Skocz do zawartości
kitaldinho

zasilanie 12V lampy led , czy to zadziała ?

Rekomendowane odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega idzie w tym kierunku co ja. Ja sobie po rozmowie z elektronikami odpuściłem. Jak dioda ma max. prąd 700mA to można połączyć trzy szeregi pod sterownik 1500mA i będzie działać, ale... i tu właśnie ważne "ale".

1. Jak jedna dioda podłączona z któregoś szeregu padnie, to sterownik nie zmniejszy prądu i dalej będzie dawał 1500mA. Tylko że to się już rozłoży pod 2 szeregi, a nie 3 co znaczy, że każdy dostanie 750mA, a to może oznaczać, że wszystko pójdzie (może pójść) się kiwać. 

2. Połączenie 3 szeregów wcale nie daje gwarancję ze na każdym jest ten sam prąd... też myślałem, że tak jest ;), a okazuje się, że tak nie jest.

3. No i jeszcze jeden detal. Mniejszy prąd dla Ledów o 75% nie powoduje, że świeca z 75% mocy, bo testowałem to u siebie. Wrażenie jest ,jakby świeciły z 15-12% mocy. Bynajmniej ja tak odczułem, jak już zrobiłem jak "Bozia przykazała" i porównałem.;

Moja rozmowa z elektronikami jest tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3813969.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok , dziękuję bardzo za odpowiedź. Znaczy się tlepiej kupić zasilacz ponad 32V i lecieć nitkami po 8 diód LED  oraz sterować prądem takim jak powinna mieć dioda. Dzięki jeszcze raz. 

A jeszcze pytanie ... Ktoś może może polecić jakiś zasilacz 32V+ aby miał te 4,2A lub więcej , ale był bez wentylatora i nie chałasował ?

Edytowane przez kitaldinho (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, kitaldinho napisał:

ok , dziękuję bardzo za odpowiedź. Znaczy się tlepiej kupić zasilacz ponad 32V i lecieć nitkami po 8 diód LED  oraz sterować prądem takim jak powinna mieć dioda. Dzięki jeszcze raz. 

A jeszcze pytanie ... Ktoś może może polecić jakiś zasilacz 32V+ aby miał te 4,2A lub więcej , ale był bez wentylatora i nie chałasował ?

Mean well seria HLG  chyba 240W bedzie ok dla Ciebie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kitaldinho napisał:

ok , dziękuję bardzo za odpowiedź. Znaczy się tlepiej kupić zasilacz ponad 32V i lecieć nitkami po 8 diód LED  oraz sterować prądem takim jak powinna mieć dioda. Dzięki jeszcze raz. 

A jeszcze pytanie ... Ktoś może może polecić jakiś zasilacz 32V+ aby miał te 4,2A lub więcej , ale był bez wentylatora i nie chałasował ?

Ja zaczęłam od 12v, później zacząłem kombinować z zasilaczem 24v i sternikiem 1500mA, a ostatnie przerobiłem i kupiłem zasilacz 48v sterownik 700mA i teraz faktycznie wygląda super ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

Jak rozumiem to będzie lepsze rozwiązanie ? drivery nie 700L tylko 700 H

Jedno miejsce na driver wolne , nie będzie problemów ?

Jakie soczewki nałożyć na diody ? 60, 90 czy 120 ? widoczna jest ta różnica w kątach jakoś czy i tak będzie świeciło jak laser :) ?

Jak puszczę każdą nitkę na osobnym radiatorze to da radę bez wentylatora ?

lampaled2.jpg

Edytowane przez kitaldinho (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega idzie w tym kierunku co ja. Ja sobie po rozmowie z elektronikami odpuściłem. Jak dioda ma max. prąd 700mA to można połączyć trzy szeregi pod sterownik 1500mA i będzie działać, ale... i tu właśnie ważne "ale".
1. Jak jedna dioda podłączona z któregoś szeregu padnie, to sterownik nie zmniejszy prądu i dalej będzie dawał 1500mA. Tylko że to się już rozłoży pod 2 szeregi, a nie 3 co znaczy, że każdy dostanie 750mA, a to może oznaczać, że wszystko pójdzie (może pójść) się kiwać. 
2. Połączenie 3 szeregów wcale nie daje gwarancję ze na każdym jest ten sam prąd... też myślałem, że tak jest ;), a okazuje się, że tak nie jest.
3. No i jeszcze jeden detal. Mniejszy prąd dla Ledów o 75% nie powoduje, że świeca z 75% mocy, bo testowałem to u siebie. Wrażenie jest ,jakby świeciły z 15-12% mocy. Bynajmniej ja tak odczułem, jak już zrobiłem jak "Bozia przykazała" i porównałem.;
Moja rozmowa z elektronikami jest tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3813969.html

Ad. 1
Dlatego np. taki Orphek dla każdego leda daje zabezpieczenie które po ewentualnym przepaleniu led’a utrzymuje „zamknięty” szereg i nie ma efektu o którym piszesz. IMG_5733.png

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, SHARK_2 napisał:


Ad. 1
Dlatego np. taki Orphek dla każdego leda daje zabezpieczenie które po ewentualnym przepaleniu led’a utrzymuje „zamknięty” szereg i nie ma efektu o którym piszesz. IMG_5733.png

Ale to chyba w jakiejś starszej generacji lamp w nowszej tez to jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://pl.orphek.com/upgrade-to-atlantik-v4-from-older-version/

Wg mnie głupotą by było gdyby w nowszej wersji takiego zabezpieczenia nie zrobili. Z tego co pamiętam to zdjęcie tego pojedynczego led'a jest chyba właśnie z nowej wersji PCB, znalezione w którymś z wątków bodajże na reef2reef.com.


spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, SHARK_2 napisał:

https://pl.orphek.com/upgrade-to-atlantik-v4-from-older-version/

Wg mnie głupotą by było gdyby w nowszej wersji takiego zabezpieczenia nie zrobili. Z tego co pamiętam to zdjęcie tego pojedynczego led'a jest chyba właśnie z nowej wersji PCB, znalezione w którymś z wątków bodajże na reef2reef.com.

Zobacze zaraz co jest w barach od orpheka bo mam jednego pod reka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Słony leszcz napisał:

Takie zabezpieczenie to po prostu diodą Zenera. Dla orpheka żaden koszt, a jeśli mają równoległe nitki - raczej konieczność.

Dokładnie tak.

7 minut temu, sith114 napisał:

Zobacze zaraz co jest w barach od orpheka bo mam jednego pod reka ;)

Jeśli masz możliwość to zrób proszę fotkę (najlepiej tak aby było widać ścieżki) a jeśli masz jeszcze możliwość pomierzyć ten element miernikiem to już w ogóle by było super. 

Edytowane przez SHARK_2 (wyświetl historię edycji)

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, SHARK_2 napisał:

Dokładnie tak.

Jeśli masz możliwość to zrób proszę fotkę (najlepiej tak aby było widać ścieżki) a jeśli masz jeszcze możliwość pomierzyć ten element miernikiem to już w ogóle by było super. 

omyEs1O.jpg
Teoretycznie nie ma miejsca pod soczewka na taki bajer a z rozbieraniem soczewek to gorsza bajka :)

Edytowane przez sith114 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, sith114 napisał:

omyEs1O.jpg
Teoretycznie nie ma miejsca pod soczewka na taki bajer a z rozbieraniem soczewek to gorsza bajka :)

Nawet ścieżek tu za bardzo nie widać, pytanie czy to PCB nie jest dwustronne a ścieżki i zabezpieczenia są z drugiej strony. Ale żeby się tego dowiedzieć trzeba by je odkręcić od radiatora. A widać może mocowanie przewodów zasilających?


spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, SHARK_2 napisał:

Nawet ścieżek tu za bardzo nie widać, pytanie czy to PCB nie jest dwustronne a ścieżki i zabezpieczenia są z drugiej strony. Ale żeby się tego dowiedzieć trzeba by je odkręcić od radiatora. A widać może mocowanie przewodów zasilających?

Dioda na twoim rysunku jest poza obszarem soczewki. Takze raczej nie ma szans żeby tutaj gdzieś była. PCB z aluminium są jedno strony lub wielowarstowe ale wszystkie warstwy sa na jednej stronie na drugiej jest aluminium sluzace za oddawanie ciepla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dioda na twoim rysunku jest poza obszarem soczewki. Takze raczej nie ma szans żeby tutaj gdzieś była. PCB z aluminium są jedno strony lub wielowarstowe ale wszystkie warstwy sa na jednej stronie na drugiej jest aluminium sluzace za oddawanie ciepla.

Z tego co widzę zdjęcia belek w internetach to nie mają one tego zabezpieczenia.

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, SHARK_2 napisał:


Z tego co widzę zdjęcia belek w internetach to nie mają one tego zabezpieczenia.

A szkoda.. bo teraz ogarnij która dioda nie działa ;)
Teoretycznie musze jakoś pozdejmować soczewki i szukac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A szkoda.. bo teraz ogarnij która dioda nie działa [emoji6]
Teoretycznie musze jakoś pozdejmować soczewki i szukac [emoji6]

Zdejmujesz soczewki, zasilacz 3V 350mA lub przetwornica stałoprądowa na 350mA i sprawdzasz po kolei. Ale jeśli wydaje mi się, że jeśli jakaś się spaliła to będzie to widać i bez zasilacza. Niektóre mierniki mają test diody i tez da radę:
ca7c79106bbe8beaa28194170dd53bbb.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, SHARK_2 napisał:


Zdejmujesz soczewki, zasilacz 3V 350mA lub przetwornica stałoprądowa na 350mA i sprawdzasz po kolei. Ale jeśli wydaje mi się, że jeśli jakaś się spaliła to będzie to widać i bez zasilacza. Niektóre mierniki mają test diody i tez da radę:
ca7c79106bbe8beaa28194170dd53bbb.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Z elektronika to ja teoretycznie pracuje na codzien to z tym sobie poradze gorzej jak zdjąć soczewki ;) Mam jakieś pomysły ale no zobaczymy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z elektronika to ja teoretycznie pracuje na codzien to z tym sobie poradze gorzej jak zdjąć soczewki [emoji6] Mam jakieś pomysły ale no zobaczymy [emoji3]

A co są klejone? Wszystkie soczewki z jakimi do tej pory się spotkałem były po prostu wciskane

spacer.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, SHARK_2 napisał:


A co są klejone? Wszystkie soczewki z jakimi do tej pory się spotkałem były po prostu wciskane

Niestety tak wrzuci sie na hot plejta podgrzeje klej pusci ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ak wracając do wątku tematu ;)

Jak rozumiem to będzie lepsze rozwiązanie ? drivery nie 700L tylko 700 H

Jedno miejsce na driver wolne , nie będzie problemów ?

Jakie soczewki nałożyć na diody ? 60, 90 czy 120 ? widoczna jest ta różnica w kątach jakoś czy i tak będzie świeciło jak laser :) ?

Jak puszczę każdą nitkę na osobnym radiatorze to da radę bez wentylatora ?

lampaled2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, kitaldinho napisał:

ak wracając do wątku tematu ;)

Jak rozumiem to będzie lepsze rozwiązanie ? drivery nie 700L tylko 700 H

Jedno miejsce na driver wolne , nie będzie problemów ?

Jakie soczewki nałożyć na diody ? 60, 90 czy 120 ? widoczna jest ta różnica w kątach jakoś czy i tak będzie świeciło jak laser :) ?

Jak puszczę każdą nitkę na osobnym radiatorze to da radę bez wentylatora ?

lampaled2.jpg

1. Ja akutalnie mam lampe na power ledach uzywam LDD 700L piszczą, podobno 700H są w tym temacie lepsze ;) Dodam ze mam zasilanie z 36V.
2. Miejsce dla driverów mogą być wolne bez problemu.
3. Sam mam bez soczewek zacząłbym tak i sam stwierdzisz czy potrzebujesz moją lampę możesz zobaczyć tutaj :

4. Jaki radiator kolego to ważna sprawa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

s

12 minut temu, sith114 napisał:

3. Sam mam bez soczewek zacząłbym tak i sam stwierdzisz czy potrzebujesz moją lampę możesz zobaczyć tutaj :

spoko , fajna lampa :) 

Ja myślę o driverach 700H nie dlatego że nie piszczą (nie wiedziałem tego :) ) , tylko dlatego , że napięcie wyjściowe na 700L jest max 36V , a na 700H chyba 50V . Przy 10 sztukach w szeregu , jak sądzę 700L może nie wystarczyć .

Radiatora będę szukał jakiegoś jak najbardziej ciepłoodprowadzającego , zobaczymy co znajde :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, kitaldinho napisał:

s

spoko , fajna lampa :) 

Ja myślę o driverach 700H nie dlatego że nie piszczą (nie wiedziałem tego :) ) , tylko dlatego , że napięcie wyjściowe na 700L jest max 36V , a na 700H chyba 50V . Przy 10 sztukach w szeregu , jak sądzę 700L może nie wystarczyć .

Radiatora będę szukał jakiegoś jak najbardziej ciepłoodprowadzającego , zobaczymy co znajde :)

No tak ja dobierałem pod 8 ledow w szeregu ;) 

Fajnie ze ktoś robi lampe ja sam zaraz założę swój temat czas na solarium v3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.