Skocz do zawartości
Patrycja8801

Białe kropki na rybach- wysoka śmiertelność

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Jestem  początkująca jeśli chodzi o akwarium. Miałam kilka ryb i niestety w tamtym tygodniu zaczęły chorować. Objawy: białe kropki na początku atakujące płetwy, potem przechodzą na całe ciało łącznie z głowa, do tego na rybie widać jakby robiła się wata lub coś w tym stylu. Padają jedna za druga i staram się szukać dla nich szybkiego ratunku. Ryby są tez osowiałe, znikają im płetwy jak by były zjadane przez bakterie. W sklepie dostałam lek Protozin ale pomimo stosowania dalej to samo. Czy Polyp lab reef safe będzie skuteczny w tym wypadku? 

Moje akwarium to 125 litrowy zbiornik z rybami, krewetka, krabem, koralem i naroślami na żywej skale. 

Za każda pomoc będę bardzo wdzięczna. Nie chce żeby więcej ryb się męczyło. Kilka miesięcy nie było problemu i nagle padają nagminnie. 

Edytowane przez Patrycja8801 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Tez patrzyłam na artykuły i objawy są takie jak dla kilku chorób wiec trudno stwierdzić na 100% co to jest dokładniej. W sklepie usłyszałam ze to prawdopodobnie jakaś grzybica ale objawy tez pasują do ospy. Od momentu pojawienia się białych plam w ciągu 1-2 dni ryba umiera i widać ze się meczy. Do tego całe płetwy są jakby zjedzone. Niestety nie operuje mikroskopem żeby się napewno dowiedzieć co to jest. 

A szczerze mówiąc nie chce już stosować tego co dostałam ze sklepu bo jest mocne i może zabić krewetkę, kraba lub małe dopiero rozwijające się rozgwiazdy na kamieniach.