Skocz do zawartości
Retor

Robótki z drukarki 3D

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chcesz drukować na przyzwoitym poziomie i przy tym nie bawić się w drukowanie ulepszeń w nieskończoność. Do tego nie wydać fortuny.  To chyba tylko prusa i3 mk3s. Miałem przed Prusą 2 chińczyki między innymi Anycubic  wiec mam porównanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem I3 stół był wybrzuszony nie dało się skalibrować drukarki tak żeby działał dobrze na całej powierzchni. 

Edytowane przez rmatysiak (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli w sumie z tymi Chińczykami ileś ludzi chwali ileś narzeka, a potem zostaje wydać 4k na zabawkę i czy warto ;) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Anetę A6 za jakieś 400 pln, używaną. Ulepszenia ściągnąłem, wydrukowałem,  nauczyłem się jej fochów. Daje radę i jestem zadowolony.Gdybym brał coś drugi raz, szedł bym w automatyczne poziomowanie, lepszy sterownik (mój np. nie ma zabezpieczenia przed uszkodzonym termistorem)...

Może kiedyś przerobię to na coś lepszego, bo mechanika jest ok.


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomocy, bo mnie szlag jasny trafi....

Mianowicie, od kilku projektów drukuje z PET-G, no i po każdym wydruku, zostawiam filament w głowicy, tak jak przy PLA. No i w efekcie, za każdym razem muszę głowicę czyścić, bo jeśli odpalę projekt, filament nie leci, jeśli podgrzeję głowicę ponad normę, też filamentu nie da się przepchnąć...

 

Co robię nie tak? Jak to u Was wygląda?

ps. kończą mi się już głowice od chińczyka :)


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, dale napisał:

Pomocy, bo mnie szlag jasny trafi....

Mianowicie, od kilku projektów drukuje z PET-G, no i po każdym wydruku, zostawiam filament w głowicy, tak jak przy PLA. No i w efekcie, za każdym razem muszę głowicę czyścić, bo jeśli odpalę projekt, filament nie leci, jeśli podgrzeję głowicę ponad normę, też filamentu nie da się przepchnąć...

 

Co robię nie tak? Jak to u Was wygląda?

ps. kończą mi się już głowice od chińczyka :)

Anetka :)

U mnie klikam i drukuje . Obojetnie czy to pet, pla, flex, tpu, abs. Po prostu drukarka działa. Spróbuj kupić firmową dyszę od E3d oryginalną.

 

Edytowane przez szutarek78 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyrzuciło mi kilka pozycji... trochę się różnią, czy mógłbyś podpowiedzieć (allegro lub sklep?) Może przy okazji i jakiś lepszy extruder warto by założyć? Jak by był u jednego sprzedawcy, znacznie ułatwiło by mi to życie :)


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, dale napisał:

Wyrzuciło mi kilka pozycji... trochę się różnią, czy mógłbyś podpowiedzieć (allegro lub sklep?) Może przy okazji i jakiś lepszy extruder warto by założyć? Jak by był u jednego sprzedawcy, znacznie ułatwiło by mi to życie :)

https://blackfrog.pl/szukaj.html/szukaj=E3D v6/opis=tak/nrkat=tak/kodprod=tak

 

Tutaj na pewno kupisz orginały. Choć wizualnie dysze nie różnią się od siebie to naprawdę jest gigantyczna różnica. Co do extrudera to tak jak pisałem już wyżej. Kup se pan PRUSE :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.10.2020 o 21:44, szutarek78 napisał:

Kup se pan PRUSE :)

Jak powiedzieli, tak zrobił...

Po tych kilku tygodniach zabawy i kilkunastu wydrukowanych drobiazgach mogę powiedzieć z całą odpowiedzialnością że to był strzał w "10". Włączam i idę spać. Rano wydruk skończony czeka na mnie. Nareszcie mogę skupić się wyłącznie na przelaniu projektów z papieru do rzeczywistości. Ot niby zabawki i drobne usprawnienia, ale frajda jest.

Obecnie na tapecie mam miniaturowy zawór "bramowy" do reaktora - myślę że testy zaczną się w weekend oraz porządne mieszadło do testów kropelkowych - elektronika ogarnięta, obecnie "optymalizuję" pod kątem wygody projekt obudowy.


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, dale napisał:

Jak powiedzieli, tak zrobił...

Po tych kilku tygodniach zabawy i kilkunastu wydrukowanych drobiazgach mogę powiedzieć z całą odpowiedzialnością że to był strzał w "10". Włączam i idę spać. Rano wydruk skończony czeka na mnie. Nareszcie mogę skupić się wyłącznie na przelaniu projektów z papieru do rzeczywistości. Ot niby zabawki i drobne usprawnienia, ale frajda jest.

Obecnie na tapecie mam miniaturowy zawór "bramowy" do reaktora - myślę że testy zaczną się w weekend oraz porządne mieszadło do testów kropelkowych - elektronika ogarnięta, obecnie "optymalizuję" pod kątem wygody projekt obudowy.

Cieszę się że cię przekonałem. Co do druku zaworu to nie drukuj żeczy które są zamoczone w wodzie z PLA. Ja do tego używam PETG. Jak coś ma być szczelne to drukuj wyższą temperaturą i niższą warstwą 0.1 jest ok. Może pokażesz swoją koncepcję zaworu bramowego do reaktora ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chętnie, tylko jak będę w domu. Oczywiście drukuję z PET-G - zasadniczo w całości przesiadłem się na ten filament.

Sama koncepcja jest banalna i stanowi rozwinięcie https://www.thingiverse.com/thing:2846593

Dodatkowo z wężem silikonowym jako elementem roboczym. Myślę że może to być dokładniejsze niż zawór kulowy z systemu RO.


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A drukował ktoś może coś na drukarkach w technologii SLA ? żywice fotoutwardzalne?

Wiem, że PET-G można wkładać do wody morskiej ale taką utwardzoną żywicę?


http://www.zlotemysli.pl/new,nowosci20,1/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.02.2015 o 23:26, Retor napisał:

 

Cześć wszystkim,

 

od samego początku zabawy z akwarystyką dłubie i wydłubuje różne sprzęty na własny użytek. Do tej pory nie opisywałem swoich urządzeń bo i po co powielać i tak już wiele podobnych rozwiązań. Od jakiegoś czasu jednak zbieram doświadczenie w temacie druku 3D i tym doświadczeniem właśnie chciałbym się z Wami podzielić.

 

Co to jest drukarka 3D może zobaczyć każdy na YT, tak więc technologi opisywał nie będę, zwężę temat do dwóch drukarek, które sam posiadam.

post-12710-0-21093800-1424032848_thumb.jpgpost-12710-0-49767400-1424032846_thumb.jpg

 

Wanhao Duplicator 4 (lewa)– moja pierwsza drukarka, ma za sobą prawie dwa lata pracy, jest to chińska maszyna, w której od samego początku brakowało podstawowych elementów, po wielu poprawkach mechanicznych drukuje bardzo dobrze. Nie jest to urządzenie dla amatorów, trzeba sporo czasu i cierpliwości żeby coś z niej wycisnąć.

 

Makerbot Replicator 2 – drukarka amerykańskiej produkcji, pierwowzór ww drukarki ale dużo łatwiejsza w obsłudze, konstrukcja metalowa nadająca sztywność maszynie, większe pole robocze, super wykonana i inne superlatywy. Jednak po pierwszym uruchomieniu okazało się że nie będzie z nią tak wesoło

;)

to że coś jest z ameryki nie znaczy że zrobione jest z amerykańskich części

;)

. Makerbot aktualnie jest w przeróbce, to też zdjęcie wklejam gotowca z googla, moją maszynkę wkleję jak poskręcam.

 

Materiały
jakich używam do druku to PLA i ABS, jedno i drugie mocze bez obaw w baniaku, właściwie każdy z nas moczy bo przecież połowa wyrobów w naszych akwariach i domach to te substancje

;)

Tylko moje przeszły przez drukarkę 3D.

 

Przejdźmy zatem do samych wydruków, bo przecież o to tu chodzi. Drukować można niemal wszystko, ograniczeniem jest tylko nasza wyobraźnia:

post-12710-0-05767800-1424032907_thumb.jpg

 

to tylko szereg drobiazgów ułatwiających życie majsterkowiczom. Prawdziwe rarytasy zaczynają się dopiero po opanowaniu drukowania i projektowania w 3D.

post-12710-0-38987500-1424034635_thumb.jpgpost-12710-0-65991800-1424034625_thumb.jpg

 

post-12710-0-64054700-1424035619_thumb.jpg

 

To akurat nieduży filtr przepływowy na dowolny rodzaj wkładu, ja zasypuje go ROWĄ phos i
jednocześnie carbon, bo filtr ma dwie komory, oprócz tego regulowany zaworem
przepływ
, regulowane kierunki wlotu i wylotu, wygodną i łatwą w odkręcaniu pokrywę, sitka nie pływają bo są zamykane w obudowy. Filtr jest łatwy w obsłudze i użytkowaniu i może być drukowany w dowolnym kolorze
 

;)

u mnie śmiga czerwony w wersji 3 L. :

post-12710-0-04660300-1424036973_thumb.jpg

 

W planach są jeszcze filtry w wersjach 2,7 L z rury fi 130mm oraz 5L
fi 130mm, oprócz tego mam już projekt czyścika magnetyczny na zwykłe żyletki jak i również projekt pompy perystaltycznej w pełni łożyskowanej - program do sterowania
już
się pisze, jak będzie gotowy to pokażę całość.

 

piszczcie co by wam życie ułatwiło, może wspólnie coś pomyślimy...?

Czy można prosić o pliki abym mógł sobie to wydrukować na swojej drukarce? Szukałem na thingverse i na myminifactory ale nigdzie nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. 

 

A drukował może ktoś filtr przepływowy albo coś w tym stylu ale żeby sama rura też była wydrukowana?

coś w ten deseń:

image.png.0906eda182f3c845d15facad45f245cb.png
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem kiedyś taki filtr. Wszystko oprócz rury była drukowana/Wstaw swój załącznik

Przechwytywanie.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no bajka! 

Drukarkę mam od 1,5 miesiąca (geeetech prusa i3 pro b). 

Od 3 dni rozpocząłem zabawę z blenderem i właśnie mi się drukuje pojemnik na buteleczki z AF ;)
Będę musiał przysiąść do czegoś lepszejszego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzymam buteleczki w lodówce i akurat mam taką szufladkę w której siedzą ;)image.thumb.png.3faa3499b6b5b08362ef7c40ee3bd5cc.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, chabov napisał:

Trzymam buteleczki w lodówce i akurat mam taką szufladkę w której siedzą ;)image.thumb.png.3faa3499b6b5b08362ef7c40ee3bd5cc.png

:thumbsup:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na pierwszą, jakąkolwiek styczność z drukarką oraz tworzeniem 3d jestem mega zadowolony :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest ok. Ale blender słabo nadaje się do cad. Jeżeli nie modelowałeś jeszcze ucz się innego softu. Fusion360, Solid Works ewentualnie free cad. Do fusion możesz dostać legalną darmową licencję. Na potrzeby druku 3d w zupełności wystarcza.

 

 

Edytowane przez szutarek78 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo dzięki. 

No właśnie nie wiedziałem jakiego programu (przede wszystkim darmowego) korzystać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie PeT-G jaki posiadam mam pewną wątpliwość czy się nadaje do moczenia... - czytając opinie powinno być neutralne, tzn. nie wydziela nic do wody itd... Tymczasem wydruki z tej szpuli jaką posiadam mają "słodki, miodowy zapach" a posiadam PeT-G szary fiberology.  Którego filamentu dokładnie używacie - a być może to normalne że wydruk przyjemnie pachnie... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.