Skocz do zawartości
Tester

Diesel czy benzyna - koszty uzytkowania - dylemat przed kupnem nowego samochodu

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj rano moj Saab odmowil posluszenstwa. Niby do naprawy ale zastanawiam sie nad zmina bo pare rzeczy bedzie wkrotce nie do naprawy a Saab jako firma niestety upadl i czesci do niego sa horrendalnie drogie.

Myslalem o dwu-trzyletniej hondzie CR-V lub Accord na rope. Ze wzgledu na to ze robie maly roczny przebieg, mechanik sugeruje benzyne twierdzac ze koszty serwisowania diesla przewyzszaja oszczednosc na spalaniu.

Jako ze na samochodach sie absolutnie nie znam pytam o konkretne opinie - bez klotni filozoficznych

Pozdro


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz mało kilometrów, to diesel jest kompletnie bez sensu. Diesel 2.2 Hondy to super sprawa, ale mimo wszystko w Twoim wypadku mija się z celem. Jak Ci się coś popsuje w tym dieslu to będą spore koszty naprawy, benzyna pod tym względem jest tańsza [ chyba ,że wybierzesz silnik z turbo].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ma racje, jak robisz male przebiegi to nie ma sensu. Oleje, filtry, przeglady i ksploatacja wyjdzie drozej.

Mam diesel'a to wiem ale ja duzo jezdze wiec sie oplaca :-)


350l SPS tank, 4xTunze 6095 + Tunze7096, ATI Powercone 200i, Profilux 3ex + ext. module

ATI mod 4xT5 39W + LED Cree 162W, DASTACO II Ca reaktor, NP Biopellets

Kupuje uszkodzony sprzęt GHL, Tunze etc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze 4 auta to były benzyna lub benzyna/gaz. Teraz od kilku lat mam diesla i myślę że każdy kolejny też będzie ON

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek, ten silnik jest super, ale jak nawali Ci filtr DPF [a na pewno nawali] to cała ekonomia pójdzie w las. Kup sobie Hondę w wersji 1.8 benzyna, dla Twoich małych przebiegów będzie w sam raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robie jakies 12000 km rocznie

Marcin - wyjasnij sprawe turbo. Chodzi o ewentualna awarie?

Robert mi kiedys wspominal o filtrze DPF... podobno zawzsze sa problemy przy jezdzie w korkach.


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety musisz sie z tym liczyc, ja w swoim regenerowalem.

Turbo zadbane/niezadbane ma swoj czas...


350l SPS tank, 4xTunze 6095 + Tunze7096, ATI Powercone 200i, Profilux 3ex + ext. module

ATI mod 4xT5 39W + LED Cree 162W, DASTACO II Ca reaktor, NP Biopellets

Kupuje uszkodzony sprzęt GHL, Tunze etc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nowoczesne diesle są bardzo awaryjne a ceny części bardzo wyskie, wtryskiwacz czy też pompowtrysk potrafi kosztować 1,5 - 3tyś a czasem trzeba wymienić 4szt. i to wcale nie musi być auto z dużym przebiegiem.

W benzynie wtryskiwacz może kosztować 150zł.

Według mnie obecnie opłaca się kupować tylko nowe diesle i sprzedawać po okresie gwarancji - tak robią wszystkie firmy .


Dystrybucja pomp perystaltycznych, pompy perystaltyczne pompy dozujące pompa perystaltyczna pompa dozująca systemy dozowania sprzęt akwarystyczny dozownik akwarystyczny automatyczna dolewka www.pompydozujace.com www.aqua-trend.pl

Tanie pompy dozujące największy wybór fachowe doradztwo, dozowanie cieczy. Firma aqua-trend od lat zajmuje się budową indywidualnych systemów dozowania cieczy. Pompa jelitowa.

levelautomatic shark poseidon doser one evolution Doser AT-1 automatyczna podiana wdy Converus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bartek ale hondy w uk to auta fla emerytow przeciez :)

jestem fanem diesla. dla mnie duzy moment i elastycznosc to po prostu wygoda.

a jak jeszcze naped na odpowiednia os to w ogole tak jak byc powinno :)


Nadchodzi nowe... :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W nowoczesnym dieslu jest wiele rzeczy do popsucia: turbo, wtryski, dpf itp. Ja osobiście mam diesla,ale starego, bez np. filtra dpf i sobie chwalę, turbo i wtryski jeszcze dają radę :) ale robię sporo więcej kilometrów niż Ty, więc jeszcze jako tako się to kalkuluje.

Silnik 1.8 benzynowy Hondy to sprawdzona konstrukcja, bez żadnej wielkiej komplikacji przy ewentualnych naprawach,ale uwierz mi przy tym silniku nie będziesz odwiedzał mechaników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak robisz male przebiegi to zdecydowanie benzyna

Diesel na miasto nie polecam .

Spalanie wcale nie jest taki male przy krótkich odcinkach

A nie daj Bóg coś nawali to kaplica mnie ostatnio

wtryski wyleczly z ropy 4000 regeneracja


Akwarium 112L 80x35x40 + 22L sump

Odpieniacz DIY,

Oświetlenie: 2x24W T5, 21W Led

Cyrkulacja :Koralia nano 900, JVP-100 2500L.Jakis sunsun 650L

Obieg: Eheim 1000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek jak na male przebiegi bierz benzyne. Chociaz ja nie uwazam aby diesel byl jakos szczegolnie drozszy w eksploatacji jesli trafi sie dobry egzemplarz i o niego dba. Poza tym jezdziles ze mn i sam widzisz, ze diesel spisuje sie i w miescie.

PS. Nie suchaj tego z polnocy bo jako male miejskie auto bedziesz mial S klase ;)

Tapatalk

Edytowane przez CNCRob (wyświetl historię edycji)

Akwarium:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek, accord a fokus to dwie różne półki, w tym porównaniu wygrywa accord. Jeśli nie fokus, to honda civic :) jeśli nie honda to toyota corolla lub avensis jeśli ma być z półki accorda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak nie Honda? Z mniejszych myslalem o Focusie...

Czasy trwałych autek się skończyły, teraz nawet bynajmniej dla mnie raporty bezawaryjności TUV czy Dekry są niewiarygodne. W każdym się coś psuje, a przy Twoim przebiegu to szybciej przerdzewieje niż go "zarżniesz".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diesel 1.9 miasto ~~ 40 zł ,1.8 benzyna + gaz ~~32

Gaz w Londynie, powodzenia :)

Tapatalk


Akwarium:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:D zes sie czepil :D to jest idealne auto do miasta bo zona na zakupy nie jezdzi bo zapatkowac ske nie da na mini parkingach centrow handlowych :D

Nadchodzi nowe... :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie moze przy nim Bartek by miał pozwolenie do jazdy buspasem bo na zwykłych by sie nie mieścił :)

Tapatalk


Akwarium:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz małe odcinki po mieście to diesel się nie nagrzeje i będzie dużo palił. Ja mam nowego Avensisa w 2.0 dieslu i jeździ się nim wyśmienicie, ale to auto służbowe, a ja robię ok 50tys rocznie więc to się opłaca. Jeździłem zastępczym z silnikiem 2.0 benzyna i mimo większej ilości KM dynamika dużo słabsza. Mojej Żonie kupowaliśmy nowe auto to w salonie nam powiedzieli, że diesle to już są auta tylko dla firm - jako służbowe bo prywatnie nikomu się nie opłaca. Więc mamy benzyniaka i prywatnie diesla już nigdy nie kupię :)

A Acord fajny... też bym chciał :)


4860_6981.png

Jelenia Bay - zlikwidowane 08.02.2013

Jelenia Bay vol.2

90x50x45 OW

Sump 65x32x37 80L

Odpieniacz Reef Octopus 1000int

Cyrkulacja: Tunze 6025+Tunze 6015 oraz Tuzne Nano Wavebox

światło: Lampa LED CREE DIY 72W (CW/RB) + 2x39W T5 LED 196W

Obieg: Tunze Silence 1073.020

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tuptus

Benzynka lub turbo benzynka, żeby diesel się opłacał trzeba robić ponad 50k rocznie.

Nowe turbo-benzynki mają charakterystykę jak diesle, ciągną od samego dołu dużym momentem i nie poznasz co masz pod maską.

A zawsze można turbo przeprogramować :ninja:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.