Skocz do zawartości
wolf

Skrzydlica.pl (Bielsko-Biała) OPINIE O SKLEPIE

Rekomendowane odpowiedzi

Panie Bartłomieju... czy możemy przestać kontynuować tą dziwną dyskusję? Ja nie mam zamiaru dostać ostrzeżenia od administratorów, a Pan niech więcej nic nie pisze - bo się Pan tylko ośmiesza.

O ile dobrze pamiętam na forum obok - w 2012 roku krzyczał Pan o pomoc bo coś się Panu działo - teraz jest Pan specjalistą.

Chwała Panu za to! I Bogu niech będą dzięki!

Amen


5629_5719.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście;) 2012 od roku juz miałem skrzydlice ale na forach pytałem jak się rybki karmi;))) z całą pewnością:)) koniec tematu z tym się akurat zgodzę bo dalsze przepychanki nie mają sensu (poproszę moderatorów z tego miejsca o usunięcie tych postów które nie są opiniami dot. Usług świadczonych przez mój sklep bo zrobił się offtop)

Pozdrawiam

Bartlomiej Sarecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumie czemu ma służyć twój post ? Każdy z nas kiedyś zaczynał i na początku prosił innych o radę ..... Nawet i "wielcy znawcy" z tego forum też mają podobne posty , w których proszą o pomoc w rozwiązaniu jakiegoś problemu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Post jest wklejony żeby nie było nieścisłości czy to był rok 2010 czy jak twierdzi MojeSumienie 2012r :)

Jarek35 bez emocji tylko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja wtrącę 3 grosze na temat Skrzydlicy i jej pracowników...

-zamówiłem towar w sklepie internetowym dostałem proformę zapłaciłem dowiedziałem się że jednego towaru brak (standard w sklepach internetowych)

- wysyłka firmą kurierską Jag 24 paczka nie oklejona znakami nie rzucać,brak telefonu kontaktowego aby kurier mógł się skontaktować !!!

-koral dotarł oczywiście trup!!!

- na moją interwencję w sprawie reklamacji usłyszałem że nie biorą odpowiedzialności za przesyłki wysyłane za pomocą kuriera oraz cały stek kłamstw że kurier był u mnie dzień wcześniej ale biuro tylko do 16 czynne ...jak napisałem że mam dowód z monitoringu że czynne

było tego dnia do 20 to zmiana zdania sklepu skrzydlica że to był tylko informacja od kuriera itd itd

Na wszystkie ich niedociągnięcia ( zaniedbania) miałem i mam dokumentację foto .pl

Osobiście nie polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja pozwolę sobie odpowiedzieć na opinię:

Otóż Pan był zachęcany do innej formy wysyłki bezskutecznie.... mamy w regulaminie informacje odnośnie wysyłki zwierzaków kurierem oraz informacje po czyjej stronie leży odpowiedzialność w wypadku takiej formy zamówienia. Jeśli chodzi o informacje dotyczącą kuriera i jego obecności bądź nie to uwaga jest zabawna:) nikt z moich pracowników nie śledzi kurierów toteż posługuje się informacją wyłącznie od kuriera a ten twierdzi, że był... Całej tej sytuacji by nie było, gdyby Klient zechciał nas poinformować we wtorek, że paczka nie dotarła... Wtedy uruchomilibyśmy wszelkie środki aby ją namierzyć i doprowadzić pod wskazany adres... Na informację dwa dni później że dojechało martwe nie jesteśmy wstanie nic począć i nic z tym fantem zrobić...

Mam już dość świecenia oczami za coś co nie jest moją winą... Od teraz każdy klient do każdego zamówienia online na zwierzęta wybrane przesyłką kurierską dostanie informację na którą będzie musiał odpowiedzieć pełnym zdaniem iż bierze odpowiedzialność za zwierzęta i jest świadom niebezpieczeństw jakie niosą ze sobą wysyłki kurierem...

Co ciekawe, zostaliśmy nawet zganieni o to, że kurier dostarczył paczkę starym wyeksploatowanym autem tak jakby to była nasza wina:))

Na prawdę polecam nieco autorefleksji... Nie wiem jak firmy z branży, ale ja nie jestem ani udziałowcem ani nie mam wglądu w pracę firm kurierskich toteż nie godzę się brać odpowiedzialności za tego typu wysyłki gdyż nie mam żadnego wpływu na ich doręczenie lub nie.

Pragnę jeszcze raz podkreślić iż REGULAMIN DOTYCZĄCY PRZESYŁEK ŻYWYCH ZWIERZĄT jest na stronie w dziale regulamin a także i co najważniejsze na GŁÓWNEJ STRONIE SKLEPU!

Osobiście polecam informować o fakcie iż nie otrzymało się przesyłki wtedy jest szansa coś z tym zrobić, brak takiego zainteresowania i obudzenie sie po fakcie dwa dni później jest moim zdaniem skrajnie nieodpowiedzialne mając na uwadze fakt iż rozmawiamy o żywych zwierzętach.

Pozdrawiam

Bartłomiej Sarecki

Skrzydlica.pl

p.s.

Z mojej strony, zawsze chętnie dochodziłem do ugody z klientem ale tylko takim który przejawił jakiekolwiek zainteresowanie... jeszcze nigdy nie zdarzyło się tak, iż klient nie zaalarmował iż nie dostał przesyłki.... to był pierwszy raz i to sprawiło iż nie miałem ochoty na żaden większy ukłon w stronę klienta... bowiem było to moim zdaniem celowe narażenie zwierzaka na utratę życia....

p.s. 2

Z naszej strony faktycznie mogło dojść do tego iż pracownik nie okleił prawidłowo przesyłki (chodzi o oklejenie dotyczące delikatności przesyłki) natomiast w tym konkretnym przypadku nie miało to wpływu... gdyby sprawa dotyczyła faktu iż wszystko doszło w terminie a worki porozrywane wtedy oczywiście nawet ze względu na fakt iż w regulaminie mam inaczej, taką sytuację zawsze bierzemy na siebie... tutaj niestety nie to było powodem utraty życia przez zwierzaka

Edytowane przez Skrzydlica (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa strona obrony własnego braku profesjonalnego podejścia...

- brak jakiej kolwiek informacji w liście o zawartości żywych zwierząt

-brak oklejenia paczki "ostrożnie nie rzucać"

...i tu jest troska sklepu o zwierzęta:):)

- z mojej strony został zwrócona uwaga na to że sklep wybiera firmę najtańszą z najtańszych bez zadnego doświadczenia w transporcie żywych zwierząt a informacja że kurier przyjechał autem ( chyba 30letnim) na którym paczki były powrzucane jak ziemniaki został przerobiona na to że ja mam pretensje jakim autem kurier jeździ ....bez kometarza

- ja zamawiając w sklepie towar i niezwłocznie opłacając zamówienie ze swojej strony wypełniłem swoje obowiązki i nie mam obowiązku dzwonić i pytać czy towar został wysłany czy nie ...oczekuje na przesyłkę i nie ma znaczenia kto ją odbiera...

Sklep mógłby się postarać i wysyłać informację o statusie zamówienia ...zrealizowane lub w trakcie realizacji wtedy można informować że paczki na drugi dzień brak....

- nikt mnie nie informował a ty bardziej nie zachęcał do innej przesyłki ....zamawiając za 330 pln nie miałbym oprów dopłacić 20 pln do innej formy przesyłki...

Zamówiłem za pobraniem telefonicznie dostałem info że zwierzęta wysyłają tylko kurierem i po wcześniejszej wpłacie więc na to przystałem.(

Zamawiam w sklepach internetowych tylko za pobraniem ponieważ sklepy mają często tylko wirtualną mega ofertę a w rzeczywistości to wygląda bardzo słabo. Przepłacając za zamówienie zaraz są telefony z przeprosinami że tego brak a inne produkty właśnie się sprzedały...!!!

Myślę że klienci sami zweryfikują jakie to cukiereczki posiada sklep Skrzydlica ja nie będę już tego sprawdzał!!!

Na tym kończę tą dyskusję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem proszę o informację, jaka firma kurierska w Polsce przewozi żywe zwierzęta i ma na tym polu doświadczenie, jak Pan mi takową znajdzie dostanie Pan zwrot co do grosika za Pańskie zamówienie (tak razem z pokarmami które w tym momencie dostanie Pan ode mnie gratis:)) i mówię to na forum publicznym.... Otóż nie ma takich firm kurierskich które świadczyłyby tego typu usługi (kiedyś poczta polska chyba coś takiego miała ale na zupełnie innych zasadach za zupełnie inne pieniądze). Na opakowaniu nie może być informacji o zawartości innej niż szkło itp. Dlaczego wysyłam Jag24? Jest tani to fakt jak każda młoda powstająca firma.... Mi natomiast zależało na tym iż dostałem od nich wykaz wraz z gwarancją do których miast PL na 100% zdążą z wysyłką do 12 następnego dnia..... Jak dla mnie mogą to nawet na rowerach rozwozić pod warunkiem że zdążą na czas;) Natomiast z całą pewnością był Pan informowany o różnych wariantach i osobiście przeze mnie poinformowany telefonicznie że wysyłka w dniu dzisiejszym (był to poniedziałek) została do Pana wysłana... Jak Pan sugerował w korespondencji maili Pan nie czyta toteż informację taką dostał Pan telefonicznie.

Na tym też chciałbym zakończyć tą bezsensowną rozmowę.

Pozostaję z szacunkiem.

Bartłomiej Sarecki

Skrzydlica.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczta-polska, na werach nawet są paczki z papugami ubezpieczone na kilka tysi :)

Edytowane przez LTo (wyświetl historię edycji)

1. Akwarium 95x70x60 | Sump 65x35x37 | Pompa Jebao dcs 4000 | Jebao RW8 x 2 | Odpieniacz deltec sc 1456 | Lampa LED DSuny 4 panele x 40 LED 3w + T5 2x39w | Reaktor Bubble-Magus CR120WP zasyp ARM | Milwaukee Instruments pH SMS 122 | AT R Doser Milestone 6 | PSFMR 9040 - pojemność 2.3L "Glonowy" + PSFMR 9040 - pojemność 2.3L "Media" na pompie DC3000 | Dolewka PS Sentry ATO

 

Link: http://nano-reef.pl/..._20#entry872225

90b67987de6d96d3807ab58d2d91ebebu287a684.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem proszę o informację, jaka firma kurierska w Polsce przewozi żywe zwierzęta i ma na tym polu doświadczenie, jak Pan mi takową znajdzie dostanie Pan zwrot co do grosika za Pańskie zamówienie (tak razem z pokarmami które w tym momencie dostanie Pan ode mnie gratis:)) i mówię to na forum publicznym.... Otóż nie ma takich firm kurierskich które świadczyłyby tego typu usługi (kiedyś poczta polska chyba coś takiego miała ale na zupełnie innych zasadach za zupełnie inne pieniądze). Na opakowaniu nie może być informacji o zawartości innej niż szkło itp. Dlaczego wysyłam Jag24? Jest tani to fakt jak każda młoda powstająca firma.... Mi natomiast zależało na tym iż dostałem od nich wykaz wraz z gwarancją do których miast PL na 100% zdążą z wysyłką do 12 następnego dnia..... Jak dla mnie mogą to nawet na rowerach rozwozić pod warunkiem że zdążą na czas;) Natomiast z całą pewnością był Pan informowany o różnych wariantach i osobiście przeze mnie poinformowany telefonicznie że wysyłka w dniu dzisiejszym (był to poniedziałek) została do Pana wysłana... Jak Pan sugerował w korespondencji maili Pan nie czyta toteż informację taką dostał Pan telefonicznie.

Na tym też chciałbym zakończyć tą bezsensowną rozmowę.

Pozostaję z szacunkiem.

Bartłomiej Sarecki

Skrzydlica.pl

Przechodzicie samych siebie !!!

Nie miałem wątpliwej przyjemności z Panem rozmawiać !!! A korespondencji @ nie znalazłem takiego stwierdzenia że @ nie czytam ( kolejne kłamstwo) ponieważ pracuję w biurze przy komputerze przez 12h i czytam wszystkie @ w odróżnieniu od Pana i całej załogi Skrzydlicy...

Proszę więc zacytować na forum tego @ gdzie napisałem takie stwierdzenie...

Rozumie że chce Pan gotowca kto wozi takie przesyłki w zamian za zwrot 334 pln za zamówienie hehe musi Pan trochę dozbierać jeśli oczekuje Pan że ja to zrobię....

ps.

Kilka postów wyżej już próbował Pan zamknąć usta forumowiczowi wciskając mu jakąś rybę w zamian za to co zobaczył w sklepie ...każdy zainteresowany doczyta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

takie pytanie .. propo poczty ...

czy paczki przewożone są w klimatyzowanym aucie a korale/ryby i inne "stworzonka" są dokarmiane, zmieniana im woda ?

czy tez chodzi o przesyłki z psami/kotami/ptakami .. zwierzakami które NIE SĄ pakowane w WORKI z wodą i stroboxy szczelnie zamknięte?

kto zagwarantuje że pracownik poczty nie rzuci paczką jak workiem ziemniaków mimo nalepek ostrożnie / szkło / góra ?

ludziska ogarnijcie się trochę ... wysyłka = ryzyko które ponosi kupujący

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie pytanie .. propo poczty ...

czy paczki przewożone są w klimatyzowanym aucie a korale/ryby i inne "stworzonka" są dokarmiane, zmieniana im woda ?

czy tez chodzi o przesyłki z psami/kotami/ptakami .. zwierzakami które NIE SĄ pakowane w WORKI z wodą i stroboxy szczelnie zamknięte?

kto zagwarantuje że pracownik poczty nie rzuci paczką jak workiem ziemniaków mimo nalepek ostrożnie / szkło / góra ?

ludziska ogarnijcie się trochę ... wysyłka = ryzyko które ponosi kupujący

W firmach kurierskich które oferują przewóz zwierząt czy poczcie paczki ze zwierzętami są sortowane ręcznie pod nadzorem więc nie ma możliwości rzucania nimi


2ef676195c8b05cd1669c2e6d8531c1fu977a854.png

Reefmax - T5 2x15k Sylvania Marinestar + 1x Giesemann Actynic+ + 40w LED Royal blue,

Odpieniacz Hydor slimskim nano 135.35,

Jebao RW4 + JVP 110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W firmach kurierskich które oferują przewóz zwierząt czy poczcie paczki ze zwierzętami są sortowane ręcznie pod nadzorem więc nie ma możliwości rzucania nimi

he he, dobre z tym rzucaniem :clap:


Od 05.01.2014 nowe: 100x50x45, sump 112 l, 6 x T5 39W Dozownik EBTECH ze sterowaniem bluetooth, pompy Tunze 6025, 6045.

c9007dcceed49c71m.jpg26a1ff863e576da5m.jpg6d058997d459df13m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

he he, dobre z tym rzucaniem :clap:

Na co dzień spotykam się z tego typu paczkami - gdyby ktoś nią rzucił to nie skończy się na krzywym wzroku przełożonego.


2ef676195c8b05cd1669c2e6d8531c1fu977a854.png

Reefmax - T5 2x15k Sylvania Marinestar + 1x Giesemann Actynic+ + 40w LED Royal blue,

Odpieniacz Hydor slimskim nano 135.35,

Jebao RW4 + JVP 110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci tego nie zagwarantuje ale jak jest paczka oklejona prawidłowo to masz prawo w obecności kuriera do niej zaglądnąć i złożyć reklamację na uszkodzony towar...

Co do zwierząt to zupełnie inna bajka...

Ale jak wysyłający dołoży należytej staranności tj oklejenie ,dodanie nr telefonu odbiorcy na liście to i kurier zadzwoni bo mu się nie chce drugi raz przyjechać...

To o to chodzi a nie o przerzucanie ryzyka na sklepy !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Droga skrzydlico, bronicie dziwnej firmy kurierskiej typu "KRZAK" ; jak dla mnie żałosne.

Pytacie się, kto wozi ryby oraz zwierzęta w sposób godny ?

Odpowiedzi są dwie UPS oraz DHL, poczta polska również wozi, ale bardzo drogo - więc ją pomijam.

W DHL spisuje się adres, godzinę, numery kontaktowe - minimum jeden. Na paczkę idą 4 naklejki - TU GÓRA, SZKLANE, NIE RZUCAĆ oraz najważniejsza oczojebna czerwono-pomarańczowa naklejka żywe zwierzę.

Koszt około 30-55 zł za średniej wielkości paczkę.

Jeszcze nigdy nie miałem z tą firmą problemu.

Druga firma UPS, mniej naklejek, ale żywe zwierze jedzie w kabinie u kierowcy. Często pod fotelem pasażera.

Raz miałem tak, że Pan pojechał wpierw na wioski a mnie wezwano do pracy telefonicznie,więc zadzwoniłem do kuriera, powiedział gdzie możemy się zobaczyć i bez problemu odebrałem przesyłkę po trasie.

Kolejna ważna i istotna sprawa - to że jeżeli już wysyłacie przesyłkę, warto w dniu nadania/odebrania przez kuriera paczki poinformować klienta telefonicznie i emailem o wysyłce. To też jest duży plus.

A tak po prostu zrobiliście z wysyłki hałturę najtańszą firmą, ba jeszcze sami robiąc szkodę temu, co tak cenne jest w naszym hobby.


Akwarium morskie 902 litry. Skała 52kg żywa i 40kg sucha. . Sól Royal Nature Ion Balanced Natural Sea Salt.

Oświetlenie 4x145W LED Pacific Sun METIS. Pompa obiegowa Jebao DCT 12000. Odpienicz WhiteSkim 250 by Sebastek. Dozownik Kore 5TH.

Cyrkulacja Maxspect Gyre XF-150.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi są dwie UPS oraz DHL, poczta polska również wozi, ale bardzo drogo - więc ją pomijam.

W DHL spisuje się adres, godzinę, numery kontaktowe - minimum jeden. Na paczkę idą 4 naklejki - TU GÓRA, SZKLANE, NIE RZUCAĆ oraz najważniejsza oczojebna czerwono-pomarańczowa naklejka żywe zwierzę.

Koszt około 30-55 zł za średniej wielkości paczkę.

Jeszcze nigdy nie miałem z tą firmą problemu.

Jeszcze naklejka NST która oznacza sort ręczny. odkąd pracuję w DHL nie widziałem uszkodzonej paczki ze zwierzętami

@Walker i tu jest pies pogrzebany ludzie na sortowniach nie mają wpływu na to co robią kurierzy


2ef676195c8b05cd1669c2e6d8531c1fu977a854.png

Reefmax - T5 2x15k Sylvania Marinestar + 1x Giesemann Actynic+ + 40w LED Royal blue,

Odpieniacz Hydor slimskim nano 135.35,

Jebao RW4 + JVP 110

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100% firma kurierska "krzak" kurierzy z łapanki ...masakra

Ale bronią go tak jakby mieli jakie kolwiek pojęcie co dzieje się z ich paczkami żadnych standardów pracy i podejrzewam żadnej kontroli nad tym co robi kurier z przesyłkami i kiedy je dowozi.

Ale z drugiej strony sami nie dopełnili ze swojej strony minimum staranności...chyba by mnie pokręciło gdyby zamówienie było na jakąś większą kwotę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sa rozne firmy kurierskie u mnie np kurier nawet nie dzwoni nie napisze sms ani kartki nie wywiesi ze paczka przyszla dopiero sasiadka puka albo ja ganiam po ludziach tak jest w super extra dziadowskiej 7. Dopiero za ktoryms razem zmadrzalem i dzwonie do siedziby ze paczki nie dostalem wtedy kurier ma moj numer zeby zadzwonic. Co do zwierzat jutro spodziewam sie zywych ryb z ups

Wysłane z mojego SM-G900F za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Sa rozne firmy kurierskie u mnie np kurier nawet nie dzwoni nie napisze sms ani kartki nie wywiesi ze paczka przyszla dopiero sasiadka (...)

to i tak miałeś "fuxa" i sąsiadkę która odebrała

do mnie kiedyś kurier zadzwonił - dnia następnego z pretensjami że mnie nie ma - a jestem - i że wczoraj też mnie nie było - byłem i ile razy on tu będzie jeszcze jeździł

więc grzecznie pytam - a gdzie pan jest - no przed drzwiami (blok) i właśnie do pana dzwonie domofonem

.. mówię już wychodzę (czyżby domofon padł ?) - nie domofon działa - a gościa nie ma

więc dzwonię ja - a dokładniej .. gdzie pan jest - no pod drzwiami z domofonem - a na którym piętrze ? - na parterze .. no to mówię super bo domofon jest dopiero na klatce schodowej jak się z windy wysiada ... a na parterze jest tylko ZAMEK SZYFROWY do drzwi wejściowych do bloku .. DRZWI Z TYŁU BLOKU bo z przodu są otwarte i ochroniarz (od czasu kiedy gówniarze wpadły na pomysł rozpalenia w windzie ogniska) ... u którego też w razie "W" można by zostawić przesyłkę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie wydaje ze to wszystko zalezy od "ksiecia" kuriera ktory chodzi. Moim zdaniem po to maja komory podane zeby zadzwonic i sie spytac czy moze zostawic u Xxx.., niestety czesto tak bywa ze po co dzwonic i tak najprawdopodobniej nie poniesie zadnych konsekwencji bo ludzie nie dzwonia i nie informuja o tym fakcie centrali. Pozniej okazuje sie ze tak sie nauczy i zamiast kurier przyniesc paczke, przesylke do domu to kupujacy bedzie po nia chodzic.

Wysłane z mojego SM-G900F za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze w wielu firmach kurier nie ma obowiązku kontaktować się z odbiorcą paczki telefonicznie.

Po drugie to skrzydlica nie dała mu szansy, nie podając numeru w liście przewozowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.