Skocz do zawartości
kamsolik

multicontroller 7096

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem nowy multicontroller 7096 Tunze.

Przeczytałem instrukcję i postępując zgodnie z nią spróbowalem nawiązać połączenie pomiędzy kontrolerem, a komputerem.

Niestety nie udało się. Program w dolnym lewym rogu pokazuje komunikat: no unit found!

Nie wiem czy czasem nie mam po prostu walniętego kontrolera.

W momencie kiedy pierwszy raz połączyłem go kablem USB z komputerem zapaliła sie na sek dioda w czujniku optycznym po czym zgasła.

Czy w waszych 7096 po zainicjowaniu połączenia z komputerem dioda w czujniku jest zapalona?

Dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj wyłączyć bluetooth i wi-fi u mnie bez tego nie działa ... do tego sprawdź sterownik COM czy się zainstalował

druga sprawa to nie pamiętam już ale czy nie jest wpisane, żeby najpierw poinstalować sterowniki a dopiero później podłączać urządzenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety wyłączenie bluetooth i wifi nic nie zmienia.

Sterowniki tez w porządku.

Myślę jednak, że kontroler uszkodzony.

Zastanawiające jest to włączenie na dosłownie moment i wyłączenie diody w czujniku optycznym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zmień port USB i zobacz czy to coś zmieni.


Pozdrawiam

Skoczek

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie daje zmiana portu, ponowna instalacja sterowników.

Sterowniki są ok.

Czy u Was podczas połączenia z komputerem na kontrolerze pali sie jakas dioda lub ta dioda optyczna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie nic się nie świeci - podłaczam Multicontroler, właczam program, wyskakuje "suche COM port..." i za chwilę że znalazł COMxx. Tylko, że za drugim razem za pierwszym razem niby nie znalazł portu COM, na stałe w sterownikach tego portu COM nie mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też na stałe tego sterownika nie ma

Chyba pozostał serwis - jest jakiś serwis tunze w Polsce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod Twój temat, bo też mam kłopoty z tym regulatorem:

- jest na stałe podpięty do komputera, ale jeśli po jakimś czasie (dłuższym) od otwarcia jego okienka próbuję coś zmienić w sterowaniu pompą, to okazuje się zwykle, że kontakt został utracony. Zamknięcie i otwarcie programu nic wtedy nie pomaga. Trzeba wypiąć kabel z gniazdka USB, bo inaczej nie nawiąże połączenia,

- pompa zatrzymuje się jeśli rozpocznę jakąkolwiek transmisję bluetuth (np. od lampy). Wygląda to tak, jakby zerowało mu wtedy pamięć, trzeba od nowa ładować ustawienia,

- od czasu do czasu przechodzi sam w tryb pracy, w którym pompa pracuje jednostajnie na najniższych obrotach (30%) i trudno go z tego stanu wyprowadzić. Trzeba wielokrotnie próbować załadować ponownie program – za którymś razem zaskakuje.

Czy u kogoś z Was to urządzenie działa bezproblemowo?

Edytowane przez Reefbos (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie :D

podłączyłem (po problemach z bluetooth) , wgrałem program, odłączyłem, działa ... w dwóch akwariach od około roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie :D ...

No, to narazie jest 1 do 2 na niekorzyść urządzenia, a mówiąc poważnie,wygląda na to, że każdy impuls wi-fi czy bluetuth (np. od sąsiada) może spowodować nagłe wyłączenie pomp. Przecież to totalna porażka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak to impuls wifi czy bluetooth ? mam w domu całą sieć wi-fi, do tego telefony 3 szt. z włączonym BT cały czas, łączą się z samochodem, komputerem i wszystko śmiga

u mnie komputer nie chciał się łączyć z multicontolerem przy włączonym BT - domyślam się konflikt COM w laptopie a nie coś z urządzeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak to impuls wifi czy bluetooth...

Nie jestem mocny w sprawach komputerowych, ale tak zrozumiałem, skoro uruchomienie kontaktu bluetuth z lampą kasuje oprogramowanie w sterowniku i zatrzymuje pompę.

A, już rozumiem - chodzi przecież o "impuls kasujący" biegnący po kablu a nie drogą radiową - mój błąd logiczny. Mimo wszystko to poważny mankament. Trzeba więc po każdorazowej ingerencji w oprogramowanie odłączać kabel od sterownika.

Dopisuję po przerwie.

Skoro u Ciebie i u mnie jest taki konflikt w gniazdkach, to wina raczej nie po stronie komputerów a niedopracowanego oprogramowania sterownika. Nie tak?

Edytowane przez Reefbos (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może kamsolik ma podobny problem i wymiana sterownika nic nie da?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie śmiga wszystko bez problemu,podłączam kabel i mam,ale ktoś z mojego terenu miał podobny problem tylko nie wiem jak się to skończyło.To chyba był jakiś kolega z Świerklan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie sterownik usb wgrywałem kilka razy i nic.

Myślę, że nie obejdzie się bez interwencji w serwisie, zresztą już do nich napisałem.

Najgorsze jest to, że kontroler kupiłem w Niemczech.

Sprawdzę jeszcze na innym komputerze, wtedy będzie pewność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie śmiga wszystko bez problemu ...

A masz go podłączonego (USB) na stałe do komputera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie,podłączam w razie potrzeby.

I pewnie w tym rzecz. Trzeba go odłączać. Wtedy nie będzie świrował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U siebie też mam problem z podłączeniem - otwieram aplikację, szuka portu i ... nic. Uruchamiam aplikację jeszcze raz (nie zamykając otwartej pierwszy raz) i łączy się od razu bez problemu - po ustawieniu jak chcę zamykam aplikację (podwójnie otwartą) otwarta jako druga się zamyka, a przy zamykaniu tej pierwszej zawsze wyskakuje, że jakiś błąd :question: ale się zamyka.

Na razie to olewam, bo mimo powyższego wszystkie funkcje działają :smoke:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem Twój sposób - nie działa u mnie.

A serwis Tunze do którego napisałem cały czas milczy:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to feler :thumbdown: , a czekasz chwilę po podpięciu kabla (min. 10-15 sek?), dopiero po takim czasie klikam ponownie aplikację :question:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może dają jakieś kiepskie przewody usb? podmień na inny jak masz


Pozdrawiam

Mariusz

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze gniazdo USB w Multi... dobrze nie łączy?

Bo u mnie tak jest i jak nie podloze coś między kabel a scianke na ktorej wisi to tez nie chce łączyć.


Akwarium-247l(95/50/52)Obieg-NJ2300,cyrkulacja 2xTunze6055+Multicontroller7096+6045 za skałą.

odpieniacz DIY APF600,oświetlenie-swietlówki LED 6X15W+t5 2X39W.Miekkie+LPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.