NOCIO Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2017 (edytowane) Czy polecicie jakieś dobre opony 16" 205/55 (255/45 17") na lato ? Coś w klasie średniej, lepsze nowe czy używane? Na czym jeździcie i jak się spisują wasze ? lato-zima Edytowane 3 Października 2017 przez NOCIO (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czesteer1 Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2017 Moje autko audi a4 avant z silnikiem 1.8t 198KM ( nie pytajcie czemu tyle). Od zawsze polecam opony toyo T1R. Akurat teraz mam 235x45x17 ale mialem tez 195x50x15 oraz 205x50x16. Wszystkie bardzo dobrze trzymaja sie na suchej drodze, a na mokrej naprawde jak na uksztaltowanie bierznika zaskakujaco dobrze odprowadzaja wode. Kiedy wbijasz sie z predkoscia 80km/h w niemala kaluze wody bardzo dobrze przecina ja i nie ma zadnego poslizgu. Dla mnie bardzo rewelacyjna opona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NOCIO Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2017 poczytam zobaczę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nik@ Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2017 Dla mnie Continental ContiSportContact 5 są super i widzę, że też dobrze "stoją" w rankingach. Mam 225/45r17. Pojeździłam 3 sezony i teraz kupię nowe takie same. Nie znalazłam ich jednak w Twoim rozmiarze. Jeżdżę głównie po autostradach, a opony, to mój jedyny łącznik z ziemią ;) więc kupuję zawsze nowe. Najważniejsze dla mnie parametry to hamowanie na suchym i mokrym asfalcie i odprowadzanie wody i conti się w nich bardzo dobrze sprawdzają. Mogę je z czystym sumieniem polecić. http://www.opontest.pl/continental-contisportcontact-5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chwialek Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2017 hankook ventus prime 3 wcześniej turlałem się na conti też dawały radę. Ale Prime 3 miło mnie zaskoczyły. Cytuj było: http://nano-reef.pl/...ki/page__st__20 obecnie: http://nano-reef.pl/topic/78892-45022313-katafalk-i-trumna-slona-kropla-z-popiolow/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NOCIO Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2017 Do mnie pasuje również ten rozmiar 225/45r17 , poczytam o continentalach i hankook ventus prime 3 Może kojarzycie gdzie są jakieś promocje albo bony rabatowe na opony ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nik@ Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2017 Tylko trzeba wziąć poprawkę, że na niskim profilu poczujesz każdą nierówność. Mnie to nie przeszkadza, poza tym nie mam wyboru, bo tylko na taki rozmiar mam świadectwo zgodności od producenta. Zerknęłam w kalkulator i wychodzi na to, 225/45r17 nie pasuje jako zamiennik do rozmiaru, który podałeś... za to pasuje 225/50r17. Ale może znalazłam jakiś kiepski kalkutalor: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/205/55r17/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NOCIO Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2017 bo te które podałem na początku to powinny byc na 16" a ich odpowiednik to 225/45 17 " Znalazłem opony IMPERIAL ECOSPORT 225/45R17 94W wiem, że nie jest to znana marka i że są z Chin (które teraz nie są) ale maja mase pozytywnych opinii i kosztują 145zł / szt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nik@ Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2017 Zaciekawiona ceną (nie kupiłam jeszcze nowych letnich) poczytałam opinie o tych imperialach i sama nie wiem... dużo och i ach, ale są tez opinie, że one licho trzymają w zakrętach i z hamowaniem na mokrej nawierzchni tez bywa różnie. Chyba jednak zostanę przy conti... mam kilka takich nieciekawych zakrętów do pokonania po drodze do pracy i ani moje conti, ani zimowe nokiany nigdy mnie w deszczu nie zawiodły, choć zdarzało mi się za szybko wchodzić w te łuki. Nigdy nie doświadczyłam w lecie bocznego poślizgu, choc czasem miałam wrażenie, że przesadziłam z prędkością i że trochę więcej, a bym się odkleiła. Ostre hamowanie z conti tez nie stanowi problemu, zwykle bardziej się martwię, czy ktoś za mną się "wyrobi" i nie zrobi mi z tyłka garażu Jeśli kupisz te opony to daj proszę znać za jakiś czas, jak to faktycznie jest z nimi z przyczepnością w zakrętach i hamowaniem na mokrym. Teraz jednak zostanę przy czymś wypróbowanym, ale jestem ciekawa, czy te dobre opinie to prawda, czy fałsz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elespero Zgłoś Napisano 2 Kwietnia 2017 (edytowane) 13 godzin temu, NOCIO napisał: bo te które podałem na początku to powinny byc na 16" a ich odpowiednik to 225/45 17 " Znalazłem opony IMPERIAL ECOSPORT 225/45R17 94W wiem, że nie jest to znana marka i że są z Chin (które teraz nie są) ale maja mase pozytywnych opinii i kosztują 145zł / szt Nie kupuj, miały być idealne a po 3 miesiąccach nie było opon z przodu Bardzo zaskoczony tym byłem Teraz śmigam na Hankook 225/45/17 http://allegro.pl/4x-hankook-ventus-v12-evo2-k120-225-45r17-94y-mfs-i6758724721.html i jestem zachwycony. Zrobiłem 2 sezony (około 50 tyś kilometrow) i jeszcze na 2 sezony jest opon. Teraz też je będę zakładał do 19". Super przyczepne, ciche i dobrze się spisują na mokrej nawierzchni. Miałem również Conti CSC5, ale Hankook według mnie bije je na głowę. Edytowane 3 Kwietnia 2017 przez elespero (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elespero Zgłoś Napisano 3 Kwietnia 2017 (edytowane) Jeszcze nie mam tylko dobrych zimówek upatrzonych. Edytowane 3 Kwietnia 2017 przez elespero (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pooh Zgłoś Napisano 3 Kwietnia 2017 mała uwaga: co do "chińczyków" warto upewnić się, czy ubezpieczyciel nie będzie robił problemów - u mnie sprawdzali markę i model opony i była na "ich" liście - ponoć (tak powiedział likwidator) jakby była inna marka byłyby problemy z odszkodowaniem, czy jakoś tak takie moje doświadczenie - nie wiem na 100% czy tak jest, może warto zapytać u ubezpieczyciela (?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 3 Kwietnia 2017 Ja też jeżdzę na hankook i całkiem całkiem. mało jeżdżę i jeśli będą się zużywać w takim tempie to prędzej mój samochód trafi na złom niż kupię nowe opony. Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nik@ Zgłoś Napisano 3 Kwietnia 2017 Poczytałam o hankook i zapowiadają się faktycznie obiecująco, przy cenie prawie stówę niższej od conti. Tylko parametry różne na różnych stronach, przyczepność na mokrym A lub B i różnica o jeden decybel Już się prawie przekonałam, żeby ich spróbować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elespero Zgłoś Napisano 3 Kwietnia 2017 Polecam hankooki z całym sumieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 4 Kwietnia 2017 Hankook Kinergy Eco. Dobre i rozsądne cenowo. Oba indeksy mają też dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasek Zgłoś Napisano 4 Kwietnia 2017 Ja kupiłem kormorany bo zawsze dałem się naciągać na conti i michelin. W sumie mam je dwa tygodnie więc nie wiem jak z trwałością ale to się dopiero okaże. Hamowania też nie mierzę z linijką. Na mokrej nawierzchni są przewidywalne. Może troszkę głośniejsze od Michelina. Na razie jestem zadowolony. Rozmiar jaki posiadam to 225/50R17. Wyprodukowane w Serbii na licencji bodajże Michelin. I ta cena 880zł z kpl. gdzie do tej pory było to ok 2500:) Cytuj Akwarium:60x60x50 panel, odpieniacz DIY na pompie Tunze 9410.04, obieg Tunze 1073.020, cyrkulacja Tunze 6015+6025, swiatło chińczyk 120W+2x24W T5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elespero Zgłoś Napisano 4 Kwietnia 2017 Ja pracuję na sortowni kurierskiej, i bardzo dużo Nokianów jeździ. Ale naprawdę od groma. Osobiście bym ich nie założył, ale ludzie jeżdżą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nik@ Zgłoś Napisano 4 Kwietnia 2017 Piszesz o letnich nokianach? Ja jeżdżę na nokianach, ale zimowych i dla mnie ich zimówki są świetne. Letnich nie znam i tez szczerze mówiąc nie chcę poznawać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elespero Zgłoś Napisano 4 Kwietnia 2017 Mówię o letnich, naprawdę mnóstwo opon tej marki ludzie kupują. ok 70% opon które przechodzą przez nasz depot to nokiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Z oponami to zawsze loteria , ale radzę trzymać się porządnych marek .Toczyć się każda potrafi , gorzej w deszcz lub przy awaryjnym hamowaniu .Zwykle szukam testów ADAC , z plusem na mokre .Tylko zawsze czytać testy , bo dobra opona na pierwszym miejscu może np nie trzymać sie na mokrym, lub szybko uciekać , ...... .I ważna sugestia .Opony kupować z danego roku max kilku miesięczne , i nie ważne że sprzedawca mówi że producent dopuszcza 2 letnią . Do tego dany model , firmy x może być genialny a następny to już szmelc wiec trzymanie sie marki nie jest dobrym pomysłem . Do tego wszystkiego dodam że trzeba dobrać oponę do swoich potrzeb i to w dodatku może oszczędzić nam wiele kasy .Do tego ten sam model opony może być super dla małego auta a totalnie nie sprawdzi sie w dużym samochodzie . Przykład , michelin zimówka , lux na mokrym , dobrze na lodzie ,bardzo cienko na śniegu kopnym , 4 razy tańsza nalewka X ,zero przyczepności na mokrym , słabo na suchym , genialnie na kopnym . Jeżdżę na rajdach ponad 8 lat i o oponach troszku wiem , i dziwię się że nie ma prawnych obostrzeń co do ich jakości . ps : zima w rozmiarze 205/55/16 polecam Conti Winter Contakt TS 830 i 850 , bardzo uniwersalna w każdych warunkach .( auto 1380kg) Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez SU1 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NOCIO Zgłoś Napisano 5 Kwietnia 2017 8 godzin temu, SU1 napisał: Z oponami to zawsze loteria , ale radzę trzymać się porządnych marek .Toczyć się każda potrafi , gorzej w deszcz lub przy awaryjnym hamowaniu .Zwykle szukam testów ADAC , z plusem na mokre .Tylko zawsze czytać testy , bo dobra opona na pierwszym miejscu może np nie trzymać sie na mokrym, lub szybko uciekać , ...... .I ważna sugestia .Opony kupować z danego roku max kilku miesięczne , i nie ważne że sprzedawca mówi że producent dopuszcza 2 letnią . Do tego dany model , firmy x może być genialny a następny to już szmelc wiec trzymanie sie marki nie jest dobrym pomysłem . Do tego wszystkiego dodam że trzeba dobrać oponę do swoich potrzeb i to w dodatku może oszczędzić nam wiele kasy .Do tego ten sam model opony może być super dla małego auta a totalnie nie sprawdzi sie w dużym samochodzie . Przykład , michelin zimówka , lux na mokrym , dobrze na lodzie ,bardzo cienko na śniegu kopnym , 4 razy tańsza nalewka X ,zero przyczepności na mokrym , słabo na suchym , genialnie na kopnym . Jeżdżę na rajdach ponad 8 lat i o oponach troszku wiem , i dziwię się że nie ma prawnych obostrzeń co do ich jakości . ps : zima w rozmiarze 205/55/16 polecam Conti Winter Contakt TS 830 i 850 , bardzo uniwersalna w każdych warunkach .( auto 1380kg) Fajne to wszystko podsumowałeś, rzeczywiście model ma znaczenie przy rozmiarze, a marka swoją drogą... na zimę też będę musiał kupić więc zobaczę te o których napisałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elespero Zgłoś Napisano 7 Kwietnia 2017 Dnia 4.04.2017 o 22:29, SU1 napisał: Z oponami to zawsze loteria , ale radzę trzymać się porządnych marek .Toczyć się każda potrafi , gorzej w deszcz lub przy awaryjnym hamowaniu .Zwykle szukam testów ADAC , z plusem na mokre .Tylko zawsze czytać testy , bo dobra opona na pierwszym miejscu może np nie trzymać sie na mokrym, lub szybko uciekać , ...... .I ważna sugestia .Opony kupować z danego roku max kilku miesięczne , i nie ważne że sprzedawca mówi że producent dopuszcza 2 letnią . Do tego dany model , firmy x może być genialny a następny to już szmelc wiec trzymanie sie marki nie jest dobrym pomysłem . Do tego wszystkiego dodam że trzeba dobrać oponę do swoich potrzeb i to w dodatku może oszczędzić nam wiele kasy .Do tego ten sam model opony może być super dla małego auta a totalnie nie sprawdzi sie w dużym samochodzie . Przykład , michelin zimówka , lux na mokrym , dobrze na lodzie ,bardzo cienko na śniegu kopnym , 4 razy tańsza nalewka X ,zero przyczepności na mokrym , słabo na suchym , genialnie na kopnym . Jeżdżę na rajdach ponad 8 lat i o oponach troszku wiem , i dziwię się że nie ma prawnych obostrzeń co do ich jakości . ps : zima w rozmiarze 205/55/16 polecam Conti Winter Contakt TS 830 i 850 , bardzo uniwersalna w każdych warunkach .( auto 1380kg) A polecisz coś do tylnego napędu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 8 Kwietnia 2017 Dodam jeszcze że jak szukamy opony po pierwsze musimy sobie powiedzieć co od takowej chcemy . A w skrócie mamy do dyspozycji kilka parametrów które nie idą z sobą w parze .I są podstawą do wstrzelenia się w nasze potrzeby . Głośność Trzymanie na mokrym Trzymanie na suchym Szybkość zużycia Droga hamowania Trzymanie w zakręcie Wersja ECO ( te omijam , niestety lekkość toczenia nigdy nie idzie w parze z przyczepnością ,no chyba że ktoś lubi bić rekordy niskiego spalania ) elespero . Tył zwykle mamy odciążony sprawdzą się miękkie opony z spora ilością nacięć i lamelami , ale przy dynamicznej jeździe mogą szybciej znikać . ( nie tylko tylny napęd ) Eaeagle f1 asymmetric 3 ( 2 ) .Zalety , naprawdę daję radę w rzęsistym deszczu i sporych kałużach , zużycie jest bardzo małe mimo dynamicznej jazdy, jak komuś zależy na długowieczności to jest żyleta . Wady , mało poprzecznych nacięć przez co nie lubi brudnego asfaltu i początek deszczu może być niemiły ,z mokrej łąki nie wyjedziesz . Opon jest tyle i naszych potrzeb że moim zdaniem ciężko jest stwierdzić że dana opona jest lux , bo każda sprawdzi się w innych warunkach . Na pałę czym więcej powierzchni bieżnika tym lepiej trzyma w dobrych warunkach , czym więcej nacięć i lameli lepiej trzyma w " brudnych " warunkach i szybciej znika . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin-JM Zgłoś Napisano 9 Kwietnia 2017 Ja kilka lat pracowałem w oponach w jednym z największych polskich sklepów z nowymi i używanymi. Powiem szczerze wolę używane Continental niż inne nowe od 8 lat śmigam latem na 245/35/20 i conti robią robotę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach