ssj44 Zgłoś Napisano 3 Stycznia 2014 Powoli przymierzam się do przesiadki na większy zbiornik. Będę to robił etapami by było finansowo tego nie odczuć. Pierwszy etap to szafka. Stelaż ma mieć wymiary 120X60X80(80 wysokość). Jakich profili powinienem użyć. Podparcie planuje z przodu i z tyłu. Cytuj http://akwariummorskie180.blogspot.com/ http://nano-reef.pl/...ok/#entry590815 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ben_sage Zgłoś Napisano 3 Stycznia 2014 Stelaż - górna rama profil 60x40x3mm , nogi 40x40x2mmi i dolna rama 40x20x2mm . Po co ci podparcia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ssj44 Zgłoś Napisano 3 Stycznia 2014 Wolę mocniejsze niż za słabe:) A profil wolał bym tak dobrać by cały stelaż był z tego samego, by jak najmniej odpadów było. Stal sprzedają w kawałkach po 6m. A uważasz że podparcia z przodu i z tyłu na dłuższej ścianie nie sa potrzebne? Cytuj http://akwariummorskie180.blogspot.com/ http://nano-reef.pl/...ok/#entry590815 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szarmon Zgłoś Napisano 3 Stycznia 2014 Stelaż - górna rama profil 60x40x3mm , nogi 40x40x2mmi i dolna rama 40x20x2mm . To żeś mnie Homer teraz załamał,bo ja właśnie kupiłem 40x30x3 i nie chcę robić podparci na środku. No nic ,najwyżej jak usiądzie to dam tą dodatkowa nogę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Constantine Zgłoś Napisano 3 Stycznia 2014 Pytanie do znawcow - prosze o w miare szybka odpowiedz jutro mam spotkanie z panem co szafke ma mi tworzyc poniewaz szafke robie pod podobienstwo mebli w salonie to odpada mi gotowiec ( mam reefmaxa) natomiast szafke chce zrobic juz tzw przyszlosciowa z zamiarem zmiany za jakis (dluzszy) czas na baniak 200 litrowy ( nie kostka ) wiec wymiary baniaka standart 100x40x50 ( 200l) musza na ta szafke wejsc i szafka musi dac rade. Obecnie bedzie stal na niej reefmax. Z wymiarow szafki to pewnikiem jest jej dlugosc 100cm (101-102 tez wejdzie) glebokosc od 40 do 48 cm z nastawieniem na 48 cm jesli ma byc idealna z glebokosci mebli obok . Co do wysokosci sie zastanawiam - planuje 70 cm wysokosc szafki . Pytanie do znawcow czy szafke pod akwa 200 l opierac na budowie czysto drewnianej czy juz wypada zrobic STELAZ ? jestem laikiem w tej kwestii wiec wybaczcie za tresc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LLS Zgłoś Napisano 3 Stycznia 2014 Powoli przymierzam się do przesiadki na większy zbiornik. Będę to robił etapami by było finansowo tego nie odczuć. Pierwszy etap to szafka. Stelaż ma mieć wymiary 120X60X80(80 wysokość). Jakich profili powinienem użyć. Podparcie planuje z przodu i z tyłu. Zdecydowanie całość z 40x40x3mm .Według mojej opini . Pzdr. Cytuj Warto być przyzwoitym ,choć nie zawsze się to opłaca . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miklas Zgłoś Napisano 3 Stycznia 2014 Jeśli chodzi o wytrzymałość, to ja mam 300 litrów słodkiego na szafce z płyty meblowej bez stelaża. Problemem jest wilgoć w szafce przy słonym (sump). Ja bym zrobił ze stelażem dla świętego spokoju, ale może to na wyrost i się nie znam. Pozdrawiam, Marek (z telefonu) Cytuj 294l + 170l sump: około 370l w obiegu; Odpieniek na pompie Tunze 9420 by DarekB30 fi 200; obieg NJ 3000; 2x Tunze 6055 + singlecontroler, 240W LED CREE DIY; 31kg LR; 18kg LS. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ssj44 Zgłoś Napisano 4 Stycznia 2014 Dzięki LLS:) Ja początkowo myślałem o 20X30X2 Cytuj http://akwariummorskie180.blogspot.com/ http://nano-reef.pl/...ok/#entry590815 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ben_sage Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2014 (edytowane) To żeś mnie Homer teraz załamał,bo ja właśnie kupiłem 40x30x3 i nie chcę robić podparci na środku. No nic ,najwyżej jak usiądzie to dam tą dodatkowa nogę. Pozdrawiam. Mnie polecił taką Adam ze stopki a ja chciałem bez dodatkowych nóg w celu wygodnej obsługi i mieć delikatny zapas, może trochę na wyrost ale ja wolę spać spokojnie.Inni wolą z dodatkowymi nogami i wtedy rury wystarczą cieńsze.Ja mam stelaż ten co w stopce.Dodatkowo mam w rogach wspawaną blachę wzmacniającą rogi usztywnia już nogi do jego granic, myślę że bez obaw mógłbym stawiać więcej niż moje śmieszne 400l Nic się nie powinno stać, jeśli ktoś dobrze pospawał bez obaw Troszkę żałuje że nie pomyślałem o cofniętych nogach na puszkowe ale sam przedstawiłem projekt warto o tym pamiętać. Zeby nie wystawała za bardzo płyta już powiększyłem głębokość o kolejne 2cm a 4 cm wystająca to jest tyle co nic przynajmniej dla mnie. U mnie tak wygląda Edytowane 5 Stycznia 2014 przez Ben_sage (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LLS Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2014 Na tym stelażu możesz postawic kilka ton statycznie .Zacząłem przeglądać galerię reef central ,jak zobaczyłem co tam ludzie pokazuja, to do dzis nie wiem jak im te zbiorniki stoją Cytuj Warto być przyzwoitym ,choć nie zawsze się to opłaca . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felek Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2014 Po co wam takie grube profile ? Jak to kiedyś ktoś powiedział na tych stelażach można by postawić samochód opancerzony Ja mam pod akwarium stelaż z 40x20x2 bez przedniej podpórki i wszystko jest dobrze . Dla bezpieczeństwa przykręcony do ściany . Cytuj Jest : 148l z panelem na miękko Powrót w nieznane Było : 432l + 180l sump Mój dziennik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akvarius Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2014 brawo temat powinien być jaki stelaż, nigdy na meblu nie postawie, coś o tym wiem Cytuj Akwarium 150*65*60 ,sterowanie iks, reaktor vertex ,odpieniacz ,250 bk vertex,filtr vertex1,5 ,vertex filtr Biopallets XL, ,oświetlenie - 8*80w t5 ,cyrkulacja 2*6105,+multi7095, obieg BK 8500 http://nano-reef.pl/....-ceramiki/ ,http://nano-reef.pl/.., zapraszam po szczepki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ben_sage Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2014 (edytowane) Po co wam takie grube profile ? . Dla bezpieczeństwa przykręcony do ściany . Właśnie dla bezpieczeństwa żeby nie musiał być przykręcany do ściany, jeśli masz farbę akrylową i chcesz dobrą wentylację po bokach to ok ale u mnie jest z tyłu i akwarium będzie odsunięte od ściany i tak musi bo komin z tyłu. Jest już wątek w którym grzyby u niektórych rosną, u niektórych już rosną od samej pralki w przedpokoju. Za kilka lat pogadamy Jak blacha zabierze mi kilka cm to w sumie pikuś nawet nie zwróciłem na to uwagi i tak wszystko jest w śmiesznej cenie, chyba że na tych cienkich profilach koszt wyniósłby tyle co 4 wypady z kobietą do kina no to bym miał jeden może do przodu, a gdy po kilku latach zacznie coś gryźć stal to będzie miało dużo do zjedzenia, był kiedyś temat jak stal potrafi korodować. Większość uparła się na aluminium lub stal kwasoodporna i narzekali na zwykłą. Trzeba myśleć przyszłościowo brawo temat powinien być jaki stelaż, nigdy na meblu nie postawie, coś o tym wiem A co wiesz o tym pękł ci baniak? U mnie od 2005roku na zwykłym biurku z BRW plyta wiorowa stało 2 lata 112l, około roku 250l i później 160l z 2 lata (mniej więcej) i w sumie nic O 250l trochę się bałem ale 160 to nie było problemu. Biurko było dosyć marnie wykonane , blat bodaj 22mm, jakby się porządnie wykonało z wentylacją to nie było by tak źle. Oczywiście zgoda blacha spawana to jednak blacha. Jednak spora część mniejszych baniaczków tak jest osadzona i trenowana z pozytywnym skutkiem na płycie jest taniej, do 200l bym leciał na płycie i podkręcał podwójnie, ewentualnie płyta sosnowa klejona, tyle że ta zawsze żółknie. Edytowane 5 Stycznia 2014 przez Ben_sage (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielony mintaj Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2014 IMHO temat na tyle ciekawy, że podpinam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2014 (edytowane) Mój stary baniak,chyba 600 litrów na zwykłych komodach przetrwał kilka lat.Zapomniałem dodać,wszystko obudowane płytą wiórową i jeszcze w całości poszło do nowego klienta bo nic ją nie ruszyło. http://www.fotosik.p...12ff9df355.html Edytowane 5 Stycznia 2014 przez inmar (wyświetl historię edycji) Cytuj http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ben_sage Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2014 Mój stary baniak,chyba 600 litrów na zwykłych komodach przetrwał kilka lat. Dlatego trzeba wiedzieć do kogo się zwrócić po rady i ewentualnie skąd wziąć dobrą płytę z wycięciem pod puszkowe Z doświadczenia w ostatnim tygodniu przy skręcaniu zestawów meblowych(płyta wiórowa) widać różnice między tańszymi i lepszymi płytami i też oklejaniem. Źródła różne ikea,brw,jisk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiarek84 Zgłoś Napisano 8 Stycznia 2014 Witam mam szafke z tylu i na Jednym boku zakryta płyta osb. Zabezpieczyłem ja malując taka farba jachtowa http://m.ebay.co.uk/itm/320670249147?nav=SEARCH&sbk=1 da rade? Pozdrawiam Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 8 Stycznia 2014 Ja tego nie kumam,opisz to inaczej. Cytuj http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lacmar Zgłoś Napisano 8 Stycznia 2014 Pytanie...czy blat wystaje od góry poza obrys szafki czy jest rowno? Bo z farbą dobry chyba pomysł...tylko że jak płyta nie oklejona pcv na bokach i jakimś cudem woda dostanie się od góry...to nawet taka farbą nie pomoże...bo płyta spuchnie. Farba izoluje tylko z wierzchu...od zewnątrz... Wysyłane z mojego LG-P700 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qrec1 Zgłoś Napisano 22 Stycznia 2014 to ja mam pytanie konstrukcja na szafle z profili 20x20x2 będzie wystarczająca? akwa 340l oczywisciie wzmocnione rogi + płyty 18mm? bo jak patrze na wasze konstrukcje to mam obawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miklas Zgłoś Napisano 22 Stycznia 2014 Ja mam taką i przy próbie rozhuśtania minimalnie się trzęsie, wypada w rezonans. Jest stabilny, ale waweboxa ani nic innego co buja wodą tam nie włożę. Teraz zrobiłbym z conajmniej 30x30x2. Pozdrawiam, Marek (z telefonu) Cytuj 294l + 170l sump: około 370l w obiegu; Odpieniek na pompie Tunze 9420 by DarekB30 fi 200; obieg NJ 3000; 2x Tunze 6055 + singlecontroler, 240W LED CREE DIY; 31kg LR; 18kg LS. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarkens Zgłoś Napisano 23 Stycznia 2014 wszystkich chciałem strzec przed podstawowym błędem jaki ja popełniłem. Robiłem stelaż pod kostkę 55x55. Szybko, szybko i wyszło kiepsko. Pionowe kształtowniki wstawiłem centralnie w narożnikach akwarium. Przyglądałem się szafce kolegi Miklas i nie ukrywam, że trochę się na niej wzorowałem. Ale jak to często bywa patrzysz w knigu - widzisz figu. Teraz mam problem gdzie upchnąć zawiasy, bo przecież nie przykręcę do bocznych ścianek bo jest tam kształtownik. U kolegi Miklasa widać dokładnie, że przednie profile pionowe są cofnięte. Wg mnie to bardzo istotna sprawa, na którą trzeba zwrócić uwagę, szczególnie gdy ktoś nie ma doświadczenia. Spróbuję sytuację uratować pionowymi wąskimi paskami na froncie przy drzwiczkach. Do tej maskownicy można będzie przykręcić zawias puszkowy prosty, lub przykręcić kawałek kantówki i do niej zawias puszkowy kątowy. Cytuj Akwa: 150l Opti + sump 92l + 13kg suchej skały Cyrkulacja: koralia evo 2800 + Tunze 6015.Obieg: AM EcoRunner 2700. Odpieniacz: Turboflotor 1000 na pompie NJ 2300 igła Oświetlenie: 6x24W T5: 4 niebieskie + 2 białe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 23 Stycznia 2014 Jest wcześniej wyjaśnione jak się montuje zawiasy równoległe na dodatkowych paskach płyt z przodu. Cytuj http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miklas Zgłoś Napisano 23 Stycznia 2014 @jarkens, dokładnie tak jak piszesz. Pierwotnie obie krawędzie przednie pionowe miały być cofnięte, ale kolega, który wykonywał mi stelaż nie wziął rysunku do warsztatu i robił z pamięci mając tylko wymiary. Ostatecznie jedna krawędź została wycięta i wspawana głębiej. Nie było z tym żadnego problemu. Można jeszcze zastosować patent Inmara z paskami płyty od frontu i drzwiami na płasko. Pozdrawiam, Marek (z telefonu) Cytuj 294l + 170l sump: około 370l w obiegu; Odpieniek na pompie Tunze 9420 by DarekB30 fi 200; obieg NJ 3000; 2x Tunze 6055 + singlecontroler, 240W LED CREE DIY; 31kg LR; 18kg LS. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
inmar Zgłoś Napisano 23 Stycznia 2014 Te paski z przodu źle nie wyglądają,ale ograniczają dostęp do sumpa.Ja u siebie mam przednie nogi cofniete,ale na drzwi przesuwne. Cytuj http://nano-reef.pl/...__1#entry380116 było http://nano-reef.pl/...__1#entry214523 było http://nano-reef.pl/...rojekt-nano-30/ było http://www.sma.org.p...tawiam+zbiornik było Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach