tomasz Zgłoś Napisano 1 Lutego 2012 Tak. Cytuj 380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecky3 Zgłoś Napisano 1 Lutego 2012 Jeśli więc wierzyć parametrom, a że nie wierzę już w te 10000 to dalej też podchodzę ostrożnie 1. dioda biała daje 180-200 lm, podczas gdy cre xp-g powyżej 400 nawet do 500 czyli ponad dwa razy więcej 2. moc diòd niebieskich powinna być podana w mW Jeśli jednak przyjąć że także jest ponad dwukrotnie słabsza niż odpowiednik cree (a jest na pewno o czym mòwi nam prąd max. 700 mA) to okaże się że tyle samo światła daje 10 szt cree. To po co ładować 24 szt? Jedyne co mi się podoba to możliwość doboru koloru światła potencjometrami. sorry ale wlasnie musisz uwierzyc w te 10000K z tym ze maja 93.9lm, ale sa. Nie mam natomiast pojecia czy mozna je zastosowac. Tu nic nie wymodze Cytuj 122x61x61 + sump cyrkulacja 2x6045 tunze H&S 150 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz Zgłoś Napisano 1 Lutego 2012 Papier kolego wszystko przyjmie. Przyślij mi jedną to ci sprawdzę. Już miałem takie po 14000 i okazało się że 7000 nie mają także wybacz ale sam będę decydował w co wierzę a w co nie. Cytuj 380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 2 Lutego 2012 tomasz -- ten post bardziej do Ciebie - baniak 110x50x50 aktualnie (275l) - moze w przyszlosci postawie 120x60x50(60) czyli 360/432l -- na wiecej chyba nie starczy miejsca :/ Ale wracajac do tematu. Obecnie chinskie erybkowe LEDy + 2x39 ATI blue plus i actinic. Chce to zamienic na Cree, glownie ze wzgledu na latwosc serwisowania w razie problemow. Poki co mysle na ta chwile o dwoch opcjach: Aktualnie mam 120W w led + 2x39W = 198W swiatla. "I opcja" Kupic 8 modulow 6diodowych XP-E RB i 4 moduly 6diodowe XP-G. Docelowo chyba chcialbym sie pozbyc swietlowek (jesli tylko swiatlo mnie zadowoli odnosnie kolorystyki). Sadzisz ze na obecny baniak wystarczy tyle modulow ? Jeśli dobrze licze to jeden modul XP-E zasilony 24V z pradem 0,9A na modul - da okolo 21,6W, modul XP-G z pradem 1,3A tez zasilony z 24V da okolo 31.2W. Sumarycznie wiec lampa w teorii powinna dawac ~297.6 W "II opcja" Nad ta opcja rozmyslam z tymczasowego zamrozenia pieniazkow w innych tematach i chcialbym chwilowo przyoszczedzic. Czyli zrobic niezbedne minimum, a za jakis czas jak odmroze kase rozbudowac lampe. Czyli teraz kupic poki co 6 modulow XP-E RB i 3 moduly XP-G. Co da okolo 223,2W. Sadzisz, ze tyle swiatla opedzilo by obecny baniak 110x50x50 ? Lampe bede robil w wersji rozwojowej - czyli z mozliwoscia dolozenia kolejnych modulow - zamierzam docelowo kupic 3 sztuki driverow od Leszka (w opcji II kupilbym 2 szt.) (5 driverow na jednej plytce) - czyli bede mogl docelowo dac 15 nitek (~372W z calej lampy, 10 XP-E RB i 5 XP-G). Rozbudowa o kolejne drivery zreszta to nie problem. I tak radiator wezme na cala dlugosc baniaka. Kwestia tylko zaplanowania miejsca pod ewentualne nowe moduly. Jak mozesz skrobnij kilka uwag co do moich przemyśliwań Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro76 Zgłoś Napisano 3 Lutego 2012 Witam Wszystkich. Podepne sie pod temat jesli mozna. Powoli przygotowuje sie do zalozenia pierwszego zbiornika morskiego, troszke sprzetu bede probowal zrobic we wlasnym zakresie po przerobieniu i ciaglym przerabianiu lektury tego forum, min. oswietlenie. Kiedy trafilem na ten temat stwiedzilem ze i to jest do zrobienia dla laika z checiami. Podobnie jak kolaga VDR i ja zrobilem sobie kilka projektow lampy z mozliwoscia rozbudowy w razie koniecznosci. Przy akwarium 200l jakie planuje, docelowe oswietlenie chcialem zmontowac +-150W na diodach cree, co po przeczytaniu x-watkow wydaje mi sie miare wystarczajacym. Z tym że na poczatek chcialem zrobic 110W zeby zejsc po czesci z kosztow, a takze zeby przetestowac takie +-0.5W/l na ledach. I teraz dwa moje pytania laickie ale naprawde chcialbym byc na 100% pewny zanim zaczne to kompletowac i robic: 1. Zeby nie kupowac calego osprzetowania kilka razy w tym przypadku np. zasilacza, to czy moge kupic od razu docelowy mocniejszy odpowiedni do 150-200W oswietlenia czyli w granicach 10,13A i czy tym samym nie przedobrze, czy bedzie mogl chodzic np na 100W? Dodam ze drivery bede mial ustwione jak radzil Tomasz na 900mA i 1300mA? 2. Ile zasilacz powiedzmy taki 8A-13A przy oswietleniu 150W-200W bedzie pobieral pradu? Bo jesli taki przykladowo 10A 240W pobieralby tyle ile ma na tabliczce znamionowej to laczna suma watow razem z ledami bylaby przerazajaca!? rozjasnijcie mi temat prosze bo zaczynaja mnie nawiedzac koszmary ;]. Dziekuje zgory i pozdrawiam Darek Cytuj Docelowo: -AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku) _____________________________________________________________________________________________________ Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 3 Lutego 2012 1. Zeby nie kupowac calego osprzetowania kilka razy w tym przypadku np. zasilacza, to czy moge kupic od razu docelowy mocniejszy odpowiedni do 150-200W oswietlenia czyli w granicach 10,13A i czy tym samym nie przedobrze, czy bedzie mogl chodzic np na 100W? Dodam ze drivery bede mial ustwione jak radzil Tomasz na 900mA i 1300mA? Bez zadnych problemow. Parametr ten przy zasilaczu okresla maksymalny prad obciazenia aby go nie uszkodzic. Ja w domu mam zasilacz max 25A i laduje nim telefony 2. Ile zasilacz powiedzmy taki 8A-13A przy oswietleniu 150W-200W bedzie pobieral pradu? Bo jesli taki przykladowo 10A 240W pobieralby tyle ile ma na tabliczce znamionowej to laczna suma watow razem z ledami bylaby przerazajaca!? rozjasnijcie mi temat prosze bo zaczynaja mnie nawiedzac koszmary ;]. Spokojnie -- "zezre" tyle pradu ile pobierze uklad czyli Twoje diody ! Czyli jednym slowem zasilacz jest zrodlem napiecia ! Tak w uproszczeniu, zeby nie zaglebiac sie w podstawy elektrotechniki/elektroniki Pozdrawiam imiennika Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz Zgłoś Napisano 3 Lutego 2012 VDR - obydwie opcje dobre. Pierwsza to masz juz opór światła na każdą obsadę. Druga także starczy spokojnie na lps czy miękkie. Radzę jednak zastosować 4 moduły białe i trochę je skręcić, gdyż 3 będą w dość duzej odległości od siebie więc mogą nierównomiernie pokrywać powierzchnię akwa, chyba ze wysoko powiesisz, ale to już doświadczalnie. daro76 - lampa pobiera z zasilacza tyle ile pobierają diody plus 10-15% drivery, wentylatory itp. czyli masz np 10 nitek po 900mA. Lampa pobiera 10A x 24V= 240W Cytuj 380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro76 Zgłoś Napisano 3 Lutego 2012 Dzieki koledzy za odpowiedzi. Kolejne watpliwosci rozwiane, w takim razie widze ze smialo bede mogl "sklejac" wszystko do kupy jak przyjdzie na to ten wlasciwy czas. Jak narazie to tyle pytan z mojej strony w tym temacie, jeszcze raz dziekuje, pozdrawiam i do uslyszenia. Darek Cytuj Docelowo: -AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku) _____________________________________________________________________________________________________ Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 3 Lutego 2012 tomasz - no jednak sps`y mam teraz I nawet rosna pod obecnym oswietleniem (seriatopory w zasadzie jak na drozdzach). No nic - chyba poczekam az trafi sie jakas dodatkowa fucha i zrobie wersje I. Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz Zgłoś Napisano 3 Lutego 2012 VDR rób śmaiało na raty, przecież ta wersja II to i tak o wiele światła niż masz teraz to skąd obawy? Cytuj 380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro76 Zgłoś Napisano 4 Lutego 2012 Pojde za ciosem i skonsultuje z Wami mam nadzieje swoj poprawny dobor wszystkich elementow lampy. 1.Zasilacz - wiekszosc z forum wybiera firmy Mean Well, widac cos w tym musi byc wiec postawilem rowniez i ja na impulsowy zbiorczy: MEAN WELL SP-240-24V 10A (lub SP-320-24 24V 13A) - moze macie jakies propozycje innych dobrych, byc moze tanszych? 2.Drajvery: MR2007Vxx - na stronie http://www.mrelektronik.com/produkty/driverled/mr2007vxx czy ten w sumie polecany w jednym z watkow bedzie odpowiedni, a moze jakis inny model? Chcialbym zeby byl to "rozwojowy" model, bo taka tez ma byc lampa z mozliwoscia rozbudowywania o kolejne warianty min. regulatory, czujniki, moze podpiecie do komputera itp. itd. 3.Regulator napiecia: BT4-AN - wybralem ten model, mimo ze brak na stronie http://www.ibis.krakow.pl/miekki_start_bt4.html, to moga dostarczyc na zyczenie. Podobno jest lepszy od pozostalych modeli, min. ma miekki start/stop i nie "myli" dnia z noca ;] co wy na to? 4.Radiator: przy planowanej dl akwarium 100 cm obstawiam na radiator dl 80cm, szer 16.5-20cm, wys 3.5cm. I tu nasuwa sie pytanie czy wymiar bedzie odpowiedni zeby zbiornik byl w calosci dobrze doswietlony a lampa nie musiala byc zawieszona ani zbyt nisko ani za wysoko (podobno optymalna wys led nad tafla wody to 20-30cm?). Natomiast co do kwestii odprowadzania ciepla to chyba im wiekszy radiator tym lepszy. Z tego co zdazylem wyczytac to sa "rozne szkoly" jedni stosuja radiatory dl polowy zbiornika, inni rowna dlugosci, a jeszcze inni posrednie... Takze maly metlik i w tej kwestii, a w sumie nie chcialbym za bardzo testowac tego metoda prob o bledow, bo jak wiekszosc z nas i ja licze sie niestety z kosztami. Jezeli po czesci to kwestia ilosci diod to w najubozszej wersji w zwyz planuje: -12 XPG, 18XPE RB +-130W (40-60%) -12 XPG, 24XPE RB +-150W (1/3-2/3%) -18 XPG, 24XPE RB +-180W (40-60%) Przyjme kazda sugestie i tym temacie. 5.Styk diod z radiatorem: chce zastosowac polecana paste Silver Arctic, mam nadzieje ze to nie klej, bo diody chce przykrecic, co by w przyszlosci ulatwialo np wymiane. 6. Wkrety: sa z roznego rodzju tworzyw sztucznych, poliamid, nylon, i inne - czy ze wzgledu na podwyzszona temp. dobrze byloby wybrac z jakiegos konkretnego tworzywa czy to bez znaczenia? 7.Okablowanie: do laczenia diod z diodami, diod z driverami, driverow z zasilaczem - przekroj 0.3, 0.5-0.75 miedziany bedzie odpowiedni? Moze jakies konkretne kable warto zastosowac? 8. Diody: Jesli chodzi o diody XP-G to wiem jakimi parametrami sie kierowac przy wyborze i ze najlepsze bylyby te poczawszy od R50A-R4,R3,0B,0C,0D (np. CREE XP-G R5 np.Cool White XPGWHT-L1-0000-00H51). Natomiast przy XP-E RB wiem ze takim wyznacznikiem jest "D" barwa wyrazana w "nm", jest rowniez jasnosc wyrazona w "mW" Czy przy wyborze kierowac sie rowniez najwieksza jasnosnoscia np. D3 500mW ? i czy w starciu np. z 350 mW jest to znaczaca roznica ? Czy na jakis paramert warto jeszcze zwrocic uwage zeby diody byly jak najbardziej wydajne ? Uff to by bylo chyba wszystko w tym momencie, mam nadzieje ze za bardzo nie przynudzilem, ale wylapywanie pojedynczych informacji z tego ogromu jakim jest choc by to forum to jedno, a upewnienie sie w slusznosci dokonanego wyboru to juz troszke inna kwestia. I jesli ktorys z kolegow znalazlby troszke czasu to z gory dziekuje za ewentualne potwierdzenie moich wyborow badz korekty. Wszystko i od wszystkich mile widziane Do uslyszenia. Cytuj Docelowo: -AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku) _____________________________________________________________________________________________________ Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deka Zgłoś Napisano 5 Lutego 2012 Witam Czy lampę można wpakować do obudowy plastikowej czy temperatura będzie za wysoka.Np coś takiego: http://allegro.pl/g353-obudowa-abs-uszczelka-cena-35zl-i2054301393.html A może ktoś ma namiar na jakieś fajne obudowy w przystępnej cenie. pozdrawiam Cytuj Boyu 36x49x50 80 litrów Lampa DIY 12 led royal blue i 6 xp-g Odpieniacz boyu wg-310 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz Zgłoś Napisano 5 Lutego 2012 Może być. I tak wytniesz w niej więcej otworów niż zostanie oryginału. Cytuj 380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cYg Zgłoś Napisano 5 Lutego 2012 A jak jest ze stykiem radiatora z taką obudową? nie ma problemu. Można od spodu obudowy wyciąć otwór np 13x28cm i włożyć do środka radiator 15x30 opierając ją na rantach pudełka wokół dziury? (oczywiście przykleję radiator do obudowy) Cytuj Jelenia Bay - zlikwidowane 08.02.2013 Jelenia Bay vol.2 90x50x45 OW Sump 65x32x37 80L Odpieniacz Reef Octopus 1000int Cyrkulacja: Tunze 6025+Tunze 6015 oraz Tuzne Nano Wavebox światło: Lampa LED CREE DIY 72W (CW/RB) + 2x39W T5 LED 196W Obieg: Tunze Silence 1073.020 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
7220481 Zgłoś Napisano 7 Lutego 2012 Czy można postawić znak równości pomiędzy diodą Cool White a białą T5 (np Aquablue special) ? Chodzi mi generalnie o to czy w ledach analogicznie tak jak w świetlówkach białe odpowiadają bardziej za wzrost a niebieskie za barwę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro76 Zgłoś Napisano 7 Lutego 2012 A co mi tam, sam potwierdze swoje wybory na ktore raczej postawie po przeczytaniu kolejnych stron forum 1. Zasilacz: Mean Well zbiorczy 10-13A 2. Drivery: polecany przez autora watku tomasza MR2007Vxx do ktorych podobno mozna podlaczyc wszelkie gadzety 3. Regulator napiecia: BT4-AN - na temat tego urzadzonka najmniej udalo mi sie znalezc, bo zaledwie jedna wzmianke, ale podobno najefektywniejszy model pod ledy, 4. Radiator: po przeczytaniu watku autorstwa dieter25 przy dl akwa 100cm jednak 80cm, 15-20cm, 3.5-5cm 5. Pasta: o ktorej byla wyzej mowa 6. Wkrety plasikowe fi 3mm dl 10mm, mysle ze sie nie rozplyna obojetnie z jakiego plastiku beda wykonane 7. Okablowanie: jednak 0.75mm2 rowniez po lektorze autorstwa dieter25 8. Diody: mniej wiecej wiem na jakie wartosci zwracac uwage, sprobuje dobrac parametrami najblizsze idealu Jak zwykle zostaje pare niewiadomych bardziej lub mniej istotnych, mam jednak nadzieje ze z czasem i one zostana rozwiane Pozdrawiam wszystkich Cytuj Docelowo: -AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku) _____________________________________________________________________________________________________ Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz Zgłoś Napisano 7 Lutego 2012 Jeśli budujesz na modułach to możesz zastosować stalowe śrubki np z castoramy 3mm - otwór2,5 i gwintownik z castoramy. Nic się nie zewrze. Cytuj 380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
juko Zgłoś Napisano 7 Lutego 2012 A co mi tam, sam potwierdze swoje wybory na ktore raczej postawie po przeczytaniu kolejnych stron forum 1. Zasilacz: Mean Well zbiorczy 10-13A 2. Drivery: polecany przez autora watku tomasza MR2007Vxx do ktorych podobno mozna podlaczyc wszelkie gadzety 3. Regulator napiecia: BT4-AN - na temat tego urzadzonka najmniej udalo mi sie znalezc, bo zaledwie jedna wzmianke, ale podobno Pozdrawiam wszystkich ad 1 jak będziesz kupował zasilacz tej firmy w nocie katalogowej sprawdź jaką ma sprawność bo tańsze wersje miewają mniejszą sprawność co przekłada się a wyższy rachunek za prąd, najlepsze mają ok 90% ad 2 i 3 a nie lepiej komputerek i driverki od kolegi z drugiego forum inwestycja ok 400zł komputer ( wschody zachody regulacja itd..... jeszcze tylko nie zrobili możliwości fruwania nad akwa bez linek ) + driverek ok 100 zł i masz "maszinu " do której dokładasz radiator, ledy, ( też mają ) obudowę, składasz i cieszysz się super światełkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nikel Zgłoś Napisano 7 Lutego 2012 Ja przy śrubkach 3 mm(łebek stożkowy) miałem wiertło 2,7 mm i wkrętarką ładnie się wkręciło bez gwintowania. Śrubka ładnie sama nagwintowała otwór. Testowałem już odkręcanie i przykręcanie na nowo i ładnie trzyma. Możesz spróbować na kraju radiatora. Najlepiej montować ledy na zwykłej paście. Przynajmniej prościej z demontażem. Cytuj Od 05.01.2014 nowe: 100x50x45, sump 112 l, 6 x T5 39W Dozownik EBTECH ze sterowaniem bluetooth, pompy Tunze 6025, 6045. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz Zgłoś Napisano 7 Lutego 2012 Owszem, teraz najlepiej wychodzi zakup driverów i komputera od Leszka z sąsiedniego forum. Jednak gdy nie dajemy komputera drivery z elektronik dają możliwość regulacji potencjometrem. Cytuj 380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro76 Zgłoś Napisano 7 Lutego 2012 tomasz zastanawialem sie nad modulami, ale pojedyncze chyba jest lepiej wymieszac, zwlaszcza przy mniejszej ich ilosci. U mnie w najubozszej wersji byloby 2 moduly XPG i 3 moduly XPE RB, w tej mocniejszej 3 moduly XPG i 4 moduly XPE RB na radiatorze dl 80 cm ciezko byloby to rozmiescic zwlaszcza pierwsza wersje. Dlatego jak narazie stawiam na pojedyncze moduly. Juko znajac zycie wybralbym dany model zasilacza tam gdzie bylby "taniej". I znowu wychodzi na to ze "tanie mieso psy jedza", napewno przy zakupie nie omieszkam tego sprawdzic, co by troszke watow w kieszeni zostalo . A moze jednak Mean Well to nie najlepszy pomysl (pod wzgledem sprawnosciowym), pomimo ze kroluje na forum? Co do tego komputera.., to jak piszesz 500zl razem z driverami i wszystkimi bajerami w zestawie, tu gdzie mi za same drivery przy 42 diodach wychodzi prawie 400 zl bylaby to niezla niewiele drozsza alternatywa, tym samym chyba warta przemyslenia. Nikiel tak tez zrobie, pasta i wkrety. Panowie o jakim sasiednim forum mowicie i czy wspomnianego Leszka mozna znalezc tam po nicku Leszek? Cytuj Docelowo: -AKWARIUM: 360l (120x60x50) -SUMP: 128l (80x40x40) -STELAŻ: profil 30x30x3mm -PRZELEW: overflow pipe /komin zew./-ODPIENIACZ: Marine Sources RDC 850 -OSWIETLENIE: led +- 200W -FILTR RO+DI: 75 GPD (Waterpure, Aqaafilter, Aqurius) + TDS,...? -CYRKULACJA: 2x jvp 102...? -OBIEG: Tuzne Silence 1073.020 (300-2400l/h), (1073.040 (300-3000l/h),...? -AUT.DOLEWKA: Aqua Trend Levelautomatic...? -Start na suchej skale -Próba z siporax-em lub FBF piaskowym (0,75 - 2kg piasku) _____________________________________________________________________________________________________ Kontakt: tel: 513-036-976 e-mail: daro76@o2.pl gg: 3166809 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecky3 Zgłoś Napisano 7 Lutego 2012 tu chodzi chyba o pana leszka nicku loccutus z pod leszna, ktory zaprojektowal rewelacyjny system dla ledow i prowadzi sprzedaz podzespolow do skrecenia calosci. Problem w tym ze od wczoraj nie moge sie dostac do tej strony. Po prostu nie otwiera. Cytuj 122x61x61 + sump cyrkulacja 2x6045 tunze H&S 150 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nanorafa Zgłoś Napisano 8 Lutego 2012 Jak to mawiają zjesz beczę soli nim poznasz do woli. Pytanie: "wiatraczki chłodzące należy ustawić na dmuchanie w radiator czy wydmuchiwanie". Dotychczas byłem przeświadczony że na wydmuchiwanie - i tak też mam zrobione u siebie, ale dziś, tak od "niechcenia", przeglądałem jedną ze stron DIY dotyczącą lamp LED, gdzie napisano żeby ustawiać wiatraczki na wdmuchiwanie powietrza w radiator... zgłupiałem... Cytuj Kostka 100x100x50cm, Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055 Obieg: NewJet 4500 Reaktor Ca, DIY Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dieter25 Zgłoś Napisano 8 Lutego 2012 Logiczne że ma wdmuchiwać. ale jak nie założysz będzie o.k po prostu ma chłodzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz Zgłoś Napisano 8 Lutego 2012 Tylko wdmuchiwanie powietrza. Resztę radiatora dobrze jest przykryć aby powietrze miało jak najdłuższy kontakt z użebrowaniem i wychodziło z boku radiatora. Cytuj 380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach