lapsiak84 Zgłoś Napisano 5 Czerwca 2019 Witam. Powiedzcie proszę jak wygląda sprawa wskazania refraktometru przy wyyższej temperaturze? Normalnie przy temp 25stopni zasilenie mam 1.026 a dzis mi pokazał refraktometr przy temperaturze 26,8st 1.024 czy to mozliwe? Czy raczej gdzieś mi uciekło zasolenie? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pdz Zgłoś Napisano 5 Czerwca 2019 A czym mierzysz ? W moim MA887 jest info aby poczekać około 1 minuty aby jak dobrze pamiętam temperatura próbki wyrównała się z temperaturą miernika, pewnie tej podstawki. Cytuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lapsiak84 Zgłoś Napisano 5 Czerwca 2019 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pdz Zgłoś Napisano 5 Czerwca 2019 Nie znam się ale elektroniczny sam kompensuje tak na oko, to chyba trzeba albo przeliczyć albo jakaś tabelka w instrukcji ? Na takiej fotce jest pod skalą podane 20 stopni. Jeszcze taki link : https://www.theaquariumsolution.com/refractometer-instructions Cytuj . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fannadil Zgłoś Napisano 5 Czerwca 2019 Te refrakotmetry tez kompensują temperture nie trzeba nic przeliczac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lapsiak84 Zgłoś Napisano 5 Czerwca 2019 W dniu 5.06.2019 o 16:10, fannadil napisał: Te refrakotmetry tez kompensują temperture nie trzeba nic przeliczac. Czyli jak pokazuje 1,024 to to samo pokaze czy bede mial 25 czy 28 stopni tak?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati21 Zgłoś Napisano 5 Czerwca 2019 Dokładnie tak. Przy pomiarze odczekaj chwilkę żeby się temperatury wyrównały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach