elespero Zgłoś Napisano 20 Września 2017 Temat opon letnich był poruszony, lecz czas szykować się na zimę. Macie jakieś sprawdzone oponki? Jeżeli jest to różnica w wyborze opon to auto na tył napęd. Dziś szukałem trochę i znalazłem takie KLEBER KRISALP HP3, po opiniach i opisie są całkiem, całkiem a i cena też spoko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 20 Września 2017 Jaki masz samochód? Ja jeżdzę na Pirelli SottoZero Serie 3 . Fajne opony, najcichsze nie są, ale samochód dobrze trzyma się drogi. Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuke Zgłoś Napisano 20 Września 2017 Na przykładzie 2 sezonów. 2 lata temu Hp3,są ok chociaż w E39(tył napęd) kontrola trakcji potrafiła się na łuku zaświecić,w Zafirze(przód) w rozmiarze 205/60/15 nie było problemów, oprócz szumu przy większych prędkościach. Ostatnia zima,założone na oba auta Goodyear UG 7 i ogólnie super, z wyjątkiem w E39 na tyle Michelin Alpin A4 bo już brakło i zdecydowanie są gorsze od hp3,więc jeśli sypnie ostro i przymrozki to zdecydowanie będę szukał ug7 aby mieć komplet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 20 Września 2017 Testowałem GOODYEAR ULTRAGRIP 7 , chyba najbardziej przypadły mi do gustu , na kopnym śniegu żyleta .Poleciłem znajomym to po tem był temat przy małym conieco , pole ,las ,puki nie zawiśniesz na podwoziu pojedzie i jeszcze innego woza wyciągnie . Następna zima i zawita u mnie 7+ http://www.opontest.pl/goodyear-ultragrip-7 Teraz mam Continental ContiWinterContact TS850 , dobra przyczepność na mokrym/suchym/ciapie ,Bardzo dobre hamowanie ,na świeżym śniegu jak by gorzej niż Goodyer ale nic dziwnego ma dużo więcej "mięsa" i nie kopie jak Goo.. , u mnie i tak dają radę ale mam w samochodzie szperę (mimo to już tak luzacko nie zapuszczam się w pola ) .Więc te raczej polecam tym co nie zjeżdżają z drogi . A i są ciche , heh cichsze od moich letnich .http://www.opontest.pl/continental-contiwintercontact-ts850 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-sys Zgłoś Napisano 20 Września 2017 (edytowane) dla tych co maja suvy polecam Nokian WR SUV 3 mam je w touaregu i ogarniają 2.5 tonowego potwora Edytowane 20 Września 2017 przez c-sys (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elespero Zgłoś Napisano 20 Września 2017 6 godzin temu, katani napisał: Jaki masz samochód? Ja jeżdzę na Pirelli SottoZero Serie 3 . Fajne opony, najcichsze nie są, ale samochód dobrze trzyma się drogi. Auto BMW e60, autem jeździ więcej żona więc chce założyć jakieś dobre. Autem na suchym potrafi dobrze zarzucić jak mu depniesz. Jest to pierwsza nasz zima z tylnym napędem. rozmiar 225/55 R16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tihs Zgłoś Napisano 21 Września 2017 23 godziny temu, elespero napisał: Jest to pierwsza nasz zima z tylnym napędem. To wloz ceglowke pod pedal gazu Nokiany omijam, zimowki ogolnie hucza na suchym, a te to juz w ogole jakos wybitnie. Goodyear, pirelli, michlein to uznane marki. Moim zdaniem dobra opona to podstawa i nie warto tu oszczedzac. Pamietaj, ze jakichkolwiek tam systemow wspomagajacych myslenie bys nie mial, i nie wsadzil za kolko nie wiadomo jak dobrego rajdowca to i tak auto pojedzie tylko tyle na ile pozwoli tarcie gumy o asfalt. Fizyki nie oszukasz, niektorym zdarza sie o tym zapomniec, inwestuja w hamulce i zawieszenie, a to guma jest w przeniesieniu trakcji najwazniejsza. Cytuj Blog i Galeria Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elespero Zgłoś Napisano 21 Września 2017 50 minut temu, tihs napisał: To wloz ceglowke pod pedal gazu Nokiany omijam, zimowki ogolnie hucza na suchym, a te to juz w ogole jakos wybitnie. Goodyear, pirelli, michlein to uznane marki. Moim zdaniem dobra opona to podstawa i nie warto tu oszczedzac. Pamietaj, ze jakichkolwiek tam systemow wspomagajacych myslenie bys nie mial, i nie wsadzil za kolko nie wiadomo jak dobrego rajdowca to i tak auto pojedzie tylko tyle na ile pozwoli tarcie gumy o asfalt. Fizyki nie oszukasz, niektorym zdarza sie o tym zapomniec, inwestuja w hamulce i zawieszenie, a to guma jest w przeniesieniu trakcji najwazniejsza. To wszystko wiem, też się na michlein zastanawiałem. Lecz te klebery maja bardzo podobną opinie, tylko tańsze o 1000zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tihs Zgłoś Napisano 21 Września 2017 Kleber to srednio-niska polka, conti podobnie, obie swietne opony na co dzien do miasta. Mam takie do swoich 100 mółów i stanowia polowe wartosci wozu. Moze dlatego zeszla zime przelezaly w piwnicy W domysle mialem sytuacje, w ktorej wlasciciel 200 kucy na tylnej osi chcialby czasem je przegonic. Jak to ma byc zwykly dupowoz w wersji eko to wez hp3, bedziesz zadowolony i zostanie cos na korale. Cytuj Blog i Galeria Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-sys Zgłoś Napisano 21 Września 2017 Klebery miałem kiedyś w Passacie zleciały dość szybko - daruj se ta gumę, dalej będę się upierał co do nokianów bo zimówki nie kupuje się na słuch (huczenie). Cała Skandynawia na nich jeździ a to o czymś świadczy i myślę ze nie chodzi tutaj o lokalny patriotyzm bo gdyby tak było my jeździlibyśmy na stomilkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tihs Zgłoś Napisano 21 Września 2017 (edytowane) W skandynawi wszyscy jezdza 40. Edytowane 21 Września 2017 przez tihs (wyświetl historię edycji) Cytuj Blog i Galeria Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamas Zgłoś Napisano 21 Września 2017 ja tez polecam nokiany. Bardzo dobra opona z polki premium. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-sys Zgłoś Napisano 21 Września 2017 2 godziny temu, tihs napisał: W skandynawi wszyscy jezdza 40. bo po lodzie szybciej się nie da, chyba ze się ma 4x4 ja swoje testowałem na pewnym podjeździe na gore (stok narciarski) poddałem się gdy auto po zatrzymaniu zaczęło jechać bokiem gdy w końcu się zatrzymało na zaspie wysiadłem obadać teren jak tu wrócić i wtedy zonk wpadłem pod samochód było tak ślisko ze nie dało się ustać na nogach brakowało niewiele ale wyżej nie było już zasp gdyby coś nie poszło to poleciałbym razem z narciarzami niestety fizyki nie oszukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elespero Zgłoś Napisano 22 Września 2017 14 godzin temu, tihs napisał: Kleber to srednio-niska polka, conti podobnie, obie swietne opony na co dzien do miasta. Mam takie do swoich 100 mółów i stanowia polowe wartosci wozu. Moze dlatego zeszla zime przelezaly w piwnicy W domysle mialem sytuacje, w ktorej wlasciciel 200 kucy na tylnej osi chcialby czasem je przegonic. Jak to ma byc zwykly dupowoz w wersji eko to wez hp3, bedziesz zadowolony i zostanie cos na korale. Na korale się najwyżej poczeka w większości czasu auto służy na dojazd do pracy, ale dość często trafiają się dłuższe trasy gdzie lubię depnąć Postawię chyba na michlein. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boo12 Zgłoś Napisano 22 Września 2017 Ja kupilem hp3 wczesniej miałem hp2 świetna guma na mokrym trzyma jakby sucho bylo, jezdze dosc duzo a hp2 dwa sezony wytrzymaly Wysłane z mojego hi6210sft przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
helmofon Zgłoś Napisano 22 Września 2017 Ja polecam takie BFGoodrich g-Force Winter testowane na Pugach 407 SW i 308 SW przelatałem ze 4 sezony a dziennie robię koło 100km. A teraz zakupiłem BFGoodrich® g-Grip All Season 2 kupiłem bo skończyły mi się letnie i jestem mega zadowolony może są głośniejsze ale za to super odprowadzają wodę no i w śniegu robią robotę. Cytuj Pozdrawiam Robert "Hełmofon" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nik@ Zgłoś Napisano 22 Września 2017 Ja jeździłam na nokianach wr d3 xl i jestem bardzo zadowolona. Nawet w lecie super się spisywaly teraz chce się przesiąść na wr d4, ale tyle propozycji daliście, że już zglupialam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
helmofon Zgłoś Napisano 22 Września 2017 Najważniejsze w tym całym szaleństwie to to, aby łącznik białkowy w samochodzie nie uległ awarii. Cytuj Pozdrawiam Robert "Hełmofon" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nik@ Zgłoś Napisano 22 Września 2017 Łącznik białkowy? Chodzi o kierowcę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
helmofon Zgłoś Napisano 22 Września 2017 Dokładnie, łączący kierownicę z pedałami. Cytuj Pozdrawiam Robert "Hełmofon" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nik@ Zgłoś Napisano 23 Września 2017 Masz rację, ja bym jednak wolała mieć dobre opony na wypadek, gdyby organika zawiodła, moja lub cudza codziennie jeżdżę autostradą do pracy, a tam różne historie się dzieją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
helmofon Zgłoś Napisano 23 Września 2017 To jeszcze zaproponuję lekturę: http://www.motofakty.pl/artykul/test-opon-zimowych-adac-ktora-jest-najlepsza.html http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-calorocznych-w-rozmiarze-205-55-r16-czy-sa-dobre-na-kazda-pogode/enc349 Cytuj Pozdrawiam Robert "Hełmofon" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach