Mark112 Zgłoś Napisano 10 Grudnia 2014 Jak czujnik jest w rurce to montujesz go bez opornika, opornik dotyczy tylko samego czujnika !!! A ty masz gotowy zestaw. Niestety po podłączeniu czujnika bez opornika dalej to samo . Program się wczytuje, ale nie mam odczytu adresu DS18B20 Czy po tej operacji jeszcze trzeba coś zrobić aby go uzyskać? Brak mi pomysłu co dalej robić,może faktycznie czujnik jest uszkodzony. Pewnie kupię drugi i nie poddam się tak łatwo. Cytuj Mark 112 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pinki Zgłoś Napisano 10 Grudnia 2014 KOd jest na 100% poprawny, w serial monitorze na dole masz ustawienie serial begin musi być ustawiony na 9600 baud inaczej nie wyświetli ci adresu. Jeśli to masz poprawnie to albo czujnik jest walnięty albo coś źle podpięte. p.s adres pojawia się z pewnym opóźnieniem, kilku do kilkunastu sekund. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
To tylko Ja Zgłoś Napisano 10 Grudnia 2014 pinki czy mógł byś spojrzeć na dokumentację z tego linku: http://stilo.googlecode.com/files/Stilo%20Documentation%20v3_0.pdf podłączyłem lcd jak w tabeli ze strony 4 bezpośrednio kablami prze czym gwiazdki * podpiąłem pod 5v i dopiero ekran zaświecił. Dodatkowo ściągnąłem Arduino 1,0,6 i po otworzeniu https://stilo.googlecode.com/files/Stilo_3_0.zip wywala błędy. Dodam że jest to komplet pod 5 kanałów led pwm, obsługę temp wody radiatora + wentylator pwm fazy księżyca i jeszcze trochę Cytuj 100/40/50h sump 90/39/45h obieg: jebao dc3000. cyrkulacja: 2x rw8. RO PS1000int, reaktor bp twistman lampa diy 170W led + 2x39W t5 Robi się: 145/70/50h sump 98/60/40h, obieg: jebao dct12000, cyrkulacja 2x rw8 + 10x loc line 1/2" w około akwarium, odpieniacz RO PS3000 na pompie dct6000, reaktor bp twistman, reaktor wapnia twistman, światło ATI Sunpower 8x54 + 2x54W led RB, dopełnieniem sterowania jest Apex w wersji gold... C.D.N Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pinki Zgłoś Napisano 10 Grudnia 2014 Bo zapewne zapomniałeś o bibliotekach, dograj biblioteki i dopiero kompilacja tego. u mnie pięknie się skompilowało. co do reszty to wypowiem się jutro bo dzisiaj to już padnięty jestem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
To tylko Ja Zgłoś Napisano 10 Grudnia 2014 dzięki. Jak byś mógł to napisz mi tylko skąd mam pobrać te biblioteki oraz jak to wgrać do urządzenia żeby zadziałało? Cytuj 100/40/50h sump 90/39/45h obieg: jebao dc3000. cyrkulacja: 2x rw8. RO PS1000int, reaktor bp twistman lampa diy 170W led + 2x39W t5 Robi się: 145/70/50h sump 98/60/40h, obieg: jebao dct12000, cyrkulacja 2x rw8 + 10x loc line 1/2" w około akwarium, odpieniacz RO PS3000 na pompie dct6000, reaktor bp twistman, reaktor wapnia twistman, światło ATI Sunpower 8x54 + 2x54W led RB, dopełnieniem sterowania jest Apex w wersji gold... C.D.N Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pinki Zgłoś Napisano 10 Grudnia 2014 Biblioteki masz w stilo_3_0.zip w katalogu w katalogu libraries, skopiować zawartość do katalogu arduino / librries oczywiście przy zamkniętym programie. dalej to już standardowo ładowanie. napisz jaki masz wyświetlacz bo to jest istotna sprawa jak się on ma do tego kodu. P.s kod wydaje się zajebiasty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
To tylko Ja Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2014 (edytowane) wyświetlacz to dokładnie ta sztuka http://allegro.pl/wy...4807643342.html tylko zegar mam inny niż w specyfikacji bo zamiast ds1307 kupiłem RTC DS3231 +24C32 I2C mam nadzieję że mimo to będzie działać. jak zaświeci zajmę się dokupowaniem reszty elementów. Z góry chciał bym przeprosić Autora wątku za wstawienie linków do programu nie związanych z jego pracą. A przy okazji podziękować bo to właśnie dzięki temu wątkowi zacząłem szukać sterownika dotykowego. Edytowane 11 Grudnia 2014 przez To tylko Ja (wyświetl historię edycji) Cytuj 100/40/50h sump 90/39/45h obieg: jebao dc3000. cyrkulacja: 2x rw8. RO PS1000int, reaktor bp twistman lampa diy 170W led + 2x39W t5 Robi się: 145/70/50h sump 98/60/40h, obieg: jebao dct12000, cyrkulacja 2x rw8 + 10x loc line 1/2" w około akwarium, odpieniacz RO PS3000 na pompie dct6000, reaktor bp twistman, reaktor wapnia twistman, światło ATI Sunpower 8x54 + 2x54W led RB, dopełnieniem sterowania jest Apex w wersji gold... C.D.N Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2014 Kolejna noc walki ze sterownikiem. Przekaźniki zasilone zasilaczem 5,5V. Arduino zasilaczem 12V 1.4A Wnioski - nie potrafię opanować przekaźników z linka. Sygnał on to masa. Działają cały czas. http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4862928951 - te przekaźniki znów ładnie się sterują - zarówno na programie Cezarego jak i na "wkładce" Pinkiego. http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4822767381 - " chińskie " znaczki" wywala na obu softach. - soft Cezarego działa lepiej, jeśli moc.min ustawiona na 100. Wtedy znaczki tylko po włączeniu kanału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pinki Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2014 (edytowane) wyświetlacz to dokładnie ta sztuka http://allegro.pl/wy...4807643342.html tylko zegar mam inny niż w specyfikacji bo zamiast ds1307 kupiłem RTC DS3231 +24C32 I2C mam nadzieję że mimo to będzie działać. jak zaświeci zajmę się dokupowaniem reszty elementów. Z góry chciał bym przeprosić Autora wątku za wstawienie linków do programu nie związanych z jego pracą. A przy okazji podziękować bo to właśnie dzięki temu wątkowi zacząłem szukać sterownika dotykowego. Wyświetlacz masz zgodny, ssd1289, ze schematu wynika że musisz między wyświetlacz a arduino dolutować rezystory: piny od 22 do 46 dodajesz rezystor 12k. Zresztą widzę że tutaj prawie wszystko jest sterowane pwm łącznie z wentylatorami. Dochodzi do tego regulator napięcia i chip ICL7667 Generalnie projekt pisany pod mega, wygląda bardzo fajnie, wszystko czytelnie opisane. Daj znać jak to poskładasz do kupy, sam jestem ciekawy efektu końcowego. Edytowane 11 Grudnia 2014 przez pinki (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszpro Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2014 Ja odpaliłem Stilo. Aby wyświetlacz działał musiałem olać rezystory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
To tylko Ja Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2014 Odpaliłem na samych kablach zaświeciło pokazał się ekran startowy ale po dotknięciu ekranu zaczynają się kwiatki w sensie cały ekran zaczyna migać w białe paski. Pinki a mógł byś napisać łopatologicznie jak dla debila co dokładnie muszę dokupić bo jak sam to czytam to nie wiem. napewno termometry 2 sztuki DS18B20 z czipem ICL7667 nie wiem gdzie to podpiąć i czy będzie niezbędne (drivery do led kupiłem LDD-700HW) 7805 VOLTAGE REGULATOR - co pod to łączyć? bo zostały tylko termometry jako że wentylatory pójdą pod 24v zasilacz od ledów, a reszta czyli rtc i wyświetlacz zasiliłem z pinów w arduino I jeszcze jedno białe diody będą na 3 driverach, RB na 4 driverach a NIEBIESKIE na 2 czy mogę zlutować razem kabelki odpowiedzialne za sterowanie PWM i podłączyć pod jeden zaprogramowany pin w arduino, w sensie 3 z kanału białego do jednego pinu i analogicznie z kolejnymi kanałami? Z uv nie mam problemu bo jest tylko jeden driver. Cytuj 100/40/50h sump 90/39/45h obieg: jebao dc3000. cyrkulacja: 2x rw8. RO PS1000int, reaktor bp twistman lampa diy 170W led + 2x39W t5 Robi się: 145/70/50h sump 98/60/40h, obieg: jebao dct12000, cyrkulacja 2x rw8 + 10x loc line 1/2" w około akwarium, odpieniacz RO PS3000 na pompie dct6000, reaktor bp twistman, reaktor wapnia twistman, światło ATI Sunpower 8x54 + 2x54W led RB, dopełnieniem sterowania jest Apex w wersji gold... C.D.N Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thievsto Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2014 panowie... sledze ten wątek dosyć długo bo i ja robiłem sobie sterowanie do lampy led biorac info glownie z tego zrodla... czesc z was bierze sie za nie wiadomo jakie wymyslne sterowanie i teraz ma problem i szuka gotowych odpowiedzi na forum, "co kupic i co gdzie podpiac jak chce miec to i to?", przepraszam jesli kogos tymi slowami uraziłem/urażę ale sprobujcie chociaż sie sami ogarnąć ze swoja praca... to jest temat DIY a nie "ogarne Ci sterownik w normalnych warunkach warty 2k a Ty sobie tylko kupuj części", przkro mi to pisac ale na 16 stron tematu moze z 5 jest na temat a reszta to pytania na ktore odpowiedz jest na 3 najszybszych linkach w google jesli ktos cos ogarnal, projekt sterownika lamp i chcesz dodac sobie czujnik temp, poszukaj w google, wszystko znajdziesz, sam sobie zrobisz i bedziesz wiedzial co Ci nie dziala w razie czego nie piję do nikogo konkretnego w tym temacie, jak bum cyk cyk! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
To tylko Ja Zgłoś Napisano 12 Grudnia 2014 (edytowane) Wiem że jest to dział DIY aczkolwiek nie każdy ogarnia wszystko. Ogarniam drewno plastik i metal. Lampę już posklejałem do kupy, obudowa w trakcie sklejania. Na razie wszystko podłączone na sztywno działa wyśmienicie. Z kodem dam sobie radę w jakimś %, jeśli go widzę to jestem w stanie dołożyć kolejny kanał, zmienić czy zastąpić. Ile dałem radę tyle podłączyłem do płytki ale niestety "wyższej kablologii" nie ogarniam. Stąd też biorą się moje (głupie i bezsensowne dla elektronicznych magików) pytania. O ile z zakupem termometrów nie widzę problemu bo w tme.eu są 3pozycje, ale jeśli chodzi o chip albo regulator to pod podanym numerem wyskakuje po kilka stron i ja jako totalna zielenina w temacie elektronicznym poprostu nie mam pojęcia który mam kupic Oczywiście nie czuję się w żaden sposób urażony, wiem że bym to ogarnął sam ale w bardzo długim czasie, nie rozumię schematów za to ze zdjęcia jestem w stanie to złożyć, a chciał bym się w styczniu cieszyć zasolonym dojrzewającym akwarium. Edytowane 12 Grudnia 2014 przez To tylko Ja (wyświetl historię edycji) Cytuj 100/40/50h sump 90/39/45h obieg: jebao dc3000. cyrkulacja: 2x rw8. RO PS1000int, reaktor bp twistman lampa diy 170W led + 2x39W t5 Robi się: 145/70/50h sump 98/60/40h, obieg: jebao dct12000, cyrkulacja 2x rw8 + 10x loc line 1/2" w około akwarium, odpieniacz RO PS3000 na pompie dct6000, reaktor bp twistman, reaktor wapnia twistman, światło ATI Sunpower 8x54 + 2x54W led RB, dopełnieniem sterowania jest Apex w wersji gold... C.D.N Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszpro Zgłoś Napisano 12 Grudnia 2014 (edytowane) Driver ten ICL7667CBAZA, stabilizator napięcia może być ten (zalezy w jakiej chcesz obudowie, ja robiłem wszystko w smd) ten MC7805CDTG a rezystory wywaliłem tylko z pinów arduino 38,39,40,41. Jak podpiąć ilc masz ładnie napisane w schemacie do stilo ( +,- wej z arduino i wyjscie na driver do led). Zamiast ilc można dać tranzystory ale wygodniej jest z ilc Jak podpiąć wszystko też jest tam opisane jak dla dziecka. Sprawdź tez czy zegar dobrze działa bo jak coś nie łączy to wyświetlacz też świruje. Czujniki temp (nie wiedziałem że w rurkach juz są rezystory ) i zrobiłem z rezystorami jak na schemacie i działają. Edytowane 12 Grudnia 2014 przez tomaszpro (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 12 Grudnia 2014 Natknąłem się na takie cuś. http://pl.farnell.com/texas-instruments/ek-lm4f120xl/lm4f120-stellaris-launch-pad-eval/dp/2192061 Co o tym sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mark112 Zgłoś Napisano 12 Grudnia 2014 Jak czujnik jest w rurce to montujesz go bez opornika, opornik dotyczy tylko samego czujnika !!! A ty masz gotowy zestaw. Pinki kupiłem nowy czujnik i z tego odczytałem adres wg Twoich wskazówek. Pozmieniałem resztę kodu dopasowując numery wejść do mojego arduino. Niestety nie posiadam biblioteki dallas temperature za to mam ds 18b20, ale chyba to nie to samo bo kompilator krzyczy o błędach.Rozumiem ,że muszę ściągnąć tę bibliotekę i ją zainstalować bo inaczej nie ruszę ? Cytuj Mark 112 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzyk Zgłoś Napisano 13 Grudnia 2014 Pinki kupiłem nowy czujnik i z tego odczytałem adres wg Twoich wskazówek. Pozmieniałem resztę kodu dopasowując numery wejść do mojego arduino. Niestety nie posiadam biblioteki dallas temperature za to mam ds 18b20, ale chyba to nie to samo bo kompilator krzyczy o błędach.Rozumiem ,że muszę ściągnąć tę bibliotekę i ją zainstalować bo inaczej nie ruszę ? Arduino co prawda odbieram dopiero w poniedziałek więc nie odpowiem ci na pytanie czy musisz ja zainstalować, ale na pewno jest ona w linku parę postów wyżej w paczce od sterownika stilo. Natknąłem się na takie cuś. http://pl.farnell.co...eval/dp/2192061 Co o tym sądzicie? Wcześniej, próbowałem się pobawić STM32, wydaje mi się że to podobne płytki. Problem jaki napotkałem to darmowe IDE, co prawda przez głupotę zamówiłem stm32-l Discovery, dużo i/o itp ale np w coocox i innych darmowych ide nie ma mojej płytki. Tworzenie ide z eclipsa + toolchain mi nie wyszło. Atolic TrueStudio kiedys było darmowe z ograniczeniem kodu do 32k teraz jest na 30 dni. 2 sprawa oprogramowanie takich płytek jest dużo trudniejsza niż arduino. Cytuj 120x52x50 (20cm komin z dolewką) + 80x35x40sump, JEBAO DCT-4000, Blau VM 8000 + RW4, grzałka 200w, Deltec sc1455, 90w LED DIY + arduino wschody/zachody + 2x 39T5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Komarek Zgłoś Napisano 13 Grudnia 2014 Dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mark112 Zgłoś Napisano 13 Grudnia 2014 Teraz termometr Tu sprawa jest bardziej zagmatwana bo musisz najpierw odczytać adres swojego termometru który ma swój unikatowy adres. Podłączenie to gnd, wcc, oraz dane które idą do pinu cyfrowego, w załączonym kodzie jest to pin 20 możesz zmienić w/g własnego uznania. Po załadowaniu kodu (z załącznika) narzędzia / monitor portu szeregowego, w oknie monitora zobaczysz adres czujnika Skopiować i zapisać ten adres. Teraz otwierasz kod sterownika z dołączonym oprogramowaniem termometru (załącznik) i w kodzie w lini: #define ONE_WIRE_BUS 52 // numer pinu pod który podpięty jest termometr następnie w lini DeviceAddress insideThermometer = { 0x28, 0xF4, 0x3A, 0x5E, 0x6, 0x0, 0x0, 0x95 }; // wpisujesz wcześniej skopiowany adres swojego termometru. następnie: int wiatrakPin = 32; // pin pod który podpięty jest przekaźnik do wentylatorów następny: int temp_graniczna = 28.00; //temperatura po przekroczeniu której zostanie załączony przekaźnik wentylatorów. Teraz ładujesz cały kod i wszystko. Pinki dziękuje Ci bardzo za pomoc w budowie sterownika na Arduino. :czapki z głów:) Udało mi się dzięki Tobie przebrnąć przez wszystkie problemy i mam wreszcie na arduino sterownik jaki chciałem. :clapping Pisałeś w jednym z powyższych postów ,ze na wyświetlaczu masz również stan przekaźników on/off.W programiku który dla mnie zamieściłeś chyba tego nie ma ,bo LCD tego nie pokazuje.Czy aby to działało trzeba jeszcze coś dopisać w kodzie? Czy pokaże sie to na Lcd 2x16 ? I jeszcze jedno pytanie związane z odczytem temperatury.Odczyt jej jest chyba co sekundę, miga i jest co sekunda inny.Czy da się go zrobić tak aby uśredniał temperaturę i nie pokazywał różnic co sekundę ? To takie pytanie laika,jeśli nie można nic zrobić z odczytem temperatury to ok. zależałoby mi na pokazywaniu stanu przekaźników. O ile w tym programie musi spaść temperatura graniczna aby wentylator radiatora został wyłączony ? Pinki jeszcze raz dziękuję za Twoją pomoc, wyrozumiałość i bezinteresowność. Cieszę się, że wśród nas na forum są tacy ludzie jak Ty. Cytuj Mark 112 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pinki Zgłoś Napisano 14 Grudnia 2014 (edytowane) Temperatura jest odczytywana co 1s, i tak ma być, natomiast podeśle później kawałek kodu który poprawia sprawność przcy wentylatorów (taka mała modyfikacja). Wentylatory odpalają się po przekroczeniu temperatury granicznej, a zatrzymuja się o 1 stopień poniżej temp granicznej, dzięki temu unikamy pstrykania przekaźnika. Jeśli chodzi o stan przekaźników na wyświetlaczu to mam coś takiego jednak nigdy tego nie udostępniałem. Problem jest właśnie w wyświetlaczu 2x16, nie ma już gdzie tego wcisnąć. U mnie już wartości 100% się nie mieszczą więc chyba czas na wiekszy wyświetlacz. Edytowane 14 Grudnia 2014 przez pinki (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mark112 Zgłoś Napisano 14 Grudnia 2014 Temperatura jest odczytywana co 1s, i tak ma być, natomiast podeśle później kawałek kodu który poprawia sprawność przcy wentylatorów (taka mała modyfikacja). Wentylatory odpalają się po przekroczeniu temperatury granicznej, a zatrzymuja się o 1 stopień poniżej temp granicznej, dzięki temu unikamy pstrykania przekaźnika. Jeśli chodzi o stan przekaźników na wyświetlaczu to mam coś takiego jednak nigdy tego nie udostępniałem. Problem jest właśnie w wyświetlaczu 2x16, nie ma już gdzie tego wcisnąć. Ok dzięki . Co usprawnia ten kod w pracy wentylatorów ? Jeśli to pożyteczne to czekam na kod i instrukcję gdzie to trzeba wkleić do istniejącego kodu. Pozdrawiam Mariusz Cytuj Mark 112 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pinki Zgłoś Napisano 14 Grudnia 2014 Chodzi o pracę przekaźnika aby nie pstrykał przy skokach o 0.5 stopnia C. Zmieniasz w loop czyli na samym dole kodu. znajdz ten kawałek kodu: if (sensors.getTempCByIndex(0) > temp_graniczna) {// temperatura odpalajaca wentylator digitalWrite(wiatrakPin, HIGH); lcd.setCursor(9,0); lcd.print("*"); } else { digitalWrite(wiatrakPin, LOW); } i zamień go na ten: if (sensors.getTempCByIndex(0) > temp_graniczna) { digitalWrite(wiatrakPin, HIGH); lcd.setCursor(9,0); lcd.print("*"); } if(sensors.getTempCByIndex(0) < temp_graniczna - 1) { digitalWrite(wiatrakPin, LOW); } Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
domelsjz Zgłoś Napisano 14 Grudnia 2014 Większość lamp zaciśnięta ledami w razie awarii wentylatorów rozgrzeje się dość szybko do temperatury krytycznej i . . . mamy po ledach. Skoro jest już DS18b20 może warto zrobić zabezpieczenie, że przekroczenie zadanej temperatury (50-55*C) arduino wyłączy kanały lub ograniczy moc świecenia do 2-3% ? Warto też napisać warunek (zakres działania 10-60*C) czujnika - mi już 2x DS18b20 padł i pokazywał 0,5*C Cytuj 03.09.2011 ~ 400netto - 29.06.2015 zlikwidowane - przeprowadzka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pinki Zgłoś Napisano 14 Grudnia 2014 Większość lamp zaciśnięta ledami w razie awarii wentylatorów rozgrzeje się dość szybko do temperatury krytycznej i . . . mamy po ledach. Skoro jest już DS18b20 może warto zrobić zabezpieczenie, że przekroczenie zadanej temperatury (50-55*C) arduino wyłączy kanały lub ograniczy moc świecenia do 2-3% ? Warto też napisać warunek (zakres działania 10-60*C) czujnika - mi już 2x DS18b20 padł i pokazywał 0,5*C No można dodać, ja mam na driverach dodatkowe wejście do wyłączenia drivera czyli 5v na to wejście odcina drivera. Można też dodać sygnał na przekaźnik odcinający zasilacz lampy. To rozwiązanie ma też dodatkową zaletę bo można to tak ustawić aby np 5 minut po wyłączeniu lampy został odłączony zasilacz i ponownie włączony na 5 minut przed włączeniem lampy. (oszczędność prądu). To wszystko może być też sterowane z uwzględnieniem termometra. Jeśli twierdzisz że ds18b20 lubią padać to można dodać drugi alternatywny termometr. Dawajcie swoje pomysły może coś wspólnie wymyślimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mark112 Zgłoś Napisano 14 Grudnia 2014 Większość lamp zaciśnięta ledami w razie awarii wentylatorów rozgrzeje się dość szybko do temperatury krytycznej i . . . mamy po ledach. Skoro jest już DS18b20 może warto zrobić zabezpieczenie, że przekroczenie zadanej temperatury (50-55*C) arduino wyłączy kanały lub ograniczy moc świecenia do 2-3% ? Warto też napisać warunek (zakres działania 10-60*C) czujnika - mi już 2x DS18b20 padł i pokazywał 0,5*C Ja dałem na radiator termostat zwierny, na 35 stopni a drivery led mają wejście wyłączające je po podaniu napięcia wyłączającego (wejście OFF)>2,2V do Uwe.Jak zadziała termostat to podaje napięcie na te wejścia i drivery się wyłączają.Raz już mnie to uratowało jak wentylator nie wystartował. Cytuj Mark 112 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach