Skocz do zawartości
doriand1

Lampa LED sterowana z Arduino.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

natrafiłem na Wasze forum szukając informacji na temat budowy lampy LED.

Swoją lampę będę potrzebował trochę do innego celu - doświetlania roślin owadożernych.

Planuje zbudować lampę 3 - kanałową.

5 x 3W 6500K

5 x 3W Dark Red

5 x 3W Royal Blue

Do tego zasilacz 24V i te drivery:

http://allegro.pl/driver-p4115h-led-140ma-320ma-510ma-680ma-pwm-lin-i6237528814.html

Chciałbym, żeby całością można było sterować z Arduino. Ustawianie mocy każdego z kanałów, symulacja świtu/zmierzchu. Do tego wszystkiego prosty wyświetlacz 2 x 16 znaków, kilka przycisków, ew. ustawianie parametrów poprzez BT.

I tutaj nasuwa się moje pytanie. Czy budował ktoś z Waś coś podobnego? Chętnie zobaczyłbym kod aplikacji.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strona domowa Magu i wszystko jasne będzie. Temat walkowany na forum od dawna. Masz tam gotowy projekt z opisem.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Znowu Marek szybszy jest. Czas chyba polepszyć prędkość łącza

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


600l w obiegu, OPTI z kominem, lampa LED PANDORA HYPERION R2 HYBRID, obieg DC6000, odpieniacz na tunze silence 9430.040, PROFILUX II Ex 2xPh, redox, SMS itp, DP-4 na balingu, sump 80x80x40 + refugium, miękko-LPS-SPS.

Naprawimy wszystko co jest związane z elektroniką i nie ucieka na drzewo. Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Cuda zajmują mi trochę czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, zaraz się zaznajomię ze wszystkimi tematami i mam nadzieję, że coś z tego skleję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi podpowiedzieć czy zasilacz o wydajności prądowej 2.5A da radę pociągnąć 3 szeregi led 3W?

Napięcie wyjściowe 14V. Chciałbym go wykorzystać do budowy, ale właśnie nie wiem czy jest w stanie zasilić 3 szeregi po 3-4 diody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

prąd

3W ledy wymagają prądu 700mA (a przynajmniej większość)

dasz driver 700mA i :

na nitce/szeregu na każdej diodzie jest 700mA

czyli 3 nitki x 700mA = 2,1A - zasilacz da radę

teraz napięcie

dioda potrzebuje średnio 3,2 - 3,4V

czyli nitka z 4 diód potrzebuje około 13,6V też da radę - ale jak dasz driver to na driverze jest 1,5 - 2V spadku napięcia - może być wtedy mało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak właśnie liczyłem. Bałem się, że i prądu będzie za mało, ale skoro mówisz, że taki zapas jest ok, to tak zrobię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

ps. z zaznaczeniem że zasilacz - zasilaczowi nierówny :p

jeżeli to "chiński wtyczkowy" to może być różnie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To akurat pozostałość po moim monitorze :D więc jest Samsung. Właśnie sprawdziłem, ma ponad 14V. Jednak muszę poszukać czegoś innego, bo chce zasilacz te 4 diody w szeregu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

mam jeszcze pytanie czysto techniczne :D W instrukcji drivera jest napisane, że na pin DIM podajemy napięcie PWM w zakresie 2.5-5V. Wnioskuję z tego, że diody zaczną się świecić dopiero, gdy Arduino poda 2.5V. Testuję teraz program i ustawiając stopniowe rozświetlanie od 0 do 100% Arduino podaje napiecie od 0V. Mógłby mi to ktoś wyjaśnić?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

o ile sie nie mylę to ten driver bez sygnału PWM świeci od razu na max

który program testujesz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, bez PWM świeci od razu na maksa.

Co prawda wszystko działa po połączeniu układu, ale kurcze nie mogę zrozumieć dlaczego :D Skoro w instrukcji podają, że napięcie PWM od 2.5 do 5V, to myślałem, że takie powinno być. A tutaj hula od 0 do 5V i faktycznie prąd narasta od 0 do 700mA (sprawdzałem miernikiem).

Program to: Aqma Led Control - 6 kanałów, wersja v2.01

Przepraszam, wiem, że powinienem się cieszyć, że wszystko działa, a ja tutaj zadaje takie pytania, ale po prostu chciałbym to zrozumieć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

o szczegóły dlaczego rusza od zera - pytaj fachowca @magu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o maksymalne napięcie PWM na wejściu, w jakim zakresie powinno się zawierać. Nie sterujesz napięciem tylko wypełnieniem 0-100%.

Miernikiem mierzysz napięcie stale. Wynik jest uśredniony, a tak naprawdę to przebieg prostokątny o napięciu 5V.


150x60x65 + SUMP, 8x54W T5, WhiteSkim 250, DCT12000, Gyre XF250 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do twoich celów to moga byc dobre diody full spektrum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.5 do 5V do sygnał "analogowy" tzn gdybyś startował jasnością za pomocą potencjometru i odpowiedniego układu.

W aqumie sterujesz wypełnieniem i diody będą świecić już od 1% jeśli masz odpowiedni driver(z możliwością sterowania przez pwm, a nie tylko sciemniania)

Wysłane z galaktyki S4


7de235a26562911269b91f0894bacc5bu1345a1188.png

Słone "Coś"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam dziwny problem z moją lampą. Udało mi się połączyć, ustawić wszystkie godziny itd i lampa śmiga. Niestety po odłączeniu jej od komputera i ponownym połączeniu do komputera, po próbie połączenia z lampą pojawia się komunikat "AQma bledne dane". Jedyne co wtedy pomaga to odinstalowanie programu, wgranie kodu na nowo i ponowna instalacja programu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj, to już ciężko będzie. Składałem na pająka, ale dość starannie. Całość elektroniki mam zamkniętą w małej obudowie. Możliwe, że to problem z połączeniami?

Wystarczy, że odinstalowałbym oprogramowanie, wgrał na nowo kod i zainstalował oprogramowanie i znów wszystko działa, wiec nie wiem czy jest to problem natury technicznej.

Edytowane przez doriand1 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, własnie wszystko działa tak jak ustawiałem. Dziwna sprawa. Ok, będę pisał o tą płytkę bo to chyba najlepsze rozwiązanie. Dzięki :)

Sprawa rozwiązana. Poszedł stabilizator napięcia na Arduino. Przy zasilaniu z USB wszystko działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.