Skocz do zawartości
Garnet

[300] TIR czyli Trucker i Rafa z Grójca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów i koleżanki :czapki z głów:)

Mam na imię Jacek i jestem z Grójca. Na co dzień jestem kierowcą i dowożę artykuły mrożone po marketach sieci Real, Makro i Carrefour w całej Polsce :) Panuje powszechny stereotyp, że kierowcy ciężarówek to chamy prostaki, brudasy i zboczeńcy. Niestety jest silna grupa osób która dosyć intensywnie pracuje na taką opinię wśród normalnych ludzi :/ ale ja się postaram trochę zaburzyć ten obraz :D

Ale do rzeczy

Po dwóch latach czytania forum, zbieraniu doświadczeń oraz sprzętu na targowisku przyszedł wreszcie czas wystartować ze swoim akwarium.

Z tego miejsca chciałem serdecznie podziękować wszystkim posolonym morszczakom których spotkałem na swojej drodze. Bez nich na pewno nie udałoby się wystartować z tym projektem.

Dirty_pig, Diabless, MałaMi, Ozeh, Turborower2000 dzięki za cenne rady i wsparcie :)

Teraz o konfiguracji.

Sprzęt:

Akwarium float 100x50x55h z kominem wew. Zasilanie 32, 25 powrót

Sump 60x40x53h

Odpieniacz DIY na pompie Aquabee 2000/1

Cyrkulacja 2 x Jebao WP-25

Obieg Aqua Nova 3000 l/h

Światło 4x39 + 2x39 dołożone DIY do jednej lampy

Zastanawiam się nad konfiguracją świetlówek. Te które mam są półroczne i na dojrzewanie spokojnie wystarczą tylko co potem? Na razie świecę na bardziej niebiesko 2 godzinki 2x39.

Obsada nie będzie jakaś skomplikowana. Standard czyli dwa błazny ukwiał parę chromisów lub anthiasów żółtek i krewetka, pewnie jakaś babka. Z koralowców musowo ukwiał i reszta też raczej na miekko. Na SPSy może kiedyś przyjdzie czas. Na razie chcę się wgryźć w końcu w temat gdyż to moje pierwsze akwarium a im dłużej czytałem forum i zdobywałem samą teorię czułem się jeszcze głupszy. I po stwierdzeniu że to tak jakby chcieć się z książki nauczyć jeździć samochodem zapadła decyzja o własnym baniaku.

stelaż