Jump to content
human_87

marinlab

Recommended Posts

Chciałbym się dowiedzieć, czy 'marinlab' to osobna firma, posiadająca NIP i REGON. Ktoś wie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W krs jest to AQUAFOREST SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA

Share this post


Link to post
Share on other sites

to widziałem, myślałem, że coś przeoczyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, już wszystko co chciałem wiedzieć, wiem.

Problem polegał lub wciąż nadal polega na tym, iż regulamin tej usługi jest dostępny tylko podczas rejestracji nowego konta na marinlab. Nie ma możliwości zapoznania się z nim wchodząc na stronę marinlab lub bedąć już zalogowanym. Link do regulaminu pojawia się tylko podczas tworzenia nowego konta. Nie wspominając, że regulamin nie jest załączony do przysyłanej koperty ze sklepów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, human_87 napisał:

Problem polegał lub wciąż nadal polega na tym

A tak na prawdę, to w czym ten problem? Obawiasz się zapisów "odda połowę swojej pensji przez następne 20 lat"? Dużo ludzi korzysta z tych testów i jakoś nie słyszałem, żeby komuś taka krzywda się stała. Zawsze możesz do nich napisać i poprosić o przesłanie regulaminu.

PS. "marinlab regulamin" -> google -> https://www.marinlab.com/pl/registration-terms-pl

Edited by Słony leszcz (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byćmoże to Was zaślepia, pozytywne opinie. Bardzo wiele osób w PL prowadzi zbiorniki na produktach AF i tylko z tego powodu, siedzi cicho. To, że 100 osób jest zadowolonych a ja będę 101 niezadowoloną nie oznacza, że nie mam takiego prawa.

Zapisów jakich szukałem to ile dni mają na zrealizowanie badań oraz jak wygląda procedura reklamacyjna. I jestem niezadowolony.

Regulamin jak już go odnalazłem, nie został zaktualizowany nadal i jest w nim zapis, że to klient ponosi koszty wysyłki próbki. Z kolei test który kupiłem zawierał naklejkę, ze opłata została przerzucona na marinlab. Ogłoszone zostało to również tutaj na forum. Wysłałem zgodnie z instrukcją. Nie jest zasadne pisanie teraz, że to ja popełniłem błąd bo mogłem wysłać poleconym - uprzedzając atak. Mogłem też nie kupować tych testów w ogóle - i to byłoby najrozsądniejsze.

Opis na stronie że wykonanie testu jest szybkie i łatwe, najwyraźniej odnosi się do napełnienia próbówki woda i jej wysłania do marinlab. Ponieważ, sam test szybki nie jest. Choć ta gra słów, może wprowadzać klientów w błąd.

Nie do końca byłem świadomy, że marinlab nie posiada osobowości prawnej i jest sztucznym wytworem, prowadzonym przez AF. Zarówno strona marinlab oraz opakowanie testu wprowadzają w błąd - sugerując, że to jest zupełnie odzielny podmiot. Z kolei AF wstydzi się tych testów, ponieważ na własnej stronie nie wspomina o nich ani jeden raz.

Co do reklamacji. Napisano w regulaminie (bedę parafrazował), iż jak już ewentualnie ją uznają, to: odeślą próbówki. A co komu po odesłanych próbówkach? Uważam, że regulamin nie procyzuje jak uzyskać zwrot poniesionych kosztów. (nie chodzi o kasę, tylko o zasady); Uważam, że nie można traktować usługi zakupu samego testu odzielnie oo usługi wykonania analizy wody. Jest to moim zdaniem jeden produkt, jedna usługa i jedna cena - podzielone na dwa etapy. Nie da się, zbadać wody w marinlab bez zakupu testu; oraz nie da się uzyskać wyników wody bez wysyłania testu do marinlab. Zatem, reklamacja powinna nie tylko uwzględniać odesłanie próbówek ale i również zwrot kosztów podniesionych na test.

Jaki sklep zwróci pieniądze za używane próbówki? Jaki jest sens reklamowanie testów w sklepie?

Ostatecznie jaki jest sens składania reklamacji? by odzyskać próbówkę i kopertę?

Uważam, że regulamin sprytnie został tak skontruowany, aby nikt reklamacji nigdy nie składał.

Tak samo jak strona została sprytnie odzielona od firmy AF.

Ponadto, zastanawiam się, czy AF w ogóle ma prawo (ale to już serio tylko się zastanawiam, bo nie jestem prawnikiem); sprzedawać produkt pod inną nazwą, nie umieszczając rzeczywistego producenta testu na opakowaniu?

To tak jakby, np biedronka otworzyła stonę z badaniem moczu o nazwie MoczLab, i wysyłkowo testowała mocz klientów, którzy nie wiedzieliby, że kupione testy moczu zostaną wysłane do biedronki. Części osób, które nie korzystają, z usług biedronki, taki obród sprawy z pewnością by się nie spodobał.

Fakt. Jest regulamin, który już w pierwszym punkcie mówi, kto jest odpowiedzialny za marinlab. Jednak jak już pokazałem, został on ukryty. 

I kolejna sprawa. Kupując test w jakimś tam sklepie. Przysyłają go nam. Zatem dokonujemy zakupu ich produktu przed akceptacją regulaminu. I gdy chcemy zarejestrowac próbkę, jesteśmy postawienie przed faktem dokonanym, że musimy zaakceptować regulamin, bo nic innego nam nie pozostaje - tutaj zasadne staje się, aby regulamin usługi był dostępny przed zakupem testu. Możliwe, to będzie jeśli taki zapis o konieczności zapoznania się z regulaminem usługi wraz z linkiem do regulaminu znajdzie się w każdym sklepie w opisie produktu.

Inaczej sprawa ma się, gdy najpierw zakładamy sobie konto do marinlab, gdzie akceptujemy regulamin by dopiero później dokonać zakupu testu. Jednak nie mamy takiego obowiązku.

Wielka szkoda, że AF oddelegował z imienia i nazwiska tyle osób to swoich działów. Są oni wymienienie z imienia i nazwiska na ich stronie. Do obsługi marinlab, nikt perosonalnie nie został oddelegowany. Nie podano również telefonu. Jak myślicie dlaczego? By taki ktoś jak ja nigdy tam nie zadzonił.

Testy marinlab sprzedawane są przez strona Amazon we Włoszech, Niemczech i innych krajach UE. Śmiem, wysnuć teorię niemal spiskową, że to właśnie klienci z tamtych państw dostaną wyniki w pierwszej kolejności. Niektórzy coprawda, dostają wyniki po 2 dniach, ale to wyjątki, potwierdzające regułę.

Podsumowując, z czego wynika tak naprawdę moje niezadowolenie z tego testu. Wodę wysłałem 27 marca; a mamy 5 kwietnia. Parametry w moim akwarium zmieniły się od tametgo dnia sporo. Na co mi te wyniki będą  po takim czasie. Samo oczekiwanie na te wyniki wzbudziło we mnie niechęć i brak zaufania. Są osoby, które się na to godzą i nie mają żadnych złych odczyć w tym temacie. Ja mam.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku jak wyślę w poniedziałek to w piątek są wyniki. Raz mi się przytrafiło większe opóźnienie, napisałem do nich @ i na drugi dzień wyniki były. Pisałeś do nich, czy Twoim pierwszym działaniem był post na forum?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też wykonuję testy w marinlabie cyklicznie. Muszę to robić gdyż prowadzę zbiornik bez podmian. Faktycznie jeśli pominę regulamin, który jest dostępny (i nie mam do niego zastrzeżeń jako klient) to czas podania wyników od dostarczenia próbki jest "zużyty" niemal w całości. To trochę wygląda jak przysłowiowe "po najniższej lini oporu". Ale co mam zrobić kiedy nie ma konkurencji na polskim rynku (wspieram tylko i wyłącznie polską gospodarkę)? W moim przypadku test wysłałem w piatek 29.03.2019, dostarczono 01.04.2019 o godz 12 z hakiem a status "zaakceptowany". Jest niby wszystko ok bo regulamin informuje że marinlab ma na to 7 dni. Tylko dlaczego za każdym razem jest ten sam problem. Z punktu widzenia klienta wychodzi na to że próbka leży na stole i dojrzewa. Ze strony marinlabu wygląda to zaś że "wywiązujemy się z zapisów umowy". Ale równie dobrze marinlab mógłby się pochwalić że wywiązuje się z umowy nawet w przypadku niedotrzymania terminu i zwrotu ew. kosztów. Ale nie na tym powinno to polegać. Na moje oko po przeprowadzonych testach w labolatorium zbierane są wyniki i ktoś siada w ostatnim dniu przed systemem oraz wprowadza wszystkie możliwe wcześniej uzyskane dane na prędkości, które kiszą się czasami nawet 5 dni. Tylko po cholerę wysyłałem 29.03.2019 jak również mogłem wysłać 03.04.2019 i miałbym nowsze informacje o stanie wody w zbiorniku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, human_87 napisał:

Byćmoże to Was zaślepia

Być może, choć wydaje mi się, że to Twoja reakcja jest przesadzona troszeczkę. Napisz reklamację, w niej zażądaj zwrotu kasy za test (to Ty musisz wyjść z żądaniem konkretnym, a nie czekać na propozycję drugiej strony), a jeśli odrzucą, to zwróć się do rzecznika konsumenta. Taka jest poważna ścieżka postępowania, a nie tupanie nóżka na forum.

A rozwodzenie się nad regulaminem, jego dostępnością (to chyba raczej do sklepu powinieneś mieć pretensję, że sprzedali Ci "kota w worku")... Jak kupujesz bilet na komunikację miejską, to też żądasz regulaminu przewozu osób i czytasz go przed zakupem? Przeczytaj kiedyś, pewnie przestaniesz jeździć autobusami;-)

A już tekst o tym, że Niemcom na pewno dają szybciej wyniki... no comment;-)

Godzinę temu, dla syna napisał:

Tylko po cholerę wysyłałem 29.03.2019 jak również mogłem wysłać 03.04.2019 i miałbym nowsze informacje o stanie wody w zbiorniku?

A to inna sprawa. Warto ich cisnąć o takie rzeczy, ale nie w ten sposób, jak ten temat. Takie "zaczepki" i żale o regulamin itp... to aquaforest po prostu zignoruje. Bardziej bym widział sens napisania o tym w ich wątku dotyczącym testów. Ostatnio nawet się chwalili, że dają darmową przesyłkę, to byłaby świetna okazja:-) Oczywiście kwestia sposobu komunikacji. Jak się zacznie od wyzwania ich od najgorszych, to raczej bym się nie spodziewał pozytywnej reakcji, raczej zabetonowania w swoim stanowisku "regulaminowym".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Był swego czasu problem z dostarczeniem próbek (zmiana adresu siedziby) i osoby pokrzywdzone dostawały w gratisie kolejny test. Dzwoń albo pisz do AF i dostaniesz pomocną odpowiedź. Przynajmniej mi nigdy nie odmówili. 

http://nano-reef.pl/profile/14572-aquaforest/

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Słony leszcz napisał:

 

A to inna sprawa. Warto ich cisnąć o takie rzeczy, ale nie w ten sposób, jak ten temat. Takie "zaczepki" i żale o regulamin itp... to aquaforest po prostu zignoruje. Bardziej bym widział sens napisania o tym w ich wątku dotyczącym testów. Ostatnio nawet się chwalili, że dają darmową przesyłkę, to byłaby świetna okazja:-) Oczywiście kwestia sposobu komunikacji. Jak się zacznie od wyzwania ich od najgorszych, to raczej bym się nie spodziewał pozytywnej reakcji, raczej zabetonowania w swoim stanowisku "regulaminowym".

Napisałem tutaj gdyż widziałem że AF przegląda wątek. Może się wypowiedźą że np przysyłajcie próbki na środę to w piątek będzie albo coś w tym stylu

Share this post


Link to post
Share on other sites

a według mnie to wina jest po stronie poczty polskiej. Ja dopłacam kilka złotych do przesyłki i w trybie expres jest najczęściej kolejnego dnia. Firma AF chciała wyjść do klienta i przejęła koszty na siebie i obwiniać teraz firmę jest moim zdaniem trochę nieprzyzwoite.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, dark75 napisał:

a według mnie to wina jest po stronie poczty polskiej. Ja dopłacam kilka złotych do przesyłki i w trybie expres jest najczęściej kolejnego dnia. Firma AF chciała wyjść do klienta i przejęła koszty na siebie i obwiniać teraz firmę jest moim zdaniem trochę nieprzyzwoite.

Darku, ja nie patrzę kiedy wysłałem a kiedy przesyłka jest już na miejscu odebrana przez marinlab. Obecnie dziś to piąty dzień. Obwinianie firmy raczej w moim przypadku nie występuje a tylko przedstawiłem swój pogląd. Jakbym chciał obwiniać af wypowiedział bym się w innej formie (też nie na forum) i musiałbym mieć podstawy że występują rozbieżności pomiędzy regulaminem a stanem faktycznym. Mam nadzieję że @Aquaforest�wypowie się kiedy należy dostarczyć próbkę aby wyniki mogły być dostępne możliwie szybko. 

Równie dobrze przyjął bym do wiadomości gdyby na koncie na stronie marinlab było by info "sory mamy kupę roboty i wyniki będą poźno, albo maszyna się spitoliła i będą po terminie". Takie przypadki się zdarzają ale u mnie wyniki podawane są zawsze w piąty dzień albo później oczywiście od momentu otrzymanej przesyłki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, dla syna napisał:

Darku, ja nie patrzę kiedy wysłałem a kiedy przesyłka jest już na miejscu odebrana przez marinlab.

Igor, to trochę zmienia istotę sprawy. Mnie się nie zdarzyło tyle czekać. Moją wypowiedź kierowałem raczej do Marcina, ponieważ nie określił że to dotyczy czasu od statusu "otrzymano" i nie doczytałem nigdzie. Tak wiec uznałem że liczy czas od wysłania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wszystko jasne. Opóźnienie było spowodowane serwisem sprzetu do pomiaru icp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako, że temat ja zakładałem, chcę napisać jedno zdanie końcowe. Moja reklamacja została uznana i odzskałem poniesiony koszt za test. Więcej do tematu marinlab nie zamierzam wracać. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wooow. W poniedziałek wysłałem fiolkę a w środę miałem wynik. Moje modły wczesniejsze chyba zostały wysłuchane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wysłałem w poniedziałek, jeszcze nie mam ale na spokojnie :) oczywiście kurierem nie pocztą polską :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie czy ceny testu w Polsce są takie same 99 pln, i dlaczego podstawowy test w Niemczech kosztuje tylko 19,99 E, czyli jakieś 85-86 pln. Ktoś ma doświadczenie jak to wygląda w innych krajach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, kareks napisał:

Mam pytanie czy ceny testu w Polsce są takie same 99 pln, i dlaczego podstawowy test w Niemczech kosztuje tylko 19,99 E, czyli jakieś 85-86 pln. Ktoś ma doświadczenie jak to wygląda w innych krajach ?

Ja kupuje po 82zl. Ale często widzę w sklepach po 99zł 

Nie ukrywam że chciałbym kupić taniej w pakiecie w większej ilości np 10szt w zwyż

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnosząc się do czasu , w którym testy są w Marinlab (Laboratorium Aquaforest) robione ... cel jest aby każda próbka była badana w ciągu dwóch dni roboczych od momentu kiedy zostanie odebrana. Jeśli przyjdzie w dany dzień przed 11-tą jest duża szansa że wynik będzie dostępny juz na dzień następny.
Czasami zdarzają się sytuacje losowe jak serwis ICP czy jakieś uszkodzenie urządzenia , kiedy może to potrwać dłużej. Co do zasady 2dni robocze.
Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów, Aquaforest zamówiło drugie ICP aby badania były realizowane w jeden dzień roboczy (jak przyjdzie próbka rano to jest szansa że w ten sam dzień będzie dostępny wynik).
Dodatkowe ICP się produkuje i powinno już działać w ciągu 6-8tyg.


Sent from Galaxy far far away

Share this post


Link to post
Share on other sites

i bardzo ładnie :) oby tylko obydwa icp były powtarzalne :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Terms of Use.