Skocz do zawartości
Gość

Moja lampa led

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Kupilem niedawno lampe marsaqua 300w z ebay. Czytalem wcześniej o niej i ogolnie miala dobre opinie chociaż wiadomo, moc 2x nizsza od deklarowanej co  mi  akurat nie przeszkadza bo akwarium tylko 100l ale brak programowania wschodow i widmo ... 50 diod niebieskich bez aktyniki  plus pelne widmo od 3500k do 12000k. Do tego zolte czerwone i zielone diody... przeszkadzaja mi kolorowe punkty na skale. Ogolem po prostu  zolte swiatlo, chyba dla roslin słodkowodnych bo na aukcjach chwala sie ze do morszczakow i slodkich jest ok plus niebieskie.

Podsumowując chce przelutowac diody wg swojedgo planu i bede wdzieczny za podpowiedz czy jest ok czy inaczej dobrac diody:

 

10x 3w 9000k-  12000k bridgelux;

10x 3w 12000k- 15000k bridgelux

10x 3w 15000k- 20000k bridgelux

20x 3w blue 460- 465nm epiled

20x 3w Royal blue 450-452nm epiled

30x 3w aktynika 420-425nm epiled

 

Planuje to podzielic na 10 nitek po 10 diod. Po 2 nitki sterowane z jednego kanalu arduino.

Wiem ze lampa wyjdzie ok 3x przewymiarowana ale przeciez moge ja skrecic 30% i przy okazji nie bedzie sie grzac zbyt mocno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz plan jak podłączysz diody ? bo zasilacze w lampie nie będą pasowały pod ardurion .  Plytka na której są diody podzielona jest na 4 sekcje po 25 diod . Wątpię ze znajdziesz drivera z regulacja na 25 diod po 3w. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
6 minut temu, Puszek19 napisał:

Masz plan jak podłączysz diody ? bo zasilacze w lampie nie będą pasowały pod ardurion .  Plytka na której są diody podzielona jest na 4 sekcje po 25 diod . Wątpię ze znajdziesz drivera z regulacja na 25 diod po 3w. 

 

 

 

Tak. Mam zasilacz 300w 36v i drivery 700ma 35v. Sciezki w lampie do pociecia. Jeszcze nie wiem jak to jest zrobione, wyjdzie po rozkreceniu. Zasilacz teoretycznie za slaby bo powinien byc z zapasem ale po 1 lampa bedzie swiecic 30 do 50proc mocy a po 2 diody niby 3w maja ponizej 2.5W tak na prawde (0.7A × 3.4V= 2.38W). Technicznie to ogarne, wiekszy problem mam z doborem diod. Nie wiem czy dla korali moj wymyslony uklad będzie ok no i nie chcialbym tez oslepnac od patrzenia na ryby czy sie jakos pochorowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Białe wygląda OK.

 

Moje ledy wczoraj przyjechały z Chin. Ja będę dawał dużo więcej RB niż UV.

 

Dużo aktyniki dajesz. Popatrz na spectrum chlorofilu.

https://www.google.pl/search?q=chlorofil+spektrum&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjtkO7ir-DVAhVDCZoKHVB9A08Q_AUICigB&biw=1920&bih=901#imgrc=FnMCQEhM-XmkBM:

Szczyt wypada między 440 a 460. Wykorzystanie 410-430 jest znacznie mniejsze, chociaż ciągle istotne.

 

Jak chcesz ją mocno skręcać to daj na szerokim i długim radiatorze, będzie ładnie pokrywać całe akwarium i może obejdzie się bez aktywnego chłodzenia.

No i koloru brakuje. Jakiś zielony + orange/red/yellow.

Jeśli zasilacz masz 300W i 36V więc jest około 8,3A? 10 wiązek po 0.7A to 7 amperów więc starczy. Jeszcze arduino do tego podepniesz.

Tylko nie wiem czy możesz bezpiecznie dać aż 10 diod. I nie patrz na ich W, tylko spadek napięcia V na diodzie.

Jeśli to są diody ze stronki Led Byt to tak:

aktynika ma 3,4-3,8 V więc nie możesz dać 10 na 1 driver.

Wszystkie pozostałe mają 3,4-3,6 V lub 3,2-3,6. Musisz brać to wyższe napięcie. Do tego sam driver powoduje spadek napięcia. Bezpiecznie na driver można dać 8 diod.

Co z tego, że skręcisz lampę. Wystarczy raz puścisz na 100% i coś się może sfajczyć. Zrób ją słabszą, i tak tyle mocy ci nie trzeba. Ale będzie bezpieczna.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamiast tylu aktynik może lepiej dorzucić coś na czerwono, zielono, UV  itp... zerknij, jak jest to rozwiązane w dobrych lampach fabrycznych. Ja planuje moją lampę (radiator 1 m) przerobić na trzy osobne świecidełka sterowane 6 kanałowym sterownikiem by Magu. W obecnej lampce zachowuje sie bardzo dobrze - szkoda tylko, że stałych programów i burz nie ma, no ale arduino to troszkę za cinki kompjuterek... Ciekawe, jak by to bylo na "malince"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh czyli z lampy zostaję płytka kilka średniej jakości ledów i obudowa, trochę przerost formy nad treścią 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
9 godzin temu, katani napisał:

Białe wygląda OK.

 

Moje ledy wczoraj przyjechały z Chin. Ja będę dawał dużo więcej RB niż UV.

 

Dużo aktyniki dajesz. Popatrz na spectrum chlorofilu.

https://www.google.pl/search?q=chlorofil+spektrum&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjtkO7ir-DVAhVDCZoKHVB9A08Q_AUICigB&biw=1920&bih=901#imgrc=FnMCQEhM-XmkBM:

Szczyt wypada między 440 a 460. Wykorzystanie 410-430 jest znacznie mniejsze, chociaż ciągle istotne.

(...)

Ten wykres faktycznie pokazuje ze najwazniejsze sa RB a aktynika z niebieskim to tak juz mniej chociaz ciagle przydatne. Pewnie jednak zrobie przewage RB a niebieski 460nm i aktynike jakos po rowno np 30x rb i po 20 pozostalych.

Kolorowych nie chce. Wkurzaja mnie kolorowe punkty ma skale itd. Biale i niebieskie diody daja jednorodne swiatlo a o ile wiem czerwone zielone i zolte diody nie sa potrzebne tylko kwestia gustu. Mnie sie nie podobaja.

 

Wlasciwie nie bardzo wiem o co chodzi z tym spadkiem napiecia na diodzie. Czy jezeli zakladajac ze na 1szt jest spadek 1v to musze dac zasilanie o 10v wyzsze dla nitki 10 diod niz wynika to z sumy napiecia dla diod?

1 minutę temu, boo12 napisał:

heh czyli z lampy zostaję płytka kilka średniej jakości ledów i obudowa, trochę przerost formy nad treścią 

Dokladnie. Wlasciwie to planuje wymienic wszystkie led. Nie jestem pewien ich jakości a stowka wiecej mówi sie trudno. Zostaje mi pusta obudowa za 700zl... jest fajnie zrobiona i gotowa do wypełnienia elektronika. Sam na pewno takiej nie zrobię a material plus kaska dla wykonawcy jezli zamowie pewnie nie wiele taniej by wyszly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nasz forumowy magik Magu zrobił obudowę z alu ciętą laserem za chyba 300zl podpatrz jego temat, a bebechy zrobione kabelkami co moim zdaniem jest dużo pewniejsze niż laminat ze ścieżkami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy dobrym przylutowaniu i podklejeniu radiatorów kabelki są pewniejsze - mają większy profil, więc i prąd mniej sie męczy ;-)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
9 godzin temu, boo12 napisał:

Nasz forumowy magik Magu zrobił obudowę z alu ciętą laserem za chyba 300zl podpatrz jego temat, a bebechy zrobione kabelkami co moim zdaniem jest dużo pewniejsze niż laminat ze ścieżkami

Tak. Tylko "nasz Magik" placi za material a wykonanie wlasne. Poza tym same soczewki wg led-byt to 280zl. Radiator 150. Szyba. Plastiki na obudowe. Kable. Keje. Inne nieprzewidziane rzeczy. Pewnie razem 500-600zl. Z moim zapleczem technicznym tzn 0 warsztatu trzeba by kupować gotowe elementy albo zaplacic za docinanie szlifowanie itd a to dodatkowe koszty. Ile roboty... ile brzeczenia mojej pieknej... i chyba to ostatnie to argument dobijajaco rozbrajacy ze przeplacenie stowki czy dwoch wcale nie jest takie straszne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym piszę popatrz na jego wątek obudowę zlecił firmie która porobiła mu fajne wycinki laserem za te 300zl, a lutownicę i tak musisz mieć :P

tutaj masz, ponadto sterowanie bezprzewodowe, ceny masz podane

 

Edytowane przez boo12 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówisz ja Ci powiem z doświadczenia. Niebieskiego mało tylko tyle żeby uzupełnić pasmo jakiś dziwny kolor dają te diody. Aktyniki też nie za dużo i uważaj z białym poniżej 10000K potrafi zepsuć efekt.

Fakt że lampa będzie mocno przewymiarowana tyko na plus, wygodniejsza w obsłudze i w razie błędów łatwiej skorygować.

Ja ze swojej nowej jestem mega zadowolony, świeci jak milion dolarów. Korale po tech dwu miejscach chyba też się cieszą. Co do kolorów to chyba warto jednak uzupełnić pasmo, problem o którym piszesz miałem na soczewkach 60st na 120st lub bez jest ok nie widać plam na dnie a zawsze to szersze pasmo.

c0d5074d1fa171ab39a876e5884ee946.jpg

Warto oprócz wykresów chlorofilu wziąć pod uwagę coś mniej teoretycznego [emoji4]

Ja starałem się naśladować powyższe i nie żałuję [emoji6]

 

 

Wysłane z galaktyki S6

 

 

 

 


7de235a26562911269b91f0894bacc5bu1345a1188.png

Słone "Coś"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak autor wątku zapatruje się na ten zabieg od strony ekonomicznej, bo szczerze ci powiem że to jest strasznie nieopłacalne:

wymiana ledow

wymiana zasilania

zostaje tylko mizerny radiator i jako taka obudowa

Sam mam taką lampę i tez mi nie odpowiadało spektrum światła jakie generowała więc przelutowałem cały biały dimmer... I to według mnie jedyna opłacalna opcja całej modyfikacja - zajmuje ok 1,5h czasu i jest dość przyjemna i jedyny koszt to diody. Jak masz jakieś pytania to pisz w temacie to ci odpowiem w sprawie tej lampy bo ja rozbierałem na części pierwsze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie z elektroniki jestem noga ale mam pytanie - czy można w miejsce ledow białych ciepłych i kolorowych przelutować, Royal BLue 3w ?

Edytowane przez benua (wyświetl historię edycji)

Szkło Reefmax;odpieniacz Hydor Slim Skim 135; obieg - firmware; cyrkulacja - Jebao rw4 + jvp 100; oświetlenie t5; skała - Real Reef Rock 15 kg + żywy piasek 4,5 kg Natures Ocean

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak tam idzie przeróbka lampy ? 

On 07/11/2017 at 1:15 PM, benua said:

Witam, Panowie z elektroniki jestem noga ale mam pytanie - czy można w miejsce ledow białych ciepłych i kolorowych przelutować, Royal BLue 3w ?

Tak jeżeli diody białe tez sa  3W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.