Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałem się z wami podzielić moimi przejściami z reklamacją akwarium w znanym sklepie na ‘e’ czyli eRybka. Akwarium odebrane na początku września, dokładnie 12 września, to tak aby operować faktami od samego początku. Przed świętami zauważyłem niepokojące zjawisko, mianowicie na spoinach silikon zaczął się jakby krystalizować, pojawiły się białe plamki o nieregularnym kształcie (szczegóły na załączonych zdjęciach), wysłałem zapytanie do sklepu, odpowiedź otrzymałem 7 stycznia (pewnie święta i te sprawy), odpowiedź brzmiała: za szybko zalane akwarium, i że reklamacja została przekazana do szefa. W między czasie sam 5 stycznia złożyłem oficjalną reklamację, tych białych punktów przybywało i postanowiłem nie czekać dłużej.

7 stycznia otrzymałem odpowiedź na moją reklamację, w której pracownik sklepu napisał, że z racji że za szybko zalałem akwarium nie wymienią go na nowe ale zamiast tego mam dostarczyć akwarium to rozkleją je i skleją ponownie (w reklamacji wskazałem właśnie, że wybieram wymianę towaru na nowy). Od razu odesłałem odpowiedź, że 3 września otrzymałem informację mailową, że zbiornik jest sklejony a odebrałem 12 września (czyli nie ma mowy o zbyt szybkim zalaniu akwarium, pomijając już nawet kiedy faktycznie zostało zalane), i że dodatkowo w akwarium mam korale i ryby i nie jest możliwe jego dostarczenie i oczekiwanie na ponowne sklejenie i czekanie aż wyschnie. Na co sklep odpisał, że szkło w moim akwarium nie jest uszkodzone a jedynie silikon i wymiana na nowe nie jest możliwe ale gwarancja jest uznana ale ja mam rozsądnie myśleć, tak, takie dokładnie stwierdzenie padło w mailu! (przypominam, że pierwszy zarzut był taki, że to moja wina, i dla tego akwarium nie zostanie wymienione, po tym jak udowodniłem, że nie zostało za wcześnie zalane okazało się, że i tak nie zostanie wymienione bo przecież szkło jest dobre tylko silikon zły i, że jak się komuś nawet rozklei zbiornik to nie wymieniają na nowy).

W kolejnym mailu napisałem, że oprócz gwarancji (na, którą powołał się sklep) przysługuje mi jeszcze rękojmia i w związku z tym oczekuję wymiany akwarium na nowe a jeśli rzeczywiście wymiana nie jest możliwa to proszę o zwrot gotówki. Po przekroczeniu 14 dniowego terminu, który definiuje kodeks cywilny, przesłałem swoje oczekiwanie, że w związku z brakiem odpowiedzi oczekuję zwrotu gotówki na wskazany rachunek. Odpowiedź z eRybka, że przecież odpisali wcześniej i mam przyjechać z akwarium, w odpowiedzi wskazałem, że gwarancja nie wyklucza skorzystanie z rękojmi i jeśli nie są w stanie rozwiązań problemu proszę o kontakt ze strony właściciela lub przekazuję sprawę dalej (i nie chodziło mi o forum). Odpowiedzi nadal brak.

Trochę się rozpisałem ale chciałem opisać sytuację najbardziej rzetelnie.

Krótko podsumowując, sklep sprzedał wadliwe akwarium, po czym próbował zwalić winę na mnie, dodatkowo eRybka oczekuje, że dostarczę akwarium i zostawię na ponowne sklejenie… Nie chcę się tu powoływać na przepisy, kiedy można naprawić wadliwą rzecz, a kiedy nie, ale co ja mam w tym czasie zrobić z życiem, rybami,  skałą, wodą, mediami filtracyjnymi, mam ponieść koszty i konsekwencje nieumiejętnego sklejenia akwarium gdzie wina w 100% leży po stronie sklepu.

Sprawa ciągnie się ponad 3 tygodnie, sklep ma w poważaniu wszelkie koszty i niedogodności jakie miałbym ponieść; powiem szczerze, błędy się zdarzają ale oczekiwałem profesjonalnego podejścia do sprawy a okazało się, że podejście firmy eRybka jest takie żeby cały koszt wadliwego akwarium przenieść na konsumenta czyli na mnie.

Przykładowe zdjęcia poniżej, takie wady są praktycznie na każdej spoinie

 

spacer.pngspacer.png

spacer.pngspacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.pngspacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, może to da do myślenia ludziom polecającym sklep - czy wezmą na siebie odpowiedzialność za taką postawę sklepu.

Nadmienię tylko że w znanym mi wypadku fuckup'u zbiornika znanego "szklarza" ze Szczecina, cała reklamacja sprowadzała się do jednej rozmowy telefonicznej i drugi zbiornik został przesłany na koszt producenta w ciągu tygodnia.

A takie podejście buduje zaufanie - że w potrzebie nie zostanie się na lodzie.


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości jaką gwarancję daje erybka?


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dale, niestety tutaj sprawa wygląda całkiem inaczej, jedyne czego oczekiwałem to załatwienia sprawy w należyty sposób, ale jak widać okazało się inaczej

Katani, jeśli chodzi o gwarancję to już muszę odesłać cię do sklepu, na każdym zamówieniu widnieje wpis: "okres gwarancji: 2 lata"

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnalazłem karte gwarancyjną mojego z Akwarium Szczecin. 12 miesięcy dla użycia biznesowego, 60 miesięcy pozostałe w celach prywatnych.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Godzinę temu, Konrad_Wwa napisał:

Dale, niestety tutaj sprawa wygląda całkiem inaczej, jedyne czego oczekiwałem to załatwienia sprawy w należyty sposób, ale jak widać okazało się inaczej

Ci co są dłużej na tym forum wiedzą, że nie Ty pierwszy i ostatni ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słyszałem podobną historię o akwa z erybki od kolegi z podkarpacia. 

Idz do prawnika, masz 2 lata zgodności towaru z umową  (to nie jest ani rękojmia, ani gwarancja - inna podstawa prawna ). Jeśli towar  ejst wadliwy, pierwszy raz mają prawą ci naprawić/wydać nowy, za kolejnym razem masz prawo zwrócić towar.   A jeśli nie masz prawnika idź do rzecznika praw konsumentów (zakładam, że kupiłeś jako osoba prywatna a nie jako przedsiębiorca). 

Edytowane przez kolalysy (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
W dniu 27.01.2021 o 22:24, Konrad_Wwa napisał:

 eRybka oczekuje, że dostarczę akwarium i zostawię na ponowne sklejenie… Nie chcę się tu powoływać na przepisy, kiedy można naprawić wadliwą rzecz, a kiedy nie, ale co ja mam w tym czasie zrobić z życiem, rybami,  skałą, wodą, mediami filtracyjnymi, mam ponieść koszty i konsekwencje nieumiejętnego sklejenia akwarium gdzie wina w 100% leży po stronie sklepu.

o ile wiem ...

w przypadku reklamacji możesz przecież starać się o zwrot rożnych poniesionych kosztów ? - np. wysyłka kurierem / helikopterem na koszt gwaranta - (rachunek niezbędny)

zerknij w przepisy . np. tutaj

https://www.lexlege.pl/kc/dzial-iii-gwarancja-przy-sprzedazy/8915/

zwłaszcza pkt

§ 2.

Obowiązki gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług.

np. dostarczeniu zbiornika zastępczego ? na czas naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolalysy, sprawę już zgłosilem do rzecznika

Silvia, w teorii tak, mógłbym zamówić transport, akwarium wynająć zastępcze itp. tylko później zwrot takich kosztów nie dzieje się z automatu. Dodatkowo w tym przypadku taki koszt mógłby przekroczyć wartość akwarium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze akwa tez było od nich i z tym samym problemem. Zbiornik zalałem po jakimś miesiacu jak od nich dostałem. Pojawiły się pecherzyki na całej długości najdłuższej szyby. Całe akwarium przeniosłem do wanny . Wadliwe akwarium przyjęli a wydali nowe. Operacja przesiadki w ciągu jednego dnia.

Nie wiem skąd u ciebie takie problemy z wymianą.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.