Skocz do zawartości
Janusz81

Zanik tkanek

Rekomendowane odpowiedzi

bankowo masz problemy z micro. Obstawiam jod, stront i potas.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, katani napisał:

bankowo masz problemy z micro. Obstawiam jod, stront i potas.

Oby to było to, bo szczerze to chwilami już niewiem co robić, jak poradzę sobie z jednym problemem i zaczyna rosnąć wszystko coraz lepiej to za chwilę jakaś katastrofa i tak w koło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi zaczyna wywalać jakieś glony nawet przy 001 na tds i dopiero jak jest 000 jest git. Co do korala rozważałbym opcje infekcji jakiejś bo wygląda podobnie jak moje lpsy niefoto gdy chorują  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, MayFly napisał:

Mi zaczyna wywalać jakieś glony nawet przy 001 na tds i dopiero jak jest 000 jest git. Co do korala rozważałbym opcje infekcji jakiejś bo wygląda podobnie jak moje lpsy niefoto gdy chorują  

Wymieniłem filtry i żywice i  nie jest zero, zamówiłem nową membranę ro, mam nadzieje ze teraz już bedzie zero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie paskudną jakość wody w kranie i dopiero jak wymieniłem pojemnik na żywice na taką wysoką kolumnę twistman DI-500-60 to mi się ogarnęło. A tak to żywica wystarczała na 2 tyg 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie jak wy, u mnie idzie przez dwie żywice, jak na tdsie robi się 3 to druga żywica staje się pierwszą a na drugą wstawiam nową 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, katani napisał:

bankowo masz problemy z micro. Obstawiam jod, stront i potas.

Jod, to raczej nie. Miałem przez długi okres zerowy(z żelazem podobnie) i dunce nic to nie robiło. Swoją drogą, to miałem wiele problemów ze zbiornikiem, dużo korali straciłem, ale dunka wytrzymała. 

Edytowane przez wwo (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, wwo napisał:

Jod, to raczej nie. Miałem przez długi okres zerowy(z żelazem podobnie) i dunce nic to nie robiło. Swoją drogą, to miałem wiele problemów ze zbiornikiem, dużo korali straciłem, ale dunka wytrzymała. 

Dunka u mnie ma podobne objawy jak euphyllie tkanka sie cofa a później odpada cała napompowana główka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mazmaciek napisał:

Patrząc na uszkodzenia obstawiał bym bardziej jakąś bakterie albo grzyba. Wygląda to jak obrzęk

Możliwe tylko jak to sprawdzić? I jak zwalczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie jest to wina parametrów wody ( podobne sytuacje mają miejsce we wzorowo trzymanych akwariach) Od jakiegoś czasu zauważam w okresie jesienno zimowym problem z euphyliami. Uważam ze jest to wina okresowego spadku odporności co powoduje zapadanie na różnego rodzaju choroby i ataki ze strony wirusów i bakterii. Słabsze lub uszkodzone stają się źródłem namnażania dużej ilości niechcianych patogenów z którymi potem nie radzą sobie zdrowe euphylie. Kończy się to dużymi stratami w obsadzie akwarium. Pomijając środki lecznicze nie dedykowane dla akwarystyki jedynym,  który okazał się skuteczny w walce z takimi objawami był Brightwell Aquatics Koral Recovery. 

Zmniejsz zasolenie gdyż często pomiar jest lekko przekłamany i jeśli Twoje urządzenie zaniża możesz mieć niebezpieczne poziomy.

Edytowane przez berklej (wyświetl historię edycji)

początek 300 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, berklej napisał:

Zdecydowanie nie jest to wina parametrów wody ( podobne sytuacje mają miejsce we wzorowo trzymanych akwariach) Od jakiegoś czasu zauważam w okresie jesienno zimowym problem z euphyliami. Uważam ze jest to wina okresowego spadku odporności co powoduje zapadanie na różnego rodzaju choroby i ataki ze strony wirusów i bakterii. Słabsze lub uszkodzone stają się źródłem namnażania dużej ilości niechcianych patogenów z którymi potem nie radzą sobie zdrowe euphylie. Kończy się to dużymi stratami w obsadzie akwarium. Pomijając środki lecznicze nie dedykowane dla akwarystyki jedynym,  który okazał się skuteczny w walce z takimi objawami był Brightwell Aquatics Koral Recovery. 

Zmniejsz zasolenie gdyż często pomiar jest lekko przekłamany i jeśli Twoje urządzenie zaniża możesz mieć niebezpieczne poziomy.

To ciekawe, ale dlaczego akurat w tym okresie? Przez problemy z utrzymaniem pH na odpowiednim poziomie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, wwo napisał:

To ciekawe, ale dlaczego akurat w tym okresie? Przez problemy z utrzymaniem pH na odpowiednim poziomie?

pH

2 godziny temu, berklej napisał:

Zdecydowanie nie jest to wina parametrów wody

Zdecydowanie parametry wody - micro, albo pH i nic więcej.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, katani napisał:

pH

Zdecydowanie parametry wody - micro, albo pH i nic więcej.

tak masz racje, nie czytaj co napisałem a Ty Janusz kup to co napisałem i problemy odejdą


początek 300 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, katani napisał:

pH

Zdecydowanie parametry wody - micro, albo pH i nic więcej.

Jestem jeszcze mało doświadczony, ale...ostatnio przez tydzień nie było mnie w domu przez co cyrkulatory gyre mocno osłabiły swoje właściwości co zaskutkowało całkowitym zanikiem otwarcia wszystkich zoasów i kilku lps. Po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy więc nawet zbyt mała cyrkulacja może zaszkodzić korali. Wniosek: nie wszystko zależy od parametrów wody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś dawno temu mi na tym forum napisał, jak mi korale nie rosły: korale nie mają tak, że chcą rosnąć albo nie chcą,one muszą rosnąć... Jeśli warunki brzegowe do ich hodowli są spełnione. A te warunki powinien znać każdy: mocne światło, mocna cyrkulacja i parametry wliczając mikroelementy.

Koledze korale zamierają to znaczy że wcześniej rosły. Czyli wcześniej były dobre warunki. Zakładam że lamp i pomp nie wyłączył. Pozostałe co sie mogło zmienić to parametry chemiczne wody

45 minut temu, wwo napisał:

Jestem jeszcze mało doświadczony, ale...ostatnio przez tydzień nie było mnie w domu przez co cyrkulatory gyre mocno osłabiły swoje właściwości co zaskutkowało całkowitym zanikiem otwarcia wszystkich zoasów i kilku lps. Po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy

Zaniedbujesz akwarium i masz za mało cyrkulacji;-)


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, katani napisał:

Ktoś dawno temu mi na tym forum napisał, jak mi korale nie rosły: korale nie mają tak, że chcą rosnąć albo nie chcą,one muszą rosnąć... Jeśli warunki brzegowe do ich hodowli są spełnione. A te warunki powinien znać każdy: mocne światło, mocna cyrkulacja i parametry wliczając mikroelementy.

Koledze korale zamierają to znaczy że wcześniej rosły. Czyli wcześniej były dobre warunki. Zakładam że lamp i pomp nie wyłączył. Pozostałe co sie mogło zmienić to parametry chemiczne wody

Zaniedbujesz akwarium i masz za mało cyrkulacji;-)

Świecę Illumen air 900+ belka chinka 108w. czyli przez 12h świeci ok. 220w w led na akwarium 270l. Cyrkulacja 2x tunze 6045 + dcp 6500 czyli ok. 40x objętość akwa/ h. Myśle że tu nie brakuje niczego, a wiec pozostawaje woda.

Edytowane przez Janusz81 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, katani napisał:

 

Zaniedbujesz akwarium i masz za mało cyrkulacji;-)

Wiesz, myślę, że się czepiasz, bo mogę mieć rację i to nie tylko w tym temacie;). Dwa gyre 350 na 330l to mało? Po czyszczeniu chodzą na 30% i jest oki. Wielu userów także na tym forum twierdzi i mają rację, że te cyrkulatory cholernie szybko tracą na mocy. Trzeba je czyścić co tydzień albo lepiej jeszcze częściej co jest chore i zgadzam się, że za te pieniądze nigdy już bym ich nie kupił

 

 

4 minuty temu, Janusz81 napisał:

 Myśle że tu nie brakuje niczego, a wiec pozostawaje woda.

Wróć do ustawień LED i sprawdź. Ale jakiekolwiek zmiany zrobisz, zrób pojedynczo, żebyś wykapował co było problemem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiam się. Mam akwarium 550l i u mnie dwa chodzą na 100%. Na 30% to woda ledwo się porusza.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, katani napisał:

Nie czepiam się. Mam akwarium 550l i u mnie dwa chodzą na 100%. Na 30% to woda ledwo się porusza.

Zasiedlam akwarium małymi szczepkami, nie kupuje od razu dużych  w tym dużo odmian zoasów, które dużo miejsca nie zabierają, do tego bardzo "lekką" konstrukcję skalna zbudowaną na bazie skały RRR branches i przy dwóch gyre 350 ustawienie 30%(po czyszczeniu) to jest maks jaki mogę dać. Z czasem i w raz ze wzrostem  moc będę zwiększał więc nie porównuj zarośniętego zbiornika do młodnika i to jeszcze w dużo mniejszym litrażu 

Edytowane przez wwo (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wy to robicie ze musicie gyre tak często czyścić. Ja od startu akwarium w listopadzie czyściłem go raz. U mnie w niecałych 150 litrach chodzi na 30%, teraz zwiększyłem na 40 ale to już pralkę robi 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mazmaciek napisał:

Nie wiem jak wy to robicie ze musicie gyre tak często czyścić. Ja od startu akwarium w listopadzie czyściłem go raz. U mnie w niecałych 150 litrach chodzi na 30%, teraz zwiększyłem na 40 ale to już pralkę robi 

Po 3 tygodniach od czyszczenia potrafiłem mieć już na 70%, żeby straty wyrównać, ale tylko z gyre pod powierzchnią wody. Druga jest pionowo na tylnej ściance i ta potrafi bez korekty wytrzymać z miesiąc-poltora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mazmaciek napisał:

A jak masz ustawione? Ja mam +30 i -90. Falownik jest kilka cm pod powierzchnią wody 

+30%na stałe. Może dlatego, że dajesz przód/tyl tak się nie zasyfia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mazmaciek napisał:

A jak masz ustawione? Ja mam +30 i -90. Falownik jest kilka cm pod powierzchnią wody 

U mnie chodzą na zmianę pół godziny jeden, pół drugi, godzinę razem, 100% mocy. W nocy (22-7) oba na 70%. Lewy jest nieco w cieniu i znacznie mniej zarasta, prawy ma dużo słońca i zarasta glonem.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.