enzo Zgłoś Napisano 4 Października 2016 Podzielę się z moim doświadczeniem z działem reklamacji sklepu e-rybka. Wysłałem w kwietniu do reklamcji pompę RW-8 przestała działać, pompa zakupiona tu na forum z paragonem data zakupu ok 15.01.2015. Po miesiącu z powodu braku odzewu w sprawie reklamacji wykonałem telefon z zapytaniem co i jak, otrzymując informacje że pompa wraz z innymi wysłana do producenta i jeszcze nie wróciła, przyjąłem do wiadomości grzecznie czekając kolejny miesiąc. Po dwóch miesiącach kolejny telefon i ta sama gadka że pompa jeszcze nie wróciła ale mają dla mnie super propozycje( po tym jak ostrzej potoczyła się rozmowa), leży na magazynie pompa prawie nowa co prawda używana ale super stan, a że miałem już oddać pożyczoną cyrkulacyjną - zgodziłem się. Pompa przyszła bez wysłanego do nich paragonu a że to był okres gdzie byłem zalatany w pracy zapomniałem się o ten paragon upomnieć. Pompa chodziła normalnie do lipca, przestała pracować identycznie jak poprzednia, oczywiście szybko ją wysłałem z obszernym opisem całej sytuacji. Zadzwoniono do mnie z e-rybki że im się nie zdarza nie odesłać paragonu i że nie mogą odnaleźć takiej wysyłki/transakcji na moje nazwisko po za tym pompa nie jest z ich dystrybucji bo nie ma ich plomby, wytłumaczyłem ponownie że kupiłem pompe z drugiej ręki, że już raz była reklamowana i że dostałem ją w "super ofercie", otrzymałem odpowiedz ze coś tam u siebie jeszcze sprawdzą. Po kilku dniach przyszła paczka a w niej stara pompa z odrzucona reklamcją z powodu braku paragonu i informacją iż pompa nie jest od nich. Kolejny telefon do nich nic nie wyjaśnił nie było "szefowej" a pracownik w kółko powtarzał to samo że to nie ich pompa, chociaż to on wysyłał ja do mnie po pierwszej reklamacji. Wypieli się na mnie mimo że sporo kasy tam zostawiłem na inne zakupy, fakt nie dopilnowałem zwrotu paragonu. Nie mam ochoty użerać się dalej z nimi wiec odpuszczam jakiekolwiek zakupy u nich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzym Zgłoś Napisano 4 Października 2016 (edytowane) ale wiesz ze jest pazdziernik a nie lipiec? Ps. Wiem tez, ze zdania od ale sie nie zaczyna. Edytowane 4 Października 2016 przez dzym (wyświetl historię edycji) Cytuj Było 340 litrów: http://nano-reef.pl/...042#entry344042 Obecnie (zdjęć na forum nie ma): 600 litrów słonej wody. Skała: 20kg, Piasek: 10kg albo i mniej. Korale i ryby: kolorowe; Światło: ATI 8x54W T5; Odpieniacz: Vertex Alpha 250; Obieg: RD6500; Cyrkulacja: ciągle za mała ale markowa ; Sól: Red Sea (niebieska) + Balling z Trace Elements od FM i węgiel ale to dla właściciela Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Co-2 Zgłoś Napisano 4 Października 2016 U mnie nie było żadnego problemu z reklamacją pompy z drugiej ręki gdzie fakture miałem tylko na @ i pokazałem na telefonie przy reklamacji, co prawda pierwszy raz jak do mnie wróciła działała tylko nad wodą , jednak za drugim razem było wszystko w porządku czas reklamacji w piątek zawiozłem to na środę miałem Cytuj 12litrów- było,28 grudzień 2011- 9 lipca 2012 216+36sump- było, 9 lipca 2012 160litrów- było, 22 lipca 2013-wiosna 2014 23litry- 05.01.2015-01.08.2015 60litrów 01.08.2015-15.06.2016 240litrów + 112sump- 15.06.2016-01.04.2018 360+240 sump- 01.04.2018 98+64 sump-13.12.2018 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dale Zgłoś Napisano 4 Października 2016 Ze swoich doświadczeń powiem tylko że rybka była sklepem bardzo przyjaznym, otwartym i wychodzącym na przeciw. Pod warunkiem że sprawy załatwiało się z p. Weroniką. Kwestie reklamacji czy pomocy dla klienta załatwiała od ręki. Może "sklep" powinien sobie to wziąć do serca w dobie konkurencji? Cytuj 125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT, Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enzo Zgłoś Napisano 4 Października 2016 Też byłem szczerze zaskoczony podejściem do całej sprawy, może też z powodu bez problemowej wcześniejszej obsługi, nie przyłożyłem odpowiedniej uwagi do braku paragonu, sądząc że przecież taki sklep "wałków" nie robi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi2222 Zgłoś Napisano 4 Października 2016 Moje doświadczenie reklamacyjne jest całkowicie inne. Padła pompa w Deltec SC 1351, paragon zgubiłem lub nie dostałem - trudno mi stwierdzić. Wydrukowałem dowód przelewu za zakupiony sprzęt, dołączyłem do odpieniacza i wysłałem. W ciągu półtora tygodnia odpieniacz był sprawny w moim domu. Cytuj Pozdrawiam, Norbert Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raphael_ Zgłoś Napisano 4 Października 2016 (edytowane) Wg. UOKIK nie potrzeba paragonu by Niezgodność towaru z umową (reklamacja) była uwzględniona, to największe ściema firm handlowych, by zminimalizować zwroty jeżeli się zgubi dowód zakupu paragon /FV klient jest w przekonaniu że stracił możliwość reklamacji i odpuszcza. Dowodem zakupu może być wydruk z karty płatniczej, korespondencja e-mail, a nawet świadek zakupu danego towaru, skoro pompe kupiłeś prze @sklep to na Twoim koncie lub kolegi musi istnieć ta pozycja. https://www.uokik.go...p?news_id=11630 Edytowane 4 Października 2016 przez raphael_ (wyświetl historię edycji) Cytuj "Trwaj tylko w słońcu, bo nic pięknego nie rośnie w ciemności" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiu1990 Zgłoś Napisano 4 Października 2016 (edytowane) Miałem juz reklamacje w sklepie e rybka sprawa została załatwiona od ręki ... fachowa pomoc i doractwo jesli o mnie chodzi to polecam 100% dla mnie n1 sklep morski w pl Edytowane 4 Października 2016 przez maxiu1990 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pio7 Zgłoś Napisano 4 Października 2016 Wg. UOKIK nie potrzeba paragonu by Niezgodność towaru z umową (reklamacja) była uwzględniona, to największe ściema firm handlowych, by zminimalizować zwroty jeżeli się zgubi dowód zakupu paragon /FV klient jest w przekonaniu że stracił możliwość reklamacji i odpuszcza. Dowodem zakupu może być wydruk z karty płatniczej, korespondencja e-mail, a nawet świadek zakupu danego towaru, skoro pompe kupiłeś prze @sklep to na Twoim koncie lub kolegi musi istnieć ta pozycja. https://www.uokik.go...p?news_id=11630 Dokładnie tak jak piszesz. Wydruk z konta wystarczy. Cytuj 550 w obiegu gg 3606492 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 4 Października 2016 kolega napisał że odkupił używaną teraz trzeba by zwrócić się do sprzedającego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enzo Zgłoś Napisano 4 Października 2016 zainspirowaliście mnie żeby jednak nie odpuszczać, znalazłem korespondencje z kolega z forum od którego odkupiłem pompe zwróce się do niego o "pomoc" -w załatwieniu sprawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lapsiak84 Zgłoś Napisano 4 Października 2016 Ja kiedy zaczynałem swoją przygodę z morszczyzną pierwsze i kolejne zakupy robiłem w tym sklepie. Na samym początku powiedziałem, że sorry ale paragonów nie będę zbierał bo jak znajdą się przypadkiem w rękach żony to pod most pójdę i ja i akwarium. Zostałem zapewniony, że nie ma problemu bo i tak będą pamiętać, że u nich kupowałem. I.... po pierwsze do dziś nic ze sprzętu z e-rybki mi nie padło a po drugie jeśli miałem z czymś problem było załatwiane nawet telefonicznie i nigdy nie zostałem z problemem choć do e-rybki mam 200 km Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enzo Zgłoś Napisano 8 Października 2016 Po kolejnym telefonie i rozmowie z sympatyczna Panią, mam wysłać pompę która w drodze wyjątku ich elektronik przejrzy i naprawi, zobaczymy jak to będzie bo oczywiście informacje dostałem że nie ma możliwości iż ich pracownik mógł mi na szybko zaoferować inną używana pompę leżącą u nich na stanie - a ja z palca sobie takiej historyjki nie wyssałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michalfa Zgłoś Napisano 8 Października 2016 Teoretycznie sprawa powinna być już dawno rozwiązana ponieważ mają 14 dni na danie Tobie odpowiedzi co do reklamacji. Jeżeli takowej nie udzielili to znaczy, że przychylają się do Twoich roszczeń i reklamację rozpatrzyli pozytywnie. Towar reklamujesz w sklepie w którym go kupiłeś a nie u dystrybutora lub producenta. Jeżeli chodzi o drugą część Twojej "przygody", kilka razy w pracy też mi się zdarzyło iż przez telefon złote góry obiecywali potem się wypinali. Szczerze polecam program ACR, instalujesz go na telefonie i po temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enzo Zgłoś Napisano 8 Października 2016 Generalnie to przy drugiej reklamacji oni z odpowiedzią się wyrobili, tylko co z tego jak mi odrzucono reklamacje za przyczynę podając brak dowodu zakupu, którego to nie odesłali mi odsyłając pompę przy pierwszej reklamacji. Program mam ale akurat tego nie zapisałem :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michalfa Zgłoś Napisano 8 Października 2016 Miałem bardzo podobną sytuację oczywiście inny sklep i inny sprzęt. Zgłosiłem się do Rzecznika Praw Konsumentów i on wszelkie swoje działania opierał właśnie na tym, że naruszyli przepisy podczas tej pierwszej reklamacji. Wysłał im odpowiednie pismo z paragrafami i bardzo szybko rozpatrzyli moją pierwszą reklamację pozytywnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enzo Zgłoś Napisano 23 Października 2016 Finalnie odesłałem pompę po raz kolejny i wczoraj dostałem naprawiona z plombami ( drugim razem przyszła bez plomb i było kręcenie że to nie z ich dystrybujcji) czas reklamacji 6 mcy . Uważam że pracownik z którym rozmawiałem podczas pierwszej reklamacji coś namieszał "szefowa" była na urlopie a on zrobił jakiś szwindel bo oczywiście wszyscy się wyparli tego że zaproponowano mi inna używana pompę z magazynu - żeby było szybciej. Na dogadaniu się z nimi zaważyło chyba to że robiłem kilaka zakupów na wysyłkę co mogli sobie zweryfikować i jak mi powiedziano " w drodze wyjątku" pompę przyjęto do naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nanokaczor Zgłoś Napisano 23 Października 2016 (edytowane) Miałem juz reklamacje w sklepie e rybka sprawa została załatwiona od ręki ... fachowa pomoc i doractwo jesli o mnie chodzi to polecam 100% dla mnie n1 sklep morski w pl Szkoda gadać. Edytowane 24 Października 2016 przez nanokaczor (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ensso Zgłoś Napisano 24 Października 2016 Jak wspomniane w temacie - dowód zakupu nie jest wymagany. Wystarczy powiązanie z płatnością online, zakupem allegro czy innym śladem. Potem sprzedawca musi wykazać powiązanie wpływu środków ze sprzedażą. Temat ciężki z racji wspomnianych przez Ciebie przygód i nie mi oceniać sytuacje między Tobą, a sklepem. Na przyszłość - wszystkie zakupy sprzętu rób na FV imienną. Paragon zgubisz, paragon wyblaknie - spławi Cię większość pkt handlowych w kraju. Mając FV imienną nie są w stanie Ci odrzucić pod pretekstem "braku dowodu zakupu" skoro jest w ich bazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 24 Października 2016 Mnie osobiście też wkurzyli. Niby pierdoła, bo za grosze, ale podejście totalnie olewające. Zrobiłem kiedyś spore zakupy (ponad 1000zł), a w śród nich termometr "precyzyjny" JBL. Nie wskazuje temperatury, myli się o 5 stopni. Wspomniałem o tym w rozmowie, kiedy zamawiałem następną paczkę. ZERO reakcji, nawet nie było przepraszam tylko takie tam "Oj tam, oj tam. No wie Pan- takie rzeczy się zdarzają". Oczywiście nie zaproponowano mi wymiany, nic... totalnie NIC. WIem że termometr na 2 dychy to nie majątek, ale niesmak pozostał, bo jak się dba o dobre imię firmy, to takie drobne koszta się nie liczą. Od tamtej pory korzystam z innych sklepów. Z czystej złośliwości. Jest tyle innych, fajnych i tanich sklepów, które są przyjazne dla klienta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sqesta45 Zgłoś Napisano 24 Października 2016 Tez odpuściłem sobie ten sklep Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falconf16 Zgłoś Napisano 29 Października 2016 Jak chodzi o sklep erybka nigdy nie miałem problemu ze zwrotem jakiegoś wadliwego towaru,nawet jak kupiłem odpieniacz deltec sc 1456 i był za głośny jakaś wada fabryczna.To po sprawdzeniu przez pracownika i Tomka [ właściciela ] od razu dostałem nowy.Więc dla mnie osobiście super sklep i jeszcze lepsza obsługa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawa27 Zgłoś Napisano 29 Października 2016 do sklepu każdego sklepu podchodzić tak jeżeli nie dostałeś pisemnej gwarancji w której są określone terminy wykonywania napraw to masz rękojmie od sklepu i sklep ma 14 dni roboczych na dostarczenie ci naprawionego towaru lub nowego jeżeli tamtego nie dało się naprawić mają prawo przedłużyć ten okres do 30 dni roboczych ale muszą ci podać przyczynę domagać się na piśmie jaka to przyczyna jeżeli towar wróci dalej wadliwy ja osobiście nie cackam się i od razu żądam zwrotu kasy i rezygnuje z towaru jak nie od razu do rzecznika praw konsumenta i tyle nigdy nie przegrałem takiej batalii bo prawo jest po twojej stronie jeżeli masz kwitki zakupu czy to paragon czy faktura takie moje zdanie i doświadczenie pracuje w branży handlowej więc jestem po stronie sprzedającej nie warto robić problemów jeżeli klient przy sprzęcie nie dłubał i sprzęt był używany według zaleceń producenta tylko się zrazi klienta a taki potrafi koło d*py narobić i po co lepiej niech wróci zadowolony i przyprowadzi znajomych bo fajna obsługa i fajny towar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spajdi Zgłoś Napisano 29 Października 2016 do sklepu każdego sklepu podchodzić tak jeżeli nie dostałeś pisemnej gwarancji w której są określone terminy wykonywania napraw to masz rękojmie od sklepu i sklep ma 14 dni roboczych na dostarczenie ci naprawionego towaru lub nowego jeżeli tamtego nie dało się naprawić mają prawo przedłużyć ten okres do 30 dni roboczych ... W przypadku rękojmi sklep ma 14 dni na wydanie decyzji, czyli rozpatrzenie pozytywne/negatywne roszczenia z tytuł rękojmi, a nie na wydanie sprzętu czy zwrot gotówki, a te 30 dni to podaj podstawę prawną bo imho taki termin nie istnieje, jeżeli mówimy o rękojmi. Występują natomiast zwroty "bez zbędnych niedogodności" i "bez zbędnej zwłoki". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-sys Zgłoś Napisano 29 Października 2016 zamowilem w e rybka świetlówkę dotarlao zbita napisalem papierek do poczty jak sie nalezy. Pomimo to dzwoilem ze potrzebuje ta lampe i nie wiele intersi mnie to ze zosostala zbita , jeden pani napisala ze jeszcze w tym dniu wysle nowa i rzeczywiscie wyslali wiec pelen szacun za podejscie do klienta w koncu to nie wasza wina ze jakis idiota z poczty zbił ta świętówkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach