Skocz do zawartości
Kralik17

Szukam Pomocy Plagi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Jestem nowicjuszem i słabo mi idzie prowadzenie akwaria lecz jestem zdeterminowany i nie zrezygnuje.  Zakupiłem akwarium z drogiej ręki z woda od tego momentu zrobiłem dwu krotnie podmianki wody 50%. Trzymam się co 2/3tyg. Podmianki wody. Rybki się maja dobrze w zbiorniku, korale rosną lecz mam plagi:

- jakieś rozgwiazdy które się mnożą na potęgę co odłowie to za kilka dni Powracają jeśli dobrze kojarzę to pojawiły mi się one po zakupie rybek.

- jakieś dżdżownice które pojawiają się zwykle na skałach najczęściej przy niebieskim świetle.

Narazie co kilka dni odławiam lecz wiem ze to nie jest dobre dla jakości wody a co się z tym wiąże rybek jak i korali. Bardzo Proszę o Pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozgwiazdy to pewnie asterina. Miałeś je niezależnie od ryb pewnie, tylko teraz się namnożyły. Akwarium ma zaledwie kilka tygodni - zaczekaj, niech się trochę ustabilizuje. Jeśli za kolejne 2-3 miechy będziesz miał plagę asterin, to możesz kupić krewetkę, która je zjada. O ile nie planujesz innych rozgwiazd trzymać ;) UWAGA: krewetka żywi się wyłącznie rozgwiazdami - bez nich zdechnie z głodu. Na pewno i nieuchronnie.

"Dżodżwnice" to pewnie wieloszczety, tzw. bristle worm. Możesz się nimi nie przejmować. Raczej nie wytępisz, ale jeśli rozsądnie karmisz ryby/korale, nie staną się plagą. Są pożyteczne - zjadają odpadki. Zdarzają się gatunki agresywne dla koralowców, a nawet ryb, ale mało prawdopodobne, że taki jest u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozgwiazdy to asteriny i polecam kupić ich naturalnego wroga krewetkę . 

co do dżdżownic to musisz zrobić foto  bo może niepotrzebnie wyławiasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach