Komarek Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Witam serdecznie Przymierzam się do zakupu Scenica 2 benzyna z ASB. Jak sprawdzić czy skrzynia działa prawidłowo? Wiem,serwis itd - ale zanim tam pojadę chciałbym wiedzieć czy jest to warte zachodu. Skrzynia to automat z sekwencją. Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chodi Zgłoś Napisano 30 Października 2013 nie wiem jakie sa standardy skrzyni renault ale kiedys doszkalalem sie z tego tematu kupujac uzywana gwiazde s320cdi. po pierwsze oczywiscie wycieki oleju do sprawdzenia i ciekawostka - modul sterowania skrzynia! nie ogarniam tego ale asb lubi przepompowac olej kablami elektrycznymi do modulu sterujacego dziwne - ale zajrzec warto. zmiany biegow przy delikatnym dotykaniu gazu powinny byc niewyczuwalne ale pewne. jak to znajomy powiedzial - musi dac sie nie wylac wody z pelnego kubka jak szarpie - cos do bani. prawdziwy test to redukcje biegow. mecedes mial tzw kick down czyli dodatkowy guzik pod pedalem gazu. nie wiem czy renault cos takiego posiada ale zasada powinna byc podobna. toczymy sie "bez gazu". pedal do polowy - powinna byc lekko opozniona reakcja i redukcja o jeden bieg. pedal do podlogi - natychmiastowa reakcja i kolejna redukcja. problemem jest to ze 90% dziwnych objawow asb usuwa wymiana oleju wiec nie mozna jednoznacznie stwierdzic czy np szarpanie przy ktoryms przejsciu to wina sprzegiel czy oleju wlasnie. reasumujac. skrzynia musi biegi zmieniac bez szarpniec i robic to pewnie. bez tzw "wahania sie" choc z drugiej strony mialem okazje przejechac sie nowa kia z automatem i w/g standardow mercedesa jej skrzynia nadawala sie do wymiany pomimo przebiegu ok 200km hehe. Nadchodzi nowe... :lol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Skrzynia to Japończyk. AW albo Jatco. Jutro sprawdzę jak to chodzi. Autko jest zadbane,udokumentowane i potwierdzone 103tyś. ( ostatni serwis 83tyś w D) Zobaczymy Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Popytaj na forum Scenica,pomogą jak tutaj w sprawach akwarystycznych.Moja ma Scenica,ale z manualną ja za to mam Lagunę z automatem i chwalę sobie jak cholera.Najłatwiej jak koledzy piszą pojeździć,zmiana biegów musi być łagodna i z kulturą.Jakoś mało popularne są automaty u nas bo ludziska się boją awarii,ale skąd takie teorie skoro nie mieli to już inna historia.U nas 1% ma skrzynie automatyczne a za oceanem 1% mają manualne.Kiedyś czytałem żale gościa bo jak kupował auto to za automata musiał dopłacić 7000zł a jak sprzedawał to tyle musiał opuścić bo to automat. http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Marku,a masz namiar na jakiegoś dobrego mechanika od ASB z naszej okolicy? Sporo czytałem o potrzebie zmiany oleju mimo że serwis nie przewiduje. Nie dam tego do Pietrzaka w Rybniku,bo jak to oglądali już widziałem przerażenie w ich oczach.... Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekkuku Zgłoś Napisano 30 Października 2013 (edytowane) Nie śpiesz się tak z tą wymianą oleju ja wymieniłem w swoich dwóch automatach (nie reno) i 13000pln w plecy jak tu kochać automaty jest takie przysłowie " nie ruszaj gów.a póki nie śmierdzi" i ja już nie ruszam A jak już musisz (chcesz ) automata , to tak jak koledzy wcześniej pisali ,żadnych szarpań i płynnie robione redukcje a wsteczny wchodzi jak w masełko (bez szarpnięcia). Edytowane 30 Października 2013 przez darekkuku (wyświetl historię edycji) 360l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chodi Zgłoś Napisano 30 Października 2013 aaaaa no wlasnie! lewarek! bardzo wazne by chodzil lekko. jak ciezko na ktoras pozycje wbic to uciekaj Nadchodzi nowe... :lol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Marku,a masz namiar na jakiegoś dobrego mechanika od ASB z naszej okolicy? Sporo czytałem o potrzebie zmiany oleju mimo że serwis nie przewiduje. Nie dam tego do Pietrzaka w Rybniku,bo jak to oglądali już widziałem przerażenie w ich oczach.... Pozdrawiam mobilnie Marek @ Z tą wymianą oleju w skrzyni jest różnie,by było śmiesznie to dziś wymieniłem.Renault nie przewiduje wymiany tego oleju,ale na forum zalecają powyżej 100tyś km. Z tego co się dowiadywałem to jest od tego dobra firma w Żorach,ale chcieli 700zł za wymianę więc tak prawie trzy lata sobie prześmigałem na starym oleju.Wymieniłem przy okazji innych prac u mojego mechanika i to całkiem przypadkowo to zleciłem bo akurat wymieniał w passacie,jutro rano go odbieram. http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Nie śpiesz się tak z tą wymianą oleju ja wymieniłem w swoich dwóch automatach (nie reno) i 13000pln w plecy jak tu kochać automaty jest takie przysłowie " nie ruszaj gów.a póki nie śmierdzi" i ja już nie ruszam A jak już musisz (chcesz ) automata , to tak jak koledzy wcześniej pisali ,żadnych szarpań i płynnie robione redukcje a wsteczny wchodzi jak w masełko (bez szarpnięcia). Jakby co to nie słuchaj takich bzdur i olej wymieniaj bezwzględnie co około 60 tys. km., oczywiście filtr również. A swoją drogą automat to jeden z najlepszych wynalazków w motoryzacji - zapala się zielone światło, wduszasz gaz i jedziesz. Gdy już zjeżdżasz ze skrzyżowania to inni zaczynają dopiero szukać biegów.... akwarium: 140x60x60 OW (500l) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Tomcio W tych skrzynkach się filtra nie zmienia... To nie MB Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekkuku Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Jakby co to nie słuchaj takich bzdur i olej wymieniaj bezwzględnie co około 60 tys. km., oczywiście filtr również. A swoją drogą automat to jeden z najlepszych wynalazków w motoryzacji - zapala się zielone światło, wduszasz gaz i jedziesz. Gdy już zjeżdżasz ze skrzyżowania to inni zaczynają dopiero szukać biegów.... napisałem to z własnego doświadczenia, a ty jakie masz? poza tym ,że na zielonym wciskasz gaz... 360l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekkuku Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Tomcio W tych skrzynkach się filtra nie zmienia... To nie MB Pozdrawiam mobilnie Marek @ 360l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chodi Zgłoś Napisano 30 Października 2013 ja zmienialem olej oczywiscie wraz z filtrem regularnie co roku bez wzgledu na przebieg i skrzynia chodzila jak marzenie. pierwsze slysze by moglo to w jakikolwiek sposob szkodzi ukladowi, ktorego praca jest bezposrednio uzalezniona od parametrow oleju Nadchodzi nowe... :lol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Będąc na szkoleniu rozmawiałem z technikiem samochodowym i on też nie wymieniał by nigdy oleju bo o tym nie słyszał,ale z drugiej strony to w końcu olej,który się starzeje i na pewno traci swoje właściwości. Jako ciekawostka to miałem kilkanaście samochodów w życiu jeżdżąc nimi średnio kilka lat każdym,rekord to 8 lat i zawsze olewałem wymiany rozrządu i jakoś nigdy mnie nic złego nie spotkało,zapasowe koło też zawsze w domu.Jestem myśli jak się ma zepsuć to się zepsuje,ale przykładu proszę ze mnie nie brać. http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Chodi,olej w automacie co rok? To ile ty robisz kilometrów? 60 tyś na rok? Swoją drogą zobaczymy. Jutro jadę na konkretnie to poogladamy,pojedziemy i zobaczymy. ASB to takie moje małe marzenie. Dość mam zabawy z biegami na mieście. A za mało robię rocznie km. by brać diesla. Pozdrawiam mobilnie Marek @ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio Zgłoś Napisano 30 Października 2013 (edytowane) napisałem to z własnego doświadczenia, a ty jakie masz? poza tym ,że na zielonym wciskasz gaz... Po pierwsze to nie ma olejów wiecznych i nawet "czołowe" marki jak np. ta z gwiazdą, choć chwaliła się swego czasu, że w jej automatach nie wymienia się oleju to jednak po cichutku wymiany robili a od tej błędnej filozofii odeszli. Po drugie - z własnego doświadczenia (a obecnie użytkuję już piąte i szóste auto z automatem)- to niestety wiem, że bez wymiany oleju przez 120 tys. km (bo PRODUCENT NIE KAZAŁ WYMIENIAĆ) siadł przekładnik momentu. Po trzecie to część automatycznych skrzyni biegów ma filtr w misce, którą trzeba odkręcić aby ten filtr wymienić. Po czwarte akurat renówek nie znam, ale z tego co wiem to w scenicach są przynajmniej dwa typy automatów i na pewno jeden z nich ma filtr oleju. A.... jeszcze po piąte... generalnie w swoich i nie tylko autach robię wszystko sam .... Pozdrawiam T EDIT No to żeby jeszcze uściślić to w senicu w tej skrzyni gdzie filtra się nie wymienia to filtr jest i wymienia się go przy okazji naprawy skrzyni po jej rozpołowieniu.... no cóż... genialni francuscy konstruktorzy to wymyślili.... Edytowane 30 Października 2013 przez tomcio (wyświetl historię edycji) akwarium: 140x60x60 OW (500l) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Nawet jak serwis nie zaleca wymiany bo np. "się nie wymienia" w większości przypadków jest to do zrobienia, a tak jak mówią chłopaki olej się starzeje i traci swoje właściwości. Przy okazji spłynie z nim dużo dziadostwa i opiłków. Czasem jest tak, że nie da się spuścić całości lub nie da się zalać do poziomu fabrycznego - to może stwarzać pewnie jakieś problemy - jakie? nie wiem bo nie jestem mechanikiem;) Automaty w zasadzie ciężko się sprawdza istotne aby przy zmianie biegów nie było niepokojących dźwięków lub szarpnięć zarówno przy jeździe delikatnej jak i agresywnej, to samo gdy zatrzymujemy auto nie powinno być dużego szarpnięcia i na pewno auto nie może drżeć zarówno na luzie jak i z wciśniętym hamulcem. Niestety zdaża się, że skrzynia nie daję oczywistych oznak i nagle się psuje - tak było niestety w moim przypadku 64l OW + 20l sump, Rybki JonaFish, chemia AquaForest. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Flasher Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Nie myśl sobie że w renówkowym automacie nie ma filtra oleju.... jest tyle że pod miską (czyli wewnątrz) jak w każdym automacie. Ja też jeżdżę już chyba z 15 lat automatem. Olej zmieniam co jakieś 60 tys. jeżeli akurat tyle mam jeszcze egzemplarz samochodu. Przy zakupie fajnym wypraktykowanym testem jest podjechanie pod dość stromą górkę, zatrzymanie się i na D i jałowych obrotach odpuszczenie hamulca... samochód powinien stać (nie cofać się) i nie powinno odczuwać się żadnego ocierania (jak bywa przy np. uwalonym łożysku sprzęgła). Jeżeli się cofa możliwe uszkodzenia to: przypalone tarczki, niewydolna pompa, uszkodzony konwerter. Jeżeli drży to uszkodzenia podobne tylko zamiast przypalonych tarczek uwalony kosz sprzęgłowy. Ponadto warto sprawdzić chociaż poziom tego oleju bo coś w reno często go w skrzyniach było mało. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Są dwa sposoby wymiany oleju w automacie: statyczny i dynamiczny. Jeśli wymiany robi się regularnie to wystarczy sposób statyczny - spuszcza się olej poprzez korek spustowy, wymienia filtr i zalewa nowym olejem w odpowiedniej ilości, która jest mniejsza niż ilość nominalna. W ten sposób nie wymienia się całego oleju (a mniej więcej połowę do trzech-czwartych) ale, jak powiedziałem, to wystarcza przy regularnej obsłudze. Natomiast sposób dynamiczny pozwala na wymianę całej ilości oleju ale olej trzeba wypompować z np. przekładnika momentu. akwarium: 140x60x60 OW (500l) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Flasher Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Skrzynia to automat z sekwencją. Napisz jeszcze proszę o co chodzi z tą sekwencją... bo może tam jakiś nie daj boziu multitronik albo dsg siedzi... jeżeli tak to zapomnij że coś pisałem o wymianach samemu oleju Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qlfon Zgłoś Napisano 30 Października 2013 Może pomoże w wyborze:): http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-dp0-al4,4,3.html Qlfon, Lublin Akwarium: 115x84x65, oświetlenie 6x39W T5 + BP XM140, odpieniacz BK200, cyrkulacja: 3x6055,1x6095, obieg: Red Dragon Mini 6000, Poprzednie akwarium Projekt Nautilus: 18,03,2012 - 27.07.2016. Obecnie: prawie FOWLR:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekkuku Zgłoś Napisano 30 Października 2013 aa i jeszcze jedno . umów się z gościem ,żeby nie palił auta przed twoim przyjazdem . ostatnio miałem przypadek że skrzynia (nie reno) zimna wariowała a jak się rozgrzała to lux 360l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ben_sage Zgłoś Napisano 31 Października 2013 .U nas 1% ma skrzynie automatyczne a za oceanem 1% mają manualne. U nas obwodnice to takie wiesz 5 minut Ohajo, nie są złe są droższe w zakupie auta i są nieużyteczne tak jak za oceanem więc trudniej kupić.Polska jest też mała w jeden dzień świt ogarniesz po długości całą, no chyba że się zapuszczasz na dalekie trasy po za PL.Producent też nie oferuje w tańszych modelach automatu a takie mają większy zbyt na rynku. Co to opuszczania ceny zgadza się, automaty są często w autach ponad przecietnych z dużym litrażem a polacy wolą manuale w sportowych autach ja się nie dziwię też wole manual w bmw niż automat ale auto mam starsze , jednak srednia wiekowa autek włacznie ze wsiami troche latek daje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chodi Zgłoś Napisano 31 Października 2013 to tak jak w naszym hobby jedni lubia miec pelna kontrole nad wszystkim a inni maja pompy dozujacr i auto-dokewke Nadchodzi nowe... :lol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pirotechnic Zgłoś Napisano 31 Października 2013 A swoją drogą automat to jeden z najlepszych wynalazków w motoryzacji - zapala się zielone światło, wduszasz gaz i jedziesz. Gdy już zjeżdżasz ze skrzyżowania to inni zaczynają dopiero szukać biegów.... Dla mnie zaś automat był niewygodny, a widzę zawsze jak ludzie męczą się automatami w zimie, gdzie jest śniegu ogrom na drodze lub typowa szklaneczka - fajne problemy z ruszaniem szczególnie jak autko ma za dużą moc i momencik obrotowy Akwarium morskie 902 litry. Skała 52kg żywa i 40kg sucha. . Sól Royal Nature Ion Balanced Natural Sea Salt. Oświetlenie 4x145W LED Pacific Sun METIS. Pompa obiegowa Jebao DCT 12000. Odpienicz WhiteSkim 250 by Sebastek. Dozownik Kore 5TH. Cyrkulacja Maxspect Gyre XF-150. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach