Skocz do zawartości
darecky3

jakie najlepsze parametry dla spsów?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mimo ze od zarejestrowania na forum, ktory zbiegal sie z moim pierwszym doswiadczeniem z morszczyzna mija niedlugo rok to i tak jestem jeszcze zielony w temacie. Jak wspominalem juz w wielu watkach chcialem poznac jak najwiecej o prowadzeniu baniaka w postaci jak najprostrzej wiec bylo fish only. Przyznaje ze czytam i czytam, ostatnio te dyskusje z solami bogatymi, ubogimi i takimi sobie robia mi coraz wiekszy metlik w glowie.

Tak naprawde to najbardziej mnie ciekawi jak to jest z parametrami wody, jakie najbardziej idealne warunki stworzyc dla korali a dokladnie sps. Przesledzilem ten watek kilka razy ale widzialem zbiorniki o podobnych lub nawet wiele odbiegajacych od parametrow idealnych i korale rosly. Mysle ze bylaby niezla okazja troche uchylic szerzej wiedzy, nie w tematyce do jakich parametrow mam dazyc, moze raczej musze sie skoncentrowac nad tym czego korale potrzebuja. Wiem ze tu jest silna korelacja bo dajac im to co powinienem bedzie przyswajalne w odpowiednich warunkach. Byly juz dyskusje nad oswietleniem, Ledy, T5, MH, kto wie czy faktycznie te plazmy czy jak tam wkoncu sie sprawdza, ale najbardziej mnie interesuje chemia wody.

Wszelkie wskazowki przyjme na klate bo nie doroslem zeby dyskutowac, ale gdyby ktos podjal sie zaprowadzenia mojego baniaka zeby wszystko bylo na tzw cacy to od czego by zaczal? Mam teraz pare miekasow i maja sie dobrze ale mozliwe ze spsy moga sie nieczuc za dobrze. Nie pytajcie o metryczke bo nie mam plag, cyjano, dino czy chorobsk. Troche okrzemek ale czego sie spodziewac w piatym tygodniu po przeprowadzce wiec na razie jest ok tylko na co zwrocic uwage? Bo jak czytam o tym jak kolejno padaja korale ludziom to jestem przerazony czy dam rade?

Pozdrawiam

Edytowane przez darecky3 (wyświetl historię edycji)

122x61x61 + sump cyrkulacja 2x6045 tunze H&S 150

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi