Bartol Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Hej, Z uwagi na zmianę akwarium, chce zmienić szafkę na stelaż i obudować płytami. Przejrzałem już kilka wątków na forum i generalnie widzę, że chyba dobrym rozwiązaniem jest mocowanie płyt bocznych oraz tylnej na magnesy. Kolejna rzecz to komin, który u mnie będzie z boku, z lewej strony. Jako, że obecnie mam komin wewnętrzny z tyłu jest mi strasznie ciężko cokolwiek tam zrobić, to teraz będę miał komin zewnętrzny. W związku z kominem z lewej strony zastanawiam się czy zrobić dłuższy stelaż i rury wejdą wtedy pionowo w dół do sumpa czy dać płytę i stelaż pod akwa na równi z akwa i wtedy na rury musze zrobić otwory w bocznej ścianie. Jaki materiał wybrać i czym wtedy pomalować bo tez widziałem wątki, w których Roman i Przemek pisali o różnym sposobie spawaniai malowania. Sent from my Lumia 925 Cytuj Akwarium nr 1: 120/60/55 Akwarium nr 2: 90/50/50 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Oglądnij u mnie http://nano-reef.pl/topic/40003-projekt-inmar-1000-w-obiegu/page__st__500 Cytuj http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartol Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Dzięki Marek! Widzisz juz jakieś minusy swojego rozwiązania, albo cos byś poprawił? Sent from my Lumia 925 Cytuj Akwarium nr 1: 120/60/55 Akwarium nr 2: 90/50/50 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Za mała szafka na cały sprzęt,ciasno.Wysokość też jest minimalna,mało miejsca nad kubkiem i mały sump. Cytuj http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acezary Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Bartek - ja mam konstrukcje zespawaną z kątowników i profili zamkniętych. Obłożone płytą meblową. Przód na zawiasach. Boki awaryjnie można odkręcić . Boki na poziomie akwarium uchylne aby mozna było zrobić serwis w kominie lub hydrauliki i elektryki. Zobacz tutaj - http://nano-reef.pl/topic/45480-420l-by-acezary/ Jak będzie mało zawsze możesz na zywo sobie obejrzeć. Stelarz jest na szerokosć akwarium z komienem. Cytuj [420L] by acezary - jest || Szkiełko 140x50x55h - 385l + sump 110l, 120W LED + 2xT5 54W, odpieniacz Black Pearl by Sebastek, NJ2300 64l CUBE - było || Szkiełko 40x40x40 | światło - 2 x PC Aquael | kaskada FZN2 z Purigenem + Chemipure |Tunza Nanostream 6015 | 8kg LR Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ironista Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Hej, ... i generalnie widzę, że chyba dobrym rozwiązaniem jest mocowanie płyt bocznych oraz tylnej na magnesy... dół do sumpa czy dać płytę i stelaż pod akwa na równi z akwa i wtedy na rury musze zrobić otwory w bocznej ścianie. Jaki materiał wybrać i czym wtedy pomalować bo tez widziałem wątki, w których Roman i Przemek pisali o różnym sposobie spawaniai malowania. Sent from my Lumia 925 Bartol - skoro jest stelaż metalowy, to wytłumacz mi, po kiego diabła chcesz tylną płytę? Imo rozwiązanie bez sensu, kasujące cyrkulację i powodujące wilgotność w szafce. To już zależy od tego jak zabudujesz szafkę i jaki ma być efekt estetyczny, choć w pionie chyba lepiej, zwłaszcza dla powrotu, to zawsze dwa kolanka mniej. Wg mnie czy to będzie ocynk, alminium czy stal malowana, to tylko kwestia twojego wyboru. Wsie te materiały są stosowane z powodzeniem od lat. Cytuj I znowu zalewamy, i znowu i tak do usranej śmierci... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tigr123 Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Wg mnie czy to będzie ocynk, alminium czy stal malowana, to tylko kwestia twojego wyboru. Wsie te materiały są stosowane z powodzeniem od lat. Albo nierdzewka co do materiału to tylko o cenę chodzi. Ja bym robił z nierdzewki oczywiście po wyspawaniu musi być wytrawiona. Cytuj 465L 130x65x55h + sump 200L 100x50x40h. JEBAO 2xRW8. Grzałka 2x200W. Obieg AC6500. Oświetlenie 4x54w T5 + led 120w + 160w. Odpieniacz DIY 160 na 9420.040, DSB 50x43x10h. Sól BT SPS, LS 18kg, LR 70Kg Korale: Poccilopora damicornis, Caulastrea (curvata, furcata, echinulata), 2 x Eyphylia Paraancora, Stylophora fioletowa, Ukwiał piaskowy, Acanthastrea lordhowensis, Blastomussa wellsi, Montipora digitata zielona, Duncanopsammia axifuga, Echinophyllia, Akropory Ryby: Amphiprion ocellaris. Labroides dimidiatus, Lysmata boggessi, turbo, Nassariusy, Tectus, Jeżowiec mespilia globulus, Calcinus laevimanus, Cryptosentrus leptocephalus, Paracanthurus Hepatus, Pseudanthias squamipinnis, Valenciennea sexguttata, Chelmon, Zebrasoma velifer Identyfikacja Stare 180 Nowe 460L Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartol Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Jacek pomysł bez pleców jest fajny, ale muszę gdzieś elektrykę umieścić A na ścianie w pokoju nie ma opcji, żeby to zrobić, ewentualnie mogę sobie wtedy zamontować z tyłu tylko taką "listwę" (po długości stelaża) na magnesach, i do tego dam wkręty i zamontuje sobie listwy elektryczne. Cytuj Akwarium nr 1: 120/60/55 Akwarium nr 2: 90/50/50 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ironista Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Bartek, dla elektryki nie trzeba całych pleców zabudowanych. Tak jak napisałeś, wystarczy "listwa" z płyty do której będzie można przykręcić rozdzielacze czy też gniazdka. Z tym że ja by tego magnesom nie powierzał, a na etapie spawania dał takie "wąsy" z otworem i przykręcił te "listwy" normalnie na śruby. Jednak te wtyczki się wciska, wyciąga i magnesy mogą tego nie wytrzymać. Cytuj I znowu zalewamy, i znowu i tak do usranej śmierci... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartol Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Nie no jasne jasne, właśnie po to stworzyłem ten wątek, żeby nie popełniać już tych samych błędów, a żeby powstał rdzeń do wykonania stelaża. Wiadomo, że każdemu będzie pasowało co innego i każdy ma inne ograniczenia. Jacek, wracając do tych listew to masz na myśli już pospawane wąsy zamiast tej listwy na mages/wkręty, na całej długości tak, jak pierwotnie myślałem ale bardziej stabilna konstrukcja, tak? Cytuj Akwarium nr 1: 120/60/55 Akwarium nr 2: 90/50/50 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ironista Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Bartek, te "wąsy" nie muszą być na całej długości (choć mogą). Ja spawając stelaż dodałem takie z płaskownika dwójeczki (gdzieś tak 6-8 cm długości). Przyspawałem po 4 sztuki dla każdej listwy, nawierciłem otwory na szóstki śrubki i tymi śrubkami przykręciłem od wewnątrz stalarza listwy z płyty. Kliknij w link w moim podpisie pod postem, tam masz zdjęcia stelaża, gdzie częściowo to widać. Edit - znalazłem zdjęcie z lepszą widocznością. Edytowane 27 Grudnia 2014 przez Ironista (wyświetl historię edycji) Cytuj I znowu zalewamy, i znowu i tak do usranej śmierci... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisc Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Ja kupiłem gotowe płaskowniki już z dziurkami, można też małe kontowniczki obciąć i już jest płaskownik z dziurkami Galaxy S5 Cytuj 375l z sumpem, Maxspect Gyre 150, 1x Jeba WP-25,Jebao DC 1200,Vertex Omega 180i,34kg skały, 6x 54W T5+ 60W Led multichipy, , auto dolewka, RO+DI Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartol Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Ok już kumam co i jak. To teraz kolejna rzecz, zawiasy do drzwiczek. widziałem różne opcje. raz przyczepiane do scian bocznych...co przy magnesach na bokach troche mija się z celem skoro zawias będzie wtedy przykręcony do boku. Ja potrzebuję, również tutaj mieć jakieś funkcjonalne rozwiązanie, obecnie mam zawiasy - "jakieś" co stolarz montował i już są całe pordzewiałe, ale może podpowiecie co będzie dobre przy montażu zawiasów do stelaża a nie do ścian bocznych? Cytuj Akwarium nr 1: 120/60/55 Akwarium nr 2: 90/50/50 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LLS Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Chłopaki wiercić przez profil wiertłem 4,5mm .Od sodka gzymka 8mm.Wkręt się chowa w profilu i jest moce etetyczne połączenie .Wszelkie otwory maja być wiercone przed lakierowaniem. Dla profila 35x35x3mm stosujemy wkręty 4x50mm. Stosuje to rozwiąznie ,ponieważ się sprawdza . Co do zabezpieczenia przed korozją ,lakierniom dziękuję . Widziałem jak oni piaskują konstrukcje do malowania .Przynajmniej u mnie w rejonie,dla tego ja wożę do piaskowania a natrysk robię u siebie w lakierni . Farby baril godne polecania w technologi epoxyd>poliuretan ,chemoutwardzalne. Zrobię kiedy dokładny film i wam pokaże stelaż jak to jest zrobione. Edytowane 27 Grudnia 2014 przez LLS (wyświetl historię edycji) Cytuj Warto być przyzwoitym ,choć nie zawsze się to opłaca . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartol Zgłoś Napisano 27 Grudnia 2014 Przemek, a masz jakieś fotki stelaży swojego autorstwa, gdzie widać wkręty zamontowane, i to malowanie? Cytuj Akwarium nr 1: 120/60/55 Akwarium nr 2: 90/50/50 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach