Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj robiłem pierwsze pomiary w tym roku.Wyniki poniżej.

Wraz ze wzrostem Kh zauważyłem lepsze polipowanie akropor.

Cały czas delikatnie podkręcam pompkę reaktora i w końcu widać delikatne przyrosty.

Screenshot_20210104_221032_com.dyhwang.aquariumnote.jpg.0fbc489b05cfec5c7d8f66f9a4eb871d.jpg


Solarium V3

 

fc489c49e03bec218befb7372bfc324fu723a639

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może szału nie widać ale ja się cieszę. Różnica to 2 miesiące ( bez tygodnia ).

IMG_20201108_172307m.jpg.2f90ff0a642064b07db8b5b2b686a8c2.jpg

IMG_20210105_183345m.jpg.c85cc712e269ef5ad16df2214debe9a6.jpg

 

IMG_20201111_190554m.jpg.dde735a25c78d3aa79f1e89df019ea17.jpg

IMG_20210105_183108m.jpg.5af27bd8610e651722e10624a167b954.jpg


Solarium V3

 

fc489c49e03bec218befb7372bfc324fu723a639

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś dotarł do mnie spóźniony Święty Mikołaj :)  A tak na prawdę to ja musiałem dotrzeć. Do pewnej mieścinki w wielkopolsce.

Efekt odwiedzin poniżej... Fotki robione bez niebieskiego światła żeby jako tako widać było kolory.

 

IMG_20210106_192945.jpg.11182a5b1936b499472895d735eca7b8.jpg

IMG_20210106_192949.jpg.09208a13fee42ceb07ee7837035fd1f8.jpg

IMG_20210106_192953.jpg.911034c4a8b7ddd2e08e3bb58c339596.jpg

IMG_20210106_192958.jpg.7e9d593288ab9eda85f4b596aaa8bd92.jpg

IMG_20210106_193016.jpg.e16f568635f97d140eacae1cebbf5d75.jpg

IMG_20210106_193007.jpg.f918dad0edbc7ea50c385c7bc2b4c156.jpg

IMG_20210106_193002.jpg.7636fcec28e5837746f16049bb081d65.jpg


Solarium V3

 

fc489c49e03bec218befb7372bfc324fu723a639

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, montymick napisał:

Pojawiła się druga mordka

Będą dwie gęby do wykarmienia;).


Pozdrawiam,

Norbert

1d86b53c10113aeb103b8479a70f4e57u1540a1381.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejna "ostatnia" modernizacja lampy na ukończeniu.

Pierwsza fota przedstawia pierwszą wersję. W międzyczasie doszło ok.300W w 3W LED'ach.

Zostały wyłączone białe COB.

Rozciąłem 1 radiator wzdłuż i zrobiłem 2 węższe.

Dziś pozbywam się wszystkich COB ( 8 niebieskich i 4 białe ) i w to miejsce ląduje mix 3W.

Dołożyłem również 4 odbłyśniki i zamontowałem 4szt Ati Blue +

Dołożone diody to :

- RB 440-450 (20szt)

- RB 450-460 (20szt)

- Niebieskie 460-470 (20szt)

- cyjan 480-490 (20szt)

- zielone 520 (4szt)

- czerwone 660 (4szt)

- aktynika/uv 404 (4szt), 413 (4szt), 424 (2szt)

Całość na (2) zasilaczach regulowanych ELG-200-C700B, które jeszcze do mnie niestety nie dotarły. Jak się uda to w tym miesiącu może będą :( 

Dziś demontaż lampy i klejenie oraz lutowanie przygotowanych "modułów" i odpalenie tylko wcześniej dołożonych 3-watówek.

IMG_20181212_200822.jpg.28fe58b440038d11041f47ab171ff419.jpg

IMG_20210116_155922.jpg.3d2e39e9a5acf8018ceff5f10312a096.jpg

IMG_20210116_155932.jpg.55011cb4f7b7da9dd9aad359dad7bd22.jpg

IMG_20210119_200822.jpg.80ac5aafe56bd1f27af7c6697e15c66c.jpg


Solarium V3

 

fc489c49e03bec218befb7372bfc324fu723a639

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, montymick napisał:

Kolejna "ostatnia" modernizacja lampy na ukończeniu.

Pierwsza fota przedstawia pierwszą wersję. W międzyczasie doszło ok.300W w 3W LED'ach.

Zostały wyłączone białe COB.

Rozciąłem 1 radiator wzdłuż i zrobiłem 2 węższe.

Dziś pozbywam się wszystkich COB ( 8 niebieskich i 4 białe ) i w to miejsce ląduje mix 3W.

Dołożyłem również 4 odbłyśniki i zamontowałem 4szt Ati Blue +

Dołożone diody to :

- RB 440-450 (20szt)

- RB 450-460 (20szt)

- Niebieskie 460-470 (20szt)

- cyjan 480-490 (20szt)

- zielone 520 (4szt)

- czerwone 660 (4szt)

- aktynika/uv 404 (4szt), 413 (4szt), 424 (2szt)

Całość na (2) zasilaczach regulowanych ELG-200-C700B, które jeszcze do mnie niestety nie dotarły. Jak się uda to w tym miesiącu może będą :( 

Dziś demontaż lampy i klejenie oraz lutowanie przygotowanych "modułów" i odpalenie tylko wcześniej dołożonych 3-watówek.

 

Po mojemu trochę dużo tego cyjanu, ale to kwestia preferencji estetycznych, dla kogoś z pod T5 to nawet milsze niż przewaga typowego niebieskiego.
Ale ja tu po co innego:
Projekt fajny, trochę więcej szczegółów?
Tzn konkretnie ile diod na nitkę dasz, bo mi wychodzi, że przy tym zasilaczu to tak z 40 w jednym szeregu minimum.
Jak zamierzasz regulować ELG? Będzie jakiś sterownik po PWM czy potencjometr po prostu?
Jak rozwiążesz zasilenie diody 660nm? Ona ma niższe napięcie pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Sagerrak1 napisał:

Po mojemu trochę dużo tego cyjanu, ale to kwestia preferencji estetycznych, dla kogoś z pod T5 to nawet milsze niż przewaga typowego niebieskiego.
Ale ja tu po co innego:
Projekt fajny, trochę więcej szczegółów?
Tzn konkretnie ile diod na nitkę dasz, bo mi wychodzi, że przy tym zasilaczu to tak z 40 w jednym szeregu minimum.
Jak zamierzasz regulować ELG? Będzie jakiś sterownik po PWM czy potencjometr po prostu?
Jak rozwiążesz zasilenie diody 660nm? Ona ma niższe napięcie pracy.

No właśnie bardzo mi się podoba "niebieski z T5 wiec dlatego tyle cyjan dodałem. We wcześniejszych diodach mam sporą przewagę RB.

Diody w/w będą na 2 obwodach ( 2 zasilacze ) : 48szt + 50szt.

Zasilaczami steruję 0-10V ze sterownika (fotki później wrzucę ).

Z panela zadaję ile % ma świecić dany obwód.

Co do zasilenia czerwonych diod to napięcie nie ma znaczenia, ważne aby nie przekroczyć prądu w obwodzie.

Zasilacze są stałoprądowe ( 700mA) więc nic się nie stanie. Napięcia na każdej z diod odłoży się proporcjonalnie.

Prawdopodobnie ( a raczej na pewno ) diody czerwone szybciej osiągną swoje maksymalne napięcie i zostaną ograniczone prądowo przez zasilacz.

Edytowane przez montymick (wyświetl historię edycji)

Solarium V3

 

fc489c49e03bec218befb7372bfc324fu723a639

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, montymick napisał:

Kolejna "ostatnia" modernizacja lampy na ukończeniu.

Jak skończysz to wpadnę popatrzeć jak świeci.


Pozdrawiam,

Norbert

1d86b53c10113aeb103b8479a70f4e57u1540a1381.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zabezpiecz szczelnie diody i ich złącza - w innym wypadku będą się przepalały (temperatura, duża wilgotność i sól).

Diody muszą być szczelnie odizolowane od tafli wody.

 


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Przemek napisał:

zabezpiecz szczelnie diody i ich złącza - w innym wypadku będą się przepalały (temperatura, duża wilgotność i sól).

Diody muszą być szczelnie odizolowane od tafli wody.

 

Jest zabezpieczenie :) świetlówki i diody chroni wysuwana pleksi. Poniżej fotka z miejscem gdzie normalnie jest wsunięta. Docelowo na diody będą zamontowane kolimatory.

IMG_20210116_155932.jpg.3376b8053a55e0c30e4b123fb84c9f6d.jpg

Edytowane przez montymick (wyświetl historię edycji)

Solarium V3

 

fc489c49e03bec218befb7372bfc324fu723a639

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, montymick napisał:

Co do zasilenia czerwonych diod to napięcie nie ma znaczenia, ważne aby nie przekroczyć prądu w obwodzie.

Zasilacze są stałoprądowe ( 700mA) więc nic się nie stanie. Napięcia na każdej z diod odłoży się proporcjonalnie.

Nie podważam a pytam: czy aby napewno tak jest, że to prąd rozłoży się proporcjonalnie? Napięcie będzie wynikową proporcji w natężeniu? Czy może równomiernie rozłoży się napięcie a suma prądu tylko będzie ograniczana przez zasilacz?
Można tak na jednej nitce połączyć diody pracujące na 700mA 3,6V i diody 700mA 2,1V bez żadnych rezystorów? Ktoś to potwierdzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Sagerrak1 napisał:

Można tak na jednej nitce połączyć diody pracujące na 700mA 3,6V i diody 700mA 2,1V bez żadnych rezystorów? Ktoś to potwierdzi?

Można.

Dioda 2.1V chcąc "mieć" wyższe napięcie "będzie próbowała" mieć większy prąd", którego nie dostanie od zasilacza i tym samym ograniczy spadek napięcia ( na sobie) do 2.1V

Nie wiem czy dość jasno to napisałem. :crazy:

W trakcie regulacji mocy świecenia 0-100% diody o niższym napięciu w obwodzie szybciej będą świecić ( przy "wschodach" ) i  dłużej będzie świecić ( przy "zachodach").


Solarium V3

 

fc489c49e03bec218befb7372bfc324fu723a639

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, montymick napisał:

Jest zabezpieczenie :) świetlówki i diody chroni wysuwana pleksi. Poniżej fotka z miejscem gdzie normalnie jest wsunięta. Docelowo na diody będą zamontowane kolimatory.

IMG_20210116_155932.jpg.3376b8053a55e0c30e4b123fb84c9f6d.jpg

kolimatory/soczewki - będą odpowiedzialne za "disco effect" - chyba że kąt świecenia powyżej 100 stopni.

Czy diody będą w jednej komorze z T5? Jak chcesz chłodzić T5? Bez chłodzenia ich wydajność spadnie do około 40-60% - z chłodzeniem w jednej komorze dostarczysz wilgotne i słone powietrze - czyli to o czym pisałem wyżej. Rozwiązaniem jest oddzielna komora na T5 i LED - i oddzielne chłodzenie.

 


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Same diody są zabezpieczone własną "soczewką" więc wilgotne powietrze nie jest im groźne. Jeśli już to miejsce lutowania i odsłonięte ścieżki, które warte pociągnąć lakierem, żeby sól ich nie trawiła. Pasek z 6 XP-E RB i 3 "gwiazdkami" XP-G zaliczył u mnie nurkowanie w sumpie. Strata jednej diody ze względu na zwarcie.  Reszta świeci dalej, mimo że poleżały dobre kilkadziesiąt sekund. XP-E świeciły pod wodą. Diody szczelnie umocowane do radiatora. To co jest najważniejsze to temperatura złącza i odprowadzanie ciepła w tym miejscu. Jeśli radiator jest dobrze policzony to nie powinny się przegrzewać. U mnie zabezpieczenie typu - pleksa na dystansach, głównie przed chlapaniem wodą. Żadnych wentyli. Zbudowana w 2013 roku. Do dnia dzisiejszego sprawna mimo zamknięcia w szafce nad sumpem gdzie wilgotność mała nie jest.

_MG_8669.jpg


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

U mnie ledy nie są niczym zabezpieczone i już tak świecą chyba ponad 2 lata. Najważniejsze jednak dobre chłodzenie i u mnie obudowa nie przekracza 40 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, VDR napisał:

Same diody są zabezpieczone własną "soczewką" więc wilgotne powietrze nie jest im groźne. Jeśli już to miejsce lutowania i odsłonięte ścieżki, które warte pociągnąć lakierem, żeby sól ich nie trawiła. Pasek z 6 XP-E RB i 3 "gwiazdkami" XP-G zaliczył u mnie nurkowanie w sumpie. Strata jednej diody ze względu na zwarcie.  Reszta świeci dalej, mimo że poleżały dobre kilkadziesiąt sekund. XP-E świeciły pod wodą. Diody szczelnie umocowane do radiatora. To co jest najważniejsze to temperatura złącza i odprowadzanie ciepła w tym miejscu. Jeśli radiator jest dobrze policzony to nie powinny się przegrzewać. U mnie zabezpieczenie typu - pleksa na dystansach, głównie przed chlapaniem wodą. Żadnych wentyli. Zbudowana w 2013 roku. Do dnia dzisiejszego sprawna mimo zamknięcia w szafce nad sumpem gdzie wilgotność mała nie jest.

_MG_8669.jpg

Ty masz sam LED.  To po pierwsze. Po drugie - miałeś Cree a tu jest jakiś staroć w obudowie typu Prolight który szczelny jest jak durszlak(soczewkę można wygrzebać z białego korpusu). Tego typu diody(w takich obudowach) nie są już produkowane przez żadnych szanujących się producentów - dlatego też napisałem o tej szczelności..

Tu ma być LED i T5 w jednej obudowie/osłonie. Bez wydajnego chłodzenia w okolicach rur będzie 80 stopni albo i więcej. Jeśli nie odprowadzimy ciepła - to wydajność T5 spadnie o połowę i nastąpi przesunięcie spectrum w kierunku IR(niebieskie rury będą blado-niebieskie). 

 

25 minut temu, =Fresz= napisał:

U mnie ledy nie są niczym zabezpieczone i już tak świecą chyba ponad 2 lata. Najważniejsze jednak dobre chłodzenie i u mnie obudowa nie przekracza 40 stopni.

Masz diody tego typu(taka sama obudowa) jak na zdjęciach autora?

 


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
35 minut temu, Przemek napisał:

Masz diody tego typu(taka sama obudowa) jak na zdjęciach autora?

Takie same diody i jeszcze gorsza obudowa...

 

8ea93c1c007de875228708ec37c4ac05.jpg

94b102b2cbb511551781e10d41eed661.jpg

fbf6b02ca100caca73947953a490cda2.jpg

7b36f6593ee7ce53b10fafabe5c7e538.jpg&key

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, =Fresz= napisał:

Takie same diody i jeszcze gorsza obudowa...

 

8ea93c1c007de875228708ec37c4ac05.jpg

94b102b2cbb511551781e10d41eed661.jpg

fbf6b02ca100caca73947953a490cda2.jpg

7b36f6593ee7ce53b10fafabe5c7e538.jpg&key

chodziło mi o obudowę diod LED  ;-) musiała Ci się trafić lepsza partia, tego typu diody w takich konstrukcjach po dwóch/trzech latach padają coś często... po elektronice widzę że to lampa LED(nie hybryda)?


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Przemek napisał:

Ty masz sam LED.  To po pierwsze. Po drugie - miałeś Cree a tu jest jakiś staroć w obudowie typu Prolight który szczelny jest jak durszlak(soczewkę można wygrzebać z białego korpusu). Tego typu diody(w takich obudowach) nie są już produkowane przez żadnych szanujących się producentów - dlatego też napisałem o tej szczelności..

Ok - nie zwróciłem faktycznie uwagi na zdjęcia jakie wrzucił @montymick  Co do rur i obecności LED w ich pobliżu - zgadzam się, że kluczowe będzie chłodzenie - jednych i drugich. Przy Cree nie miał bym obawy o wilgoć i sól  zapewniając wydajne chłodzenie jakie potrzebują T5.
 


110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001

Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz

http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/

http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ohoho Ale się dzieje!! Dzięki za wszystkie komentarze i uwagi.

Przemek to nie jest nowa lampa tylko "upgrade" polegający na :

- likwidacji COB - nie podobał mi się ich niebieski odcień

- dołożeniu 4szt T5 z Ati blue+

Lampa w poprzedniej wersji świeci od kilku lat. Radiatory od LED były chłodzone przez 4szt wentylatorów 14x14cm 12V, przez co temperatura w szczycie (  latem) dochodziła do 45C.

Nigdy nie miałem problemu z korozją. Co prawda po  "amelinium" widać, że pracuje nad akwarium ale diodom i przewodom ich łączącym nic nie jest.

Faktycznie teraz przez zagęszczenie odbłyśników stworzyła się jedna duża powierzchnia i będę musiał coś wymyśleć aby wymusić obieg powietrza na rury.


Solarium V3

 

fc489c49e03bec218befb7372bfc324fu723a639

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Wrzuciłbyś zdjęcie całego zbiornika jak to teraz wygląda. Jak sprawuje się twój piekarnik (lampa)?


Akwarium: 540l(150x60x60h). Obieg: Aqua Nova 9000 (zasila biopellets), + Aqua Nowa 3000( zasila sterylizator uv 36W).

Cyrkulacja:  Jebao SOW 15, Jebao SLW 20,  Tunze 6095.

SUMP(100x45x45): TWISTMAN OB 200 EXT V2 , Twistman Biopellets filter BPF -VX100, Twistman FP-1 Media Reactor, Tunze 6045.

Oświetlenie: ATI Sunpower 8x54wT5.

Obecny układ świetlówek: 5x Ati Blue Plus, 2x Ati Coral Plus, 1x Ati Aqua Blue Special.

Sól: Zazwyczaj Niebieska Red Sea Salt,

Balling: Prochy Biomus, SBS Aquaforest.

Karmnik automatyczny JBL.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.