dadario Zgłoś Napisano 27 Maja 2019 @pdz połącz minus arduino (pin gnd, albo minus z zasilacza od arduino) z minusem zasilacza płytek driverów. Zwykły kawałek kabelka wystarczy. Nic więcej nie musisz zrobić. Nic nie zmieniaj, nic nie wywalaj. Piszę już chyba 5raz to samo więc mam nadzieję, że już teraz wiesz co zrobić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pdz Zgłoś Napisano 27 Maja 2019 Tak też zrobiłem, wstałem o 5:00 rano, bo do pracy na 7:00 i pomyślałem, że słabo to będzie jak zostaną korale na dzień bez światełka. Świeci elegancko, regulacja powinna działać dobrze. Dla porównania opiszę , że przed przeróbką i po przeróbce kanały do sterowania są takie same , czyli niebieski1 , niebieski2 , biały , czerwony i zielony , uv ale przy ustawieniu PWM 255 , 255 , 200 , 150 , 50 świeciło z mocą ok. 100 W a po przeróbce te same kanały odpowiednio 100 , 100 , 50 , 25 , 5 świecą ok. 70 W i tak zostawiłem , jak wrócę to poustawiam dokładnie. Przed przeróbką moc była ok ale nie mogłem nic poregulować kolorami, niebieskie na maksimum , białe skręcone a i tak było biało , teraz jest bardziej niebiesko a zapasu do regulacji mam dużo. Dzięki @dadario za pomoc :-) Cytuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pdz Zgłoś Napisano 29 Maja 2019 (edytowane) Przypomnę jaką mam konfigurację , 5 kanałów PWM Niebieski : 16 x 460 nm ( 2 nitki po 8 diod ) Niebieski : 8 x 445 nm , 8 x 430-435 nm , 8 x 450 nm ( 3 nitki po 8 diod ) Białe : 16 x 10-15K , 8x12-15K ( 3 nitki po 8 diod ) Czerwony i zielony : 8 czerwonych i 8 zielonych ( 2 nitki po 8 diod ) UV : 8 sztuk ( 1nitka z 8 diodami ) Mam 2 moduły AQMA , każdy obsługuje 6 driverów , każda nitka 3W jest na driverze 700 mA , nitka UV na driverze 350 mA , łącznie 11 nitek ale każdy kolor jest sterowany jednym sygnałem PWM , np. białe 3 nitki z jednego PWM. Dałem PWM : niebieski 220 , niebieski 220 , biały 80 , czerwony-zielony 50 , UV 25 i przy tym ustawieniu lampa pobiera ok. 120-130W Czy nie świecę za mocno ? Pytam, ponieważ przy tym ustawieniu mam wrażenie, że jest zbyt biało , nawet jak całkiem zgaszę kanał biały a zauważyłem , że podczas ściemniania (zmiana z trybu dzień na noc) otrzymuję ładny niebieski kolor, gdy kanały niebieskie świecą słabiej ale wtedy też lampa pobiera znacznie mniej niż wspomniane 120-130W. Zapomniałem dodać, że akwarium 275 litrów , korale , które mam ładnie wyglądają poza jednym zoasem ale on jakoś słabo się trzyma, pozostałe 3 zoasy wyglądają ładnie. Edytowane 29 Maja 2019 przez pdz (wyświetl historię edycji) Cytuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pdz Zgłoś Napisano 29 Maja 2019 Ok, już jest dobrze, za dużo było czerwonego i zielonego, teraz jest bardziej niebiesko i zoasy ładniej wyglądają, euphyllie świecą i parasema jest bardziej niebieska ;-) Cytuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek123blau Zgłoś Napisano 2 Czerwca 2019 Może ktoś z Was szuka wentylatorów do chłodzenia?- mam na sprzedaż po 5zł za sztukę 70mm x 70mm Dane techniczne Wielkość wentylatora 70 mm Maksymalna głośniość pracy 28 dB (A) Przepływ powietrza 42 m³/h Liczba obrotów (maks.) 2800 rpm Rodzaj łożyska Łożysko ślizgowe Podłączenie (wentylator) 3-pin Kolor czarny Szerokość produktu 70 mm Wysokość produktu 70 mm Głębokość produktu 15 mm Moderator IRMINA usuwa moje ogłoszenia z targowiska więc sorki że w tym miejscu wpisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pdz Zgłoś Napisano 8 Kwietnia 2020 Po pompie dozującej , przyszedł czas na zmianę sterowania lampy. Tak jak ze sterowania pompą jestem zadowolony, tak z lampą jest tak sobie. Zrobię kilka programów, które będą miały ustawiane godziny pracy, moc świecenia poszczególnymi kanałami, łagodne rozjaśnianie, ściemnianie, wszystko sterowane z ekranu dotykowego. Zegar RTC podtrzymywany bateryjnie, ustawiany także z ekranu. Pytanie do Was, ponieważ sam nie miałem gotowej lampy, jo czym pomyśleć w trakcie programowania, co jeszcze zaimplementować ? Cytuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pdz Zgłoś Napisano 3 Maja 2020 Przerobiłem po części sterowanie lampą na ekran dotykowy i mam problem. Kanał uv , zielony-czerwony są sterowane elegancko, skokowo od 0-255 i widać z każdym skokiem zmianę jasności , problem mam z kanałem białym i dwoma niebieskimi. Biały i jeden niebieski działają jak jest wartość 255 , jak jest 0-254 są zgaszone , drugi kanał niebieski świeci ładnie skokowo ale tylko jego część a bez Arduino świeci cały, więc uszkodzenie odpada. Co może być źle ? Sterowało go Arduino Uno , pin 3, 5, 6, 9, 11 a w Mega 10, 11, 12, 44, 45 Cytuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niknik Zgłoś Napisano 4 Maja 2020 (edytowane) podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. jak długo żyją wasze powerledy? moja lampa po 3ech miesiącach ma już kilka czarnych :/ a świeciłem na 75%, dopiero jak zjarało się arduino i nie mam jak sterować, 3i dzień świeci na full. Jakiego używacie kleju termoprzewodzącego? i ostatnie: jak długo żyją wasze arduino? moje po 3ech miesiącach się spaloło:/ a miałem na vin ustawione 9v tylko. Edytowane 4 Maja 2020 przez niknik (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sith114 Zgłoś Napisano 4 Maja 2020 (edytowane) 18 godzin temu, pdz napisał: Przerobiłem po części sterowanie lampą na ekran dotykowy i mam problem. Kanał uv , zielony-czerwony są sterowane elegancko, skokowo od 0-255 i widać z każdym skokiem zmianę jasności , problem mam z kanałem białym i dwoma niebieskimi. Biały i jeden niebieski działają jak jest wartość 255 , jak jest 0-254 są zgaszone , drugi kanał niebieski świeci ładnie skokowo ale tylko jego część a bez Arduino świeci cały, więc uszkodzenie odpada. Co może być źle ? Sterowało go Arduino Uno , pin 3, 5, 6, 9, 11 a w Mega 10, 11, 12, 44, 45 Pokaz jakiś schemat co jak masz teraz podłączone. Zmieniałeś możesz na próbę kanały arduino lub drivery podpięte do danej nitki? 25 minut temu, niknik napisał: podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. jak długo żyją wasze powerledy? moja lampa po 3ech miesiącach ma już kilka czarnych :/ a świeciłem na 75%, dopiero jak zjarało się arduino i nie mam jak sterować, 3i dzień świeci na full. Jakiego używacie kleju termoprzewodzącego? i ostatnie: jak długo żyją wasze arduino? moje po 3ech miesiącach się spaloło:/ a miałem na vin ustawione 9v tylko. Zobacz jaka przewodność cieplna ma klej, a jaka dobra pasta np do procesora. Te kleje to się nadają... Inna kwestia skąd brałeś ledy? Edytowane 4 Maja 2020 przez sith114 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niknik Zgłoś Napisano 4 Maja 2020 (edytowane) 6 minut temu, sith114 napisał: Zobacz jaka przewodność cieplna ma klej, a jaka dobra pasta np do procesora. Te kleje to się nadają... Inna kwestia skąd brałeś ledy? tez podejrzewam klej ale nie mogę znaleźć lepszego, stad moje pytanie jakiego używają inni? bo jak inaczej przyczepić ledy do radiatora? ledy z allegro od polecanego sprzedawcy większość. Edytowane 4 Maja 2020 przez niknik (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sith114 Zgłoś Napisano 4 Maja 2020 (edytowane) 27 minut temu, niknik napisał: tez podejrzewam klej ale nie mogę znaleźć lepszego, stad moje pytanie jakiego używają inni? bo jak inaczej przyczepić ledy do radiatora? ledy z allegro od polecanego sprzedawcy większość. Większość Używa ten najzwyklejszy klej byli tacy co przykręcali, ale zobacz ile to roboty. W markowych lampach masz panel led który jest kręcony do radiatora, a pomiędzy pasta termo. Nawet chińskie zjebao tak jest robione Z reszta w moim temacie pisałem ze przejście na gotowy panel + dobra pasta podniosło temp radiatora o dobrych parę stopni I takie porównanie 40 stopni mierzone na radiatorze na kleju, a na paście, gdzie temp ledów będzie wyższa? Edytowane 4 Maja 2020 przez sith114 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niknik Zgłoś Napisano 4 Maja 2020 2 godziny temu, sith114 napisał: Większość Używa ten najzwyklejszy klej byli tacy co przykręcali, ale zobacz ile to roboty. W markowych lampach masz panel led który jest kręcony do radiatora, a pomiędzy pasta termo. Nawet chińskie zjebao tak jest robione Z reszta w moim temacie pisałem ze przejście na gotowy panel + dobra pasta podniosło temp radiatora o dobrych parę stopni I takie porównanie 40 stopni mierzone na radiatorze na kleju, a na paście, gdzie temp ledów będzie wyższa? czy jeżeli diody 5w wysteruję prodem na 3w to będą się mniej grzać? z klejem i pastami wdzę że lipa jest a wymiana diod co 3 mies. to przegięcie no i oszczędności jakoś nie widzę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sith114 Zgłoś Napisano 4 Maja 2020 10 minut temu, niknik napisał: czy jeżeli diody 5w wysteruję prodem na 3w to będą się mniej grzać? z klejem i pastami wdzę że lipa jest a wymiana diod co 3 mies. to przegięcie no i oszczędności jakoś nie widzę... Dokładnie tak będzie jak mówisz, będą się dużo mniej grzały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pdz Zgłoś Napisano 4 Maja 2020 3 godziny temu, sith114 napisał: Pokaz jakiś schemat co jak masz teraz podłączone. Zmieniałeś możesz na próbę kanały arduino lub drivery podpięte do danej nitki? Zobacz jaka przewodność cieplna ma klej, a jaka dobra pasta np do procesora. Te kleje to się nadają... Inna kwestia skąd brałeś ledy? Mam kolory : niebieski1, niebieski2, biały, czerwone i zielone, uv.\ Okazało się, że wszystkie kolory świecą dobrze poza niebieski1, myślałem, że to PWM a to są 3 nitki z czego 2 nie świecą , bo w nich przepaliły się diody, już kiedyś wymieniałem, dotyczy to tylko tego jednego koloru niebieskiego, drugi mimo iż świeci z tą samą mocą jest ok. Dzisiaj dodałem 3 czujniki temperatury, zrobię płynne przejście między trybami, jutro dodam sterowanie wentylatorami i składam puszkę , w sobotę wymieniam diody. Na koniec dodam opis, fotki i soft jak kogoś temat zainteresuje. Cytuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pdz Zgłoś Napisano 15 Maja 2020 (edytowane) Prace trwają ... Podobnie jak przy pompie , jest zegar podtrzymywany baterią , blokada ekranu. Wyświetlanie temperatury akwarium ,sumpa, lampy, praca wentylatorów tryb w jakim pracuje i będzie także informacje czy jest w trakcie ściemniania czy rozjaśniania. Sterowanie lampą działa, zrobiłem 3 tryby - dzień, noc i przejściowy aby móc przez chwilę jak wrócę z pracy oglądać akwarium w bardziej niebieskich kolorach ;-) Pozostało do zrobienia : - sterowanie wentylatorami tak aby przekaźnik nie "cykał" ciągle jak temperatura jest na progu ; - pokazywał czy jest w trakcie rozjaśniania czy ściemniania, ponieważ robi to płynnie , powoli i tego nie widać ; - zastanawiam się nad buzzerem, jak np. temperatura jest mocno przekroczona w akwarium, lampa się przegrzeje (to raczej nie jest możliwe, radiator chłodzi dobrze ale dla bajeru), lub jakiś inny istotny powód, w dolewce mam tak jak zabraknie wody ; Edytowane 15 Maja 2020 przez pdz (wyświetl historię edycji) Cytuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boo12 Zgłoś Napisano 15 Maja 2020 13 minut temu, pdz napisał: - sterowanie wentylatorami tak aby przekaźnik nie "cykał" ciągle jak temperatura jest na progu ; Nie dało by rady jakiegoś sterowania obrotami ogarnąć ? to by chyba fajnie zdało egzamin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pdz Zgłoś Napisano 15 Maja 2020 14 minut temu, boo12 napisał: Nie dało by rady jakiegoś sterowania obrotami ogarnąć ? to by chyba fajnie zdało egzamin Jest sterowanie obrotami , tylko większość wentylatorów ma sterowanie w zakresie 30-100% , więc nawet jak się ustawi na sterowaniu 0 to kręci się na 30% , w komputerze jest to pewnie tryb silent i nie przeszkadza a tutaj tak. Zrobiłem tak, że powyżej określonej temperatury przekaźnik włącza się a dalej robotę robi PWM w zakresie 30-100%. Problemem jest tylko sytuacja, kiedy temperatura jest na granicy i przekaźnik ciągle włącza i wyłącza zasilanie, już mam pomysł jak to zrobić ale trzeba przysiąść na chwilę przy kompie. Cytuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach