Skocz do zawartości
Retor

Robótki z drukarki 3D

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Nie wiem o co chodzi ale jest zajedwabiście ;)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
Teraz, fresz33 napisał:

Nie wiem o co chodzi ale jest zajedwabiście ;)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
 

hehe spoko ja o 2 tygodni na L4 dopadła mnie grypa taka jakaś zje... że nie mogę się nawet z domu ruszyć bo na dworze zaraz płuca mi płoną, więc musiałem sobie znaleźć jakiś zabijacz czasu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, fresz33 napisał:

Nie wiem o co chodzi ale jest zajedwabiście ;)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
 

Dasz numer do swojego farmaceuty? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@paragon ładnie to wygląda, a powiedz mi z jakimi prędkościami drukujesz?

U mnie występuje pewien problem, mianowicie wydruki bezpośrednio z Octoprintu przez Paspbery PI powodują że przy dużych prędkościach procesor atmega2560 nie wyrabia z przeliczaniem ".gcodu", co skutkuje szarpaniem zamiast płynnym ruchem. Przy prędkościach do 32 mm/s idzie w miarę płynnie, ale ja lubię cisnąć 200-400mm/s a tu już pojawia się znaczący problem. 

Podejrzewam że przesiadka na 32 bitowy procesor rozwiąże ten problem, ale jak to jest u Ciebie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
2 minuty temu, Retor napisał:

@paragon ładnie to wygląda, a powiedz mi z jakimi prędkościami drukujesz?

U mnie występuje pewien problem, mianowicie wydruki bezpośrednio z Octoprintu przez Paspbery PI powodują że przy dużych prędkościach procesor atmega2560 nie wyrabia z przeliczaniem ".gcodu", co skutkuje szarpaniem zamiast płynnym ruchem. Przy prędkościach do 32 mm/s idzie w miarę płynnie, ale ja lubię cisnąć 200-400mm/s a tu już pojawia się znaczący problem. 

Podejrzewam że przesiadka na 32 bitowy procesor rozwiąże ten problem, ale jak to jest u Ciebie? 

hej nom ja już skończyłem drukarkę instalacja elektryczna też jest cała nowa, mam tylko problem bo obciążyłem Raspberry Pi na 100% jeżeli chodzi o złącze GPIO i już nie mogę podpiąć czujnika filamentu, muszę to zrobić bezpośrednio do płyty głównej drukarki, co do druku to  ja mam mocno gabarytową drukarkę i ciężki stół niestety sama szyba prawie kilogram :), drukuję z prędkościami maks 60-70mm/s  tyle mi spokojnie wystarcza, przy większych zdarza się że silniki gubią kroki przy małych detalach schodzę do 45mm/s nigdy nie miałem problemu z szarpaniem, może to nie wina procesora ja mam taki sam i płytę 8 bitową mks gen 1.4 i daje radę, w jakim programie generujesz plik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gabaryty swoją drogą, ale u mnie 400 mm w każdej osi daje radę przy dużych prędkościach... podejrzewam że jeszcze kwestia akceleracji i jerków wchodzi w grę. Jerki mam ustawiona bodajże na 16, a akcelerację na 4500, więc i to może mieć wpływ. Co do generowania kodu to używam głównie CURA, ale każdy program ma swoje wady i zalety :) A Ty w czym teraz generujesz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
14 minut temu, Retor napisał:

Gabaryty swoją drogą, ale u mnie 400 mm w każdej osi daje radę przy dużych prędkościach... podejrzewam że jeszcze kwestia akceleracji i jerków wchodzi w grę. Jerki mam ustawiona bodajże na 16, a akcelerację na 4500, więc i to może mieć wpływ. Co do generowania kodu to używam głównie CURA, ale każdy program ma swoje wady i zalety :) A Ty w czym teraz generujesz? 

waga niestety można się bawić ustawieniami odchudzić to i owo dać bowdena i pewnie mógłbym sporo podciągnąć na prędkościach ale po co, ja mam ponad 1000 wydruków wielogodzinnych na koncie szczególnie takich po 20h i więcej, i tylko ze 20 zepsutych, z czego może 15 zatrzymałem sam jeszcze na początku druku, taki system mi odpowiada bo ma duża skuteczność :)dużo więcej na prędkości się zyskuje stosując dyszę 0,6mm zamiast 0,4 bez straty jakości a nawet zwiększając wytrzymałość wydruku

właśnie czytałem że ludzie mają problem z Curą, dziwne bo jest ona nawet spięta z octoprintem na stałe taki zonk :) , ja używałem cury przez pierwszy miesiąc jak kupiłem drukarkę, straszna męka potem przeszedłem na simplyfy 3D i zrozumiałem że druk moze być fajny i przyjemny :)

 

Edytowane przez Paragon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Paragon napisał:

waga niestety można się bawić ustawieniami odchudzić to i owo dać bowdena i pewnie mógłbym sporo podciągnąć na prędkościach ale po co, ja mam ponad 1000 wydruków wielogodzinnych na koncie szczególnie takich po 20h i więcej, i tylko ze 20 zepsutych, z czego może 15 zatrzymałem sam jeszcze na początku druku, taki system mi odpowiada bo ma duża skuteczność :)dużo więcej na prędkości się zyskuje stosując dyszę 0,6mm zamiast 0,4 bez straty jakości a nawet zwiększając wytrzymałość wydruku

Ja mam zupełnie inną konstrukcję drukarki, nastawioną głównie na duże prędkości. Można mieć dużą skuteczność wydruków z dużą prędkością i dobrą jakością :) a po co? zamiast drukować coś 20h drukujesz 10h. Może do zastosowania w domu to nie ma znaczenia, ale w usługach i w przemyśle to jest znacząca różnica.  

Co do softu to fakt CURA jest mocno przerasowana w ilość opcji, ale to wynika z tego że Ultimakera tworzyli programiści a nie konstruktorzy/inżynierowie ;) to też wszystkie błędy konstrukcyjne kompensowane są opcjami w CURA. Jak się powyłącza 80% usprawnień to zaczyna ładnie drukować hehe. Ale za to bogactwo opcji kontroli warstw i kompensacji skurczów itp jest na tyle dobrze zrobione że warto też znać i ten program. Simpilfy 3D mam zainstalowane, ale nie używałem go za wiele, ale jak tak zachwalasz to zbadam temat. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
2 minuty temu, Retor napisał:

Ja mam zupełnie inną konstrukcję drukarki, nastawioną głównie na duże prędkości. Można mieć dużą skuteczność wydruków z dużą prędkością i dobrą jakością :) a po co? zamiast drukować coś 20h drukujesz 10h. Może do zastosowania w domu to nie ma znaczenia, ale w usługach i w przemyśle to jest znacząca różnica.  

rozumiem Cię coś co drukowałem na dyszy 0,4mm i warstwie 0.2 drukowałem powiedzmy 20h a teraz na dyszy 0,6 i warstwie 0.25 lub 0,3 robię to w 8 lub 5 godzin widzisz droga do szybkich wydruków nie znacz zawsze przyśpieszanie maszyny :), tylko mocniejszy extruder stabilniejsza grzałka itd., poza tym rozumiem cię ja robię hobbistycznie bardziej zależy mi na jakości i wytrzymałości, przemysł rządzi się swoimi prawami ja mam w pracy nawet inżynierów procesów o takiej zabawy i optymalizatorów, tylko to trochę inna skala :P

 

7 minut temu, Retor napisał:

Co do softu to fakt CURA jest mocno przerasowana w ilość opcji, ale to wynika z tego że Ultimakera tworzyli programiści a nie konstruktorzy/inżynierowie ;) to też wszystkie błędy konstrukcyjne kompensowane są opcjami w CURA. Jak się powyłącza 80% usprawnień to zaczyna ładnie drukować hehe. Ale za to bogactwo opcji kontroli warstw i kompensacji skurczów itp jest na tyle dobrze zrobione że warto też znać i ten program. Simpilfy 3D mam zainstalowane, ale nie używałem go za wiele, ale jak tak zachwalasz to zbadam temat. 

Coś w tym jest ja jak modeluję to od razu zakładam ze finalnie idzie to na drukarkę, lub na frezarkę czy wtryskarkę, wszystko mam uwzględnione na etapie projektowania. simplyfy 3D też jest rozbudowane ale funkcje które są rzeczywiście potrzebne, a 50 % funkcji z cury moim zdaniem jest niepotrzebna taki przerost formy nad treścią, coś w stylu patrzcie ile mam ustawień, no ok ale po co a no po to żeby było dużo guziczków :P

Ps: nie wiem jaką masz wersję ale standardowo simpyfy po instalacji pokazuje prędkości w innych jednostkach niż mm/s musisz sobie przestawić :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście manipulując rozmiarem dyszy i wysokością warstwy uzyskujemy inne czasy, ale stosując się do zasady - dysza 0,6 i 0,3 warstwa, wciąż da się wydruk zrobić szybciej o 50 % zwiększając prędkości urządzenia. Na wytrzymałości wbrew pozorom się nie traci jeżeli do tego dobierze się odpowiednio wykończone dysze i temperatury :)  ale nie ważne... ważne jest że drukarki są fajne ;)

A przy okazji, czy Ty masz oryginalnego SImplify, kupiłeś od producenta, czy jest jakaś wersja demo/czasowa? Bo już chyba wiem czemu się nim nie bawiłem ;) 150 dolarów było pewnie dla mnie zaporą hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
1 minutę temu, Retor napisał:

Oczywiście manipulując rozmiarem dyszy i wysokością warstwy uzyskujemy inne czasy, ale stosując się do zasady - dysza 0,6 i 0,3 warstwa, wciąż da się wydruk zrobić szybciej o 50 % zwiększając prędkości urządzenia. Na wytrzymałości wbrew pozorom się nie traci jeżeli do tego dobierze się odpowiednio wykończone dysze i temperatury :)  ale nie ważne... ważne jest że drukarki są fajne ;)

hehe dokładnie :P

1 minutę temu, Retor napisał:

A przy okazji, czy Ty masz oryginalnego SImplify, kupiłeś od producenta, czy jest jakaś wersja demo/czasowa? Bo już chyba wiem czemu się nim nie bawiłem ;) 150 dolarów było pewnie dla mnie zaporą hehe

na to pytanie nie mogę Ci odpowiedzieć, musisz sie domyśleć  :secret::pirate:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę sporo ogarniętych głów w drukarkach 3D.
Panowie, poszukuje drukarki za około 1000zł maks 1500zł. 
Stawiam na jakość i dokładność wydruków.

Podrzuci ktoś jakieś gotowe modele i opisze z grubsza czemu akurat te??

Edytowane przez Warszawiak (wyświetl historię edycji)

ReefMax

2,5 l. spiorax
Odpieniacz DIY +BM SP-1000
refugium 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 1000 to chyba najpopularniejszy jest teraz Ender 3D ;)  Można go kupić już poniżej 700zl. Dobra na start, całkiem dobra jakość wydruku prosto z pudła, sporo usprawnień do dodrukowania, spora społeczność użytkowników itd itd ;) Powyżej 1000zl - wybór większy tylko musisz się zastanowić czy potrzebujesz np. większego pola roboczego, do czego jej tak naprawdę potrzebujesz - bo może niepotrzebnie wydasz drugie tyle na drukarkę ;)


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
42 minuty temu, Warszawiak napisał:

Widzę sporo ogarniętych głów w drukarkach 3D.
Panowie, poszukuje drukarki za około 1000zł maks 1500zł. 
Stawiam na jakość i dokładność wydruków.

Podrzuci ktoś jakieś gotowe modele i opisze z grubsza czemu akurat te??

Tevo Black Widow mam nie narzekam duże pole robocze spora dokladnosc jak dla mnie bezproblemowa maszyna, jak poczekasz do 11 listopada to jest szansa że wyrwiesz za około 1500zł z magazynu w Niemczech i po 2-3 dniach będziesz miał ją w domku bez cła i akcyzy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę długo by zaoszczędzić kilka stów. 
A coś innego ewentualnie? jakaś konkurencja dla tego kolosa?


ReefMax

2,5 l. spiorax
Odpieniacz DIY +BM SP-1000
refugium 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, pole robocze im większe tym lepiej, zawsze można wydrukować część w elementach i poskładać (o ile projekt na to pozwala)

"Na początek" to trafione określenie, nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z drukarką 3D, chciałbym drukować różne elementy i tutaj nie potrafię tego sprecyzować. Na pierwsze zastosowanie stawiam akwarystykę, tworzenie filtrów, odpieniaczy, uchwytów itd.

czy wystarczy mi drukarka za 700zł czy za 1700... nie potrafię sam tego ocenić i sprecyzować. 


ReefMax

2,5 l. spiorax
Odpieniacz DIY +BM SP-1000
refugium 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja długo planowałem Tevo. A póżniej zobaczyłem to i doszedłem do wniosku że jakość jest dla mnie więcej niż zadawalająca i na razie nie jestem rozczarowany, zresztą później się okazało, że dwóch innych znajomych też ją ma i również są zadowoleni ;) Jeśli  chodzi o drukarki na start to chyba najbardziej popularna drukarka obecnie. I pojawiają się w dobrych promocjach w chinskich sklepac z wysylkami z magazynow francuskich, czeskich czy niemieckich.

 


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, VDR napisał:

Jeśli  chodzi o drukarki na start to chyba najbardziej popularna drukarka obecnie

Właśnie skłaniam się ku tej drukarce, za 700 zł chyba niczego innego w tak niskiej cenie a zarazem tak dobrze złożonego nie dostanę, modyfikacje które usprawniają np chłodzenie czy mody softu (układ oparty na ATmega) dają zadowalające efekty, tak mi się wydaje...


ReefMax

2,5 l. spiorax
Odpieniacz DIY +BM SP-1000
refugium 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paragon
13 minut temu, Warszawiak napisał:

Wiadomo, pole robocze im większe tym lepiej, zawsze można wydrukować część w elementach i poskładać (o ile projekt na to pozwala)

Nie koniecznie duze obiekty to dlugie wydruki dlugie wydruki to wieksze ryzyko jego uwalenia, taka smutna prawda czasami lepiej podzielic wydruk na czesci, poza tym za wiekszym polem roboczym idzie wiele minusów mniejsze predkosci i przyspieszenia wpadanie w wibracje ktore przeklada sie na jakosc druku mozna o tym spiro napisac, ogolnie ja bym polecal cos ze stolem 250 na 250 mm najlepiej jak z jest przeniesiony na ruch stolu inaczej mowiac caly stół pracuje gora dol, ekstruder typu bowden lub direct bowden to wieksze predkosci direct to mozliwosc druku z tpu itd rozwiazania w drukarkach to zawsze jekies kompromisy dobierasz pod siebie i planowane zastosowanie, wszystkie drukarki pracuja na tych samych zasadach czy to drukarka firmy a czy b, ja stawial bym na maszyne z rozbudowanym wsparciem tak ze strony producenta jak i grup dzieki temu zawsze mozesz liczyc na pomoc a tak naprawde niskobudzetowe drukarki jakosc maja podobna 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Paragon napisał:

stawial bym na maszyne z rozbudowanym wsparciem tak ze strony producenta jak i grup dzieki temu zawsze mozesz liczyc na pomoc a tak naprawde niskobudzetowe drukarki jakosc maja podobna 

I właśnie dlatego ja postawie na wspomnianego Endera 3. 
Na początek w zupełności wystarczy. 
Dziękuję wszystkim za pomoc ;)


ReefMax

2,5 l. spiorax
Odpieniacz DIY +BM SP-1000
refugium 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam Endera 3 i jestem zadowolony. Nic nie trzeba poprawiać żeby wydruki były dobrej jakości.

Przykład - obudowa lampy, czas wydruku 10 godzin.9cdfc80595f050d897e683a959013cc2.jpg

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka


Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg

156005748a1c0dfed1d13c2debaa7203u1054a16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem te 700 za endera to u kolegów chinczykow, a gdzie szukać tej drukarki tak żeby wystawili mi FV?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem te 700 za endera to u kolegów chinczykow, a gdzie szukać tej drukarki tak żeby wystawili mi FV?
Np w Garage Makezone
https://sklep.garage-makezone.eu/pl/p/Drukarka-3D-Creality-Ender-3-STOLIK-BASIC-TABLE/193

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.