Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym się z wami podzielić moimi doświadczeniami ze sklepem internetowym "Fish Street". Już na wstępie podkreślę że sklep jest nastawiony wyłącznie na sprzedaż a jakakolwiek odpowiedzialność gwarancyjna za sprzedawany towar nie mieści się w ramach ich działalności. Podsumowując: KUPIŁEŚ, SPRZĘT SIĘ POPSUŁ - MAMY TO GDZIEŚ TO TWÓJ PROBLEM. A więc tak. Jakieś 11 miesięcy temu zakupiłem u nich pompę Jebao CP25. Przesyłka i ówczesny kontakt pierwsza klasa. Pompa przyjechała bardzo szybko, ładnie zapakowana - od razu ją włożyłem do baniaka. Nie mogłem się nacieszyć jakie tornado w szkiełku zrobiła. Byłem w niebo wzięty ale jak się można było spodziewać sielanka nie trwała długo. Po 11 miesiącach pompa padła - spalił się silnik. Pomyślałem wtedy - nie może być tak źle. Przecież kupiłem pompę nie na bazarze czy pod przystankiem PKS a w normalnym sklepie. Tu był błąd mojego rozumowania. Napisałem do sklepu o zaistniałej sytuacji, możliwie szeroko opisując problem, jak również że mam dowód zakupu, pudełka, pompę jednym słowem mówiąc opisałem wszystko. Jakież było moje zdziwienie gdy sklep "Fish Street" kazał mi zapłacić za procedurę gwarancyjną. Pytając ich o co chodzi oni odpowiedzieli że nie chcą pieniędzy za naprawę czy też części wykorzystane do naprawy (przecież są odpowiedzialni za sprzęt który sprzedają w ramach gwarancji) natomiast chcą zapłaty za przesyłkę, bo tak to podobno u nich wygląda. Myśląc sobie że koszt przesyłki nie będzie aż tak duży (wysyłka nowej całej pompy 11 miesięcy wcześniej kosztowała mnie $3.90)  poprosiłem o sprecyzowanie. Myślałem że się przewrócę gdy ci odpisali że chcą $45.00 (50% obecnej ceny całego nowego urządzenia). Na nic się zdało moje tłumaczenie że na ichniejszym własnym forum na zapytania o warunki gwarancji odpisywali użytkownikom:

"HI
1 year warranty~ Over 3 month need pay some shipping fee for the cost around USD5 to 15
Thanks
FishStreetStore"

Jak również że 11 miesięcy temu za większą przesyłkę tego właśnie urządzenia zapłaciłem $3.90.Napisałem im że to oszustwo. Pisałem że tak się nie traktuje klientów, prosiłem, ostrzegałem że wszystko opiszę na forach (z udostępnieniem konwersacji) - oni na to dalej to samo. Na samym końcu osrali klienta i tak się to skończyło. Przedstawiłem całą sytuację w ERYBCE w Zabrzu a tam zaoferowali mi pomoc. Mimo to że nie zakupiłem sprzętu w tutejszym sklepie właściciele okazali się dobrymi ludźmi, dbającymi o klientów i pomagającymi w potrzebie. Tutaj chciałbym najserdeczniej podziękować i polecić Erybkę - są jeszcze dobre, renomowane sklepy w kraju a z dala należy omijać dziwadła jak "Fish Street".

Później jak będę miał chwilę wkleję konwersację (w języku angielskim niestety) dla zaciekawionych tematem.

Serdecznie pozdrawiam

 

Edytowane przez sumka33 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praktyka chyba powszechna - jak reklamacja pochodzi z innego kraju i sprawy są załatwiane drogą elektroniczną (gdzie często mniejszą czy większą granicą jest język), tak to, niestety, wygląda...Niecałe 2 lata temu, podczas przesiadki na lotnisku w Brukseli, całkowitemu zniszczeniu uległa moja walizka (wraz z częścią odzieży w walizce). Po wylądowaniu na Okęciu zgłosiłem szkodę, został sporządzony protokół, z który  miałem się zgłosić do przewoźnika (Brussels Airlines) i domagać się należnego mi odszkodowania. Tyle teoria... W praktyce wyglądało to tak, że zgłosiłem sprawę poprzez formularz na stronie przewodnika (wysłałem protokół, zdjęcia, kartę pokładową, etc.), straty oceniłem, realnie, na kwotę 100 euro i zadowolony czekałem na wypłatę odszkodowania, naiwnie wierząc, że taka kwota dla dużego europejskiego przewoźnika jest symboliczna i wypłacona zostanie od ręki. Niestety, odzewu nie było żadnego i dopiero po kilku moich mailach, wysłanych na przestrzeni kilku kolejnych miesięcy, otrzymałem odpowiedź, że reklamacja zostanie uznana, jeśli prześlę fakturę z kosztami naprawy lub opinię producenta, że walizka nie daje się do naprawy. Ręce opadają..., odpuściłem sobie, kopanie się z koniem nie ma raczej większego sensu. A wracając do tematu - chyba jednak warto zapłacić ciut więcej i kupować sprzęt w polskich sklepach, przynajmniej takie jest moje zdanie :).

Edytowane przez baszurek
literówki (wyświetl historię edycji)

"Czy nig­dy nie zas­ta­nawiał się pan nad tym, dlacze­go chmu­ry i drze­wa, złotog­niade je­sienią, bu­re zimą, ten pejzaż dek­li­nowa­ny przez po­ry ro­ku, dlacze­go wszys­tko wa­li w nas pięknem jak młotem, ja­kim pra­wem tak się dzieje? Prze­cież po­win­niśmy być czar­nym prochem międzyg­wiez­dnym, strzępa­mi mgławi­cy Psów Gończych, prze­cież normą jest hucze­nie gwiazd, po­top me­teorów, próżnia, ciem­ność, śmierć..."

S.Lem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3.90 USD za przesyłkę do Polski? Śmieszne mało. Może chińczyk od jebao doplacał do przesyłki i dlatego teraz taki dysonans.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to jest oszczędność. Kto na siłę chce oszczędzić zawsze płaci 2 razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myśl globalnie, kupuj lokalnie :) Ja też się już wyleczyłem z fish-streeta. Staram się kupować wszystko w miejscowym sklepie, nawet jeżeli jest troche drożej lub trzeba zamówić i poczekać ale to chyba jedyna droga do tego aby mieć jakąkolwiek dostępność na miejscu której przecież tak nam brakuje w tym hobby.


dużo zdjęć mojego akwarium https://www.facebook.com/tibireef/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
2 godziny temu, elespero napisał:

I to jest oszczędność. Kto na siłę chce oszczędzić zawsze płaci 2 razy.

A guzik prawda - przecież sklep jest (jeszcze) na terenie Unii ?
 

http://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/client-guarantee-redress/index_pl.htm

"Zgodnie z przepisami UE sprzedawca musi udzielić co najmniej dwuletniej gwarancji prawnej (tzw. rękojmia) na wypadek, gdyby zakupiony towar okazał się wadliwy bądź nie wyglądał lub nie działał tak, jak przedstawiono w opisie. Jednak w niektórych państwach przepisy krajowe wymagają udzielenia dłuższej gwarancji."

i dalej :

Jakiego odszkodowania może żądać klient?

Klient ma prawo zażądać następujących rodzajów świadczonego bezpłatnie zadośćuczynienia (:right:dotyczy to również kosztów wysyłki , robocizny, materiałów itp.):

  • naprawy produktu
  • wymiany produktu
  • obniżenia ceny
  • rozwiązania umowy i pełnego zwrotu poniesionych kosztów (w niektórych krajach umowy sprzedaży nie można rozwiązać, jeżeli wada produktu jest niewielka – np. rysa na opakowaniu płyty kompaktowej).

 

pytanie tylko jak bardzo klientowi zależy na dochodzeniu swoich PRAW

np. zacząć od opisania sytuacji na ich stronie na "Fejsie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej robić zakupy na terenie Polski, a najlepiej w lokalnych sklepach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, rozwielita napisał:

3.90 USD za przesyłkę do Polski? Śmieszne mało. Może chińczyk od jebao doplacał do przesyłki i dlatego teraz taki dysonans.

Może mają umowę z firmą przewozową, cenę przesyłki natomiast można sobie sprawdzić na ich stronie:

http://www.fish-street.com/jebao_wifi_cross_flow_pump_cp-25?language_code=pl

Wejść w shipping calculator i będzie 3.9USD. Pomijam już sprawę o której pisał Silvia o czym też wiedziałem natomiast sklep na swoich stronach podawał informacje że powyżej 3 miesięcy przy naprawie gwarancyjnej proszą o opłatę 5-15USD za przesyłkę co można sprawdzić tu:

https://www.fish-street.com/rw_15_warranty

Natomiast jak widać sklep robi z gęby cholewę i chce naciągnąć klientów i obciążyć ich całością kosztów naprawy swoich sprzedawanych bubli...

Co do twojej odpowiedzi Marek to 100% się zgadzam - sprzedawca jest odpowiedzialny za sprzedawany towar czy tego chce czy nie. Tą odpowiedzialność regulują odpowiednie zapisy prawne wewnątrz wspólnoty unii jak i krajowe (każdego z krajów). I prawdą jest to co zapisałeś natomiast czy będę dochodził swoich praw - walczę z nimi już prawie miesiąc i mam tego już dość. Przekleję całą korespondencję wraz z obszernym wprowadzeniem na 4 największych forach nano-reefu na świecie i u nas to postaram się też do końca opisać żeby nikt się już nie nadział i chyba tak sobie podaruję ten koszt naprawy.

Nawiasem mówiąc FISH-STREET omijać z daleka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, sumka33 napisał:

Wejść w shipping calculator i będzie 3.9USD.

Rzeczywiście.  3,9 USD dla tego produktu. Pobawiłem się tam trochę i co ciekawe już  dla innych cena nie jest taka atrakcyjna i centy dostaw są bardzo zróżnicowane.
Np dla ph metru z akcesoriami są dwie opcje dostawy tańsza to coś koło 15 USD a droższa 40 USD. Jakaś kiszka.  Prawdopodobnie standardowa cena dostawy liczona od chińczyków z Hong Kongu  to jest własnie koło 40 usd.

 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jebao CP25  bezpośrednio z chin jest wysyłane także za free

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=Jebao+CP25&_sacat=0

jeśli sprzedawca/pośrednik wysyła nowe pompy za niecałe 4$ a za tą samą pompę wysyłka po gwarancji żąda ponad 10x tyle to przecież na kilometr to śmierdzi ... cwaniactwem  - damy cenę zaporową na "reklamowane" przesyłki - nie będą "małe głupie ludki" reklamować

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ostrzeżenie, czasem tam zaglądałem ale zamawianie czegokolwiek sobie daruję..


39ab02c6bf502279.jpg5215f98825db8954.jpg

ryba-ruchomy-obrazek-0437.gif PS Pandora 4x54W T5 i 3x145W LED, DCP6500, AWN40 na DCP3000,RW-15, RW-8,CP-55, Biopellests AIO XL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heja,ja zawsze Fish Street traktowalem jako to czym jest,czyli chinszczyzne i zamawiajac tam liczylem sie z tym ze sprzet moze pasc i szkoda czasu na gwarancje i inne pierdoly...Moja WP 25 jednak dziala bez problemu juz wiele lat...


Zbiornik 75x80x29 cm. Deltec 600i DC, AI Hydra 26 HD, Maxspect Jump Gyre, polowka CP-25, Jecod 1200 DC...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja:Hello, On 28 Apr 2016 I bought on Your web site (http://www.fish-street.com/) the Jebao WiFi Cross Flow Pump CP-25. 
The pump was worked very well till this day. This morning the pump stopped working. I cleared it thinking it would help but unfortunately the rotors are still standing.
When the pump is on the red warrning light on the controller lights up. Best regards

 

Sklep:HI Marek
 Custom order here
cp25 motor parts USD45
ERic

 

Ja:Hello,
Thank you for the quick reply. The pump is 11 months old and is under your warranty. I'm not a specialist and I can not figure out what's wrong with this device.
Best regards


Sklep:HI
 Over 3 months need to pay the shipping
 When you make the payment, please let us to know, otherwise return to HK to repair need more time and shipping fee for you, we have no need for you return the item for us to repair

 


Ja:Hello,
Why the shipping of damaged parts can cost $ 45, while delivery of the entire CP25 pump costs $ 3,9 
The pump is 11 months old and is covered by a guarantee.
On the other hand in your forum you wrote on warranty inquiry:
 "HI
1 year warranty~ Over 3 month need pay some shipping fee for the cost around USD5 to 15
Thanks
FishStreetStore"
 In this information you specified that the delivery can cost from $ 5 to $ 15. 
I could pay $ 10 for delivery.
Best regards
Marek Kijonka


Jakieś 3-4 dni ciszy po czym wściekłem się i napisałem 

 

Ja:Hello,
I would like to ask you why you ignore my warranty claim. 
You sold a device that stopped working during the warranty period. 
I am an active user of 4 reef forums (Reef Central, Reef 2 Reef, 3Reef, Nano-Reef) and a member of the biggest forum in Poland. I do not care about those $ 40 but I feel cheated.
If my warranty claims end like that then I will set up a comprehensive theme presenting the situation and posts posted here in all the above forums.
Best regards
Marek Kijonka

 

 

Sklep:Hi 
We not ignore for you, all the item must return it back if you cannot make the shipping on it 
You can return it back for us, we can help you to fixed on it, but also resend from Hong Kong to you again, need uSD35 delivery
Please let me to know when you can return back to us 
We actually doing the best solution for you, no need to return just pay for us some shipping, that you no need to waiting and save for your time and shipping fee return for us 
Eric

 

Ja:Hello,
Thank you for the reply. Unfortunately, the content of the response is inconsistent with the previous messages. 
Quotation 1 from your forum:
1 year warranty~ Over 3 month need pay some shipping fee for the cost around USD5 to 15
Quotation 2 from our correspondence:
we have no need for you return the item for us to repair
I just want you to send me an efficient part of the pump motor at a reasonable price according to the information you provide on your site. 
I know the price for shipping and and the value of $ 40 is unreasonable (is too big).
Best regards
Marek Kijonka

 

Sklep:HI Marek 
Custom order here
cp25 motor parts USD45
http://www.fish-street.com/custom_order_payment 
ERic

 

Hello,
You are responsible for the equipment you are selling - on the basis of the warranty.
As a result, you can only claim shipping costs (which range between $ 5 and $ 15). Meanwhile, you want $ 45 which represents 50% of the price of the whole new device now - it's absurd. After a consultation with a department of store erybka in Poland they confirmed that this is a fraud. They proposed that they would repair the device.
I am disappointed that I am forced to finish cooperation with you in this way.
Best regards
Marek Kijonka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mająFB to wrzuć cały dialog na ich stronę.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupuje tam od dwóch lat jak tylko weszła pompa cp40 kupiłem silnik pad po 7 miesiącach , zaczął głośno pracować nagrany film wysłany do chińczyka , po 6 dniach nowy silnik w domu. Reklamacja uwzględniona szybciej niż nie którzy koledzy w Polsce . Kolejne zakupy sterowniki do pompy t1 błednie wysłane zamiast t1 ,s1 wymiana po 7 dniach w Polsce bez odsyłania poprzednich , kolejny przykład zmiana oprogramowania sterowników koszt wysyłki do nich z polski koszt 35 zł czas trwania operacji 14 dni sterowniki z powrotem w Polsce , w ramach tego dorzucona gratis drugi sterownik do przesyłki. Kolejna rzecz kupiona dwa miesiące temu pompa dcp 15000 po dwóch miesiącach pompa wyłącza się na 100% mocy filmik znów wysłany odpowiedz nowe sterowanie po 5 dniach w domu, kolejny zonk nie działa ponownie filmik , następne sterowanie przysłane , trzeci sterownik wysłany do domu dalej to samo, okazało się ze Jebao ma problem z tymi pompami 15000 i 18000 tys, efekt końcowy z reklamacji wysłano do mnie pompę 20000 tys bez żadnych kosztów . Powiem tak chyba nie jestem traktowany jak król tylko jako klient i nigdy nie było z nimi problemów . Jakiś nie fart kolega chyba ma ale to zdarza tez się w polskich sklepach ze reklamacje są odrzucane albo uwzględniane , z tego co czytam na forum to różne sklepy traktują różnie raz lepiej raz gorzej . Jeden psioczy na ten drugi na inny. Nie robie reklamy tego sprzedawcy ale ja z nimi jak do tej pory nie miałem problemów . Wpadki zdążają się u wszystkich czy to eRybka czy inny sklep , tyle opinii co klientów .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.