Jump to content
michall_181

Pompa do filtra panelowego

Recommended Posts

Jak w tytule. Naczytałem się o pompach obiegowych i zastanawiam się czy nie mógłbym wystartować 105l z panelem i pompą od kaskady FZN-3. Wydajność ma całkiem dobrą ale... działa w odwrotnym obiegu... Zwyczajnie chciałbym wykorzystać sprzęt, który został ze słodkiego, przynajmniej częściowo.

Jakieś porady?

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja rada, nie utrudniać sobie na start, sprzedaj fzn i kup pompę obiegowa, nie musisz mieć sterowania kontrolerem. Ja w poprzedbim akwarium używałem newa 1200.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może faktycznie temat nie jest wart zabawy, gdzieś na forum czytałem też o panelu napędzanym cyrkulatorem... to też wydaje się ciekawa opcja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, michall_181 napisał:

Jakieś porady?

Tak. Wsadź regulowaną pompę obiegową - 1200 lub 2000 i daj kilka wylotów. Możesz również zrobić jeden wylot po dnie (pod piaskiem). Wtedy nie będziesz musiał żadnych cyrkulatorów stosować.


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, lampa DIY Hybryda- 4x led "maxpect morski" + 4 x t5 54W, bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób normalny obieg bez zabawy w jakieś rozprowadzanie obiegu po dnie. Na panel masz 2 główne opcje: albo 3 komory albo 1 bez żadnych przegród. 

Pamiętaj że wydajność pompy idzie w parze, z długością grzebienia. Jak dasz pompę 2000l i krótki grzebień to ci góra woda będzie lecieć, przy panelu straty wydajności na podnoszeniu wody możesz pominąć generalnie.

Nie wiem czy będziesz sam.robil panel ale pamiętaj aby dla bezpieczeństwa był 0,5-1cm niżej niż krawędź akwarium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę robił sam. Wiem o zachowaniu tego marginesu o którym piszesz, co do relacji grzebień - pompa dzięki za podpowiedź. Jeśli nie zdecyduję się na konkretną pompę to mam jeszcze obiegówkę 500L/h od Trzmiela także do testów może ją wykorzystam. Chciałbym zrobić 3 komory: 1 odpieniacz DIY, 2 media ale jeszcze nie wiem jakie, a w 3 grzałka i pompa.
W akwarium planuję mało wymagające Lps i miękkie, ekipa czyszcząca i błazny do tego ew. brzydal


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, michall_181 napisał:

Chciałbym zrobić 3 komory: 1 odpieniacz DIY, 2 media ale jeszcze nie wiem jakie, a w 3 grzałka i pompa.

Błąd - grzałki nie łącz z pompą bo ta komora ma zmienny poziom wody. Komora pierwsza też nie jest idealna bo przez odpieniacz, będziesz miał w teorii straty ciepła, ale w praktyce są one pomijalne. W drugiej daj matrix w worku wyciąganym (do płukania), wtedy możesz w samym baniaku zrobić konstrukcję skalną ażurową, nie robić gruzowiska.

Godzinę temu, Konrad_Wwa napisał:

Zrób normalny obieg bez zabawy w jakieś rozprowadzanie obiegu po dnie.

Jasne zawsze można cyrkulator wsadzić do środka zbiornika. Tylko niech metkę z ceną zostawi - to też ozdoba.

Ja jednak wolę nieć jak najmniej widocznej techniki w zbiorniku.

 

 


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, lampa DIY Hybryda- 4x led "maxpect morski" + 4 x t5 54W, bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam cyrkulator jako obieg w akwarium panelowym - tak robi Aquamedic w swoich mniejszych zestawach i to działa.

Kwestia wykonania odpowiedniego otworu w panelu.

Najlepiej taki otwór robić pod wybrany model cyrkulatora -  ja mam 40mm dla Tunze 6020 i taki oring gumowy (eliminacja drgań i estetyka)

https://www.shop-meeresaquaristik.de/Aquariums/Aqua-Medic/Blenny/Aqua-Medic-Montageringe-D-40-32-EcoDrift-4-0-4-1-4-2-D-50-40-NP-5000-103-504-8::17187.html

Wtedy można grzałkę dać bez żadnego ryzyka do komory  powrotnej - cyrkulator jest zamontowany wyżej i grzałka zawsze będzie pod wodą, w razie problemów z poziomem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, dale napisał:

Błąd - grzałki nie łącz z pompą bo ta komora ma zmienny poziom wody. Komora pierwsza też nie jest idealna bo przez odpieniacz, będziesz miał w teorii straty ciepła, ale w praktyce są one pomijalne. W drugiej daj matrix w worku wyciąganym (do płukania), wtedy możesz w samym baniaku zrobić konstrukcję skalną ażurową, nie robić gruzowiska.

Jasne zawsze można cyrkulator wsadzić do środka zbiornika. Tylko niech metkę z ceną zostawi - to też ozdoba.

Ja jednak wolę nieć jak najmniej widocznej techniki w zbiorniku.

 

 

Oby metką była odporna na słona wodę, a już zupelnie szczerze to cyrkulator ma jedną prosta i zasadnicza przewagę nad takimi rozwiązaniami typu ciągnięcie powrotu po dnie, zawsze można go przestawić w inne miejsce. Na początku przygody z akwarium koncepcja skały, korali oto its zmieniała mi się 10 razy na dzień (do teraz coś zostało z tego:)) i po prostu latawiec mieć "mobilny" cyrkulator.

Łatwiej wystartować, że tak to ujmę klasycznie, a z czasem wprowadzać swoje rozwiązania:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak i nie Przyjacielu :)  Cyrkulator łatwo przenieść czy nawet wyjąć. Ale wszystkie cyrkulatory klasyczne, poza gyre tworzą strumień wody który nie obejmuje całego zbiornika, a w skrajnym wypadku, wyłączy Ci część zbiornika - bo będzie za silny. GYre da się ustawić, ale to droższa zabawka i niemała.

Natomiast przy zbiorniku na etapie planowania i startu można ładnie hydraulikę rozciągnąć, tylko trzeba w panelu otwory porobić. Ja tak testowałęm w kostce 60x60x60. Tyle że pompę umieściłem w kominie... Zalałem testowo i byłem zachwycony jak mi omiata cały zbiornik. Potem wyłączyłem obieg.... I byłem bardzo zdziwiony jak przez dolny wylot woda zassała się do komina i prawie przelewa sump (pompa stała w kominie, na wysokości połowy zbiornika :)

W takim zbiorniku, gdyby zrobić wylot na dole, w rogu przy szybie przeciwległej do komina, była by fajna cyrkulacja. Tyle że trzeba by przynajmniej 2 cm piasku dać, albo skałkami zamaskować rurę.

 


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, lampa DIY Hybryda- 4x led "maxpect morski" + 4 x t5 54W, bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z takiego zdawałoby się bzdurnego pytania fajna dyskusja dziękuję bardzo za wpisy, muszę ponownie przeczytać wszystko żeby przyswoić wiedzę i podjąć decyzję. Pozdrawiam!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Terms of Use.