Mat_Mat Zgłoś Napisano 24 Października 2017 Witam Wszystkich, Mam problem z silnikiem Vertex Vectra i potrzebuje podpowiedzi co z fantem można zrobić. A więc tak, silnik po włączeniu do gniazda zasilającego wibruje i nie kręci. Jeżeli go "pchniemy" ręcznie to zacznie krecić aż go znów przyblokuje i się zatrzyma. Wyjąłem go i rozkręciłem na części pierwsze. Zauważyłem, że cały układ w środku jest pokryty nalotem który jak myśle, powoduje problem z przekazem równomiernego napięcia co powoduje wibrowanie magnezu a nie jego kreceniem. Wiem, że ludzie mają z tym fantem problem bo mimo zabezpieczeń oringami woda słona i tak przenika do silnika. Mam zamiar przeczyścić lekkim papierem ściernym wszystko ale czy dobrze myślę, że próba pozbycia się nalotu coś pomoże? Nowego, samego silnika nie mogę namierzyć w PL. Gdzieś tam w DE udało mi się znalezć za 70 Euro + wysyłka ale uważam że za drogi bo zaraz pewnie znow padnie z powodu wody morskiej. Sam silnik w środku mega prosty cep i po zebraniu jak najwiecej info stwierdzam że jest to model silnika krokowego bipolarnego ale nie moge znalezc takiego modelu. Jakiś pomysł co z tym zrobić czy do pieca z tym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 24 Października 2017 Tak na gorąco ... w karmnikach automatycznych są jakieś silniki krokowe - może by pasował ? tak z ciekawości ... długo działał ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dadario Zgłoś Napisano 25 Października 2017 Tak na początku trochę się przyczepię. Nalot nie ma wpływu na przekazanie napięcia, nie magnez a magnes ;-) Nalot jest z czego??twardy rdzawy czy raczej miękki tłusty?? Może to zestalony smar. W każdym razie usunąć i porządnie nasmarować. Możesz wymyć go w benzynie ekstrakcyjnej, wysuszyć i smarem silikonowym wszystko co się rusza względem innego elementu potraktować. Oringi najlepiej wymienić i też posmarować. Jeśli się rusza to znaczy, że uzwojenie jest sprawne a więc nie powinno być potrzeby wymiany. Wymiana może być trudniejsza ponieważ takie silniki mają różną prędkość działania. Ale wszystko jest do zrobienia i dopasowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mat_Mat Zgłoś Napisano 28 Października 2017 Dnia 25.10.2017 o 01:01, silvia napisał: Tak na gorąco ... w karmnikach automatycznych są jakieś silniki krokowe - może by pasował ? tak z ciekawości ... długo działał ? Wszystko co znalazłem to małe. A co do czasu działania to nie mam pojęcia bo nie pytałem poprzedniego właściciela odpieniacza w którym to było zamontowane. Dnia 25.10.2017 o 06:47, dadario napisał: Tak na początku trochę się przyczepię. Nalot nie ma wpływu na przekazanie napięcia, nie magnez a magnes ;-) Nalot jest z czego??twardy rdzawy czy raczej miękki tłusty?? Może to zestalony smar. W każdym razie usunąć i porządnie nasmarować. Możesz wymyć go w benzynie ekstrakcyjnej, wysuszyć i smarem silikonowym wszystko co się rusza względem innego elementu potraktować. Oringi najlepiej wymienić i też posmarować. Jeśli się rusza to znaczy, że uzwojenie jest sprawne a więc nie powinno być potrzeby wymiany. Wymiana może być trudniejsza ponieważ takie silniki mają różną prędkość działania. Ale wszystko jest do zrobienia i dopasowania. Jasna sprawa co do poprawki, sorki :). Nalot rdzawy, wszystko wyczyszczone jak należy, przesmarowane i złożone. Poprzedni właściciel grzebał coś przy silniku bo kurpus z lekka poniszczony. Ja do tego dodałem zwarcie na sterowniku który się spalił więc już nie ma Vectr'y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach