Skocz do zawartości
SU1

Gwarancja ... O co chodzi .

Rekomendowane odpowiedzi

Już któryś raz z kolei przyszło mi skorzystać z gwarancji (Jedna w trakcie ) i za holewę nie umiem racjonalnie sobie wytłumaczyć z jakiej przyczyny ciągnie się to tygodniami ( no rekord już 40 dni ) .
Tym bardziej że nigdy z niczym nie było takich terminów , tylko w temacie morskim .

Jak to jest że sklep , nie mały , z dużymi zasobami nie umie/nie chce wywalczyć u producenta jakiś normalnych warunków ? . 
Z innych dziedzin handlu z China  działa to jakoś inaczej  , biorę 100 rowerów 10 dostaje gratis w częściach ,Biorę 1000 głośników 20 dostaje extra  itd . 
Pomijając ...  wysyłka z chin czasem idzie do mnie 3 dni ,więc .... ja do nich 5 dni , 5 dni sprawdzenie , 5 dni odesłanie  , to tak z luzem .Już pomijam że są takie co idą do Niemiec tylko .
Ale gdzie kto wysyła pompę za 200 do chin ? , przecież przy tej kwocie to się nie opłaca z za biurka wyjść . 

Gdzie jest haczyk , sklep ma nas w "poważaniu" , czy sam jest tak "poważany" przez producenta ? . 
 


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość laszek

Standard. Raz czekalem 1,5 miesiaca. Teraz 3 tydzien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z lampą giesemann.  Już 2 miesiące czekam na naprawę. A to sezon wakacyjny...a to brak ludzi...a teraz już 2 tygodnie wysyłają i wysłać nie mogą.

 Żenada 

Edytowane przez robert66653 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, laszek napisał:

Standard. Raz czekalem 1,5 miesiaca. Teraz 3 tydzien

No standard ... heh .Ale to totalnie wbrew logice , ani sklep na tym nie zyska ani producent .Baa , wręcz odwrotnie .Pierwsze to złachanie sprzętu na forach = spadek sprzedaży .Nie kupię sklep nie zarobi  .Dwa  , to wiele osób skłoni do zakupów gdzie indziej .

Tak dla przykładu polska firma "A" załatwia to w rekordowym tempie , dosłownie 48h i nówka w domu . Co za tym idzie mimo że miałem trzy gwarancje byłem super zadowolony bo dostawałem nowy sprzęt expresem w dodatku nowszej generacji . Co za tym idzie teraz w domu mam 24 urządzenia od tego producenta .Bo gwarancja to przyjemność .

Edytowane przez SU1 (wyświetl historię edycji)

summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość laszek

Ja jak sie przejechalem na jednym producencie, kupilem sprzet innej firmy i dopoki sie nie przejade bede kupowal ich sprzet. Dla mnie normalne. A jak ktos mnie pyta co kupic ro np. odradzam to i to bo w razie gwarancji bedziesz czekal dlllugo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego warto inwestować w polskie produkty:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ensso
2 minuty temu, Deklus napisał:

dlatego warto inwestować w polskie produkty:)

Skąd także ciekawy wniosek? :o myślisz, że odległość jest tu problemem?  
Podejście do tematu reklamacji nie zależy od kraju, a polityki producenta - a ta bywa naprawdę różna. 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wolę wysłać do polskiej firmy niż np. do Chin:) Nie z każdą gwarancją udajesz się do sklepu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis gwarancyjny wedlug mnie sklada sie na opinie o produkcie, ktore zbieram przed zakupem.

Niektorzy stawiaja na obsluge i utrzymanie stalego klienta inni (m.in. Chińczycy) na atrakcyjne ceny i nowych nabywcow. 

Chetnie poznam przyklad firmy z branzy majacej produkty w konkurencyjnych cenach, a jednoczesnie dluga gwarancje i ekspresowy serwis.

Polityka sklepu sklania Cie do zakupu zamiennika na czas naprawy, taki nasz los hobbystow. Wine za dluga naprawe najpewniej zrzuca wtedy na logistyke lub fabryke.

@Deklus na przykladzie gwarancji tunze: sklep polski, firma niemiecka, a sprawa zalatwiona przez przedstawiciela w usa. Sklep stwarzal problemy z wymiana wirnika, po przekazaniu informacji o sprzedawcy i problemie do przedsawiciela nastepnego dnia dostalem od tegoz sklepu zamiennik. Lokalizacja nie ma tu nic do rzeczy, marka jak najbardziej.

Edytowane przez tihs (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu chyba jest problem , Polskie sklepy działają na zasadzie sprzedaż mnie utrzymuje a gwarancja to cierń w zadzie ,strata czasu i pieniędzy .Temat odgórnej interwencji mi znany ,(salon BMW mało nie dostali zawału jak z niemiec zadzwonili ) .

Nie chcę nikogo uczyć biznesu ,ale zamiatanie problemu pod dywan się mści .Poza tym podejście że to problem a nie element biznesu też nie wróży dobrze . 
Dodam że jestem tu świeżakiem , mimo to zauważyłem że nawet jeśli z grzeczności czy św spokoju nie pisze się na forum publikum to PW działa w najleprze .
Przy wyborze pompy czy innych urządzeń zawsze mogłem liczyć na wsparcie , raz nie posłuchałem i nie dość że w dzień wyjazdu pompa zdechła druga w trakcie (cylkulator),  i z akwarium dochodzę do normalności od 2 miesiecy . 

Pomijając : 
Chciałbym poznać opinie sklepów , o co chodzi .Dlaczego prosta rzecz jest takim problemem . Kurcze to nie fontanna w bajorze to akwarium morskie .Prawie nie znany mi człowiek był skłonny naginać 100KM w niedzielę żeby otworzyć mi sklep bo potrzebna mi była pompa , a tu czekam 40  dni ?? .


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
2 godziny temu, tihs napisał:

Polityka sklepu sklania Cie do zakupu zamiennika na czas naprawy

czytając przepisy o gwarancji - to sklep powinien ponieść wszelkie koszty (łącznie z kosztami wysyłek i ewent. szkód powstałych w wyniku awarii) tyle że nijak nie da się udowodnić że życie w baniaku padło - bo padła np. pompa

ale sklep dbający o swój wizerunek na czas naprawy mógłby/powinien zapewnić zamiennik

przy okazji

"Sprzedawca jest obowiązany wymienić wadliwy Produkt na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. W przypadku żądania zwrotu pieniędzy zwrot na rzecz konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie. "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak ma się to do prawa polskiego??? Pojęcia rękojmi i gwarancji

Skoro sprzęt będący na gwarancji nie działa jak należy to masz prawo go reklamować. Udzielający gwarancji ma 14dni na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji(chyba że w umowie gwarancyjnej jest inaczej zapisane). Nie rozwiązanie sporu w tym czasie należy zgłosić do UOKiKu, oni dalej zajmują się naszą sprawą (wystarczy mail, ważne aby w nim nasze pełne dane)- miałem taki problem z cyfrowym polsatem, po 1,5miesięcznych przepychankach jeden mail do UOKiK i za 3dni dostałem maila z przeprosinami i rekompensatą od CP. 

Należy przypomnieć również o pojęciu rękojmi czyli kupiony przez nas produkt musi przez 2lata działać zgodnie z swoim przeznaczeniem. W żaden sposób producent/sprzedawca nie może tego ograniczyć skrócić. Procedura jak wyżej. 

 

Może warto zacząć w akwarystyce morskiej dochodzić swoich praw. Wtedy sklepy/serwisy trochę lepiej o NAS zadbają. 

 

Edytowane przez dadario (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, dadario napisał:

Może warto zacząć w akwarystyce morskiej dochodzić swoich praw. Wtedy sklepy/serwisy trochę lepiej o NAS zadbają. 

Tak , tylko ... taki przykład ..bliski . Przyjąłem mandat 200 pln tylko dlatego że nie miałem zamiaru latać do sądu , bo to czas i pieniądze i w tym czasie mogę zrobić wiele ciekawszych rzeczy .
"Procedury", nie tylko gwarancyjne są skonstruowane tak że mogą być dla nas upierdliwe(+ naginanie) i często  część z nas poprostu nie chce się tym zająć .
Plus nasze przyzwolenie z lenistwa .

Ok to temat znany  , pytam retorycznie , gdzie sens 40 dniowej obsługi gwarancyjnej .
 


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
17 minut temu, dadario napisał:

ma 14dni na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji(chyba że w umowie gwarancyjnej jest inaczej zapisane).

ano ma - i ustosunkuje się w sposób - odsyłam do serwisu i trzeba czekać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, silvia napisał:

ano ma - i ustosunkuje się w sposób - odsyłam do serwisu i trzeba czekać

Tak , przerobiłem ,mail  reklamacja w trakcie realizacji , wysyłka za granicę .


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Teraz, SU1 napisał:

Tak , przerobiłem ,mail  reklamacja w trakcie realizacji , wysyłka za granicę .

i od razu trzeba "ładnie poprosić" o zamiennik - żeby nie było nadmiernych niedogodności dla Klienta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, silvia napisał:

i od razu trzeba "ładnie poprosić" o zamiennik - żeby nie było nadmiernych niedogodności dla Klienta

I tu sie wkrada psychologia ... mam pompę , kupiłem , i głupio jest nalegać na zamiennik kiedy mi go nie potrzeba .
A i  "nie mamy na stanie"  a w sklepie internetowym 100 sztuk. 
Tak , cały problem polega na braku stanowczego egzekwowania swoich praw .

Ok ale wszyscy się zgadzają co do prawa i egzekwowania itd.. 
Ale nadal chce wiedzieć skąd tak bardzo przeciągająca się realizacja .No chyba że płynie statkiem za 50 centów .

Edytowane przez SU1 (wyświetl historię edycji)

summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, dadario napisał:

W sumie jak ma się to do prawa polskiego??? Pojęcia rękojmi i gwarancji

Skoro sprzęt będący na gwarancji nie działa jak należy to masz prawo go reklamować. Udzielający gwarancji ma 14dni na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji(chyba że w umowie gwarancyjnej jest inaczej zapisane).

I tu jest problem czasu. W karcie gwarancyjnej zazwyczaj jest zapisana informacja o serwisie który ma prawo wydłużyć naprawę do zazwyczaj 2-3 miesięcy. Co prawda podaję to na przykladzie elektroniki z którą mam do czynienia od kilku lat pracując w takim sklepie.

 

Macie rację że sprzedawcy traktują to jako zło konieczne. i to wszystko dlatego że Polacy nie domagają się swoich praw. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dadario slusznie zauwazyl, wymiana na podstawie rekojmi jest naogol duzo szybsza niz naprawa gwarancyjna.

Nie wiedziec czemu, bez wyraznej informacji, sklepy rozpatruja reklamacje jako usterki gwarancyjne co trwa tygodniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 sierpnia sklep otrzymał pompę .Wczoraj otrzymałem imail  ( to prawie dwa miesiące )  cyt : 
Właśnie otrzymaliśmy towar z naprawy. Wg. producenta pompa działa prawidłowo. Dołączam kopię dokumentu.  
Jak mam im udowodnić że pompa staje kiedy chce lub zmienia swoją wydajność tak znacznie że wyrywa z butów cały dom . Miesiąc ciągłej regulacji spływu kilka razy dziennie .Na koniec stanęła w przeddzień wyjazdu na wczasy . Przecież wiadomym jest że jej nie podłączę choćby  żeby nie stracić zdrowia psychicznego .
Ogólnie fajna sytuacja  , producent zadowolony , sprzedawca zadowolony , kupujący 550pln w plecy i kupa nerwów . 
Macie jakieś sugestie .
 


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
3 minuty temu, SU1 napisał:

10 sierpnia sklep otrzymał pompę .Wczoraj otrzymałem imail  ( to prawie dwa miesiące )  cyt : 
Właśnie otrzymaliśmy towar z naprawy. Wg. producenta pompa działa prawidłowo. Dołączam kopię dokumentu.  
Jak mam im udowodnić że pompa staje kiedy chce lub zmienia swoją wydajność tak znacznie że wyrywa z butów cały dom . Miesiąc ciągłej regulacji spływu kilka razy dziennie .Na koniec stanęła w przeddzień wyjazdu na wczasy . Przecież wiadomym jest że jej nie podłączę choćby  żeby nie stracić zdrowia psychicznego .
Ogólnie fajna sytuacja  , producent zadowolony , sprzedawca zadowolony , kupujący 550pln w plecy i kupa nerwów . 
Macie jakieś sugestie .
 

własnie podłącz i nakręć filmik - może to skoki napięcia ? (chyba że o pompa 24V to wtedy ewidentnie coś pada)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michalfa

Jeżeli w przeciągu 14 dni od złożenia reklamacji nie dali Tobie żadnej odpowiedzi znaczy to, że przyznają Tobie rację. Miałem podobną sytuację, nic ich nie interesowało i prawa trafiła do sądu. Na posiedzeniu niejawnym sąd przyznał mi rację i oddali pieniądze i wszystkie koszty. Niestety trwało to 8 miesięcy. Można wiedzieć jaka to pompa? Mam podobnie z Tunze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DC Runner 2.1  . 
Jest na 24V więc skoki jej nie dotyczą  , jak i samej usterki , nagłe  skokowe zmniejszenie mocy o połowę  lub zatrzymanie .  Jak wirnik stał pruba ręcznego przekręcenia powodowała mocne drgania wirnika . 
Mniejsza o usterkę  , jest i już  . 

10 sierpnia sklep powiadomił że wysysła pompę do niemiec . 
ps: miałem problem z sw-2 tu ewidentnie usterka była cykliczna to własnie nakręciłem fiilm przewidójąc problemy , ale DC umarła , heh i nie spodziewałem się że w transporcie zmartwychwstanie . 

Z następną sw jest problem co kilka tygodni trzeba rozebrać złożyć i działa , inna (dziwne bo słośniejsza )chodzi bez problemów . Dobre bo i pauza przestała działać , chodzi nonstop .... 

Edytowane przez SU1 (wyświetl historię edycji)

summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość laszek

Ja mam autodolewke prawie 40 dni na gwarancji już trzymaną. Sklep sie kopie z firmą z Hiszpani. O tyle dobrze ze dostne w poniedzialek na okres gwarancji jakas zastepcza. Dlatego nie polecam autodolewki v2 ze wzglwdu problemow gwarancyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.