bakuba Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 Dzień dobry. Wreszcie, po dłuższym czasie odpaliłem akwarium - główny zbiornik około 400l(:). Teraz, będę robił lampkę. Już prawie mam drivery, które obsługują podobno diody 1000mA, i tutaj już po raz pierwszy chylę czoła i proszę o wsparcie. Jeśli dobrze rozumiem, to mogę tam podłączyć diody cree 3w lub np. takie coś http://allegro.pl/dioda-led-10w-biala-niebieska-3-6-do-akwarium-0733-i6703086116.html. Tylko mógłby mi ktoś powiedzieć, czy mogą być te drugie? I czy 3w za 12 zl faktycznie bardzo się różni od tego za 1zl? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elespero Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 To co wkleiłeś to dioda 10W. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakuba Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 Tak, wiem. Ale pobiera taki sam prąd jak 3w cree. Czy tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 Tak pracują z takim samym mA jak te słabsze czyli będą świecić słabiej. A jeżeli chodzi o cenę to ja bym nie przepłacał i kupił np więcej tych takich i miał na wymianę w razie W. Słyszałem ze te drogie przepalają się często.Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 natężenie jest 1000mA czyli możesz użyć drivera 1000mA. napięcie ma 10V czyli musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzące ma driver. suma napięcia diod podpięta do jednego drivera musi być mniejsza niż napięcie wychodzące. Do tego ta dioda ma stosunek biały do niebieskiego 2:1 a powinien być 1:2 Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakuba Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 12 minut temu, katani napisał: natężenie jest 1000mA czyli możesz użyć drivera 1000mA. napięcie ma 10V czyli musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzące ma driver. suma napięcia diod podpięta do jednego drivera musi być mniejsza niż napięcie wychodzące. Driver ma podobno 12v. 13 minut temu, katani napisał: Do tego ta dioda ma stosunek biały do niebieskiego 2:1 a powinien być 1:2 Na moje oko tam są 3 białe. Wolałbym te - mniej roboty..no i cena też robi różnicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 Czyli 1 driver = 1 dioda 10W. Poczytaj trochę tematów o lampach led DIY. Jest kilka ciekawych. Przyswojenie teoretycznych podstaw pomoże ci. Jak chcesz sterować diodami? Jaką moc lampy potrzebujesz? jaki masz zasilacz? plicz sobie ile potrzebujesz diod 10W, ile kosztują, ile drivery kosztują. Jak to wypiszesz to na pewno zjadą się chętni żeby ci pomóc. Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 17 minut temu, katani napisał: musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzące ma driver. co nie jest takie łatwe .... bo jak podepniesz jedną diodę to miernik pokaże "tyle" a jak dwie "to tyle" - innymi słowy driver sam ma dobrać napięcie do ilości diod a ważne jest napięcie wchodzące jakie wytrzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 Teraz, silvia napisał: ważne jest napięcie wchodzące jakie wytrzyma To miałem na myśli z reguły mają drivery podany zakres napięcia. Przynajmniej MW mają. Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 jakby kolega podał linka do tych driverów - do opisu / danych techn. to było by łatwiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakuba Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 Teraz, silvia napisał: jakby kolega podał linka do tych driverów - do opisu / danych techn. to było by łatwiej Gdybym miał dane to możliwe, że nie wchodziłbym na forum.;). Odkupiłem je, były przewidziane do około lampy 200w czy coś takiego. Chyba poczytam noty katalogowe tych elementów na płytce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 a jak już "składasz" lampę od zera to zerknij - może się spodoba http://allegro.pl/modul-led-grow-4-cree-xbd-osram-12w-meissa-custom-i6396118417.html kolory dobierasz w/g widzimisię i pasują do 1000mA drivera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakuba Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 (edytowane) Godzinę temu, katani napisał: Czyli 1 driver = 1 dioda 10W. Poczytaj trochę tematów o lampach led DIY. Jest kilka ciekawych. Przyswojenie teoretycznych podstaw pomoże ci. Jak chcesz sterować diodami? Jaką moc lampy potrzebujesz? jaki masz zasilacz? plicz sobie ile potrzebujesz diod 10W, ile kosztują, ile drivery kosztują. Jak to wypiszesz to na pewno zjadą się chętni żeby ci pomóc. Drivery po 50zł:) "drivery to 2 plytkijedna 2x1000mA, 2x920mAdruga 2x920mA, 2x1000mA ,były przygotowane pod diocy cree - w paskach po 6szt. 200-300 w. chciałem dać 20 tych diod i np jedną 30-50 rgb. a sterować chcę tym xD Arduinem. Dwa takie http://allegro.pl/zasilacz-do-led-12-5-a-150w-12v-ip20-berge-i6706033335.html zasilacze? bez tej rgb mam w koszyku na blisko 800 zł.. Edytowane 8 Sierpnia 2017 przez bakuba (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 czyli zasilacz 1,2-1,5A i 24V jak dasz tą diodę którą wybrałeś - może mieć 12V - ale dioda niekoniecznie zaświeci MAX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakuba Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 1 godzinę temu, silvia napisał: czyli zasilacz 1,2-1,5A i 24V Dlaczego 24v? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 skoro miało być 6 ledów w pasku to driver spokojnie powinien wytrzymać 24V - jak dasz zasilacz 12V to driver też potrzebuje napięcia czyli masz spadek o jakieś 2V dla tych ledów 10W które wymagają 9-10V może być, ale jakbyś chciał dać diody 12V (albo 2 diody w szeregu) to napięcia będzie za mało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakuba Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 Aha okWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk A taki http://allegro.pl/zasilacz-led-24v-6-25a-150w-ip20-montazowy-modulow-i6895872360.htmlWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakuba Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 Mogłyby być dwa takie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 tak - tylko dobrze było by sprawdzić że to co założyłem (24V) to na pewno prawda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakuba Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 Ok, dziękuję. Policzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rito Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 Największa różnica między Cree a nieCree to faktyczny strumień świetlny. W Cree w 99% będzie on zgodny z dokumentacją w nieCree to czysta loteria :). Druga sprawa to współczynnik oddawania barw przy diodach białych jeśli Cree pisze że jest większe niż 80 to faktycznie wynosi 83-85 w nieCree zazwyczaj 77-79. I tyle w zasadzie z różnic. Jeśli dioda jest dobrze chłodzona to ta czy ta pochodzi bardzo długo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 8 Sierpnia 2017 1 godzinę temu, Rito napisał: Największa różnica między Cree a nieCree to faktyczny strumień świetlny. W Cree w 99% będzie on zgodny z dokumentacją w nieCree to czysta loteria :). Druga sprawa to współczynnik oddawania barw przy diodach białych jeśli Cree pisze że jest większe niż 80 to faktycznie wynosi 83-85 w nieCree zazwyczaj 77-79. I tyle w zasadzie z różnic. Jeśli dioda jest dobrze chłodzona to ta czy ta pochodzi bardzo długo a "tak nic nie znaczące szczegóły" jak inne napięcia i prądy pracy pominąłeś ? bo to co opisałeś tyczy się jakichś ledów "no name" a przypominam że w lampach najlepszych firm stosowane są (obok CREE) np. Epileds czy Osram ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rito Zgłoś Napisano 9 Sierpnia 2017 Kolega pytał o Cree(rozumiem jako wszystkie markowe ledy) i nieCree (chińczyki noname). Jeśli chodzi o napięcia i prądy to wiadomo że każdy producent ma jakieś swoje wymagania wiec rozwijanie się na ten temat nie ma sensu (jeden producent ma różnie napięcia dla róznych serii diod) jeśli ktoś będzie budował oświetlenie zakładam że spojrzy do dokumentacji (napięcia i prady pracy są w 99% prawidłowe a inne parametry już nie koniecznie -dlatego na tym się skupiłem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakuba Zgłoś Napisano 10 Sierpnia 2017 Laik by jeszcze zapytał(a jak nie to ja zapytam). Czy one są 10*lepsze od noname? a jak już "składasz" lampę od zera to zerknij - może się spodoba http://allegro.pl/modul-led-grow-4-cree-xbd-osram-12w-meissa-custom-i6396118417.html kolory dobierasz w/g widzimisię i pasują do 1000mA drivera Komuś ciężarówka ledów zginęła? Czemu tak tanio? Trochę to zmienia postać rzeczy:). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bakuba Zgłoś Napisano 10 Sierpnia 2017 (Co to jest ten zielony znaczek 'op'?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach