Skocz do zawartości
volf

odpalanie dizla na mrozie

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego, co dowiadywalam się o moim samochodzie  (lubię wiedzieć jak się z czym obchodzić i co to ma w środku) to zgadzam się z @boo12

w moim mialam podobno common rail piezoelektryczne, czyli te, których podobno nie da się regenerowac tak, jak elektromagnetycznych. Podają one porcję paliwa pod ogromnym cisnieniem, więc cokolwiek przecisnie się przez filtr paliwa a paliwem nie jest może uszkodzić mechanizm takich wtryskiwaczy.

Tłumaczono mi, że denaturat podaje się po to, aby związał wodę i taka mieszanka wody i alkoholu może się przez filtr przedostać i spowodowac podczas sprężania czy spalania (nie pamietam dokladnie) dodatkowy wzrost ciśnienia i zniszczyć wtryskiwacz. Moze cos zle zapamiętałem albo pomieszalam, ale niby wodę ma zatrzymać filtr paliwa, więc powiedziano mi, żeby niczego do paliwa nie dolewac, a problem z wytrącaniem/krzepnieciem parafiny załatwiają w dzisiejszych czasach dodatki zawarte już w paliwie. Czy tak to działa w rzeczywistości, jak mówi teoria to nie wiem. W każdym razie nigdy nie tankowalam ropy na jakichś mini stacyjkach w przyslowiowym Pcimiu Dolnym a tylko tam, gdzie stacja nie była na czarnej liście punktów które "chrzczą" paliwo jakimś syfem.

A pompowtryskiwacze też slyszalam, ze są bardziej odporne na kiepskie paliwo.

Jeśli coś pomieszalam to przepraszam, z gory zastrzegam, że mogę się mylić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CRDi bardzo delikatne - lepiej nie lać cudów :) u mnie był problem przelewał wtryskiwacz - zablokował się w pozycji otwartej. hurtownie i tak sprzedają na stacje olej napędowy wzbogacany, dodatkowo są jeszcze jakieś niby zimowe z dodatkami, nie stosowałem bo mam w garażu a tam ma ciepło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A BMW ma chorobę, sterownik świec. Pada sterownik i pali świece, ponoć co roku przed zimą trzebaby było wymieniać. Ja na razie nie wymieniłem i przy -10 jeszcze odpalił, jestem ciekaw co będzie przy większych mrozach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, berlingo 1.9 sprawa wyjaśniona, wyjezdziłem prawie do zera i pociągło syfy z dna. Zatankowałem do pełna, dla spokoju włożyłem nowy filtr, dałem mu ostro w pi...peczke i teraz pali na dotyk. Idzie ciepło to na razie niczego nie będę dodawał do paliwa. Dzięki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Nik@ napisał:

przyslowiowym Pcimiu Dolnym

hehe :P Akurat właśnie były Wójt Pcimia na temat którego wole się nie wypowiadać został prezesem Orlenu, moje HDI zapala ponoć bez świec do -20 jak ma dobre sprężanie

ach i jeszcze jeśli przysłowiowym to jednak Pcin dolny

Edytowane przez boo12 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Cześć, berlingo 1.9 sprawa wyjaśniona, wyjezdziłem prawie do zera i pociągło syfy z dna. Zatankowałem do pełna, dla spokoju włożyłem nowy filtr, dałem mu ostro w pi...peczke i teraz pali na dotyk. Idzie ciepło to na razie niczego nie będę dodawał do paliwa. Dzięki. 
A kto to na rezerwie czy na oparach śmiga [emoji14]

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@fresz33 mnie sie ostatnio zdarzało :( nie chciało się po drodze do domu o stacje zahaczyc... kilka razy ;) no glodny człowiek, zmęczony po pracy i jeździe 40 km do domu, po drodze jeszcze zakupy, zimno, ciemno, rano zatankuję przeciez, a rano się spieszyłam do pracy i braklo czasu i tak na rezerwie się przyciągnęło.  I mialam to samo. Zebrało się chyba wody w baku i obecny benzyniak mnie ktoregoś rana zestresował. Po porannym odpaleniu na dotyk siorbnąl chyba troche wody z dna baku i zgasł podczas wyjezdzania z parkingu. Przez kilka prob odpalenia silnik odmawiał współpracy. W końcu zaskoczył, przez chwile obroty były słabe w końcu wyrównał pracę, natychmias pojechalam na stację i polałam do pełna.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, volf napisał:

Cześć, berlingo 1.9 sprawa wyjaśniona, wyjezdziłem prawie do zera i pociągło syfy z dna. Zatankowałem do pełna, dla spokoju włożyłem nowy filtr, dałem mu ostro w pi...peczke i teraz pali na dotyk. Idzie ciepło to na razie niczego nie będę dodawał do paliwa. Dzięki. 

Tak myślałem. Polecam wymieniać wszystkie filtry ( w szczególności paliwa i powietrza) przy każdym przeglądzie. Koszt żaden a masz święty spokój. W dieslu to bardzo ważne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.