SU1 Zgłoś Napisano 21 Września 2017 Już któryś raz z kolei przyszło mi skorzystać z gwarancji (Jedna w trakcie ) i za holewę nie umiem racjonalnie sobie wytłumaczyć z jakiej przyczyny ciągnie się to tygodniami ( no rekord już 40 dni ) . Tym bardziej że nigdy z niczym nie było takich terminów , tylko w temacie morskim . Jak to jest że sklep , nie mały , z dużymi zasobami nie umie/nie chce wywalczyć u producenta jakiś normalnych warunków ? . Z innych dziedzin handlu z China działa to jakoś inaczej , biorę 100 rowerów 10 dostaje gratis w częściach ,Biorę 1000 głośników 20 dostaje extra itd . Pomijając ... wysyłka z chin czasem idzie do mnie 3 dni ,więc .... ja do nich 5 dni , 5 dni sprawdzenie , 5 dni odesłanie , to tak z luzem .Już pomijam że są takie co idą do Niemiec tylko . Ale gdzie kto wysyła pompę za 200 do chin ? , przecież przy tej kwocie to się nie opłaca z za biurka wyjść . Gdzie jest haczyk , sklep ma nas w "poważaniu" , czy sam jest tak "poważany" przez producenta ? . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość laszek Zgłoś Napisano 21 Września 2017 Standard. Raz czekalem 1,5 miesiaca. Teraz 3 tydzien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert66653 Zgłoś Napisano 21 Września 2017 (edytowane) Ja też mam problem z lampą giesemann. Już 2 miesiące czekam na naprawę. A to sezon wakacyjny...a to brak ludzi...a teraz już 2 tygodnie wysyłają i wysłać nie mogą. Żenada Edytowane 21 Września 2017 przez robert66653 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 21 Września 2017 (edytowane) 14 minut temu, laszek napisał: Standard. Raz czekalem 1,5 miesiaca. Teraz 3 tydzien No standard ... heh .Ale to totalnie wbrew logice , ani sklep na tym nie zyska ani producent .Baa , wręcz odwrotnie .Pierwsze to złachanie sprzętu na forach = spadek sprzedaży .Nie kupię sklep nie zarobi .Dwa , to wiele osób skłoni do zakupów gdzie indziej . Tak dla przykładu polska firma "A" załatwia to w rekordowym tempie , dosłownie 48h i nówka w domu . Co za tym idzie mimo że miałem trzy gwarancje byłem super zadowolony bo dostawałem nowy sprzęt expresem w dodatku nowszej generacji . Co za tym idzie teraz w domu mam 24 urządzenia od tego producenta .Bo gwarancja to przyjemność . Edytowane 21 Września 2017 przez SU1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość laszek Zgłoś Napisano 21 Września 2017 Ja jak sie przejechalem na jednym producencie, kupilem sprzet innej firmy i dopoki sie nie przejade bede kupowal ich sprzet. Dla mnie normalne. A jak ktos mnie pyta co kupic ro np. odradzam to i to bo w razie gwarancji bedziesz czekal dlllugo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deklus Zgłoś Napisano 21 Września 2017 dlatego warto inwestować w polskie produkty:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ensso Zgłoś Napisano 21 Września 2017 2 minuty temu, Deklus napisał: dlatego warto inwestować w polskie produkty:) Skąd także ciekawy wniosek? myślisz, że odległość jest tu problemem? Podejście do tematu reklamacji nie zależy od kraju, a polityki producenta - a ta bywa naprawdę różna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deklus Zgłoś Napisano 21 Września 2017 wolę wysłać do polskiej firmy niż np. do Chin:) Nie z każdą gwarancją udajesz się do sklepu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tihs Zgłoś Napisano 21 Września 2017 (edytowane) Serwis gwarancyjny wedlug mnie sklada sie na opinie o produkcie, ktore zbieram przed zakupem. Niektorzy stawiaja na obsluge i utrzymanie stalego klienta inni (m.in. Chińczycy) na atrakcyjne ceny i nowych nabywcow. Chetnie poznam przyklad firmy z branzy majacej produkty w konkurencyjnych cenach, a jednoczesnie dluga gwarancje i ekspresowy serwis. Polityka sklepu sklania Cie do zakupu zamiennika na czas naprawy, taki nasz los hobbystow. Wine za dluga naprawe najpewniej zrzuca wtedy na logistyke lub fabryke. @Deklus na przykladzie gwarancji tunze: sklep polski, firma niemiecka, a sprawa zalatwiona przez przedstawiciela w usa. Sklep stwarzal problemy z wymiana wirnika, po przekazaniu informacji o sprzedawcy i problemie do przedsawiciela nastepnego dnia dostalem od tegoz sklepu zamiennik. Lokalizacja nie ma tu nic do rzeczy, marka jak najbardziej. Edytowane 21 Września 2017 przez tihs (wyświetl historię edycji) Cytuj Blog i Galeria Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 21 Września 2017 I tu chyba jest problem , Polskie sklepy działają na zasadzie sprzedaż mnie utrzymuje a gwarancja to cierń w zadzie ,strata czasu i pieniędzy .Temat odgórnej interwencji mi znany ,(salon BMW mało nie dostali zawału jak z niemiec zadzwonili ) . Nie chcę nikogo uczyć biznesu ,ale zamiatanie problemu pod dywan się mści .Poza tym podejście że to problem a nie element biznesu też nie wróży dobrze . Dodam że jestem tu świeżakiem , mimo to zauważyłem że nawet jeśli z grzeczności czy św spokoju nie pisze się na forum publikum to PW działa w najleprze . Przy wyborze pompy czy innych urządzeń zawsze mogłem liczyć na wsparcie , raz nie posłuchałem i nie dość że w dzień wyjazdu pompa zdechła druga w trakcie (cylkulator), i z akwarium dochodzę do normalności od 2 miesiecy . Pomijając : Chciałbym poznać opinie sklepów , o co chodzi .Dlaczego prosta rzecz jest takim problemem . Kurcze to nie fontanna w bajorze to akwarium morskie .Prawie nie znany mi człowiek był skłonny naginać 100KM w niedzielę żeby otworzyć mi sklep bo potrzebna mi była pompa , a tu czekam 40 dni ?? . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 21 Września 2017 2 godziny temu, tihs napisał: Polityka sklepu sklania Cie do zakupu zamiennika na czas naprawy czytając przepisy o gwarancji - to sklep powinien ponieść wszelkie koszty (łącznie z kosztami wysyłek i ewent. szkód powstałych w wyniku awarii) tyle że nijak nie da się udowodnić że życie w baniaku padło - bo padła np. pompa ale sklep dbający o swój wizerunek na czas naprawy mógłby/powinien zapewnić zamiennik przy okazji "Sprzedawca jest obowiązany wymienić wadliwy Produkt na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. W przypadku żądania zwrotu pieniędzy zwrot na rzecz konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie. " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dadario Zgłoś Napisano 21 Września 2017 (edytowane) W sumie jak ma się to do prawa polskiego??? Pojęcia rękojmi i gwarancji Skoro sprzęt będący na gwarancji nie działa jak należy to masz prawo go reklamować. Udzielający gwarancji ma 14dni na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji(chyba że w umowie gwarancyjnej jest inaczej zapisane). Nie rozwiązanie sporu w tym czasie należy zgłosić do UOKiKu, oni dalej zajmują się naszą sprawą (wystarczy mail, ważne aby w nim nasze pełne dane)- miałem taki problem z cyfrowym polsatem, po 1,5miesięcznych przepychankach jeden mail do UOKiK i za 3dni dostałem maila z przeprosinami i rekompensatą od CP. Należy przypomnieć również o pojęciu rękojmi czyli kupiony przez nas produkt musi przez 2lata działać zgodnie z swoim przeznaczeniem. W żaden sposób producent/sprzedawca nie może tego ograniczyć skrócić. Procedura jak wyżej. Może warto zacząć w akwarystyce morskiej dochodzić swoich praw. Wtedy sklepy/serwisy trochę lepiej o NAS zadbają. Edytowane 21 Września 2017 przez dadario (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 21 Września 2017 1 minutę temu, dadario napisał: Może warto zacząć w akwarystyce morskiej dochodzić swoich praw. Wtedy sklepy/serwisy trochę lepiej o NAS zadbają. Tak , tylko ... taki przykład ..bliski . Przyjąłem mandat 200 pln tylko dlatego że nie miałem zamiaru latać do sądu , bo to czas i pieniądze i w tym czasie mogę zrobić wiele ciekawszych rzeczy . "Procedury", nie tylko gwarancyjne są skonstruowane tak że mogą być dla nas upierdliwe(+ naginanie) i często część z nas poprostu nie chce się tym zająć . Plus nasze przyzwolenie z lenistwa . Ok to temat znany , pytam retorycznie , gdzie sens 40 dniowej obsługi gwarancyjnej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 21 Września 2017 17 minut temu, dadario napisał: ma 14dni na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji(chyba że w umowie gwarancyjnej jest inaczej zapisane). ano ma - i ustosunkuje się w sposób - odsyłam do serwisu i trzeba czekać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 21 Września 2017 Teraz, silvia napisał: ano ma - i ustosunkuje się w sposób - odsyłam do serwisu i trzeba czekać Tak , przerobiłem ,mail reklamacja w trakcie realizacji , wysyłka za granicę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 21 Września 2017 Teraz, SU1 napisał: Tak , przerobiłem ,mail reklamacja w trakcie realizacji , wysyłka za granicę . i od razu trzeba "ładnie poprosić" o zamiennik - żeby nie było nadmiernych niedogodności dla Klienta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 21 Września 2017 (edytowane) 6 minut temu, silvia napisał: i od razu trzeba "ładnie poprosić" o zamiennik - żeby nie było nadmiernych niedogodności dla Klienta I tu sie wkrada psychologia ... mam pompę , kupiłem , i głupio jest nalegać na zamiennik kiedy mi go nie potrzeba . A i "nie mamy na stanie" a w sklepie internetowym 100 sztuk. Tak , cały problem polega na braku stanowczego egzekwowania swoich praw . Ok ale wszyscy się zgadzają co do prawa i egzekwowania itd.. Ale nadal chce wiedzieć skąd tak bardzo przeciągająca się realizacja .No chyba że płynie statkiem za 50 centów . Edytowane 21 Września 2017 przez SU1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawkuu Zgłoś Napisano 22 Września 2017 8 godzin temu, dadario napisał: W sumie jak ma się to do prawa polskiego??? Pojęcia rękojmi i gwarancji Skoro sprzęt będący na gwarancji nie działa jak należy to masz prawo go reklamować. Udzielający gwarancji ma 14dni na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji(chyba że w umowie gwarancyjnej jest inaczej zapisane). I tu jest problem czasu. W karcie gwarancyjnej zazwyczaj jest zapisana informacja o serwisie który ma prawo wydłużyć naprawę do zazwyczaj 2-3 miesięcy. Co prawda podaję to na przykladzie elektroniki z którą mam do czynienia od kilku lat pracując w takim sklepie. Macie rację że sprzedawcy traktują to jako zło konieczne. i to wszystko dlatego że Polacy nie domagają się swoich praw. Cytuj Aktualny baniak Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tihs Zgłoś Napisano 22 Września 2017 Dadario slusznie zauwazyl, wymiana na podstawie rekojmi jest naogol duzo szybsza niz naprawa gwarancyjna. Nie wiedziec czemu, bez wyraznej informacji, sklepy rozpatruja reklamacje jako usterki gwarancyjne co trwa tygodniami. Cytuj Blog i Galeria Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 6 Października 2017 10 sierpnia sklep otrzymał pompę .Wczoraj otrzymałem imail ( to prawie dwa miesiące ) cyt : Właśnie otrzymaliśmy towar z naprawy. Wg. producenta pompa działa prawidłowo. Dołączam kopię dokumentu. Jak mam im udowodnić że pompa staje kiedy chce lub zmienia swoją wydajność tak znacznie że wyrywa z butów cały dom . Miesiąc ciągłej regulacji spływu kilka razy dziennie .Na koniec stanęła w przeddzień wyjazdu na wczasy . Przecież wiadomym jest że jej nie podłączę choćby żeby nie stracić zdrowia psychicznego . Ogólnie fajna sytuacja , producent zadowolony , sprzedawca zadowolony , kupujący 550pln w plecy i kupa nerwów . Macie jakieś sugestie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 6 Października 2017 3 minuty temu, SU1 napisał: 10 sierpnia sklep otrzymał pompę .Wczoraj otrzymałem imail ( to prawie dwa miesiące ) cyt : Właśnie otrzymaliśmy towar z naprawy. Wg. producenta pompa działa prawidłowo. Dołączam kopię dokumentu. Jak mam im udowodnić że pompa staje kiedy chce lub zmienia swoją wydajność tak znacznie że wyrywa z butów cały dom . Miesiąc ciągłej regulacji spływu kilka razy dziennie .Na koniec stanęła w przeddzień wyjazdu na wczasy . Przecież wiadomym jest że jej nie podłączę choćby żeby nie stracić zdrowia psychicznego . Ogólnie fajna sytuacja , producent zadowolony , sprzedawca zadowolony , kupujący 550pln w plecy i kupa nerwów . Macie jakieś sugestie . własnie podłącz i nakręć filmik - może to skoki napięcia ? (chyba że o pompa 24V to wtedy ewidentnie coś pada) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michalfa Zgłoś Napisano 6 Października 2017 Jeżeli w przeciągu 14 dni od złożenia reklamacji nie dali Tobie żadnej odpowiedzi znaczy to, że przyznają Tobie rację. Miałem podobną sytuację, nic ich nie interesowało i prawa trafiła do sądu. Na posiedzeniu niejawnym sąd przyznał mi rację i oddali pieniądze i wszystkie koszty. Niestety trwało to 8 miesięcy. Można wiedzieć jaka to pompa? Mam podobnie z Tunze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 6 Października 2017 proponuję też zerknąć np. tutaj http://startuplawyers.pl/6-podstawowych-roznic-miedzy-rekojmia-a-gwarancja/ https://bezprawnik.pl/gwarancja-czy-rekojmia-jak-dzialac-gdy-towar-jest-wadliwy/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 6 Października 2017 (edytowane) DC Runner 2.1 . Jest na 24V więc skoki jej nie dotyczą , jak i samej usterki , nagłe skokowe zmniejszenie mocy o połowę lub zatrzymanie . Jak wirnik stał pruba ręcznego przekręcenia powodowała mocne drgania wirnika . Mniejsza o usterkę , jest i już . 10 sierpnia sklep powiadomił że wysysła pompę do niemiec . ps: miałem problem z sw-2 tu ewidentnie usterka była cykliczna to własnie nakręciłem fiilm przewidójąc problemy , ale DC umarła , heh i nie spodziewałem się że w transporcie zmartwychwstanie . Z następną sw jest problem co kilka tygodni trzeba rozebrać złożyć i działa , inna (dziwne bo słośniejsza )chodzi bez problemów . Dobre bo i pauza przestała działać , chodzi nonstop .... Edytowane 6 Października 2017 przez SU1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość laszek Zgłoś Napisano 6 Października 2017 Ja mam autodolewke prawie 40 dni na gwarancji już trzymaną. Sklep sie kopie z firmą z Hiszpani. O tyle dobrze ze dostne w poniedzialek na okres gwarancji jakas zastepcza. Dlatego nie polecam autodolewki v2 ze wzglwdu problemow gwarancyjnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach