Skocz do zawartości
inmar

Budowa szafki pod akwarium

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Co to za nogi, mają odpowiedni udźwig? Bo tak na dobrą sprawę masz tylko na nich podparcie

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to za nogi, mają odpowiedni udźwig? Bo tak na dobrą sprawę masz tylko na nich podparcie

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Wg producenta obciążenie jednej to 300kg.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka


Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pod taki wymiar akwarium nie robił stelaża, tylko szafkę z płyty odpowiednio wzmocnioną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przykręci dwa fronty, np tył i jeden z boków, to będzie ok.

Marek.


image.jpg

294l + 170l sump: około 370l w obiegu; Odpieniek na pompie Tunze 9420 by DarekB30 fi 200; obieg NJ 3000; 2x Tunze 6055 + singlecontroler, 240W LED CREE DIY; 31kg LR; 18kg LS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9/25/2013 o 22:07, LLS napisał:

W wytrzymałości na ugięcie najważniejszą rolę pełni wysokość materiału .Przykładowo deska o grubości 2,5 cm ,szerokości 12 cm będzie wykazywać mniejsze ugięcie poziomy niżeli taka kantówa 7x7 . Nie liczy się tutaj tak na prawdę gabaryt, a znajomość praw fizyki i takich tam ..... :)

Podstawa to kreatywność . Co do drewna jednak mam mieszane uczucia ,kiedyś dawno temu jak stawiałem swoje pierwsze kroczki w klejeniu miałem piękny wydawało się stół z kantówek . Jak zacząłem ogrzewać pomieszczenie ,drzewo zaczęło pracować i stół nadawał się do rozbiórki .

Po pierwsze to mebli nie buduje się z drzewa a drewna. Drzewo rośnie w lesie. A drewno to surowiec ze ścietego drzewa. Po drugie jeśli zrobiłeś z mokrej tarcicy, to po prostu zaczęło wysychać a w konsekwencji wypaczać się. Wilgotność na meble to 7-9%. Pozatym gdybyś to zaimpregnował/pomalował to by nie zaszkodziło. Zatakło pory w drewnie i by nie chłoneło wilgoci z otoczenia (ale drewno musi mieć odpowiednią wilgotność przed malowaniem).

Zgadza się ramiaki o przekroju prostokąta będą miały wyższą wytrzymałość niż kawdratu.

Pozatym zastosowanie drewna o wyższych wlaściwościach wytrzymałościowych pozwala zmniejszyć przekrój ramiaka.

Sosna jest stosunkowa słaba w porównaniu z bukiem, dębem, brzozą-to gatunki liściaste o wyższej gęstości i wytrzymałości.

Pozatym większość tu pokazywanych konstrukcji jest mocno przesztywnionych. Co w skrócie oznacza, że wywalacie kupe kasy na szafki, które zamiast 200kg wytrzymują 2000kg.

Wiadomo, że lepiej mieć bardziej wytrzymałą szafkę, ale jeśli planujecie 200kg a szafka wytrzyma 600 kg to też bedzie super.

Ostatnie akwarium 300l (słodkowodne) mialem na zwyklej komodzie kupionej w sklepie zrobionej z płyty wiórowej laminowanej grubości 16mm z plecami z płyty pilśniowej i przegrodą środkową. Jedyną rzeczą, która zrobilem dla wzmocnienia to dałem dodatkowe boki i pł. środkoą od środka z pł. wiórowej gr 18 mm. Nic się nie ugieła. 

Także tej wielokości akwarium spokojnie można zbudować w ten sposób.

Jeśli ktoś nie chce przegrody środkowej też można to zrobić dodając sklejkę (zwykłą, wodoodporna to zbytek) +ramiak.

Cena szafki głównie uzależniona od ceny płyty i sklejki. Koszt maksymalny kilkaset złotych.

Przy zastsowaniu białej płyty bez bajerów to ok. 300 zł.

Wywód długi, ale może komuś okaże się pomocny.

Pozdrawiam,

Technolog drewna :)

Niedługo ruszam  szafką pod solankę 300l. To wrzuce jakieś foto i koszt.

 

Edytowane przez Juras (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam akwarium 250L i chciałbym zrobić do niego szafkę na wysokość 90cm. Jedna płyta wystarczy na dodatkowo podwójny blat oraz boki. Piony oraz poziomy spięte kątownikami w kilku miejscach, wszystko skręcone na konfirmaty/kołki drewniane/trzpienie. I tutaj proszę Was o radę - czy w takiej konstrukcji wystarczy płyta laminowana czy trzeba już zastosować płyte MDF?

 

double.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Projekt bardzo fajny... Taka szafka bez problemów wytrzyma. Zamiast podwójnego blatu z przodu dałbym pionowo ustawioną belkę na froncie. Coś na wzór szafek ADA. Wytrzymałość będzie na tym samym albo większym poziomie, a zwiększa się walory estetyczne. 

Zwykła płyta laminowana da radę, zwróć uwagę tylko na odpowiednią wentylację. 

Edytowane przez dadario (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, dadario napisał:

Projekt bardzo fajny... Taka szafka bez problemów wytrzyma. Zamiast podwójnego blatu z przodu dałbym pionowo ustawioną belkę na froncie. Coś na wzór szafek ADA. Wytrzymałość będzie na tym samym albo większym poziomie, a zwiększa się walory estetyczne. 

Zwykła płyta laminowana da radę, zwróć uwagę tylko na odpowiednią wentylację. 

Dzięki! Jeśli chodzi o wentylacje to na plecach między hydrauliką a zbiornikiem dolewki jest specjalny otwór na trochę większy niskoobrotowy wentylator. W sumie to można zrobić i podwójny blat i belkę, szkoda marnować płyty jak i tak za całą muszę zapłacić ;)

Właśnie zastanawiałem nad takim rozwiązaniem z belką jak proponujesz tylko mam w planie podwiesić od dołu blatu dozownik i taka belka może trochę przeszkadzać. Chyba żeby taką belkę ustawić w połowę blatu za dozownikiem. Z drugiej jednak strony takie rozwiązanie jak w szafkach ADA rzeczywiście wygląda bardziej estetycznie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, CzaQ napisał:

Cześć, mam akwarium 250L i chciałbym zrobić do niego szafkę na wysokość 90cm. Jedna płyta wystarczy na dodatkowo podwójny blat oraz boki. Piony oraz poziomy spięte kątownikami w kilku miejscach, wszystko skręcone na konfirmaty/kołki drewniane/trzpienie. I tutaj proszę Was o radę - czy w takiej konstrukcji wystarczy płyta laminowana czy trzeba już zastosować płyte MDF?

na projekcie jest podwójna płyta a w opisie pojedyncza ?

ja bym zrobił z podwójnej i troszkę ją zmodyfikował, żeby front ładnie się licował z bokami i blatem,

planując sumpa uwzględnij sobie miejsce na zawiasy

Zrzut ekranu 2018-01-27 13.27.38.png

Zrzut ekranu 2018-01-27 13.28.40.png

Zrzut ekranu 2018-01-27 13.30.49.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, rodzyngit napisał:

na projekcie jest podwójna płyta a w opisie pojedyncza ?

ja bym zrobił z podwójnej i troszkę ją zmodyfikował, żeby front ładnie się licował z bokami i blatem,

planując sumpa uwzględnij sobie miejsce na zawiasy

Chodziło mi o to, że z jednej całej płyty laminowanej o formacie 2800x2070 można wyciąć takie kawałki, które wystarczą także na podwójny blat i boki. Twój pomysł też jest całkiem niezły. Jeśli chodzi o końcowy wygląd i estetykę to jeszcze nie mam takich dokładnych przemyśleń, bardziej mnie zastanawiało czy podane materiały wytrzymają ciężar, żebym mógł spokojnie spać:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

około 67x62cm. Chciałbym aby szkło było licowane z szafką. Sam blat ma 60x60, dochodzą podwójne boki 18mmx4 oraz drzwi z przodu 18mm

Edytowane przez CzaQ (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

6 minut temu, CzaQ napisał:

około 67x62cm. Sam blat ma 60x60, dochodzą podwójne boki 18mmx4 oraz drzwi z przodu 18mm

to przy podwójnych formatkach spokojnie się wyrobisz w jednej płycie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, rodzyngit napisał:

to przy podwójnych formatkach spokojnie się wyrobisz w jednej płycie :)

Dokładnie. Myślę, że jeśli przy takich wymiarach szafka wytrzyma to takie rozwiązanie ma dwie zalety: wykorzystuje w pełni całą płytę meblową, którą i tak trzeba kupić w całości oraz wzmacnia konstrukcję bez potrzeby montowania stelaża, który generuje dodatkowe koszty:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale dozownik możesz przesunąć do tylnej ściany szafki, wtedy nie będą Ci przeszkadzać wężyki a i belka będzie mogła zostać. Rodzyngit dobrze myśli. Wewnętrzne płyty cofnięte o 2cm ładnie "schowają" drzwiczki. Co do drzwiczek. Można zrobić bez zawiasów, widziałem coś takiego u kumpla. W rogach drzwi 4x magnesy neodymowe, oraz na górze dwa "tip-ony". Drzwiczki przyciągane są na magnesach, a po naciśnięciu tip on wysuwa je i można je zdjąć. Kwestia dobrania siły magnesów i odpowiedniego wymierzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zdecydowałem się na stelaż drewniany, który będzie zabudowany płytą wiórową laminowaną. Poniżej foto.

Jestem w trakcie malowania-jeszcze nie skończony.

Wymiary szafki na gotowo po zabudowaniu stelaża płytą:

1236x550x800 (szer. x gł. x wys.)

Akwarium 330l 110x545x550 z kominem bocznym.

20180203_132153.jpg

Edytowane przez Juras (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A mam pytanie techniczne, czy jest różnica czy blat jest oparty na bokach szafki czy jest wpuszczony między boki. Mi się wydawało że lepiej dać na boki ale widzę ostatnie projekty to blat jest wpuszczony między boki?
Z góry dzięki za info

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według mnie lepiej aby leżał na bokoch


Moje akwarium

Szkło 124x55x50,sump,cyrkulacja 2x Tunze 6095,obieg Tunze Pompa Silence 1073.040 ,odpieniacz diy na pompie

Tunze - Hydrofoamer Silence 9420.040, oświetlenie led cree diy 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie lepiej aby blat leżał na bokach, boki stanowią wtedy dodatkową podporę, wypuszczony do środka może ładnie wygląda ale stanowi słabą konstrukcję a ma stać przecież ma nim jakiś określony ciężar 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Dnia 4.02.2018 o 10:37, Juras napisał:

Witam.

Zdecydowałem się na stelaż drewniany, który będzie zabudowany płytą wiórową laminowaną. Poniżej foto.

Jestem w trakcie malowania-jeszcze nie skończony.

Wymiary szafki na gotowo po zabudowaniu stelaża płytą:

1236x550x800 (szer. x gł. x wys.)

Akwarium 330l 110x545x550 z kominem bocznym.

20180203_132153.jpg

Z jakiego robisz drewna? Dąb, sosna? Jakie wymiary kantówki?

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Stefan85 napisał:

Z jakiego robisz drewna? Dąb, sosna? Jakie wymiary kantówki?

Jest to świerk stosowany w budownictwie. Przekroje to 38x89 i 38x63 mm. Elementy połączone są za pomocą wkrętów, kołków drewnianych (bukowych) i kleju do drewna wodoodpornego.

Edytowane przez Juras (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2016‎-‎09‎-‎29 o 07:11, rafi_1984 napisał:

Tylko mam jeden mega problem.... stelażu nie da się do mnie do domu wnieść... za ciasne gardło mam w przedpokoju.... szafkę wniosę sobie w częściach i sam sobie ja zrobię ;) bo zajmuje się tym na codzień.... i akwa tez będzie klejone u mnie na miejscu.

Tylko mam jeden mega problem.... stelażu nie da się do mnie do domu wnieść... za ciasne gardło mam w przedpokoju.... szafkę wniosę sobie w częściach i sam sobie ja zrobię ;) bo zajmuje się tym na codzień.... i akwa tez będzie klejone u mnie na miejscu.

Ja miałam spawany stelaż w pokoju. Jest sporo syfu i ściany smolone ale da się przeżyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Panowie,

Jestem na wstępnym etapie projektowania szafki, czy jest jakaś przewaga w budowie szafki jak w zestawach Red Sea (chodzi o konstrukcję spodu szafki):

https://imgur.com/a/JaLYD

tutaj lepiej widać:

db49c04780445dccbc36be42d34162a9.jpg

A zrobieniem pełnego dna na samym dole szafki?

 

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.