Skocz do zawartości
Prusak

Podłączenie refugium<->główny zbiornik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem początkujący w akwarystyce morskiej i mam dylemat. Jak podłączyć akwarium refugium, aby było krążenie wody do zbiornika głównego.

Zbiornik główny jest małym akwarium 53l (wysokość 35cm). Mam miejsce, aby obok głównego akwarium dostawić akwarium 25l (wysokość 25cm), które służyłoby mi jako refugium i miałbym miejsce, aby jakiś odpieniacz włożyć. Chciałbym za pomocą glonów naturalnie obniżyć NO3, które u mnie jest obecnie na wysokim poziomie 25ppm (test marki Salifert) i przy okazji mieć więcej wody w obiegu. 

Miejsce na akwarium mam niestety tylko obok mojego głównego akwarium (akwarium na refugium jest o 10cm niższe od głównego zbiornika). I tutaj rodzi się pytanie jak zorganizować wymianę wody. Gdybym wziął 2 najmniejsze pompki obiegowe, to gdy by jedna przestała działać była by powódź mieszkania (jedna by cały czas przecież działała i przelewała któreś akwarium). Nie mam możliwości wiercenia dziur w akwarium. Główne akwarium działa od lutego 2021, nie myślałem że będę dostawiał sumpa/refugium. 

 

Moje obecne parametry wody:
PH= 8.0/8.5 (Test marki "Tropical Aqua Care")
NO2= 0 (Test marki "Salifert")
NO3= 25mg (Test marki "Salifert")
KH= 7.7 (Test marki "Salifert")
Zasolenie wody= 1.025 (mierzone Salimetrem skalibrowanym)
CA = 425mg (Test marki "Colombo)
MG= 1230mg (Test marki "Colombo")
PO4= 0.01 lub 0.03 (trudno stwierdzić kolor, Test marki "Salifert")
NH3 = <0.15 (Test marki "Salifert")
Lampa Fluval Nano Marine Led 3.0 bluetooth
Filtr Aquael FZN3 (która tworzy cyrkulację wody w akwarium, nawet najmniejszy falownik Jebao SOW 5M na najniższych obrotach był zbyt silny, ponieważ moja Xenia Pulsująca się cała zestresowała i zmniejszyła. Obecnie powoli się odbudowuje)

 

Ma ktoś jakiś patent jak zrobić obieg wody między dwoma akwariami postawionymi obok siebie? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach