Skocz do zawartości
elespero

Opony zimowe

Rekomendowane odpowiedzi

Temat opon letnich był poruszony, lecz czas szykować się na zimę.

Macie jakieś sprawdzone oponki? 

Jeżeli jest to różnica w wyborze opon to auto na tył napęd.

Dziś szukałem trochę i znalazłem takie KLEBER KRISALP HP3, po opiniach i opisie są całkiem, całkiem a i cena też spoko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz samochód? Ja jeżdzę na Pirelli SottoZero Serie 3 . Fajne opony, najcichsze nie są, ale samochód dobrze trzyma się drogi.


Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000,  Cyrkulacja 2x maxspect  XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED.

Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani.

Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki  slimaków turbo i columbelli, 1x  tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia.

ce5058cc16516a9e06285a07538a7eb3u1610a14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie 2 sezonów. 2 lata temu Hp3,są ok chociaż w E39(tył napęd) kontrola trakcji potrafiła się na łuku zaświecić,w Zafirze(przód) w rozmiarze 205/60/15 nie było problemów, oprócz szumu przy większych prędkościach. Ostatnia zima,założone na oba auta Goodyear UG 7 i ogólnie super, z wyjątkiem w E39 na tyle Michelin Alpin A4 bo już brakło i zdecydowanie są gorsze od hp3,więc jeśli sypnie ostro i przymrozki to zdecydowanie będę szukał ug7 aby mieć komplet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testowałem GOODYEAR ULTRAGRIP 7  , chyba najbardziej przypadły mi do gustu , na kopnym śniegu żyleta .Poleciłem znajomym to po tem był temat przy małym conieco , pole ,las ,puki nie zawiśniesz na podwoziu pojedzie i jeszcze innego woza wyciągnie .
Następna zima i zawita u mnie 7+ 
http://www.opontest.pl/goodyear-ultragrip-7




Teraz mam Continental ContiWinterContact TS850 , dobra przyczepność na mokrym/suchym/ciapie  ,Bardzo dobre hamowanie ,na świeżym śniegu jak by gorzej niż Goodyer ale nic dziwnego ma dużo więcej "mięsa" i nie kopie jak Goo.. , u mnie i tak dają radę ale mam w samochodzie szperę (mimo to już tak luzacko nie zapuszczam się w pola ) .Więc te raczej polecam tym co nie zjeżdżają z drogi .
A i są ciche , heh cichsze od moich letnich .
http://www.opontest.pl/continental-contiwintercontact-ts850

 


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, katani napisał:

Jaki masz samochód? Ja jeżdzę na Pirelli SottoZero Serie 3 . Fajne opony, najcichsze nie są, ale samochód dobrze trzyma się drogi.

Auto BMW e60, autem jeździ więcej żona więc chce założyć jakieś dobre. Autem na suchym potrafi dobrze zarzucić jak mu depniesz.

Jest to pierwsza nasz zima z tylnym napędem.

rozmiar 225/55 R16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, elespero napisał:

Jest to pierwsza nasz zima z tylnym napędem.

To wloz ceglowke pod pedal gazu B)

Nokiany omijam, zimowki ogolnie hucza na suchym, a te to juz w ogole jakos wybitnie.

Goodyear, pirelli, michlein to uznane marki. Moim zdaniem dobra opona to podstawa i nie warto tu oszczedzac.

Pamietaj, ze jakichkolwiek tam systemow wspomagajacych myslenie bys nie mial, i nie wsadzil za kolko nie wiadomo jak dobrego rajdowca to i tak auto pojedzie tylko tyle na ile pozwoli tarcie gumy o asfalt.

Fizyki nie oszukasz, niektorym zdarza sie o tym zapomniec, inwestuja w hamulce i zawieszenie, a to guma jest w przeniesieniu trakcji najwazniejsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, tihs napisał:

To wloz ceglowke pod pedal gazu B)

Nokiany omijam, zimowki ogolnie hucza na suchym, a te to juz w ogole jakos wybitnie.

Goodyear, pirelli, michlein to uznane marki. Moim zdaniem dobra opona to podstawa i nie warto tu oszczedzac.

Pamietaj, ze jakichkolwiek tam systemow wspomagajacych myslenie bys nie mial, i nie wsadzil za kolko nie wiadomo jak dobrego rajdowca to i tak auto pojedzie tylko tyle na ile pozwoli tarcie gumy o asfalt.

Fizyki nie oszukasz, niektorym zdarza sie o tym zapomniec, inwestuja w hamulce i zawieszenie, a to guma jest w przeniesieniu trakcji najwazniejsza.

To wszystko wiem, też się na michlein zastanawiałem. Lecz te klebery maja bardzo podobną opinie, tylko tańsze o 1000zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kleber to srednio-niska polka, conti podobnie, obie swietne opony na co dzien do miasta. Mam takie do swoich 100 mółów i stanowia polowe wartosci wozu. Moze dlatego zeszla zime przelezaly w piwnicyB)

W domysle mialem sytuacje, w ktorej wlasciciel 200 kucy na tylnej osi  chcialby czasem je przegonic. 

Jak to ma byc zwykly dupowoz w wersji eko to wez hp3, bedziesz zadowolony i zostanie cos na korale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klebery miałem kiedyś w Passacie zleciały dość szybko - daruj se ta gumę, dalej będę się upierał co do nokianów bo zimówki nie kupuje się na słuch (huczenie:playing). Cała Skandynawia na nich jeździ a to o czymś świadczy i myślę ze nie chodzi tutaj o lokalny patriotyzm bo gdyby tak było my jeździlibyśmy na stomilkach :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, tihs napisał:

W skandynawi wszyscy jezdza 40.B)

bo po lodzie szybciej się nie da, chyba ze się ma 4x4 ja swoje testowałem na pewnym podjeździe na gore (stok narciarski)  poddałem się gdy auto po zatrzymaniu zaczęło jechać bokiem gdy w końcu się zatrzymało na zaspie wysiadłem obadać teren jak tu wrócić i wtedy zonk wpadłem pod samochód było tak ślisko ze nie dało się ustać na nogach brakowało niewiele ale wyżej nie było już zasp gdyby coś nie poszło to poleciałbym razem z narciarzami  niestety fizyki nie oszukasz:banghead

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, tihs napisał:

Kleber to srednio-niska polka, conti podobnie, obie swietne opony na co dzien do miasta. Mam takie do swoich 100 mółów i stanowia polowe wartosci wozu. Moze dlatego zeszla zime przelezaly w piwnicyB)

W domysle mialem sytuacje, w ktorej wlasciciel 200 kucy na tylnej osi  chcialby czasem je przegonic. 

Jak to ma byc zwykly dupowoz w wersji eko to wez hp3, bedziesz zadowolony i zostanie cos na korale.

Na korale się najwyżej poczeka :D w większości czasu auto służy na dojazd do pracy, ale dość często trafiają się dłuższe trasy gdzie lubię depnąć :P 

Postawię chyba na michlein.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem hp3 wczesniej miałem hp2 świetna guma na mokrym trzyma jakby sucho bylo, jezdze dosc duzo a hp2 dwa sezony wytrzymaly

Wysłane z mojego hi6210sft przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam takie BFGoodrich g-Force Winter testowane na Pugach 407 SW i 308 SW przelatałem ze 4 sezony a dziennie robię koło 100km.

A teraz zakupiłem BFGoodrich® g-Grip All Season 2 kupiłem bo skończyły mi się letnie i jestem mega zadowolony może są głośniejsze ale za to super odprowadzają wodę no i w śniegu robią robotę.


Pozdrawiam

Robert "Hełmofon"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłam na nokianach wr d3 xl i jestem bardzo zadowolona. Nawet w lecie super się spisywaly ;) teraz chce się przesiąść na wr d4, ale tyle propozycji daliście, że już zglupialam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze w tym całym szaleństwie to to, aby łącznik białkowy w samochodzie nie uległ awarii.


Pozdrawiam

Robert "Hełmofon"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łącznik białkowy? Chodzi o kierowcę? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, łączący kierownicę z pedałami.


Pozdrawiam

Robert "Hełmofon"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ja bym jednak wolała mieć dobre opony na wypadek, gdyby organika zawiodła, moja lub cudza ;) codziennie jeżdżę autostradą do pracy, a tam różne historie się dzieją. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.