SU1 Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2017 https://youtu.be/l72RirCXalg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2017 a nie prościej zmienić dużą diodę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2017 (edytowane) 1.Power led mają soczewki i znacznie więcej światła wędruję pod wodę . 2."Duże LED " osiągają około 8W , a zasilacze w Naświetlaczu pozwalają na montaż od 11 do 14 1W led (zależy jaki zasilacz wpakowali ) .A to czynnik że albo do akwarium albo na choinkę . 3. Nie ma możliwości zestawienia własnych "Kolorów" . Ps: W pierwszej podesłanej LED za dużo niebieskiego w drugiej białego . Edytowane 29 Stycznia 2017 przez SU1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dale Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2017 Grzegorz, nie przejmuj się Silvia zwykle "wie lepiej" Co nie zmienia faktu że w elektronice coś tam dłubie i jakies pojęcie ma. Ale ja też bym robił z małych. Tylko starał bym sie dobrać różne barwy i widma. W tym UV. Efekt będzie wart pracy :). No i matryca lepiej doświetli niż punkt. Cytuj 125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT, Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lufcik Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Dobry pomysł z tą prezeróbką naświetlacza Edytowane 29 Stycznia 2017 przez lufcik (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Godzinę temu, dale napisał: Grzegorz, nie przejmuj się Silvia zwykle "wie lepiej" Co nie zmienia faktu że w elektronice coś tam dłubie i jakies pojęcie ma. Ale ja też bym robił z małych. Tylko starał bym sie dobrać różne barwy i widma. W tym UV. Efekt będzie wart pracy :). No i matryca lepiej doświetli niż punkt. Spoko ja nie z takich co się przejmują ,A Silvia znany mi typ , zresztą potrzebny na forum bo nie jeden temat rozruszał he he .Przynajmniej dany projekt zostaje wytłumaczony , dlaczego tak a nie inaczej . A ja lubię czasem przypomnieć sobie jak bawiłem się 20 lat temu , to się cos poskleja . 59 minut temu, lufcik napisał: Dobry pomysł z tą prezeróbką naświetlacza Mam nadzieję że nie jeden z mniejszym budżetem skorzysta ,tym bardziej że za śmieszne pieniądze da się oświetlić mniejsze zbiorniki .Takie trzy sztuki (90 pln) w 80 L to już całkiem wystarczająca ilość światła w znośnej obudowie ( zwłaszcza te płaskie wersje naświetlaczy ) Przy tej ilości LED w 40L całkiem niezłe przyrosty miały proste SPS . Edytowane 29 Stycznia 2017 przez SU1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2017 Godzinę temu, dale napisał: Grzegorz, nie przejmuj się Silvia zwykle "wie lepiej" Co nie zmienia faktu że w elektronice coś tam dłubie i jakies pojęcie ma. Ale ja też bym robił z małych. Tylko starał bym sie dobrać różne barwy i widma. W tym UV. Efekt będzie wart pracy :). No i matryca lepiej doświetli niż punkt. Znów jakieś osobiste wycieczki w moją stronę ? jakbyś zobaczył spis diód użytych do budowy to byś zobaczył że jest jedna 420nm (czyli UV) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2017 Takie pytanko może... 420 nm to nie jest aktyniczne? Bo zakres UV to jest do 400nm? przynajmniej tak podaje Wikipedia. Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRUSZYNA Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2017 Wszystko wszystkim,ale mnie natchnąłeś Mam właśnie płaski naświetlacz 10W z którego z niewiadomych powodów kiedyś wydłubałem chipa i teraz już go namierzam w myślach na warsztacie. Diody 1W zostały mi od poprzedniej lampki to pewnie jutro będzie sklecone. Dzięki za pomysł na światło w sumpie!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 29 Stycznia 2017 1 godzinę temu, katani napisał: Takie pytanko może... 420 nm to nie jest aktyniczne? Bo zakres UV to jest do 400nm? przynajmniej tak podaje Wikipedia. odpowiednikiem aktyniki jest RoyalBlue czyli 450nm UV to też ma swój "zakres" a poniżej 400nm jest szkodliwe dla zbiornika/oczu słowem 420nm to tez jest UV (ale 405 czy 395nm też) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1978 Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 Fajny projekt i koszty super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kicaj Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 Na forum superakwarium pokazywałem jak zrobić po kosztach dowolne oświetlenie na powerLED 1W. Zaleta - wielkość można dopasować do akwa, diody rozmieszczone na całej powierzchni = równomierne naświetlanie. Dla upartego znajdzie się miejsce też na wentylator With mobilephone sent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 11 godzin temu, KRUSZYNA napisał: Wszystko wszystkim,ale mnie natchnąłeś Mam właśnie płaski naświetlacz 10W z którego z niewiadomych powodów kiedyś wydłubałem chipa i teraz już go namierzam w myślach na warsztacie. Diody 1W zostały mi od poprzedniej lampki to pewnie jutro będzie sklecone. Dzięki za pomysł na światło w sumpie!!!!! Dokładnie ,Fulspektrum (Lub co mamy z białych ,lub białe niebieskie i czerwone) i do sumpa sprawdzi sie lux . 1 godzinę temu, kicaj napisał: Na forum superakwarium pokazywałem jak zrobić po kosztach dowolne oświetlenie na powerLED 1W. Zaleta - wielkość można dopasować do akwa, diody rozmieszczone na całej powierzchni = równomierne naświetlanie. Dla upartego znajdzie się miejsce też na wentylator With mobilephone sent. Jest setki możliwości , tylko nie każdy może sobie "pozwolić" na robienie "obudowy" . Ja mogę : Ale lubię też najprostsze rozwiązania po najmniejszej linii oporu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CNA Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 wszystko fajnie tylko autor nie napisał jeszcze po jakim czasie mu się diody zjarały, brakuje płytek pcb, które są obowiązkowe dla właściwego umieszczenia diody to raz, a dwa do równomiernego odprowadzania ciepła na radiator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dadario Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 Łukasz, dlaczego niby diody miały się spalić. Wysterowane są niskim prądem (280mA jeśli dobrze widać na filmie), za pomocą kleju termo przymocowane do bloku aluminium, który za pomocą kleju termo jest przyklejony do aluminiowej obudowy naświetlacza. A więc jak na stosunkowo małą ilość mocy, dosyć spora powierzchnia odprowadzająca ciepło. Gwiazdki nie są niezbędne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, CNA napisał: wszystko fajnie tylko autor nie napisał jeszcze po jakim czasie mu się diody zjarały, brakuje płytek pcb, które są obowiązkowe dla właściwego umieszczenia diody to raz, a dwa do równomiernego odprowadzania ciepła na radiator Bzdury piszesz , a co miedzy PCB a LED to jakieś cudowne przejście ciepła jest .Rozumiem że pisać na forum może każdy , a najwięcej mają do "powiedzenia " oczytani teoretycy . Pomijając podstawowe prawa fizyki , to przez ostatnie 6 lat ułożyłem grubo ponad 1500 sztuk , i jakoś nie chcą się popsuć ( a przepraszam CRRE padło kilka sztuk ) A tak podpowiem ci , między PCB a LED jest "pewna "rezystancja termiczna + miedzy PCB a radiatorem , w wyniku czego LED ma większą temperaturę !. Tak , czasem używam PCB do rozproszenia ciepła , np: przy montażu do stalowej blachy , bardzo cienkiej blachy aluminiowej ,szkła ,betonu . To jak będzie działała , jak długo i czy w ogóle uzależnione jest od wykonawcy , wystarczy że odwrotnie podłączy led a zasilacz będzie nie odporny na brak obciążenia , źle przyklei ,źle przylutuje ,nie poprawnie odczyta zakres pracy zasilacza itd... Na szczęście to śmieszne kwoty i błąd raczej nie pozbawi nas środków do życia . 15 godzin temu, silvia napisał: odpowiednikiem aktyniki jest RoyalBlue czyli 450nm UV to też ma swój "zakres" a poniżej 400nm jest szkodliwe dla zbiornika/oczu słowem 420nm to tez jest UV (ale 405 czy 395nm też) Znów czegoś nie sprawdziłeś i piszesz .Wpisz w Google ( będzie najszybciej ) Widmo lamp do morskiego ,Metalohalogenowe , świetlówki .Jak zobaczysz wszystkie zjeżdżają poniżej 400nm nawet niektóre nawet do 340nm .Przy czym często 380nm jest sporym procentem całego pasma .Jeszcze luknij na wykresy długości światła przyswajanego przez chlorofil i to myślę postawi kropkę na końcu zdania . Ps : To temat lampy która sprawdza się i daje dobre rezultaty za śmieszne kasę .I Taki ten temat ma pozostać .Ktoś chce się wykazać ,źle trafił bo będę to tępił w ramach fizyki i 30 Lat doświadczenia w budowie i projektowaniu różnych urządzeń elektronicznych , ostatecznie proszę rozpocząć swój temat i nie śmiecić w tym Edytowane 30 Stycznia 2017 przez SU1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 zgadza się - ale ja pisałem o ledach (a nie świetlówkach) - ledach stosowanych w "porządnych" lampach nie bardzo schodzą poniżej 400nm np. a jeżeli schodzą to .. "promilem" mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 Aj a miałem dopisać że google wszyscy mamy takie samo i nie musisz wklejać obrazków . 1.Przecież nikt mi nie każe robić lamp jak inni ,(tym bardziej że robię to tylko dla siebie ) i nie powiedziane że "inni" robią to dobrze , . 2. Przecież podstawowa opinia o oświetleniu na bazie metalohalogen /świetlówka to że, to najlepsze oświetlenie dla wymagających korali ,czemu mam nie kopiować pasma . 3.Umknęło ci że kilka nowych lamp ma w zestawie 380nm . 4. Może brak "tych" LED w lampie to powód ceny ,dobra uv to koszt x 5 do niebieskiej . Albo uznali że nie jest niezbędna , co nie znaczy (jak napisałeś ) że jest szkodliwe . 16 godzin temu, silvia napisał: odpowiednikiem aktyniki jest RoyalBlue czyli 450nm UV to też ma swój "zakres" a poniżej 400nm jest szkodliwe dla zbiornika/oczu słowem 420nm to tez jest UV (ale 405 czy 395nm też) Aktynika to 420-425nm , Jeszcze raz przypominam to temat Oświetlenie DIY LED do nano za 30 pln !! Krok po kroku , film . Widzę że przydał by się temat ogólny budowy lamp LED .Może Admin wytnie kilka wypowiedzi i postawi nowy temat . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 (edytowane) Poniżej 400nm to UVA które stanowi 95% promieniowania UV które: wnika w głębsze warstwy skóry, uszkadzając włókna kolagenowe i elastynę, nadaje skórze brązowy kolor, osłabia układ immunologiczny, zmienia DNA skóry; dawki tego promieniowania kumulują się, dlatego efekty działania UVA nie są widoczne od razu; jest ono emitowane także przez lampy w solariach. żeby było jasne - ja nie zabraniam montowania czy kupowania lamp z takimi ledami a stwierdzam (wygooglowany dawno temu) fakt i sory za off topa - ale skoro było o diodach UV (nie ja zacząłem) to warto wyjaśnić to i owo Edytowane 30 Stycznia 2017 przez Gość (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
percewal Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 A czy lutowanie bezpośrednio na radiatorze aluminiowym który przewodzi prąd jest aby bezpieczne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 (edytowane) Jak się nie po ciapie cyną po wszystkim .Led mocowane na stałe samo się nie zegnie .A jak by to zauważymy od zaraz .Jakoś nie miałem takowych problemów , jak pisałem wcześniej sporo tego lutowałem .Ale Nie powiem że nie możliwe .Zawsze trzeba zwracać uwagę co się robi , bo i przy zakładaniu skarpetek można skręcić sobie kark . Edytowane 30 Stycznia 2017 przez SU1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 23 minuty temu, percewal napisał: A czy lutowanie bezpośrednio na radiatorze aluminiowym który przewodzi prąd jest aby bezpieczne? lutujesz indukcyjnie rozgrzanym grotem (lub palnikiem) - nie trzeba uziemiać nic Cie nie "kopnie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
percewal Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 Po prostu na filmiku nie widać dokładnie i wygląda to tak jakby nóżki ledów były lutowane bezpośrednio na radiatorze i połączenia stykały się z radiatorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 30 Stycznia 2017 Widać że je odginam , na filmie 2,18 .Są płasko wiec logiczne że nie dotykają do radiatora ,tym bardziej że są lutowane od góry . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach