Skocz do zawartości
tomasz

LAMPA LED DIY - parainstrukcja budowy

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki za wskazówki, cóż założe i zobaczymy czy spełni mój oczekiwany efekt blików. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, o co chodzi z połączeniem lamp master/slave. Np. mam 3 lampy i chce je połączyć, wiadomo jedna lampa master reszta slave i tu pytanie jak to wszystko ma być połączone od strony technicznej (sterowniki, podzespoły, etc.) - dzieki za rozjasnienie tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, tylko u nas niewiele więcej kosztuje sześć sztuk.


380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, pomyliłem się. Nie dokładnie te same. Lepsze.


380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko drodzy majsterkowicze.

Używa ktoś z Was soczewek ? Taka dioda z tego co wyczytałem ma kąt świecenia ~120 stopni.

Nie byłoby zwiększeniem "mocy" gdyby zastosować soczewke skupiającą do np.: 80 stopni ?

Gdzie moge sobie przejrzeć oferte ledów w nitkach, w stringach po 6 sztuk ?- Maritex ma w ofercie.

Edytowane przez Kośmid (wyświetl historię edycji)

90x40x65 + sump 50x35x42. Cree DIY (36RB+16CW+1R+1G), Tunze 6045, Aquabee UP 2000, Tunze DOC Skimmer 9006. >25kg LR, refugium, DSB. Zasadniczo od 13.01.2007r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, planuję wykonać lampę led opartą o trzy kolory w następującej konfiguracji - Diody z Maritexu :

6 x XP-E, jasność 425 mW/350 mA , Royal Blue

3 x XP-G, jasność R5- 139 lm/350 mA , biały zimny

3 x XP-E, jasność N3 - 56,8lm/350 mA , Red

Oparte na zasilaczu 12V 10A (komputerowy), jak powinny wyglądać schematy połączeń by każdy kanał miał własny potencjometr( łącznie z niebieskim), wyjście PWM sterowane z Arduino, po 3 diody na jeden driver oraz jakie drivery do tego się nadadzą ?

Pozdrawiam,

Robert

Edytowane przez Norrden (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wsystko masz w pierwszym poście. Jedyna różnica to będą 4 stringi po 3 diody. Do tego 4 drivery. Jest tam wszystko.


380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wsystko masz w pierwszym poście. Jedyna różnica to będą 4 stringi po 3 diody. Do tego 4 drivery. Jest tam wszystko.

sorki ale tomasz w końcu zacząłeś się udzielać na forum ,to mnie cieszy i innych też chyba, dzięki i liczę na inne posty ,od starego wyjadacza morszczyzny pozdro.


4429_4437.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Znowu po miesiącach uśpienia popartego czytaniem, w końcu przyszedł czas na czynne kompletowanie sprzętu i min. złożenie lampiona 24 XPE RB i 12 XPG 126W w ledach + to co na drivery, wiatraki, elektronikę i zasilacz.

Moje niewiadome:

1. Jaka lutownice kupić, żeby dobrze spełniła swoje zadanie, ale żeby nie wydać na nią majątku bo raczej rzadko będzie używana,

2. Jaką cynę (spoiwa bezołowiowe, standardowe) jaką grubość spoiwa?

3. Kalafonia czy bez, bo i tak niektórzy doradzają żeby póżniej niby nie czyścić po niej?

4. Przewód do łączenia diod chciałem 0.35mm2? czy do połączenie diod z driverami też będzie odpowiedni? i driverów z głównym kablem do zasilacza? z jakiego materiału mają być te przewody? i czy ogólnie są to przewody dedykowane pod ledy?

5. Jaki najlepiej zastosować główny kabel do zasilacza i ilu żyłowy?

5. O driverach myślałem min. z MR Elektronik MR2007Vxx czy ktoś się orientuje jaką mają sprawność?, dodam że chciałbym je wysterować na prądy 0.9 i 1.2?

6. Mylę o zrobieniu sterowania jasnością diod min. zastanawiałem się nad zastosowaniem potencjometrów, ale nie mam pojęcia na jakie zwrócić uwagę - jest ich dziesiątki rodzajów? i czy musiałbym przypisać jeden potencjometr dla każdej z nitek obydwu kolorów, czy można byłoby spiąć wszystkie nitki białe dla jednego potencjometru i niebieskie dla drugiego?

7. Druga opcja sterowania jasnością diod to zastosowanie sterownika BT4-AN - czy taki sterownik obsłużyłby 6 nitek po 6 diod (2 nitki prąd 1.2 i 4 nitki prąd 0.9) w dwóch kolorach?

Jak na razie to wszystko, jeżeli któryś z kolegów z wiedzą w temacie miałby trochę czasu i chęci na odpowiedż na moje pytania z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Darek


Docelowo:

-AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku)

_____________________________________________________________________________________________________

6368_6918.png

Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Transformatorową

2-3. tinol

4. ok

5. min 2*1,5mm

6. w instrukcji driwera masz napisane jaki. Do każdego driwera po sztuce, chyba że kupisz wielosekcyjne.

7. zapomnij. Kup od Morświna lub lubusika.


380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lutownice transformatorowe są drogie - koszt +-100 zł, czy tymi grzałkowymi za kilkadziesiąt złotych nie da się tego zrobić porządnie?

Czy coś jest nie tak z tym sterownikiem BT4-AN, był polecany i chyba przez wielu stosowany tu na forum? Czym się różnią i w czym są lepsze sterowniki od Morświna czy Lubusika?

" rpp napisał: @smithpl - jaki kabel 12 żyłowy masz na myśli? Chodzi Ci o taką taśmę czy może znalazłeś coś w okrągłej wersji?

No i jaka grubość kabli będzie wystarczająca do przepuszczenia 1.3A?

@smithpl Nie, taki jak masz np. w lampach ATI.

Normalny kabel o przekroju 0,5-0,75 wystarczy "

Przypadkiem trafiłem na wątek, którego fragment wkleiłem wyżej i polecana gr kabla głównego idącego już do zasilacza jest o połowę cieńsza, więc jak mam to rozumieć?

I jeszcze jedno, jak to jest z tymi zasilaczami Man Wel ELN-60-48P potrzeba go najpierw jakoś skalibrować? czy też działa to na zasadzie: podłączam kabel zasilacza do kabli ledów, biorę śrubokręt i kręcąc śrubeczką ściemniam bądż rozjaśniam do odpowiadającego mi natężenia światła? W sumie trochę na oko nie mając żadnego miernika pokazującego na jaką moc podkręciłem/skręciłem. No chyba żeby dokupić jakiś miernik z wyświetlaczem?

Do jakich prądów można podkręcać ten zasilacz operując tą śrubeczką? czy 1.3 tak jak na nim pisze?

Tylko jeden szkopuł, przy białych podkręcanie do prądu nawat nie widząc jego wartości 1.3 to żadna tragedia, ale dla red blu musiałbym się zatrzymać przy 0.9. Tak więc wychodzi na to, że jednak na początku trzeba taki zasilacz skalibrować na odpowiednie max prądy?

Taki zasilacz obsługuje do 12 diod, czy musiałbym łączyć diody w nitki po 12 sztuk? czy mógłbym zrobić nitki po 6 sztuk i póżniej 2 nitki złączyć razem przy użyciu kostki do łączenia kabli? - tak bym wolał to zrobić o ile to możliwe? Najprawdopodobniej zdecyduje się zrobić tą lampę na małych modułach co ułatwi ewentualną dalszą rozbudowę i manewrowanie nad zbiornikiem, także nitki po 6 sztuk były by praktyczniejsze

Pozdrawiam

Edytowane przez daro76 (wyświetl historię edycji)

Docelowo:

-AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku)

_____________________________________________________________________________________________________

6368_6918.png

Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dieter25

daro76 daj lepiej komuś zrobić tą lampe bo widzę że za duzo masz niewiadomych a z postu @tomasza wszystko można wyczytać.

Jak Ci piszą że lepszy jest sterownik lubusika i morświna to nie pytaj czemu tylko kupuj od nich.

No chyba że BT4-AN steruje wschody zachody,moc danego kanału moonlight etc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dieter25 post tomasza jak i większość forum na różne zagadnienia dotyczące morszczyzny czytam już sporo czasu, bo przecież żeby móc zacząć musimy choć trochę się w temacie orientować.

Ale właśnie "diabeł tkwi w szczegółach" nie jestem elektronikiem, nigdy nie miałem styczności że tak powiem fizycznej z elektroniką DIY i całym tym osprzętem, narzędziami, materiałami więc dopytuje o to, bo niestety bez tej wiedzy niczego ani ja ani nikt inny by nie zrobił, to po prostu musisz wiedzieć!

Samo złożenie lampy wiem, że nie będzie dla mnie problemem, mam na tyle zdolności manualnych, że większość rzeczy w życiu sam sobie potrafię zrobić, więc po co płacić komuś niemałe pieniądze? odbierając sobie przy tym satysfakcje z tego że sam to zrobiłem? zwłaszcza jak już wiesz co i jak i do czego to budowa przecież jest prostsza niż drut :).

Poza tym po to chyba jest forum, tym bardziej dział DIY żeby pytać? wszystko tu działa na zasadzie dobrych chęci i życzliwości, chcesz odpowiadasz na zapytanie, a nie chcesz nie odpowiadasz :).

Tylko właśnie, żeby do czegoś się zabrać musisz mieć podstawę czyli wiedzę na dany temat, nawet jeśli chodzi o drobiazgi typu: "jaki rodzaj kabla, czy jaką śrubkę z tworzywa czy z metalu aby nie spowodowała zwarcia, w jaki sposób lutować aby było dobrze zrobione, ile pasty nakładać itp itd". W brew pozorom te drobiazgi są istotą tego co robimy, inaczej staniesz w miejscu i nie ruszysz, a nawet możesz się cofnąć!

Właśnie te drobne szczegóły to problem, dobranie odpowiedniego sprzętu, odpowiednich materiałów, odpowiednio to połączyć.

Nad ogólnymi zagadnieniami, nie trzeba się zastanawiać długo i dopytywać się o nie, są wystarczająco czytelnie opisane przez tomasza.

"Jak Ci piszą że lepszy jest sterownik lubusika i morświna to nie pytaj czemu tylko kupuj od nich"

Sorki kolego nie wiem jak ty, ale ja w taki sposób nie podchodzę do życia!. Zanim coś kupie tak jak i za nim coś zrobię ;), zawsze staram się zebrać na ten temat jak najwięcej informacji, żeby póżniej dwa razy nie płacić i dwa razy nie robić wedle zasady " zanim coś zrobisz dwa razy pomyśl" ;). Chyba dobrze mieć jakąś alternatywę i wiedzieć co się kupuje i dlaczego właśnie to :rtfm:

Dlatego padło zapytanie: dlaczego od Lubusika i Morświna a nie BT4-AN mimo że też był tu na forum polecany jakiś czas temu.

Dodam, że jeśli chodzi o światło wystarczy mi tylko możliwość płynnego sterowania jasnością, wszystko inne ewentualnie mogłoby być, ale jest mi tak naprawdę zbędne. Jestem praktykiem nie gadżeciarzem, na szczęście dla własnego portfela :)

Pozdrawiam

Darek

Edytowane przez daro76 (wyświetl historię edycji)

Docelowo:

-AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku)

_____________________________________________________________________________________________________

6368_6918.png

Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa slowa ode mnie.

1. Czytam twoj watek i obawiam sie ze przy twojej znajomosci kwetii elektrycznych ( bo o elektronike to prawie nie dotyka ) nie do konca moze sie udac realizacja projektu.

Lepiej zrob czesc mechaniczna z wierceniem itp a potem daj komus aby ci polutowal i uruchomil.

2. Jezeli faktycznie nie jestes gadzeciarzem to olej to plynne sciemnianie bo tak naprawde nie w osi to zbyt wiele dla zwierzakow. Lepsze efekty osiagniesz dobrze prowadzac akwaium niz plynnym swiatlem. Lampe led podziel na sekcje poprzez drivery i wlaczaj je sekwencyjnie zwyklym wlacznikiem np. Zegarowym


350l SPS tank, 4xTunze 6095 + Tunze7096, ATI Powercone 200i, Profilux 3ex + ext. module

ATI mod 4xT5 39W + LED Cree 162W, DASTACO II Ca reaktor, NP Biopellets

Kupuje uszkodzony sprzęt GHL, Tunze etc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście nie mam wiedzy z pogranicza elektroniki/elektryki. Problem polega przede wszystkim na dobraniu odpowiednich potrzebnych materiałów.

Również w zależności od zastosowanego osprzętu tj. zasilacze/drivery czy zasilacz + drivery + coś do regulacji płynnością jasności wówczas może zacząć się główkowanie z podłączeniem tego odpowiednio w jedną całość.

Problemu by nie było kiedy zrezygnowałbym z płynnej regulacji jasnością czego nie chciałbym robić bo osobiście czuje że, to pożyteczna opcja, także będę się tego trzymał.

Co do lutowania to myślę że spokojne poradziłbym sobie, chwilka treningu żeby to wyczuć...

Ale rzeczywiście jeżeli tu nie zdobędę jakiś informacji żeby być pewny co konkretnie kupić i jak pewne elementy dograć ze sobą (płynne sterowanie jasnością), na szczęście mam jednego znajomego elektronika, tak czy inaczej zlepie sobie lampiona w całość.

Pozdrawiam

Edytowane przez daro76 (wyświetl historię edycji)

Docelowo:

-AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku)

_____________________________________________________________________________________________________

6368_6918.png

Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytam to nie odzywajac sie ale pora cos napisac, czy kazdy madry wypowiadajacy sie od urodzenia posiadal wiedze? czy uczyl sie na wlasnych bledach? Jak kolega daro76 nie skopie nic to sie nie nauczy. skoro pyta a pyta w dziale DIY to nie potrzebne sa tu docinki typu nie poradzisz sobie itp. Nie masz jeden z drugim nic do powiedzenia to sie nie udzielaj, proste.


Akwarium:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I znowu wychodzi prawda życiowa, "brak wiedzy jest najgorszym wrogiem człowieka" :). Jak nie wiesz czym, z czego i jak, to żeby nawet ręce potrafiły szybko zaskoczyć i poradzić sobie to i tak ciężko z tym ruszyć :wallbash:.

Najprościej i najszybciej (bo chciałbym na najlepiej od razu wszystko pozamawiać i się do tego zabrać) chyba będzie zasięgnąć rady u siebie na miejscu u znajomego elektronika. Jak ma pojęcie o tym czym się zajmuje na co dzień to w ciągu chwili będę wiedział co konkretnie kupić i ewentualnie jak podłączyć jakiś sterownik powiedzmy zwykły potencjometr do całości.

Z budową sobie poradzę, nie taki diabeł straszny, powiedziałbym że wręcz przeciwnie, a zrobienie kilku kleksów z cyny to chyba nie operacja na otwartym sercu. Mam sprawne ręce i zdrowy rozsądek, dam sobie radę.

Pozdrawiam

Darek

Edytowane przez daro76 (wyświetl historię edycji)

Docelowo:

-AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku)

_____________________________________________________________________________________________________

6368_6918.png

Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. BT4 steruje jednym kanałem, czyli musisz kupić 2 lub 3. Jest upierdliwe w programowaniu. Ma niską częstotliwość pwm. Kiedyś sam go polecałem gdyż nie było taniej alternatywy. Teraz nie dość że jest tania to znacznie lepsza.

Jeśli nie chcesz wschodów i zachodów to wystarczą Ci drivery które poleciłem. Podłączysz do nich potencjometry i regulację mocy i barwy masz załatwioną.

Poza tym mylisz trochę pojęcia. Pytasz o zasilacze MW które mają wbudowane drivery. Tam nie musisz już stosować osobnych, jednak na każdą nitkę musiałbyś mieć jeden taki zasilacz. Lepiej i taniej jest kupić zwykły zasilacz impulsowy (duży) i do niego podłączyć osobne drivery dla każdej nitki, tak jak w rysunku z pierwszego postu.

Kabel łączący rzeczywiście moe być cieńszy. Moje lampy ciągną standardowo od 8A w górę, dlatego daję większy przekrój. Jednak Tobie takze by nie zaszkodził. W tą stronę od przybytku głowa nie boli.

PS: Odnośnie tego diabła co to tkwi w szczegółach. Przy tak małej wiedzy fachowej którą posiadasz stosuj sprawdzone rozwiązania i komuś po prostu zaufaj, a nie nabijaj sobie głowy pierdołami. Tak naprawdę to jest proste i spokojnie dasz sobie radę. Jednak zasad działania znać nie musisz. Żeby jeździć samochodem nie musisz znać zasady działania automatycznej skrzyni biegów. :welcome:

Edytowane przez tomasz (wyświetl historię edycji)

380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej mam pare pytań i zachecam do odpowiedzi.

1. jaka jest oszczednosc uzywajac lamp LED skoro trezba urzyc takiej samem mocy jak T5 np: 1w na 1 litr

2. czy jesli ściemniamy ledy np: do 75% to zużycie prądu jest 75% czy 100%

3. po co pakowac np 10 led-ow skoro je ściemniamy, nie lepiej uzyc mniej i ich nie sciemniac?

4. czy led moze parzyc korale? jak tak jakie sa tego objawy?


Juwel 200 l.

4 x t5-24w

Skimer. Bubble-magus C3.5

Cyrkulacja maxi jet 1200

Start 01.10.10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Dajemy 50-70% tego co t5

2. tak, maleje

3. nie, nie lepiej. Mamy równomiernie oświetlone akwa. A kto Ci każe ściemniać?

4. tak samo jak i hqi


380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

1. Różnica polega na czymś innym. z 1W energii pobranej z gniazdka w ścianie LEDy dadzą więcej światła ( w lumenach ) niż T5/HQI

2. LEDy zawsze pobiorą tyle prądu na ile im każesz świecić. ( w Twoim przykładzie 75% )

3. kilka powodów:

a) możesz regulować barwę światła ( np. potrzebujesz mieć załóżmy 100 W , i masz lampę 100W - jak ją skręcisz to już nie będziesz miał 100W tylko mniej, a tak masz "zapas" w którym możesz się poruszać )

B) Zmienisz baniak na większy, chcesz "podgonić" przyrosty - dajesz więcej światła

4. Każde światło może - LEDY nie są wyjątkiem


Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzęki tomasz za wszelkie sugestie. Co do BT4-AN teraz wszystko jasne, czasy się przecież zmieniają i to co dobre i odpowiednie jest dziś jutro przecież może być nie najlepszą już opcją. Poszedłem za radą i napisałem do Lubusika z zapytaniem o ten jego sterownik do oświetlenia, także jeżeli tylko zechce nie będzie problemu z zamówieniem. Troszkę też poczytałem jego posty w roli głównej z tym sterownikiem i wydaje się konkretną opcją również pod względem cenowym.

Odnośnie lampy: czy stosując 2 moduły (na początek przygody) o wymiarach 12.4x20 cm lub 16.5x20 cm, każdy po 18 diod ( 12 XPE RB i 6 XPG ) dadzą radę równomiernie oświetlić akwarium o wymiarach 100x50x50, chodzi mi głównie o dł. bo szerokość na pewno obskoczą ?

Pozdrawiam

Edytowane przez daro76 (wyświetl historię edycji)

Docelowo:

-AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku)

_____________________________________________________________________________________________________

6368_6918.png

Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dieter25

Widzisz daro pisałem wyżej żebyś brał sterownik od lubusika i tak zrobiłeś.Chwali sie że próbujesz coś zrobić i trzymam kciuki za Twój projekt.

Weż sobie od lubusika moduły z driverem i sterownik kup trochę przewodu radiator i wentyle i skręcaj a nie utrudniaj sobie życia z MW.

A czym zasilisz moduły 18 diodowe?

Edytowane przez dieter25 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.