Skocz do zawartości
Opelin

Podgrzewacz wody RODi

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, ArturNano napisał:

Czyli wg Was podłączyć lepiej za WWL2 czyli przed samą membraną? tj

1. (zasilanie wody + czujnik niskiego) TDS ~267 -> WPL2 -> WWL2 -> pompa-> membrana -> żywica -> TDS 000 
albo z czujnikiem razem tj
2. (zasilanie wody) TDS ~267 -> WPL2 -> WWL2 -> (czujnik niskiego + pompa) -> membrana -> żywica -> TDS 000 

Masz chociaż manometr? Wiesz jakie ciśnienie bije Ci ta pompa? 

Jak jest najlepiej moim zdaniem już Ci napisałem. Filtr przed pompą jest wskazany żeby jej nie zaśmiecać syfem z wodociągów.

Natomiast jeśli nie chcesz czy tam obawiasz się skoków ciśnienia to kup sobie regulator ciśnienia z przyłączem 1/4 i wepnij go przed czujnikiem niskiego ciśnienia  o taki:

 

 

Screenshot_2025-01-09-14-47-41-52_57e717c094f371a1dada6567a1123b99.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minutes ago, Opelin said:

Masz chociaż manometr? Wiesz jakie ciśnienie bije Ci ta pompa? 

Jak jest najlepiej moim zdaniem już Ci napisałem. Filtr przed pompą jest wskazany żeby jej nie zaśmiecać syfem z wodociągów.

Natomiast jeśli nie chcesz czy tam obawiasz się skoków ciśnienia to kup sobie regulator ciśnienia z przyłączem 1/4 i wepnij go przed czujnikiem niskiego ciśnienia  o taki:

 

 

Screenshot_2025-01-09-14-47-41-52_57e717c094f371a1dada6567a1123b99.jpg

niestety nie mam ale jakiś ogarnę bo pewnie spokoju mi to nie da.
W domu mam filtr mechaniczny i węglowy na samym wejściu także nie obawiam się wodociągów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie względem pompy i ciśnienia. Wszystko podłączone jak należy, jak podłączę pompę idzie ciśnienie 5 bar, za jakieś 15 może 20 minut ciśnienie spada do 4 potem zaś za jakiś czas do 2 i nawet potrafi spać do 1 bara. Mieszkam w starej kamienicy poniemieckiej. W kranie często widać też skoki ciśnienia. Macie może jakiś pomysł jak wyrównać te ciśnienie na filtrze i pompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kirzan napisał:

Mam pytanie względem pompy i ciśnienia. Wszystko podłączone jak należy, jak podłączę pompę idzie ciśnienie 5 bar, za jakieś 15 może 20 minut ciśnienie spada do 4 potem zaś za jakiś czas do 2 i nawet potrafi spać do 1 bara. Mieszkam w starej kamienicy poniemieckiej. W kranie często widać też skoki ciśnienia. Macie może jakiś pomysł jak wyrównać te ciśnienie na filtrze i pompie?

Pompę masz nową czy używkę? 
Moze ogranicznik na odpadzie przepuszcza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa nowa niedawno kupiona jakieś 3 miesiące temu. Nieraz jest w miarę dobrze i chodzi z dwie lub 3 godziny normalnie a potem zaś ciśnienie spada. Zauważyłem że jak teraz są mrozy to gorzej chodzi jakby zimna woda wpływała na ciśnienie. Filtr RO też nowy z firmy Arka model My Aqua 380. Jak mam spadek tego ciśnienia to zakręcę wodę na jakieś 15 minut potem znów puszczę i chwilę ciśnienie trzyma i zaraz spada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Kirzan napisał:

Mam pytanie względem pompy i ciśnienia. Wszystko podłączone jak należy, jak podłączę pompę idzie ciśnienie 5 bar, za jakieś 15 może 20 minut ciśnienie spada do 4 potem zaś za jakiś czas do 2 i nawet potrafi spać do 1 bara. Mieszkam w starej kamienicy poniemieckiej. W kranie często widać też skoki ciśnienia. Macie może jakiś pomysł jak wyrównać te ciśnienie na filtrze i pompie?

A jakie ciśnienie masz z wodociągów w momencie jak ciśnienie spada Ci do 1bara za pompą ? Bo może problem nie w instalacji RO a w samym doprowadzeniu wody do Twojego domu. Pompa z pustego nie napompuje.  
 


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odwróć ogranicznik, może przepuszcza. Przy zimnej wodzie wydajność filtra spada, ale nie powinno spadać ciśnienie.  pompa chodzi cały czas tak samo, czy takim samym tempem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nie wiem jakie ciśnienie z wodociągów ale jak mi ciśnienie spada na filtrze to i pompa cyka i stara się dobijać ciśnienie do 2 barów i jak odłączę zasilanie pompy to na manometrze pokazuje mi 0,5 bara jak włączę z powrotem pompę to ciśnienie podskakuje do 2 barów ale czujnik niskiego ciśnienie co chwilę odłącza pompę i tak cyka cały czas. Wczoraj w nocy jak robiłem wodę do beczki to ciśnienie potrafiło z pompą spaść do 0.7 bara 

7 minut temu, elespero napisał:

Odwróć ogranicznik, może przepuszcza. Przy zimnej wodzie wydajność filtra spada, ale nie powinno spadać ciśnienie.  pompa chodzi cały czas tak samo, czy takim samym tempem. 

Pompa działa cały czas takim samym tempem tylko ogranicznik niskiego ciśnienia na pompie odłącza ją co chwilę i cyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, elespero napisał:

Odwróć ogranicznik, może przepuszcza. Przy zimnej wodzie wydajność filtra spada, ale nie powinno spadać ciśnienie.  pompa chodzi cały czas tak samo, czy takim samym tempem. 

Ogranicznik podłączasz tylko i wyłącznie w jednym wskazanym przez producenta kierunku. Wynika to z budowy ogranicznika - tam w środku jest po prostu taka mała cienka rureczka, która działa jak redukcja,  przez którą układ stara się przecisnąć odpad. Dlatego ogranicznik dobiera się do wielkości membrany. Na ograniczniku jest pokazany kierunek przepływu. 
Jeśli już to założyć nowy ogranicznik - bo uszkodzenia ograniczników się zdarzają. 

 

9 minut temu, Kirzan napisał:

Szczerze nie wiem jakie ciśnienie z wodociągów ale jak mi ciśnienie spada na filtrze to i pompa cyka i stara się dobijać ciśnienie do 2 barów i jak odłączę zasilanie pompy to na manometrze pokazuje mi 0,5 bara

No to zacznij od tego by sprawdzić jakie masz ciśnienie z wodociągów. Dobijanie do 2barów ?  To zdecydowanie za mało. Druga rzecz porównaj sobie ciśnienie za i przed filtrami. Jeśli za filtrami będzie dużo niżej niż przed filltrami  - to filtry zawalone i do wymiany. Nie powinieneś mieć dużej różnicy (u mnie nie ma jej w ogóle).  U mnie pompa pracuje w zakresie od 4 do 6 bar. Później już odcina ogranicznik wysokiego ciśnienia. Przy 0,5 bara z wodociągów nawet nie odkręcam RO, tylko czekam do wieczora aż ludzie trawniki przestaną podlewać. Jak masz cały czas tak niskie ciśnienie to albo zwryfikuj z wodociągami czemu takie jest, albo pomyśl o hydroforze. 



 


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, VDR napisał:

Ogranicznik podłączasz tylko i wyłącznie w jednym wskazanym przez producenta kierunku. Wynika to z budowy ogranicznika - tam w środku jest po prostu taka mała cienka rureczka, która działa jak redukcja,  przez którą układ stara się przecisnąć odpad. Dlatego ogranicznik dobiera się do wielkości membrany. Na ograniczniku jest pokazany kierunek przepływu. 
Jeśli już to założyć nowy ogranicznik - bo uszkodzenia ograniczników się zdarzają. 

 

No to zacznij od tego by sprawdzić jakie masz ciśnienie z wodociągów. Dobijanie do 2barów ?  To zdecydowanie za mało. Druga rzecz porównaj sobie ciśnienie za i przed filtrami. Jeśli za filtrami będzie dużo niżej niż przed filltrami  - to filtry zawalone i do wymiany. Nie powinieneś mieć dużej różnicy (u mnie nie ma jej w ogóle).  U mnie pompa pracuje w zakresie od 4 do 6 bar. Później już odcina ogranicznik wysokiego ciśnienia. Przy 0,5 bara z wodociągów nawet nie odkręcam RO, tylko czekam do wieczora aż ludzie trawniki przestaną podlewać. Jak masz cały czas tak niskie ciśnienie to albo zwryfikuj z wodociągami czemu takie jest, albo pomyśl o hydroforze. 



 

Ogranicznik działa w dwie strony, możesz to sam zweryfikować. 

Jeżeli ciśnienie spada poniżej 1 bar to pompa nie będzie działać poprawnie. I pompa powinna być też dobrana to przepustowości membrany. 
 

Jak masz takie skoki ciśnienia to bym do zgłosił do spółdzielni o założenie pompy podnoszącej ciśnienie na zasilaniu mieszkania. Albo samemu taką zalozyć jak masz osobne zasilanie, w co wątpię. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, elespero napisał:

Ogranicznik działa w dwie strony, możesz to sam zweryfikować. 

Jeżeli ciśnienie spada poniżej 1 bar to pompa nie będzie działać poprawnie. I pompa powinna być też dobrana to przepustowości membrany. 
 

Jak masz takie skoki ciśnienia to bym do zgłosił do spółdzielni o założenie pompy podnoszącej ciśnienie na zasilaniu mieszkania. Albo samemu taką zalozyć jak masz osobne zasilanie, w co wątpię. 

Zweryfikowałem kiedyś wyrzucając dwie dopiero co zakupione membrany na śmietnik. Skonczyło się na zakupie nowego restryktora i membran. Głównie używam tych: 

image.png.cb959951db819ea92be217928dfe9797.png


image.thumb.png.8d3fe011d7f88dd9643f835cfec022c6.png

image.png.3055315c21897346a24086d444c350de.png


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za koszmar przeszedłem z tym filtrem...

Nawet nie wiem od czego zacząć....

Może zacznijmy więc od tego, że zaczęła woda lecieć do ścieku po napełnieniu zbiornika RO do pełna i przy zamkniętych wylewach... (

Mój system napełnia baniak gromadzący wodę RO). Dopiero odkręcenie odpowiedniego kurka powoduje, że woda płynie przez odpowiednie filtry decydując czy jest to woda po RO + mineralizacji ( do picia), czy woda RODi ( do akwarium)...

Kolejno. Wymiana zaworu cztero drożnego - bo nie odcina... Nic to nie dało. Wymiana wszystkich kolanek przeciw zwrotnych na membranach - nic to nie dało. Wymiana restryktora (800 - pod membranę 200 GPD) - nic to nie dało!

Czyszczenie korpusu membran i wszystkich korpusów wstępnych + wymiana filtrów na nowe! Nic to nie dało...

Zamontowanie regulatora ciśnienia w miejsce restryktora i ręczna regulacja przepustowości ścieku - połowiczny sukces! Zawór czterodrożny odcina, ale tylko z zakręconym dopływem do zbiornika gromadzącego wodę RO... 

Zatem szukamy problemu w zbiorniku. Pomiar ciśnienia poduszki przy pustym zbiorniku ~ 5 PSI. Dobiłem na 7 PSI ( bo taki jest margines dopuszczalny przez producenta).

Nic to nie dało.... Nadal zawór czterodrożny przepuszczał ściek przy zamkniętych wylewach i pełnym baniaku na wodę RO.... 

Zauważyłem, że system działa sprawnie BEZ POMPY.... 

Test: kręcenie śrubką regulującą czujnika wysokiego ciśnienia - 0 reakcji... Mówię aha, coś jest nie tak... Rozebrałem czujnik. W środku jest zwykły stycznik naciskany gumową membraną.

Odpaliłem system bez czujnika wysokiego ciśnienia. Pompa działała non stop choć zawór czterodrożny w pewnym momencie zamknął dopływ wody.... Mówię bingo!! Mamy to!

Jak wspomniałem, rozebrałem ten czujnik i mówię sobie - ręcznie wcisnę stycznik jak zauważę, że zawór czterodrożny odcią dopływ wody do zbiornika - skąd to wiem? Ano mam manometr zaraz za zaworem cztero drożnym na gnieździe OUT definiowanym jako wyjście na membranę RO.  Spadek ciśnienia do 0 wskazuje,  że zawór czterodrożny się zamknął bo różnica ciśnień na zbiorniku i wylewkach jest ~ podobna i ZNACZNIE WYŻSZA niż na wejściu ( czujnik niskiego ciśnienia).

Koniec diagnozy - uszkodzony czujnik ciśnieniowy - wysokiego ciśnienia. Po rozbiórce okazało się, że wewnątrz jest plastikowa dźwignia, która pod wpływem czasu i ciśnienia po prostu się odkształciła.

Wymieniłem czujnik - system działa sprawnie... Wylałem chyba ze 100L do ścieku, zalałem pół kuchni... Cholera by to wzięła! Od dzisiaj zaczynam wymieniać wszystko co mechaniczne sterowane max pół roku po montażu! 

PS. Jak ktoś nie wie co się odjaniepawla z jego systemem RO to polecam zamontować więcej niż 1 manometr... Dzisiaj dokupiłem 3 kolejne. Wjadą w - dopływ przed filtrami wstępnymi, za pompą ale przed zaworem cztero drożnym. Za zawór czterodrożny przed membraną - tak jak mam teraz i na koniec zaraz po membranach RO.

Da mi to pogląd na:  jakie ciśnienie panuje w wodociągu. Jakie ciśnienie panuje bezpośrednio za pompą przed zaworem cztero drożnym ( jakie pompa bije ciśnienie), oraz jakie panuje ciśnienie za membranami. Czwarty manometr ładuje między membranami - zobrazuje to spadek ciśnienia między membraną A I membraną B.

Podzielę się wnioskami... 

Ps2. Zamontowałem zawór mieszający wodę ciepła z wodą zimną i to wpuszczę na filtr. Dam znać co i jak ale puki co mam dość tego filtra na co najmniej tydzień!!!! 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc - czujnik wysokiego ciśnienia ma zapobiec pracy pompy przy zbyt wysokim ciśnieniu. Wraz ze wzrostem ciśnienia odcina zasilanie pompy. Ale zawór czterodrożny przy zamkniętej wylewce powinien odcinać niezależnie czy ten czujnik jest czy go nie ma w systemie. Nawet jeśli pompa zostanie wyłączona zbyt wcześnie to ciśnienie wody i tak powinno zamknąć ten zawór czterodrożny nawet jak pompa nie pracuje. Po to jest ten zaworek zwrotny na wyjściu czystej wody z membrany. Jak dla mnie to coś dziwnie Ci ten system działa - jeśli czujnik wysokiego ciśnienia wpływa Ci na prace zaworu czterodrożnego. Na pewno masz go dobrze zamontowanego ?  Nie pomyliłeś przypadkiem in1/out2 zasilania z in3/out4 za membraną ? 
15.jpg

 U mnie niezależnie czy pompa pracuje czy nie, czy mam ten czujnik czy go nie mam  - zawór czterodrożny odcina wejście wody na membrane po zamknięciu wylewki (poprzez wzrost ciśnienia za membraną dzięki zaworkowi zwrotnemu). 

A co do manometrów ;) Ja mam tylko jeden - taki normalny hydrauliczny. Przy RO miałem ale wskazowka tak "dzwoniła" wraz z rytmem pracy pompy, że wyrzuciłem go po 10 minutach pracy.  

A swoją droga czy tylko ja zauważyłem na schemacie wrzuconym przez @ArturNano z jakiejś instrukcji pompy, brzydki  babol w postaci połączenia wejścia membrany z wyjściem membrany poprzez zawór czterodrożny ? Natomiast po filtracji mechanicznej przez zawór czterodrożny woda leci na wylewkę pomijając całkowicie membrane :D :D  Uważajcie na takie schematy bo można sobie kuku zrobić. 


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, VDR napisał:

Prawdę mówiąc - czujnik wysokiego ciśnienia ma zapobiec pracy pompy przy zbyt wysokim ciśnieniu. Wraz ze wzrostem ciśnienia odcina zasilanie pompy. Ale zawór czterodrożny przy zamkniętej wylewce powinien odcinać niezależnie czy ten czujnik jest czy go nie ma w systemie. Nawet jeśli pompa zostanie wyłączona zbyt wcześnie to ciśnienie wody i tak powinno zamknąć ten zawór czterodrożny nawet jak pompa nie pracuje. Po to jest ten zaworek zwrotny na wyjściu czystej wody z membrany. Jak dla mnie to coś dziwnie Ci ten system działa - jeśli czujnik wysokiego ciśnienia wpływa Ci na prace zaworu czterodrożnego. Na pewno masz go dobrze zamontowanego ?  Nie pomyliłeś przypadkiem in1/out2 zasilania z in3/out4 za membraną ? 

Dareszku kochany już śpieszę z odpowiedzią :D

Myślę, że system działa prawidłowo. Po prostu na moją awarię złożyło się kilka czynników, co gorsza w trakcie poszukiwania przyczyny popsuła się kolejna część i to mnie zdezorientowało. Dopiero analiza krok po kroku, element po elemencie wskazała przyczynę.

Tak więc jak wyżej wspomniałem pierwotnie uszkodził się zawór czterodrożny. Po jego wymianie symptomy się zmieniły. Woda przestała lecieć do ścieku bez przerwy, za to pompa się nie wyłączała. I tu dochodzimy do sedna sprawy i teorii, że ten czujnik nie jest potrzebny w systemach RO. Nie jest potrzebny - ZGODA, ale tylko jeśli systemem sterujesz poprzez odcięcie zasilania z wodociągów. Dlaczego? Ano dla tego, że czujnik NISKIEGO ciśnienia znajduje się między pompą, a filtrami wstępnymi. Lub jak kto woli po stronie ssącej pompy i przed zaworem czterodrożnym. 

W takim scenariuszu jeśli wyeliminujemy czujnik WYSOKIEGO ciśnienia to pompa będzie pracowała non stop. Dlaczego? Ponieważ zawór czterodrożny i owszem odetnie ściek przy zamkniętych dolewkach i/lub napełnionym zbiorniku. Ale ciśnienie jakie zapanuje na tym odcinku gdzie znajduje się ten czujnik będzie równe ciśnieniu zasilania (wodociągów). Wobec czego czujnik NISKIEGO ciśnienia nie będzie miał szans odciąć pracy pompy bo ten odcina pompę przy ciśnieniu (w moim przypadku, bo to też zmierzyłem) w okolicach 0,8 BAR.

Dla tego potrzebny jest czujnik WYSOKIEGO ciśnienia. Ma on za zadanie odciąć pracę pompy w chwili gdy ciśnienie na odcinku za zaworem czterodrożnym, pomiędzy nim a zbiornikiem i/lub wylewką wzrośnie - świadcząc o:

1. Napełnieniu zbiornika
2. Zamknięciu wylewki 

 

5 godzin temu, VDR napisał:

A co do manometrów ;) Ja mam tylko jeden - taki normalny hydrauliczny. Przy RO miałem ale wskazowka tak "dzwoniła" wraz z rytmem pracy pompy, że wyrzuciłem go po 10 minutach pracy.  

Wiem o co chodzi Darek, ale ten efekt występuje tylko w tych najtańszych manometrach (pustych) i tylko na odcinku między pompą, a membraną Bo jak słusznie zauważyłeś wskazówka będzie dygotać w rytm pracy pompy :lol:
Dlatego ja na tym odcinku mam zamontowany manometr wypełniony olejem. Olej tłumi te drgania. Na pozostałych odcinkach lub jeśli użyjesz systemu bez pompy to można wpinać te najtańsze.
 

Manometr olejowy.jpg

Edytowane przez Opelin (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Opelin napisał:

Kolejno. Wymiana zaworu cztero drożnego - bo nie odcina... Nic to nie dało.

Później wymieniłeś zaworki zwrotne. 

9 godzin temu, Opelin napisał:

Nic to nie dało.... Nadal zawór czterodrożny przepuszczał ściek przy zamkniętych wylewach i pełnym baniaku na wodę RO.... 

Cytat

Odpaliłem system bez czujnika wysokiego ciśnienia. Pompa działała non stop choć zawór czterodrożny w pewnym momencie zamknął dopływ wody.... Mówię bingo!! Mamy to!


Adam bazuję tylko i wyłącznie na tym co napisałeś. Nic nie pisałeś o uszkodzeniu zaworu czterodrożnego a wręcz napisałeś, że wymiana zaworu nic nie dała ;) I że dopiero wyrzucenie czujnika zamknęło zawór czterodrożny, przy ciągłej pracy pompy (co nie jest dziwne bo co miałoby odciąć zasilanie pompy skoro nie ma czujnika). 

Efektem uszkodzenia tego czujnika wysokiego ciśnienia mogło być - za wczesne odłączenie pompy, co nie powinno wpłynąć na pracę zaworu czterodrożnego. On powinien się czy tak, czy tak zamknąć jeśli ciśnienie wody na wejściu jest ok i jeśli zawór czterodrożny nie jest uszkodzony (chyba, że uszkodzony jest zaworek zwrotny na wyjściu z membran, ale to drugi przypadek kiedy może iść ściek przy zamkniętej wylewce).  Lub drugi przypadek uszkodzenia czujnika wysokiego ciśnienia - brak wyłączenia pompy po zamknięciu wylewki  - co od razu wskazuje na czujnik wysokiego ciśnienia.  W tym przypadku ściek również nie leci, a ciśnienie rozwala membranę.  Inny przypadek nie przychodzi mi do głowy. To jest do ogarnięcia bez tych wszystkich manomentrów ;)  
Tylko, że Ty nic nie pisałeś o tym, że Ci pompa cały czas pracuje przy zamkniętej wylewce (przy tych wszystkich czynnościach jakie zrobiłeś zanim doszedłeś do czujnika wysokiego ciśnienia). Ale gdyby tak było to pierwsze kroki powinieneś skierować do tego czujnika wysokiego ciśnienia. 

Resztę pomijam - bo mam dwie osmozy w domu i dokładnie wiem jak działają bo takich osmoz złożyłem samodzielnie w sumie już kilkanaście na potrzeby innych kolegów.  Jedyna różnica u mnie jest taka, że w kuchni mam z membraną nanofiltracyjną a nie osmotyczną by nie musieć mineralizować wody, za membraną mam tylko filtr z węgla z kokosa. Drugi zestaw jest typowo osmotyczny na potrzeby akwarium. W obydwu przypadkach metodologia działania obydwu zestawów jest identyczna. 
Zbiornik na RO też kupiłem - stoi odłączony bo nie wprowadzał jakiegoś dużo zwiększonego ciśnienia do systemu, co nie przekładało się na jakaś zwielokrotnioną wydajność na ujęciu wody. A wręcz opróżnienie zbiornika generowało dłuuuugą i niepotrzebną pracę pompy - brzęczało pod szafką niepotrzebnie przez długi czas. 

Tak znam te manometry olejowe  ;)  Zamówiłem jeden zwykły by ustawić sobie czujnik wysokiego ciśnienia, choć da się to ustawić i bez tego manometru. I sprawdzić o ile podbije pompa i jakie ciśnienie będzie na membranie. Pomijając olejowy na tamte czasy był 3x droższy niż zwykły.  Teraz na ali można za grosze  kupić te olejowe, tylko na obecną chwilę kompletnie nie potrzebuję ani jednego manometru w zestawie ;) Układ jest na tyle prosty - że ilość możliwych przypadków kiedy filtr nie działa można by pewnie zamknąć na palcach jednej ręki ;) 

P.s Nigdzie nie pisałem, że ten czujnik nie jest potrzebny w systemach z pompą ;) To już dołożyłeś od siebie ;) 

Edytowane przez VDR (wyświetl historię edycji)

110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, trochę chaotycznie rozpisałem co sprawdzałem i jak. Nie zachowując kolejności postępowania etc. To pewnie z tego powodu, że straciwszy na to 2 dni miałem już tego problemu serdecznie dość. 

Prostując swoją wypowiedź. Na początku zauważyłem tylko, że woda idzie do ścieku przy nabitym zbiorniku i przy zamkniętej wylewce. Niezależnie czy pompa była włączona czy nie. Nieistotne. Chodziło mi o to, że po wymianie zaworu nadal był problem bo pompa chodziła cały czas ... Mniejsza z tym...

W dniu 14.01.2025 o 09:42, VDR napisał:

P.s Nigdzie nie pisałem, że ten czujnik nie jest potrzebny w systemach z pompą ;) To już dołożyłeś od siebie ;) 

Nie mówię, że Ty ale gdzieś tu wcześniej ktoś wspominał czy też mu powiedziano, że ten czujnik nie jest potrzebny...

 

Mam teraz kolejne pytanie i zarazem prośbę do Was. Czy wasze pompy też mają taki grzybek z oznaczeniem + i - ? Moglibyście to sprawdzić proszę?  Czy to znaczy, że moja pompa ma możliwość regulacji? 

Jest to dla mnie o tyle istotne, że pompa bije mi na membranę 8,5 BAR i musiałem dokupić specjalny reduktor, który ściąga to ciśnienie do teoretycznie 5,5 BAR, ale w praktyce mam ledwo 4,5 BAR.

Jeśli by się okazało, że mogę wysterować pompę. To wywalę ten reduktor, zjadę z ciśnieniem na 5,5 - 6 BAR i podniosę sobie jeszcze trochę wydajność. 

Tak to wygląda:

 

 

IMG_20250115_213912.jpg

Edytowane przez Opelin (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.