Bartegru Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 Test Radion Pro vs Hydra vs GHL 6100 vs GHL 6200 - Ciekawa lektura Zerknijcie na testy porównawcze można bardzo wiele wywnioskować widać dokładnie, które długości fali i jak wiele emitują te lampy. Podstawowy wniosek to fakt, że wszystkie te lampy są bardzo mocno podobne w dolnym zakresie barw a mianowicie najwieksze piki maja na 450 później mniej wiecej o połowię mniejsze piki na 470-480nm oraz nieco mniejsze w okolicach 420nm. Kolejny fakt to kolor czerwony i tutaj wszystkie te lampy mają niemal, że identyczne wartości a co ciekawe pik jest na długości 660nm dość wysoko. UV - szybko można również zauważyć, że żadna z tych lamp nie schodzi poniżej 390nm a GHL w ogóle nie mają osobnych ledów na okolice 400nm natomiast w tym przypadku pasmo to jest w nieznacznym stopniu uzupełnione z ledów 425nm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexw200 Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 4 minuty temu, Bartegru napisał: Test Radion Pro vs Hydra vs GHL 6100 vs GHL 6200 - Ciekawa lektura Zerknijcie na testy porównawcze można bardzo wiele wywnioskować widać dokładnie, które długości fali i jak wiele emitują te lampy. Podstawowy wniosek to fakt, że wszystkie te lampy są bardzo mocno podobne w dolnym zakresie barw a mianowicie najwieksze piki maja na 450 później mniej wiecej o połowię mniejsze piki na 470-480nm oraz nieco mniejsze w okolicach 420nm. Kolejny fakt to kolor czerwony i tutaj wszystkie te lampy mają niemal, że identyczne wartości a co ciekawe pik jest na długości 660nm dość wysoko. UV - szybko można również zauważyć, że żadna z tych lamp nie schodzi poniżej 390nm a GHL w ogóle nie mają osobnych ledów na okolice 400nm natomiast w tym przypadku pasmo to jest w nieznacznym stopniu uzupełnione z ledów 425nm. co do ghl to w nowych mitrasach już są osobne kanały uv Cytuj Tu najłatwiej mnie łapać https://www.facebook.com/aleksander.smigielski.5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 a przy okazji można by sprawdzić czy zadziała też na arduino mega2560 - nie mam więc nie sprawdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartegru Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 @silvia na 99% soft z arduino mini nie zadziała w arduino mega powodem jest numeracja pinów pwm jest poprostu inna. Nie jestem do końca pewny ponieważ nigdy nie bawiłem się arduino lecz wydaje mi się, że przerobienie softu nie powinno być zbyt skomplikowane prawdopodobnie wystarczy pozmieniać numerację pinów pwm do tego dopisać kolejne kanały i przydzielić nowe piny pwm. Odrębną sprawą jest także aplikacja do sterowania całością ona również jest napisana pod 6 kanałów w arduino mini. Trzeba zasięgnąć wiedzy u producenta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 1 minutę temu, Bartegru napisał: @silvia na 99% soft z arduino mini nie zadziała w arduino mega powodem jest numeracja pinów pwm jest poprostu inna. Nie jestem do końca pewny ponieważ nigdy nie bawiłem się arduino lecz wydaje mi się, że przerobienie softu nie powinno być zbyt skomplikowane prawdopodobnie wystarczy pozmieniać numerację pinów pwm do tego dopisać kolejne kanały i przydzielić nowe piny pwm. Odrębną sprawą jest także aplikacja do sterowania całością ona również jest napisana pod 6 kanałów w arduino mini. Trzeba zasięgnąć wiedzy u producenta ale przeczytaj odnośnik który podałem tam właśnie jest opisana zmiana pinów " . Sam kod napisany jest w taki sposób, aby łatwo dało się go przeportować. Samo ustawienie pinów jest na górze w sekcji "Ustawienia", nazwy zmiennych, odpowiednio: byte pwm1Pin = 3; /// byte pwm2Pin = 5; /// byte pwm3Pin = 6; /// byte pwm4Pin = 9; /// byte pwm5Pin = 10; /// byte pwm6Pin = 11; /// " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 (edytowane) @alexw200 pamiętaj, że jak już raz ustawisz i znajdziesz swoje "widmo" to później już do ustawień nie będziesz zaglądał Drugi sterownik to IMHO przerost formy nad treścią. Dajesz mały "peerek" montażowy i już, możesz nawet zrobić sobie dziurkę w obudowie by w razie co nie rozkręcać obudowy by coś tam w czerwieni skręcić czy podkręcić plastikowym śrubokrętem. I finito - koszt kilkanaście złotych. Chyba, że zamierzasz codziennie siedziec i bawić się suwakami Mathom używa również arduino nano, które ma 6 pwm. Natomiast 16 dodatkowych PWM bierze z układu I2C PCA9685 (koszt gotowca jakies 20zl, u chinczyka taniej ;P). Plus dla Ciebie, że jego sterownik ma taki plus, ze 8 kanałów jest przygotowanych do wyswietlania na nextionie - resztę trzeba sobie tak jak w sterowniku Magu dopisać (zarowno w arduino, jak i przygotowac tft do nextiona). Edytowane 13 Marca 2018 przez VDR (wyświetl historię edycji) Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartegru Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 Faktycznie, nie zaglądałem w ten temat Czyli samo arduino nie jest problemem i będzie to łatwe do przerobienia/dopisania nowych kanałów. Pytanie jeszcze o aplikację bo jest bardzo czytelna i w znacznym stopniu ułatwia sterowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexw200 Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 1 minutę temu, VDR napisał: @alexw200 pamiętaj, że jak już raz ustawisz i znajdziesz swoje "widmo" to później już do ustawień nie będziesz zaglądał Drugi sterownik to IMHO przerost formy nad treścią. Dajesz mały "peerek" montażowy i już, możesz nawet zrobić sobie dziurkę w obudowie by w razie co nie rozkręcać obudowy by coś tam w czerwieni skręcić czy podkręcić plastikowym śrubokrętem. I finito - koszt kilkanaście złotych. Chyba, że zamierzasz codziennie siedziec i bawić się suwakami Mathom używa również arduino nano, które ma 6 pwm. Natomiast 16 dodatkowych PWM bierze z układu I2C PCA9685 (koszt gotowca jakies 20zl, u chinczyka taniej ;P). Plus jego sterownika taki ze 8 kanałów jest przygotowanych do wyswietlania na nextionie - resztę trzeba sobie tak jak w sterowniku Magu dopisać (zarowno w arduino, jak i przygotowac tft do nextiona). Trudno się z kolegą nie zgodzić, tak naprawdę zabawa "suwakami" będzie przez pierwsze 2-3 tygodnie a potem .... można zapomnieć o nich. Cytuj Tu najłatwiej mnie łapać https://www.facebook.com/aleksander.smigielski.5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 4 minuty temu, alexw200 napisał: Trudno się z kolegą nie zgodzić, tak naprawdę zabawa "suwakami" będzie przez pierwsze 2-3 tygodnie a potem .... można zapomnieć o nich. Ja na razie ustawiłem wszystkie niebieskie na max, uv na 70%, biały na 80% i zostawiłem. Będę obserwował kilka miesięcy jak działa. Zabawa u mnie zajęła 5 minut ;]]] Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 7 minut temu, alexw200 napisał: Trudno się z kolegą nie zgodzić, tak naprawdę zabawa "suwakami" będzie przez pierwsze 2-3 tygodnie a potem .... można zapomnieć o nich. a jak wpadnie kumpel i będziesz się chciał pochwalić ? albo do fotek gdy aparat nie radzi sobie z niebieskim - odpalasz "test" i zabawa na całego ale fakt faktem raz ustawiona "pod siebie" lampa .. zostaje na tych ustawieniach przez dłuuugi czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexw200 Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 Teraz, silvia napisał: a jak wpadnie kumpel i będziesz się chciał pochwalić ? albo do fotek gdy aparat nie radzi sobie z niebieskim - odpalasz "test" i zabawa na całego ale fakt faktem raz ustawiona "pod siebie" lampa .. zostaje na tych ustawieniach przez dłuuugi czas Hehe no tak, to taki gadzecik i trzeba się czasami pochwalić Cytuj Tu najłatwiej mnie łapać https://www.facebook.com/aleksander.smigielski.5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartegru Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 5 minut temu, VDR napisał: Dajesz mały "peerek" montażowy i już, możesz nawet zrobić sobie dziurkę w obudowie by w razie co nie rozkręcać obudowy by coś tam w czerwieni skręcić czy podkręcić plastikowym śrubokrętem. I finito - koszt kilkanaście złotych. Chyba, że zamierzasz codziennie siedziec i bawić się suwakami Zgadza się jest to jakieś tam rozwiązanie tylko pojawia się jeden problem a mianowicie wschody i zachody. Kanały pwm będą równomiernie rozjaśniać się natomiast ten jeden kanał będzie działał na zasadzie on-off. Rezygnująć z wschodów/zachodów można całkowicie zrezygnować z driverów sterowanych PWM i można zastosować na każdym kanale zwykłe regulowane przetwornice dc/dc i manualnie wysterować potencjometrem każdy kanał. Rozwiązanie proste i skuteczne dodatkowo tańsze oraz nie ogranicza nas do ilości kanałów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 1 minutę temu, Bartegru napisał: Zgadza się jest to jakieś tam rozwiązanie tylko pojawia się jeden problem a mianowicie wschody i zachody. Kanały pwm będą równomiernie rozjaśniać się natomiast ten jeden kanał będzie działał na zasadzie on-off. Rezygnująć z wschodów/zachodów można całkowicie zrezygnować z driverów sterowanych PWM i można zastosować na każdym kanale zwykłe regulowane przetwornice dc/dc i manualnie wysterować potencjometrem każdy kanał. Rozwiązanie proste i skuteczne dodatkowo tańsze oraz nie ogranicza nas do ilości kanałów. Czy kolor czerwony przy wschodach/zachodach, ma jakiekolwiek znaczenie ? Jaki wpływ na koralowce mają wschody/zachody ? Ja nie mam wschodow/zachodow a rybska o 21:30 już "zaparkowane" do snu. Po prostu wyłączasz kanał czerwony a wschody/zachody - czyli mówiąc wprost bajerancki efekt by łagodnie wygasić lampę i ewentualnie zapobiec popłochowi wśród ryb robisz na pozostałych 6 kanałach. Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexw200 Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 (edytowane) 10 minut temu, VDR napisał: Czy kolor czerwony przy wschodach/zachodach, ma jakiekolwiek znaczenie ? Jaki wpływ na koralowce mają wschody/zachody ? Ja nie mam wschodow/zachodow a rybska o 21:30 już "zaparkowane" do snu. Po prostu wyłączasz kanał czerwony a wschody/zachody - czyli mówiąc wprost bajerancki efekt by łagodnie wygasić lampę i ewentualnie zapobiec popłochowi wśród ryb robisz na pozostałych 6 kanałach. "delikatny" wschód słońca w wersji by alex : 10:00 startują aktyniki 4x58, 11:00 3x250 2x150 nie ma popłochu, zwyczajnie rybcie przyzwyczajone że o tej godzinie trzeba okularki na mordki zakładać Edytowane 13 Marca 2018 przez alexw200 (wyświetl historię edycji) Cytuj Tu najłatwiej mnie łapać https://www.facebook.com/aleksander.smigielski.5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartegru Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 Co kto lubi przy większości T5 niema żadnych wschodów/zachodów i tez całkiem dobrze "jedzie" teraz to nawet burze są a pewnie za niedługo połączą lampy z cyrkulatorami i będzie można symulować sztormy a nawet tsunami z wodą na podłodze aby właściciel jeszcze bardziej mógł poczuć morski klimat Żarty żartami ale chyba warto mieć wszystkie kanały pod pełną kontrolą choćby po to jak wspomniał silvia aby zrobić zdjęcia jedno kliknięcie i mamy kolorystykę pod foto a manualnie pewnie trochę zabawy no i problem z powrotem do ustawień początkowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 @Bartegru - do zrobienia zdjęcia nie ma potrzeby kręcenia czymkolwiek A już na pewno kolorem czerwonym ;P Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexw200 Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 Zrobił się z tego całkiem niezły smok 264 Diody, średnio 2.4w-634w + 25% czyli dobre 4 zasilacze po 200W. 35 nitek-35 driverów. będzie grzało Cytuj Tu najłatwiej mnie łapać https://www.facebook.com/aleksander.smigielski.5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dadario Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 Może warto przemyśleć zakup regulowanych zasilaczy stalopradawych... Na każdy kanał po jednej sztuce... Zmniejszysz znacznie ilość kabli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 13 Marca 2018 Ciekawie. Zobaczymy jak będzie świecić. Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 14 Marca 2018 10 godzin temu, dadario napisał: Może warto przemyśleć zakup regulowanych zasilaczy stalopradawych... Na każdy kanał po jednej sztuce... Zmniejszysz znacznie ilość kabli... Zasilacz stałoprądowy to nic innego jak driver z zasilaczem. Po jednym na kanał to u niego 6-7 zasilaczy o niemałych gabarytach - upchać to w lampie może być ciężko. Kolejny problem to są one raczej małej mocy więc 1 na kanał zapewne jeden zasilacz będzie mało. Ponadto co z PWM i sterowaniem kanałami ? Większość jak ma regulacje to pod triaka. Jak masz jakiś ze sterowaniem PWM to wrzuć linka bo szukam podobnych rozwiązań do zasilania domu. Ilość zaoszczędzonych kabli ? W zasadzie tylko te pomiędzy zasilaniem a driverami. Tylko, że wystarczy zrobić sobie PCB pod drivery ze scieżkami zasilającymi i sprawa zasilania i ilości przewodów może odejść na drugi plan bo z zasilacza lub zasilaczy podejdzie jednym przewodem czy tam tyloma ile zasilaczy zastosuje. Jak ja mam to zrobione ? Drivery na PCB, do lampy przychodzi jeden przewód zasilający - zasilacz 600W, 25V, 25A Meanwella. Zasilanie wchodzi na płytkę z driverami i zasila wszystkie drivery. Od driverów wychodzą przewody na kanały. Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexw200 Zgłoś Napisano 14 Marca 2018 Raczej kiepsko to widzę jeżeli chodzi takie rozwiązanie @dadario. Zwłaszcza przy kanałach rb i akty, tak oględnie licząc musiałbym jakieś 20 zasilaczy w lampie upchnąć, raz że to spora waga, dwa sporo miejsca zajmuje, trzy dodatkowe ciepło do odprowadzenia z lampy, 4 gabaryty. Lepiej wywalić zasilacze poza lampę, nawet jeżeli będzie ich kilka to i tak będzie jeden przewód z odpowiednią liczbą żył pomiędzy zasilaczami a lampą. 24 minuty temu, VDR napisał: Zasilacz stałoprądowy to nic innego jak driver z zasilaczem. Po jednym na kanał to u niego 6-7 zasilaczy o niemałych gabarytach - upchać to w lampie może być ciężko. Kolejny problem to są one raczej małej mocy więc 1 na kanał zapewne jeden zasilacz będzie mało. Ponadto co z PWM i sterowaniem kanałami ? Większość jak ma regulacje to pod triaka. Jak masz jakiś ze sterowaniem PWM to wrzuć linka bo szukam podobnych rozwiązań do zasilania domu. Ilość zaoszczędzonych kabli ? W zasadzie tylko te pomiędzy zasilaniem a driverami. Tylko, że wystarczy zrobić sobie PCB pod drivery ze scieżkami zasilającymi i sprawa zasilania i ilości przewodów może odejść na drugi plan bo z zasilacza lub zasilaczy podejdzie jednym przewodem czy tam tyloma ile zasilaczy zastosuje. Jak ja mam to zrobione ? Drivery na PCB, do lampy przychodzi jeden przewód zasilający - zasilacz 600W, 25V, 25A Meanwella. Zasilanie wchodzi na płytkę z driverami i zasila wszystkie drivery. Od driverów wychodzą przewody na kanały. Taki? Właśnie nad nimi się zastanawiam, robią też mocniejsze i o większym amperażu ale 12v. Cytuj Tu najłatwiej mnie łapać https://www.facebook.com/aleksander.smigielski.5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 14 Marca 2018 (edytowane) Ten chyba ma 12V na zdjeciu - PSP-600-12 PSP-600-24 ma 24V. Sprawdzilem swojego - mam PSP-600-27 - wersja z regulowanym napieciem. Przy 27V ma 22,5A, przy 24V daje 25A. U Ciebie trzeba policzyc ile Ty tych Amperów potrzebujesz bo masz chyba większą ilość diodek niż ja. Pamietaj, że diody kolorowe mogą mieć mniejszy prąd. Meanwell robi i wiekszej mocy - PSP-1000-24 na przykład - 37,6 A przy 24V Policz ile A potrzebujesz - wyjdzie Ci moc minimalna - do tego 15-20% zapasu i takiego zasilacza trzeba by poszukac. Tak na szybko zakladajac 35driverow 1A = 35A Edytowane 14 Marca 2018 przez VDR (wyświetl historię edycji) Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexw200 Zgłoś Napisano 14 Marca 2018 44 minuty temu, VDR napisał: Ten chyba ma 12V na zdjeciu - PSP-600-12 PSP-600-24 ma 24V. Sprawdzilem swojego - mam PSP-600-27 - wersja z regulowanym napieciem. Przy 27V ma 22,5A, przy 24V daje 25A. U Ciebie trzeba policzyc ile Ty tych Amperów potrzebujesz bo masz chyba większą ilość diodek niż ja. Pamietaj, że diody kolorowe mogą mieć mniejszy prąd. Meanwell robi i wiekszej mocy - PSP-1000-24 na przykład - 37,6 A przy 24V Policz ile A potrzebujesz - wyjdzie Ci moc minimalna - do tego 15-20% zapasu i takiego zasilacza trzeba by poszukac. Tak na szybko zakladajac 35driverow 1A = 35A I owszem, pamiętam, czerwona i pomarańczowa idą na 2.4v, reszta na 3.6v. Co do ilości to u mnie będą 264 diody. Na spokojnie sobie wszystko po przeliczam. Cytuj Tu najłatwiej mnie łapać https://www.facebook.com/aleksander.smigielski.5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 14 Marca 2018 24 minuty temu, alexw200 napisał: I owszem, pamiętam, czerwona i pomarańczowa idą na 2.4v, reszta na 3.6v. Co do ilości to u mnie będą 264 diody. Na spokojnie sobie wszystko po przeliczam. Policz dokładnie napięcia na najdłuższej nitce. Bo meanwell robi też np. takie zasilacze PSP-600-15 - czyli 15V ale aż 40A Jeśli max napięcie na nitkę 12V to 15V mogłoby być wystarczające do zasilenia. I jeśli sumaryczna ilość A na driverach będzie np. 34-35A to zapas mocy byś miał. 24V zasilacze wszyscy polecają choć to nie jest do końca racjonalne, zmniejsza się sprawność driverów. Napięcie zasilające powinno być nieznacznie większe od napięcia najdłuższej nitki. Inna sprawa, ze wersje z niezbyt standardowym napięciem są zazwyczaj droższe. Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexw200 Zgłoś Napisano 14 Marca 2018 (edytowane) 27 minut temu, VDR napisał: Policz dokładnie napięcia na najdłuższej nitce. Bo meanwell robi też np. takie zasilacze PSP-600-15 - czyli 15V ale aż 40A Jeśli max napięcie na nitkę 12V to 15V mogłoby być wystarczające do zasilenia. I jeśli sumaryczna ilość A na driverach będzie np. 34-35A to zapas mocy byś miał. 24V zasilacze wszyscy polecają choć to nie jest do końca racjonalne, zmniejsza się sprawność driverów. Napięcie zasilające powinno być nieznacznie większe od napięcia najdłuższej nitki. Inna sprawa, ze wersje z niezbyt standardowym napięciem są zazwyczaj droższe. Wiesz co chyba nie do końca wiem do czego zmierzasz, jeżeli chodzi o najdłuższą nitkę, ja wszystkie nitki planuję takie same czyli po 8 diod. Dla przykładu rb 48 szt - 6 nitek - 1 płytka z 6 driverami - potraktowana jako 1 kanał pod sterownikiem. Teoretycznie muszę upchnąć w lampie 11 płytek. Co do amperażu zasilaczy to przesada nie jest dobra, jak dam 10-12% większe napięcie będzie ok, Edytowane 14 Marca 2018 przez alexw200 (wyświetl historię edycji) Cytuj Tu najłatwiej mnie łapać https://www.facebook.com/aleksander.smigielski.5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach