Skocz do zawartości
Morsik

Upgrade 316 --->>> 800+

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po dlugich miesiacach czytania co z czym i dlaczego tak a nie inaczej postanowilem do swojej kolekcji zbiornikow dolozyc solniczke.

Dodam ze jestem totalnym laikiem jesli chodzi o akwarystyke morska wiec kazda rada uwaga bedzie dla mnie bezcenna :)

Oto moja swiezo wystartowana kostka.

Zbiornik 60x60x60

Sump 50x50x45

Pompa Red Devil 3000

Odpieniacz BLAU IT 110

Falowniki jvp 110 i newa wave 2.7

Lampa Led Chinczyk GS-D-120W z soczewkami.

Zbiornik ma dopiero 4 dni.

a5915147100515c6.jpg

a59bb2139be2619f.jpg

dd05a33f3b21645f.jpg

Na dniach dojdzie korona ze spienionego pcv oraz zabudowa sumpa.

Mam.pare pytan po jakim czasie wsypac piach?? I ktory piach wybrac ls czy zwykly??

Czy odpieniacz bez obsady ma chodzic non stop ??

Jak dostosowac ustawienia swiatla tzn czy teraz przy dojrzewaniu swiecic juz np po 8h biale i niebieskie czy ograniczyc swiecenie do 3-4 h. I jak dopasowac ilosc bialego i ilosc niebieskiego swiatla?? Czy ilisc tego swiatla bede ustawial dopiero jak bedzie jakies zycie w postaci korali ryb i krewetek??

Pozdrawiam. Rafał

Edytowane przez Morsik (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też zakładam zbiornik ja piach wyspałem na samym początku zaraz po ułożeniu skały po co komplikować później ekosystem niech dojrzewa wszystko razem :) pieknie się prezentuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ze świeceniem są różne szkoły ale podam swoją - nie świecił bym ze 2 tygodnie potem stopniowo od kilku godzin zaczynając od niebieskiego wprowadził białe z czasem i zaczął zwiększać oświetlenie i wtedy będzie potrzebna już zapewne ekipa czyszcząca.

Odpieniacz niech se chodzi tylko na sucho żeby Ci zasolenie nie spadło. Piach dałbym żywy po tygodniu - niech teraz cyrkulacja wydmucha skałę - zbierz potem to co będzie na dnie i zasyp piach