, 35kg LR, 200W LED, Cyrkulacja 2x tunze6045. Algescurber, Odpieniacz Deltec APF600, OC3500, Reszta w budowie;-)

www.toronegro.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapitan

Co prawda ja lecę na chińczyku 120W bez przyciemniania, zacząłem od niebieskich (świństwo nie rośnie w takim świetle).

Zacząłem od 1h, codziennie dodawałem 1h. Gdy niebieskie osiągnęły już 8h to zacząłem dodawać białe po 1h co 2 dni.

W efekcie po kilku dniach świecenia białymi u dołu szyb na całym obwodzie akwarium zaczeło wywalać coś brązowego i również na piasku. Jak przejadę po tym czyścikiem to jest twarde i się rozpyla w nurcie wody więc chyba to okrzemki a nie dino (w słodkim też wywala mi okrzemki a stosuję RO z tego samego filtra). Nie widać też bąbli. Piasek mieszam delikatnie tam gdzie jest więcej brązowego i zainwestowałem w zwierzęta kopiące.

Teraz świecę 9h niebieskie i 5h białe. Na tym się zatrzymałem jakiś czas temu i obserwuję "brązowy nalot".

Jak się z tym uporam to wrócę do 12h/8h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odsłoniłem akwarium, powiem szczerze szału nie ma spodziewałem się efektu jak u kolegi twistman-a a tu niestety. Na razie wracam do normalnego cyklu świetlnego zobaczymy co będzie dalej.


Zbiornik 250l + sump 40l, 35kg LR, 200W LED, Cyrkulacja 2x tunze6045. Algescurber, Odpieniacz Deltec APF600, OC3500, Reszta w budowie;-)

www.toronegro.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie mialem jakichs koszmarnych ilosci cyjano czy dino, ale z tym co mialem bardzo skutecznie rozprawilem sie w ten sposob:

- absorbery (FG i wegiel)

- zmniejszylem dawke wodki

- zwiekszylem cyrkulacje

- odpieniacz na "mokro"

- podmiany robie co 3 tygodnie (wczesniej co tydzien)

- leje fito- i zoo- plankton.

- nie ruszalem swiatla (mowiac szczerze to nawet dolozylem)

- to co sie pojawialo (diono i cyjano) odciagalem duza strzykawka

pozdro


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze starcie z dino wygrałem poprzez zaciemnienie akwarium na 72 godziny. Niestety po miesieącu nastąpił nawrót. Zaciemnianie niewiele pomaga. Dino znika i po powrocie oświetlenia znów wraca. Wczoraj wykonałem co 2 tygodniową podminę wody, przy okazji odessałem z dna cały brud włącznie z dino. Dziś planuję dodać do akwarium Prodibio BioDigest. Zastanawiam się czy nie użyć Prodiobio BioClean (BioDigest + BioPtim). Akwarium jeszcze świeże. Obsada ryb liczna. Ale odpieniacz daje radę. Poza dino innych glonów brak. PO4-0, NO3-0.


Akwarium 216L, sump 90L. Maszynownię obsługuje odpieniacz Twistman OB150INT. A za słońce robi lampa Giesemann 1x250W HQI 4x24W T5.

W charakterze nadzoru średniego jest sześć kotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Runda 2:

1) W tej chwili jestem na etapie ciągłego odsysania glonów i jak tylko znajdujemy chwilę z żoną to działamy. Rurka zakończona pędzelkami wszytko kierowane do sumpa przez sitko i mikrofibr.

2) Wyłączyłem oświetlenie nocne na pewno nie zaszkodzi.

3) Odpieniacz cały czas chodzi na mokro(jeżeli dobrze to rozumiem chodzi o to żeby piana w stożku była jak najwyżej tak?).

4) FG założony 2 tygodnie temu może warto by było wymienić złoże.

Co jeszcze chcę zrobić:

1) Założyć węgiel aktywny i tu moje pytanie czy można go w skarpecie trzymać tak jak FG i jaki węgiel byście polecali.

2) Kupić test na Krzemiany i dokładnie przejrzeć instalacje RO

3) Zacząć lać bakterie tylko jakie? Nigdy żadnych nie lałem.

NAJWAŻNIEJSZE CYRKULACJA:

Na dzień dzisiejszy posiadam dwie pompy tunze 6045 umieszczone po lewej stronie(tej samej co komin) oraz powrót z sumpa po drugiej stornie. Do dyspozycji mam w zapasie 2xJVP i pompę obiegową. Myślę, że obecna cyrkulacja jest niewystarczalna i należało by coś poprawić macie pomysły?


Zbiornik 250l + sump 40l, 35kg LR, 200W LED, Cyrkulacja 2x tunze6045. Algescurber, Odpieniacz Deltec APF600, OC3500, Reszta w budowie;-)

www.toronegro.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Runda 3:

1) Wymienione złoże PG

2) Założony węgiel

3) Poprawiona cyrkulacja

4) Podbijam KH do 10-11

5) Kupiony test na krzemiany nie wykazał ich ani w akwarium ani w dolewce

6) Odsysam w wolnych chwilach, kolejne planuje na sobotę, wyjmę wszytko co się da z akwarium oprócz ryb i będę jechał na maksa.

8) Ograniczyłem świecenie do 6h

9) Odpieniacz na mokro

Wyniki:

Dino bezlitośnie mnie nokautuje jest ciężko ale się nie poddaję.

Zastanawiam się nad wyssaniem piachu i przepłukaniu go w RO co wy na to?

Myślę także nad rozbudowaniem ekipy czyszczącej?


Zbiornik 250l + sump 40l, 35kg LR, 200W LED, Cyrkulacja 2x tunze6045. Algescurber, Odpieniacz Deltec APF600, OC3500, Reszta w budowie;-)

www.toronegro.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

złoże PG chodzi o Seachem PhosGuard??


450L

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
złoże PG chodzi o Seachem PhosGuard

Tak, dokładnie o to chodzi.


Zbiornik 250l + sump 40l, 35kg LR, 200W LED, Cyrkulacja 2x tunze6045. Algescurber, Odpieniacz Deltec APF600, OC3500, Reszta w budowie;-)

www.toronegro.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Runda 2:

1) W tej chwili jestem na etapie ciągłego odsysania glonów i jak tylko znajdujemy chwilę z żoną to działamy. Rurka zakończona pędzelkami wszytko kierowane do sumpa przez sitko i mikrofibr.

Taż to przerobiłem, zły pomysł. W ten sposób rozbijasz dino na maleńkie cząsteczki które dostana się wszędzie i wraz będzie powrót.

Weź rurkę od RO i odsysaj po kawałku przy twojej pojemności akwa to jak odessasz 2-3L co 2 dni i uzupełnisz świeżą solanką nic się nie stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.