Skocz do zawartości
magu

6-kanałowy sterownik LED - AQma LED Control v3 - by magu

Rekomendowane odpowiedzi

@fresz33 - Tutaj nie mam pewności, faktycznie różnie z tym bywa, ale Arduino chyba ma autoreset podczas podgrywania? Przynajmniej jak się kiedyś na UNO bawiłem to tak chyba było ;) Ale jeżeli resetu nie próbowano to warto spróbować.

@niwre37 - O... Tu bym się dopatrywał źródła. Pajęczynka to taki niewygodny twór, że jak jeden kabelek źle styka to idzie się kochać wszystko ;) Ile ja się z tym nawalczyłem. Tym bardziej wypnij pajęczynkę od Arduino NANO i spróbuj podegrać :)

Ale nie powiem, niektórzy robili całkiem dobre radia, lutując ze sobą nóżki scalaków rezystorów itp. Powstawało coś w stylu PCB w 3D :D Wyglądało jak jedna wielka pajęczyna. Tego typu układy nazywają się "Manhattan style" 

Edytowane przez iKuro (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Nie nie ma autoresetu ;)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Godzinę temu, fresz33 napisał:

Przy wgrywaniu softu należy wcisnąć reset na arduino i dopiero wtedy zaczyna się wgrywanie.

albo po prostu wyjąć ze złącza i programować "gołe" :)  też kilka razy miałem problem z wciśnięciem resetu w odp. chwili ... trzeba próbować, albo sobie ułatwiać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@fresz33 - W sumie to pewnie jest jakiś klon czy coś :) Bo jak czytam teraz stronkę Arduino.cc:

Cytuj

Auto-Reset

  • If you have a board that doesn't support auto-reset, be sure that you are resetting the board a couple of seconds before uploading. (The Arduino Diecimila, Duemilanove, and Nano support auto-reset as do the LilyPad, Pro, and Pro Mini with 6-pin programming headers).

https://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting

Co by znaczyło że nano powinien mieć auto-reset w czasie podgrywania... :P Ale jak kolega wyżej pisze, może być tak, że jakiś element układanki to blokuje :)

O, Piszą tu jeszcze ciekawostkę:

Cytuj
  • If you get this error: [VP 1] Device is not responding correctly. try uploading again (i.e. reset the board and press the download button a second time).

W skrócie, jak nie pyka, to machnąć tym resetem i podegrać jeszcze raz :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Opis ze strony magu

Cytuj

Jedyna niedogodność to taka, że po modyfikacji przy wgrywaniu nowego sketch'a trzeba fizycznie kliknąć reset na płytce w chwili gdy pojawi się napis "Wgrywanie..."

A tak w ogóle jakby się chciało przeczytać kilka stron wcześniej to była już o tym mowa :P lenie.

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robilem reset ,raz wczesniej raz pozniej raz dluzej a raz krocej na nic to bylo,zmienilem kabel usb.Pisalem wczesniej ze stracilem pare godzin przy instalacjii dlatego tez tu napisalem bo pomysly mi sie skonczyly.ale sprobuje jeszcze samo arduino a jesli sie nie uda to wszystko usune i wgram od nowa ,i mam jeszcze jedna plytke arduino to tez sprobuje ;p

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


837d639304681b7236fa4a1fcb7184c1u1262a1110.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba znalazłem przyczynę :) .po podpięciu samej płytki ,komp połączył się z płytka bez żadnego problemu ,później podłączyłem zegar ale już nie mogłem się połączyć wiec sukcesywnie odłączałem kabelki od zegara i pin od SCL okazał się tym który powoduje problem .sprawdzałem kilkukrotnie i cały czas pin SCL jest wadliwy .

Co mam zrobić w tej sytuacji ? kupić nowy zegar ? czy może jest inny sposób ?


837d639304681b7236fa4a1fcb7184c1u1262a1110.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że podczas podgrywania wadzi Ci owy PIN nie znaczy, że układ zegarowy jest wadliwy. Mówiłeś, że podpiąłeś wszystko na pająka - takie rozwiązanie ma to do siebie, że łatwo o drobne błędy. A nawet jeżeli nie błędy, to zakłócenia/mankamenty. Kiedyś wymyśliłem sobie, że zamiast kablami, to cyną będę posyłał sygnały po płytce (mówię o tych prototypowych). Efekt był taki, że wszystko zachowywało się jak chciało. Diody świeciły i gasiły się losowo. Gdzieś tam nawet w układzie niechcący zrobił mi się czujnik dotykowy - taka podatność na pole magnetyczne się zrobiła :D.

Podegraj program na płytkę wypiętą od wszystkiego a następnie podepnij wszystko z powrotem i sprawdź czy działa czy nie.

 

Magu - ponawiam swoje pytanie:

@magu - Pytanie odnośnie Twojej płytki z driverami Mean Well'a - jaką rozdzielczość PWM obsługują te układy 8/10/12 bit? Czy może to już jest układ stricte analogowy i łyka co mu się zapoda? - Pytam bo chciałbym w najbliższej przyszłości sam sobie zrobić ściemniacz do LED'ów, tylko zależy mi na możliwie niskim kroku jasności - z eksperymentów wywnioskowałem że 12bit mnie najbardziej interesuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie drivery mają możliwość sterowania cyfrowego, niektóre modele dodatkowo można sterować analogowo. Tu masz dokumentację, z dokładnym opisem https://aqma.pl/downloads/LDD-L.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokumentacja mi niestety nie odpowiada na moje pytanie :) Interesuje mnie jaki jest najmniejszy możliwy krok, jaki owy driver jest w stanie obsłużyć na PWM. Piszą tam co prawda:

Cytuj

Power ON with dimming: DIM ~ -Vin >3.5 ~ 8VDC or open circuit

Ale wolę zapytać Ciebie aby się upewnić, bo masz doświadczenie z tym driverem :)

 

W sofcie widzę, że używasz tutaj standardowych 8 bitów PWM. Robiłeś kiedyś eksperymenty na większej rozdzielczości? 10 bądź 12 bitów? Przy 8bit z eksperymentów wiem, że najmniejszy krok jest już i tak mocno widoczny - mi zależy na zrobieniu płynnego załączania (tak, żeby przy wartości 1 było ledwo co widać światło patrząc bezpośrednio na diodę :P) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Celowo odesłałem Cię do dokumentacji bo chyba wiem o co Ci chodzi, ale wydaje mi się, że źle szukasz :). Nie zagłębiając się w szczegóły, jeżeli dobrze oprogramujesz, to możesz mieć kilka tysięcy poziomów jasności.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, magu napisał:

Nie zagłębiając się w szczegóły, jeżeli dobrze oprogramujesz, to możesz mieć kilka tysięcy poziomów jasności.  

Dla tego właśnie zapytałem się, jak ten układ działa - jeżeli jest to urządzenie cyfrowe, to maksymalnej rozdzielczości się nie przeskoczy. Jeżeli natomiast PWM przyjmuje jako analoga (czyli uśrednia napięcie) to powinno się dać otrzymać te poziomy jasności które mnie interesują :). Trochę mnie niestety martwi to minimalne napięcie - może być tak że odpowiednio niskie zakresy PWM byłyby odcinane :(

No to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić na układzie :D - jak tylko będzie czas... :D

Tak czy owak, nawet jak nie pyknie, to sobie zapiszę stronkę do podstawki pod drivery - ładnie wykonana, ma wszystko co człowiekowi trzeba do szczęścia :). Jak w końcu do tego się zabiorę, to zamówię je u Ciebie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok powolne postępy w sprawie wyświetlacza 4x20  mam już obsługę menu za pomocą enkodera .

 

FILMIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę zrobić inspekcję lampy, świeci ładnie, korale się pompują ale przy okazji usunięcia kilku przepalonych diód pomyślałem że jeszcze Was się doradze.
Całkowita moc to 120W mi
410nm - 6W
450nm - 60W
460-465nm - 6W
Całość "niebieskiego" wynosi zatem 72W
Białe 12000-20000k 36W
Green 6W + Deep Red 6W

Lampa jest wysterowana tak że na każdy Wat białego przypadają trzy niebieskiego.

Pytanie brzmi czy by nie zmniejszyć ilość diód 450nm i w to miejsce dać inne pasmo.

Zależy mi jedynie na dostosowania spektrum do korali. Generalnie nawet pasmo zielone mieści się w zakresie (400nm-510nm) wykorzystywanym przez zooksantele ale jakoś nie biorę go pod uwagę- no chyba że powinienem?


Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś się zdarzyło że Arduino się spaliło? Śmierdzi zawarciem, nie mogę się z nim połączyć, lampa świeci na maxa - zero sterowania.

Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, pecetowiec napisał:

Czy komuś się zdarzyło że Arduino się spaliło? Śmierdzi zawarciem, nie mogę się z nim połączyć, lampa świeci na maxa - zero sterowania.

Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
 

ja spaliłem ze 3 szt :)  i tak jak piszesz nie można się połączyć a diody świeca na max .


837d639304681b7236fa4a1fcb7184c1u1262a1110.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja spaliłem ze 3 szt [emoji4]  i tak jak piszesz nie można się połączyć a diody świeca na max .
Ale taki egzemplarz? Czy u Ciebie podobnie jak u mnie kiepsko z lutowaniem :)

Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej brak odpowiedniej wiedzy :) i pospiech bo wszystko na początku działało lecz  zawsze coś chciałem nieco poprawić i kończyło się na wymianie płytki :) teraz mam 2 w zapasie ,po za tym poszło kilkanaście szt driverow i kilka innych rzeczy .pomógł mi Marek = Silva i lampa świeci :) .


837d639304681b7236fa4a1fcb7184c1u1262a1110.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

samo z siebie sie nie powinno sfajczyć - albo gdzieś zwarcie albo napięcie za duże - w jednym uwaliłem 2 kanały PWM - reszta działa

uwaliłem w sensie - moja wina :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra czas się pożegnać z driverami darelteka i chyba zainwestuję w mean well.

https://m.elmark.com.pl/pl/sklep/meanwell/seria-ldb-drivery-pradowe

Czy te jw to tych których szukam czy do naszych zastosowań szukać innych?

Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik dostał nową aplikację na Androida, od dziś jest możliwa do pobrania ze skelpu google play (kliknij tu). Zapraszam do pobierania. 

1.png   2.png

5.png   6.png

7.png

Pewnie będzie jeszcze kilka zmian, jednak na tym etapie aplikacja jest całkiem użyteczna, więc wylądowała w sklepie. Życzę miłej zabawy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super sprawa :) jak wrócę do domu to przetestuję. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.