dadario Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2019 Zawsze możesz się podeprzeć niezgodnością towaru z zamówieniem. Nie trzyma wymiarów i koniec. To nie jest coś co schowasz do szafki i nie będziesz patrzył. Szkło jest widocznym elementem wystroju wnętrza. Ma być wykonane w sposób estetyczny i akceptowalny przez zamawiającego. Ja bym walczył o swoje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) 17 minut temu, Sygen napisał: Nie do końca jest tak że koszt transportu płaci sklep. Czesto jest tak że klient wysyła na swój koszt i dopiero jak firma uzna gwarancję to dopiero wtedy pokrywa koszty transportu.Ale może być tak że nie uzna To nie ma nic wspólnego z gwarancją, zamówił towar, który został źle wykonany. Zgodnie z prawem sklep musi pokryć koszty transportu. Gwarancja byłaby na miejscu gdyby produkt był zgodny ze specyfikacją ale wadliwy, uszkodzony, niesprawny. To nie kosztuje 5 zł, że można machnąć ręką. Po drugie będziesz na to patrzył przez następnych kilka lat i się wkurzał, że jest badziewnie poklejone. Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez katani (wyświetl historię edycji) Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2019 1 minutę temu, katani napisał: To nie ma nic wspólnego z gwarancją, zamówił źle wykonany materiał. Zgodnie z prawem sklep musi pokryć koszty transportu. Gwarancja byłaby na miejscu gdyby produkt byłzgodny ze specyfikacją ale wadliwy, uszkodzony, niesprawny. Inaczej nazywa się to reklamacją po uznaniu reklamacji sprzedający zwraca wszystkie koszty. A reklamacja powinna zostać uznana ze względu na uszkodzenia powstałe podczas wykonywania zamówienia. Uszkodzenia są "ukryte", nie musiałeś ich widzieć od razu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sygen Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2019 11 minut temu, katani napisał: To nie ma nic wspólnego z gwarancją, zamówił towar, który został źle wykonany. Zgodnie z prawem sklep musi pokryć koszty transportu. Gwarancja byłaby na miejscu gdyby produkt był zgodny ze specyfikacją ale wadliwy, uszkodzony, niesprawny. To nie kosztuje 5 zł, że można machnąć ręką. Po drugie będziesz na to patrzył przez następnych kilka lat i się wkurzał, że jest badziewnie poklejone. Czyli reklamacja a to ma się tak samo jak napisałem że koszty transportu płaci klient a sklep zwraca jak uzna reklamacje i tyle nie ma innych przepisów. Cytuj Moje akwarium Szkło 124x55x50,sump,cyrkulacja 2x Tunze 6095,obieg Tunze Pompa Silence 1073.040 ,odpieniacz diy na pompie Tunze - Hydrofoamer Silence 9420.040, oświetlenie led cree diy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2019 jest jeszcze coś takiego jak rękojmia gwarancję daje gwarant w/g własnego "widzimisię" i np gwarantuje szczelność a nie jakość wykonania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrad_Wwa Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2019 Niezgodność z umową odnośnie wymiaru klient zaakceptował jak rozumiem i dostał bonifikatę 10%, teraz pytanie jak udowodni, że niezgodność ta miała być 3 nie 5 mm? Chyba że masz to na piśmie, w innym wypadku powołanie się na to raczej nie przejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzym Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2019 3 godziny temu, katani napisał: Zgodnie z prawem sklep musi pokryć koszty transportu. Nic nie musi. Musi zwrócić koszt który w cenniku ma wyceniony najtaniej. Czyli jak będzie to list wyceniony na 3 pln to taki będzie koszt zwrotu za dostarczenie akwarium. Cytuj Było 340 litrów: http://nano-reef.pl/...042#entry344042 Obecnie (zdjęć na forum nie ma): 600 litrów słonej wody. Skała: 20kg, Piasek: 10kg albo i mniej. Korale i ryby: kolorowe; Światło: ATI 8x54W T5; Odpieniacz: Vertex Alpha 250; Obieg: RD6500; Cyrkulacja: ciągle za mała ale markowa ; Sól: Red Sea (niebieska) + Balling z Trace Elements od FM i węgiel ale to dla właściciela Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sith114 Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2019 14 minut temu, dzym napisał: Nic nie musi. Musi zwrócić koszt który w cenniku ma wyceniony najtaniej. Czyli jak będzie to list wyceniony na 3 pln to taki będzie koszt zwrotu za dostarczenie akwarium. Patrząc z kwestii marketingowej przestrzeganie tego prawa 1:1 jest nie opłacalne dla firmy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzym Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2019 Raczej jest opłacalne. jezeli płacisz za wysyłkę 50zl a najniższa kwota jaka jest w cenniku wynosi 3zl to znaczy ze w firmie zostaje 47 zł Cytuj Było 340 litrów: http://nano-reef.pl/...042#entry344042 Obecnie (zdjęć na forum nie ma): 600 litrów słonej wody. Skała: 20kg, Piasek: 10kg albo i mniej. Korale i ryby: kolorowe; Światło: ATI 8x54W T5; Odpieniacz: Vertex Alpha 250; Obieg: RD6500; Cyrkulacja: ciągle za mała ale markowa ; Sól: Red Sea (niebieska) + Balling z Trace Elements od FM i węgiel ale to dla właściciela Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2019 tylko, że to nie jest ten przypadek. Tu była nietypowa przesyłka, i to sklep na pewno powiedział ile to będzie kosztować wysyłka, a nie klient sobie wybrał. Co za tym idzie koszt wysyłki = minimalny koszt przesyłki. Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amundsen Zgłoś Napisano 14 Kwietnia 2019 Erybka uznała reklamację Po akwarium przyjechał kurier, zabrał na koszt sklepu. ma być poprawione i odesłane do mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiek K. Zgłoś Napisano 14 Kwietnia 2019 39 minut temu, amundsen napisał: Erybka uznała reklamację Po akwarium przyjechał kurier, zabrał na koszt sklepu. ma być poprawione i odesłane do mnie To dobra wiadomość,teraz nic tylko czekać. Mojego sumpa ,komin zewnętrzny i wewnętrzny przywiózł kurier w piątek po miesiącu czekania,ale dopiero w czwartek będę mógł coś więcej napisać jak będę w domu .Ciekawy jestem jak to teraz wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiek K. Zgłoś Napisano 18 Kwietnia 2019 Witam .Tak jak obiecałem ,dzisiaj odpakowałem paczkę z erybki z sumpem ,kominem zewnętrznym ,wewnętrznym i po pomiarach ,ogólnych oględzinach jestem zadowolony co do jakości wykonania elementów ,wymiary się zgadzają ,równo poklejone bez bąbli .Szkoda że tak nie zrobili za pierwszym razem .Jedynie co to nie wywiercili mi jednego otworu w kominie zewnętrznym bo nie mieli takiej wielkości jak chciałem koronki diamentowej ,tylko ciekawi mnie czemu mi tego nie powiedzieli przy składaniu zamówienia ,a nie dopiero jak złożyłem reklamację że nie potrafią wywiercić takiego otworu ,bo nie mają takiej koronki ,to może bym nawet zrezygnował z zamówienia i zleciłbym to komuś innemu.Zgodziłem się jednak że ten jeden otwór wywiercę sobie sam ,bo już miałem dosyć czekania.Tak sobie pomyślałem jak tak dalej pójdzie to ja w ogóle nie wystartuje w tym roku z akwarium .Teraz jeszcze muszą mi zwrócić kasę za nie wywiercony otwór .W sumie to wszystko trwało dwa miesiące . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amundsen Zgłoś Napisano 1 Maja 2019 (edytowane) Akwarium wróciło po pozytywnie rozpatrzonej reklamacji. Jest sklejone rewelacyjnie. tzn nie mam żadnych zastrzeżeń. Grubość silikonu na wszystkich ścianach jest taka sama i wynosi ok 1 mm. na szybach nie ma żadnych rys, krawędzie są równo wypolerowane i ładnie sfazowane. Otwory zostały poprawione lub wycięte na nowo, bo nie ma żadnych odprysków, powierzchnie są równe, a krawędzie delikatnie sfazowane. Co ciekawe, wymiary które wcześniej różniły się od zamówienia o 5 czy 6 mm (szerokość akwarium), teraz są zgodne z zamówieniem czyli szerokość 55 cm. Dobrze , że przezornie zrobiłem stelaż i wyciąłem płyty pod stelaż i akwarium pod wymiar 55 cm a nie 54,5 cm, bo zrobiłby się kolejny problem. Ogólnie jestem zadowolony. Za tydzień zalanie, mam nadzieję , że już bez niespodzianek Edytowane 1 Maja 2019 przez amundsen (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrs Zgłoś Napisano 1 Maja 2019 25 minut temu, amundsen napisał: Akwarium wróciło po pozytywnie rozpatrzonej reklamacji. Jest sklejone rewelacyjnie. tzn nie mam żadnych zastrzeżeń. Grubość silikonu na wszystkich ścianach jest taka sama i wynosi ok 1 mm. na szybach nie ma żadnych rys, krawędzie są równo wypolerowane i ładnie sfazowane. Otwory zostały poprawione lub wycięte na nowo, bo nie ma żadnych odprysków, powierzchnie są równe, a krawędzie delikatnie sfazowane. Co ciekawe, wymiary które wcześniej różniły się od zamówienia o 5 czy 6 mm (szerokość akwarium), teraz są zgodne z zamówieniem czyli szerokość 55 cm. Dobrze , że przezornie zrobiłem stelaż i wyciąłem płyty pod stelaż i akwarium pod wymiar 55 cm a nie 54,5 cm, bo zrobiłby się kolejny problem. Ogólnie jestem zadowolony. Za tydzień zalanie, mam nadzieję , że już bez niespodzianek Ja zamówiłem i mam odbiór za 3 tygodnie 140/70/50 i sump 110/50/40 i ciekawy jestem jaki bedzie efekt. jednak sam odbieram busem wiec na miejscu sprawdzam. szkoda ze nie ma spisywanej umowy na wykonanie, bo wtedy można miec rozszcze ja za opóźnienie w realizacji bądź właśnie jakies niedoróbki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ensso Zgłoś Napisano 1 Maja 2019 @piotrs Zamówiłeś telefonicznie? Raczej wątpię. Wymiana ustaleń drogą mailową już jest podstawą do roszczeń w przypadku niedopilnowania terminu/jakości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrs Zgłoś Napisano 1 Maja 2019 (edytowane) 4 godziny temu, ensso napisał: @piotrs Zamówiłeś telefonicznie? Raczej wątpię. Wymiana ustaleń drogą mailową już jest podstawą do roszczeń w przypadku niedopilnowania terminu/jakości. Mailowo oczywiście. Jednak w umówię masz ewentualne ustalenia, co z tego ze masz 30dni roboczych okres realizacji. Co jak bedzie to 35dni np? Jakie masz tu pole do ewentualnej negocjacji ceny w zwiazku z niewywiązaniem sie? Gwarancja jest na szczelność, rękojmia na szczelnosc i jakość wykonania. co z tego ze np przyślą kuriera i poprawia akwarium jak kolejne 30 dni nie masz zbiornika. O tym mowie ze kiepsko o rozszczenia nie mając umowy. Edytowane 1 Maja 2019 przez piotrs (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 1 Maja 2019 Akwarium wróciło po pozytywnie rozpatrzonej reklamacji. Jest sklejone rewelacyjnie. tzn nie mam żadnych zastrzeżeń. Grubość silikonu na wszystkich ścianach jest taka sama i wynosi ok 1 mm. na szybach nie ma żadnych rys, krawędzie są równo wypolerowane i ładnie sfazowane. Otwory zostały poprawione lub wycięte na nowo, bo nie ma żadnych odprysków, powierzchnie są równe, a krawędzie delikatnie sfazowane. Co ciekawe, wymiary które wcześniej różniły się od zamówienia o 5 czy 6 mm (szerokość akwarium), teraz są zgodne z zamówieniem czyli szerokość 55 cm. Dobrze , że przezornie zrobiłem stelaż i wyciąłem płyty pod stelaż i akwarium pod wymiar 55 cm a nie 54,5 cm, bo zrobiłby się kolejny problem. Ogólnie jestem zadowolony. Za tydzień zalanie, mam nadzieję , że już bez niespodzianek [emoji4] Czyli że się da jak się chce Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach