Skocz do zawartości
Przemek

Sentry - system ATO(dolewka automatyczna)

Rekomendowane odpowiedzi

w przedsprzedaży była cena promocyjna a teraz po tym terminie jest inna cena - czy zamówiłeś w cenie promocyjnej a zapłaciłeś więcej? Nadal nie do końca rozumiem o co chodzi? Pisałeś o zwrocie jakiejś nadpłaty - nie wiem, sklep nie naliczył właściwej kwoty - może po prostu podasz swoje dane , czy nr zamówienia - cokolwiek, abyśmy rozmawiali o konkretnej sytuacji.

Prześledziłam wątek i widzę, że Przemek pisał o kwocie 99 euro - i tyle teraz kosztuje.

edyta : ok, już wiem:-) przeprowadziłam śledztwo, bo w sierpniu byłam na urlopie i nie wprowadzam ani tego produktu ani promocji. Pracownik umieścił cenę wyższą (nie wiem dlaczego) skupiając się tylko na cenie promocyjnej. to był głupi błąd i szczerze mówiąc nie mam pojęcia dlaczego akurat wpisał 600zł - Ato od zawsze miało kosztować 99 euro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwoli ścisłości to 99 Euro było podawane w grudniu 2014.

W maju 2015 informacja o cenie była taka jak w cytacie poniżej.

Sentry ATO v1 z czujnikiem optycznym oraz pompką DC w zestawie będzie kosztował około 270zł.

W Reefshop.pl, w ofercie przedsprzedaży faktycznie cena podstawowa wynosiła ok. 600 zł (a nawet chyba więcej), a cena promocja ok. 340 zł,czyli prawie 50 % bonus, a teraz cena podstawowa wynosi 420 zł, więc wielu klientów mogło się poczuć wprowadzonych w błąd ponieważ myśleli, że okazyjnie kupują urządzenie o znacznie wyższej wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

edyta : ok, już wiem:-) przeprowadziłam śledztwo, bo w sierpniu byłam na urlopie i nie wprowadzam ani tego produktu ani promocji. Pracownik umieścił cenę wyższą (nie wiem dlaczego) skupiając się tylko na cenie promocyjnej. to był głupi błąd i szczerze mówiąc nie mam pojęcia dlaczego akurat wpisał 600zł - Ato od zawsze miało kosztować 99 euro.

A to żartowniś z tego pracownika ;)

Dobrze, ze nic zlego się nie stało, najwyżej sprzedało się kilka dolewek więcej ;)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez grzegorz88wroc (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisała Irmina, cena wprowadzona do sklepu ReefShop.pl była wprowadzona omyłkowo - żaden z Dystrybutorów (gdziekolwiek - na świecie czy w Polsce) nigdy taką ceną się nie posługiwał - wszyscy zaś znali cenę pre-order(która często jest niższa niż cena "regularna").

Nikt nie kupił Sentry w cenie 600zł więc nie bardzo wiem o zwrocie jakiej różnicy pieniążków rozmawiamy.

Wszyscy którzy skorzystali z możliwości nabycia Sentry na zasadach "pre-order" zakupili je w takiej samej, promocyjnej cenie.

Co do ceny którą zakładaliśmy - w związku wprowadzonymi zmianami w konstrukcji a także wzbogaceniu urządzenia w dodatkowe funkcjonalności(współpraca z elektrozaworem znajdującym się w zestawie z Sentry w wersji z zaworem) cena ta została skalkulowana na poziomie 99,00 euro(o czym już oficjalnie informowałem 2 miesiące temu gdy pojawiły się zdjęcia finalnej wersji Sentry, jakże różnej od pierwszej wersji wspomnianej w tym wątku).

Myślę, że wszystko co należało już wyjaśnić zostało tu powiedziane - gdyby jednak były potrzebne dodatkowe wyjaśnienia doprecyzowujące powyższe proszę kontaktować się już bezpośrednio z działem sprzedaży Pacific Sun - office@pacific-sun.eu lub sales@pacific-sun.eu, z chęcią udzielimy wszystkich odpowiedzi.

pozdrawiam :)

Przemek


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak napisała Irmina, cena wprowadzona do sklepu ReefShop.pl była wprowadzona omyłkowo - żaden z Dystrybutorów (gdziekolwiek - na świecie czy w Polsce) nigdy taką ceną się nie posługiwał - wszyscy zaś znali cenę pre-order(która często jest niższa niż cena "regularna").

Nikt nie kupił Sentry w cenie 600zł więc nie bardzo wiem o zwrocie jakiej różnicy pieniążków rozmawiamy.

Wszyscy którzy skorzystali z możliwości nabycia Sentry na zasadach "pre-order" zakupili je w takiej samej, promocyjnej cenie.

Przemek

Oto co myśli rzecznik UOKiK na temat takich omyłek ;)

Prawo chroni nas przed sprzedawcami oszustami

Jeśli przedsiębiorcy naruszają nasze, konsumentów, prawa, oszukując albo mamiąc fałszywym zyskiem, możemy się skutecznie bronić. Podstawę prawną dają nam przepisy ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Za taką zaś uznaje się działanie lub zaniechanie działania przez przedsiębiorcę, które jest sprzeczne z dobrymi obyczajami lub w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta.

Przykładem mogą być właśnie promocje, które nie zawsze stanowią rzeczywistą okazję. W takiej sytuacji możemy skierować się do sądu z powództwem cywilnym. Zgodnie z artykułem 12. wymienionej ustawy, w razie dokonania nieuczciwej praktyki rynkowej konsument, którego interes został zagro żony lub naruszony, może żądać m.in.: zaniechania tej praktyki, usunięcia jej skutków oraz, co najważniejsze, naprawienia wyrządzonej szkody, a w szczególności unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu.

Sprzedawca będzie musiał zwrócić całkowitą zapłaconą kwotę, a dodatkowo pokryć koszty nabycia produktu, czyli wydatki poniesione przez konsu menta przy zawarciu umowy.

Warto wiedzieć, że to nie konsument musi udowodnić przed sądem, że padł ofiarą oszustwa, lecz przedsiębiorca zobowiązany jest dowieść swojej uczciwości. 

Małgorzata Cieloch rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez grzegorz88wroc (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu,

rozmawiamy tu o fajnym produkcie, ktorego w tej cenie trudno dostac.

Chyba nie bardzo orientujesz sie, jak w Polsce dzialaja sady. Moze zamiast nimi straszyc, po prostu zrezygnujesz z zakupu i poprosisz o zwrot Twoich pieniedzy ? Sadownie wymusisz moze nakaz zwrotu, ale to potrwa z 5 lat... Poza tym, takie uwagi chyba mozesz zalatwiac korespondujac ze sklepem a nie w ciekawym temacie, gdzie raczej oczekiwalbym pierwszych opinni uzytkownikow dolewki.


120x75x47 wys. 400 l, sump 100 l. 432 W T5 + 2 x 24 LED blau, BK 200, cyrk 17500 l/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak typowe. Kolega grzegorz8wroc kupil dolewke w przedsprzedazy jak prawdziwy lowca okazji, a teraz ma pretensje, bo juz sie pochwalil znajomym ile to on nie jest do przodu, a tu nagle d.pa bo sie okazalo, ze jednak az tyle nie "zarobil" i zaczynaja sie pretensje i zadania zwrotu jakis nadplat. Kredyt we frankach tez wziales i teraz protestujesz?


Sygnatura;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro pewne sprawy zostały już wyjaśnione to pozwolę sobie wrócić do głównego tematu - czyli naszego systemu Sentry ATO.

Zacznijmy od omówienia tego co znajduje się w zestawie/pudełku(na przykładzie wersji z pompą DC).

sentry2p.jpg

sentry3p.jpg

sentry4p.jpg

sentry5p.jpg

W pudełku znajdziecie:

- polską i angielską instrukcję

- główny kontroler Sentry

- holder po powieszenia Sentry na krawędzi sumpa(Sentry może zostać także przymocowane do ściany(szafki) przy wykorzystaniu dwóch otworów montażowych

- czujnik optyczny z możliwością regulacji wysokości zawieszenia

- pompka DC z 2m wężykiem oraz małym uchwytem mocującym wężyk do krawędzi sumpa

- zasilacz 12V

sentry8p.jpg

sentry6p.jpg

sentry7p.jpg

sentry10.jpg

Przed rozpoczęciem montażu urządzenia prosimy zapoznać się z instrukcją użytkowania - przede wszystkim zaś należy pamiętać o podłączaniu/odłączaniu jakichkolwiek elementów zestawu przy wyłączonym zasilaniu kontrolera. Zasilacz podłączamy jako ostatni i wyłączamy jako pierwszy!

Od momentu podłączenia i uruchomienia zestawu dolewka gotowa jest do pracy.

Zestaw posiada kilka przydatnych opcji - między innymi zabezpieczenie przed pracą na sucho, inteligentny system "zliaczania" czasu pracy a w przypadku gdy czas dolania jest dużo dłuższy niż średni z ostatnich kilku dni - urządzenie uruchomi alarm dźwiękowy(dotyczy to krytycznych przekroczeń czasu dolewki).

Przy pomocy wbudowanego przycisku oraz ekranu z podświetleniem LED użytkownik jest w stanie skonfigurować/dopasować urządzenie do swoich potrzeb.

I tak:

- pulsujące niebieskie światło informuje o tym że poziom wody zarejestrowany przez bardzo precyzyjny czujnik optyczny jest właściwy a urządzenie jest w trybie czuwania. Jakiekolwiek obniżenie poziomu wody zarejestrowane przez czujnik spowoduje uruchomienie pompy DC

- zielone światło - aktywna dolewka. Czas trwania dolewki ustawiany jest przez użytkownika poprzez OBM(one button menu) - o czym niżej

- czerwone światło + sygnał dźwiękowy - alarm nieprawidłowej pracy dolewki. Pojawi się gdy urządzenie nie było w stanie uzupełnić w kreślonym czasie(i określonej ilości cykli) poziomu wody - pompa DC zostaje wyłączona a urządzenie automatycznie wznowi pracę gdy czujnik optyczny ponownie zarejestruje poziom wody lub gdy Sentry zostanie zrestartowane.

Gdy właściwy poziom zostanie przywrócony urządzenie ponownie przejdzie w tryb czuwania(urządzenie ponownie będzie świeciło niebieskim, pulsującym światłem).

Gdy po upływie 20 cykli dolewki poziom wody nie wróci do poprzedniego - Sentry ATO przejdzie w tryb alarmowy - ekran rozpali się na czerwono informując o problemie dodatkowym sygnałem dzwiękowym(ciągłe, powtarzalne krótkie sygnały dzwiękowe).

Konfiguracja Sentry ATO

Urządzenie umożliwia zmianę niektórych parametrów pracy(sygnały alarmowe, czas pracy dolewki itd) za pomocą wbudowanego przycisku. Aby uruchomić tryb konfiguracji należy:

- wcisnąć i przytrzymać przycisk przez okres około 5 sekund - wejście w tryb ustawień zostanie potwierdzone trzema sygnałami dźwiękowymi. Trzymając nadal przycisk - puszczając go w odpowiednim momencie(gdy ekran urządzenia jarzy się określoną barwą, które pojawiają się cyklicznie ). Poprzez puszczenie przycisku dana opcja “menu”/ustawień zostanie wybrana.

Menu:

- kolor zielony - włączenie/wyłączenie “potwierdzeń” dźwiękowych po zakończonym pojedyńczym cyklu dolewki

- kolor niebieski - wybór czasu trwania dolewki(krótki - ok. 5s, średni - ok. 20s, długi - ok. 40s)

- kolor czerwono-niebieski - tryb manualny “dolania wody” - urządzenie włączy pompę DC/elektrozawór i pozostawi otwarty do momentu gdy czujnik optyczny zarejestruje poziom wody(bardzo przydatne gdy “zalewamy” zbiornik na wodę osmotyczną świeżą wodą - np. po wykonanej podmianie wody w akwarium)

Schemat menu:

(wejście w menu - przytrzymaj przycisk ok 5s ) - urządzenie przejdzie w tryb ustawień naprzemiennie wyświetlając różne kolory odpowiadające różnym “sub-menu”. Aby wybrać żądane menu - puść przycisk gdy urządzenie wyświetla określony kolor. Następnie potwierdzenie danej opcji np, włączenie potwierdzenia dźwiękowego następuje poprzez wciśnięcie przycisku gdy ekrean jest zielony(wyświetlana naprzemiennie barwa zielona/czerwona - Włączone/Wyłączone

>zielony (potwierdzenia dźwiękowe) > zielony - WŁĄCZONE

> czerwony - WYŁĄCZONE

> niebieski(czas trwania dolewki) > zielony(krótki ok. 5s)

> niebieski(średni ok. 20s)

> czerwony(długi ok. 40s)

> czerwono-niebieski(tryb ręczny) > automatyczne wyłączenie dolewki po zarejestrowaniu poziomu wody przez czujnik optyczny

Po zaniku prądu lub odłączeniu od zasilania urządzenie uruchamia się z domyślnymi ustawieniami: czas dolewki 5s, włączone potwierdzenia dolania wody.

Gdyby jakieś kwestie poruszane powyżej nie były jasne - proszę pisać.

sentry1p.jpg


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co z możliwością podłączenią drugiego czujnika?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

@Silver200

Spokojnie, możesz już wyciągnąc nosek i wytrzeć ;)

Edit:

Za karę dostałem niedziałającą dolewkę :unsure::sadface:

Edytowane przez grzegorz88wroc (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Nie ma możliwości podłączenia drugiego czujnika, Sentry przeznaczone jest do pracy z pojedynczym czujnikiem.

2. Z tego co wiem serwis się już tym zajął, zwracamy uwagę aby pilnować kolejności podłączania czujników/pompy/zasilania.

Jak urządzenie wróci do nas dokładnie zostanie sprawdzone, gdyż przed wysyłką wszystkie urządzenia są przetestowane i zatwierdzone do wysyłki przez pracowników serwisu.

pozdrawiam

Przemek


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu dotarła do mnie dolewka i .. duży zawód.

Przy montażu pękł uchwyt do mocowania węża, a wcale nie użyłem siły, ale to nie problem, pleksę łatwo skleić.

Natomiast wydaje się, że moje urządzenie nie było przetestowane, bo raczej być nie mogło skoro występuje problem natury mechanicznej. Nie można włożyć dużego jacka do gniazda, blokuje się po wsunięciu na jakieś 1,5 cm i dale nie daje się wsunąć. W środku po bokach gniazda widać jakby nadlewki z żywicy czy czegoś podobnego oraz jakąś blaszkę biegnąca w poprzek otworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary sterownik + stara pompka = nie działa nic.

Stary sterownik + nowa pompka = pompuje wodę cały czas.

Nowy sterownik działa z obiema :)

Uchwyt węża wymusza poziom wody 3cm poniżej krawędzi.

Nadlewki żywicy również posiadam.

W zasadzie tak - nawet drugiego optycznego jeśli będzie taka potrzeba gdyż Sentry posiada dwa wejścia cyfrowe.

Domyślam się że chcesz mierzyć poziom wody w zbiorniku z wodą słodką, tak?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez grzegorz88wroc (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy inne osoby które otrzymały dolewkę mogą się wypowiedzieć


Akwarium OW 120x60x60 + Sump 80x50x45h + Dolewka 40 l. / Deltec APF 600 na NJ 800 // Obieg Jebao DCT 8000 // Cyrkulacja 2 x Jebao RW 8 // Lampa Led Lumini glisten 150r2 + 120r1 // Grzałka Jager 250 wat // Sentry ATO //

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszło:)

Podłączone:) Póki co czuwa na niebieskim;)

Nie wiem tylko do czego jest ten mały element akrylowy:D

Jeden jest do sterownika, drugi jest do sensora, a 3? zapewne do wężyka, le niby jak go zamocować to nie wiem:P albo nie mam czasu rozkminić tego teraz:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja bym musiał chyba mieć szybę ze 20mm żeby mi złapało;) zamienię śruby bo ta do trzymania wężyka jest dłuższa... może zamontowali odwrotnie...

Obniżył mi się przez manipulację w hydraulice poziom wody gdzie jest sensor. Pompka się załączyła, ale sensor zachowywał się jakby miał error, a mianowicie włączyła się żółta dioda, która co chwilę błyskała czerwonym i przy tym padał sygnał dźwiękowy "pip" .

Na pompce było ustawienie na "-" i w sumie to jak na takie maleństwo to bardzo głośno chodziła;)

o co kaman?:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Haha niezły cyrk masz, ja swoją załączam jak jestem przy akwa co by kubkiem nie wahlować. Po tym co robił poprzedni sterownik strach zostawić ;) może kiedyś kupie dolewke Aquatrend zeby odcinała zasilanie ATO przy maksymalnym poziomie ;)

BTW na trzy osoby, które przyznały się do zakupu żadna nie dostała w pełni działającego egzemplarza.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez grzegorz88wroc (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja bym musiał chyba mieć szybę ze 20mm żeby mi złapało;) zamienię śruby bo ta do trzymania wężyka jest dłuższa... może zamontowali odwrotnie...

Obniżył mi się przez manipulację w hydraulice poziom wody gdzie jest sensor. Pompka się załączyła, ale sensor zachowywał się jakby miał error, a mianowicie włączyła się żółta dioda, która co chwilę błyskała czerwonym i przy tym padał sygnał dźwiękowy "pip" .

Na pompce było ustawienie na "-" i w sumie to jak na takie maleństwo to bardzo głośno chodziła;)

o co kaman? :D

Pompka właściwie odpowietrzona pracuje bezszelestnie.

Co do sygnałów alarmowych - jeśli dolewka w określonym czasie(ilości pró B) nie doleje wody(np. w wyniku gwałtownego obniżenia poziomu wody nie spowodowanego odparowaniem) to włączy się zabezpieczenie przed niewłaściwą pracą(dolaniem zbyt dużej ilości wody osmotycznej).

Sprawdź, być może Twoja pompa była zapowietrzona (nie właściwie "zalana") i nie pompowała wody do sumpa - stąd alarm ostrzegający o niewłaściwej pracy.

Co do śrubek - jeśli Twoja szyba jest cieńsza to możesz zamienić ją z tą od wężyka - pamiętaj proszę aby dokręcać holder z "wyczuciem" gdyż na ramię holdera działa zasada dźwigni i przekręcenie śruby zbyt mocno może spowodować jego uszkodzenie.

Co do niewłaściwej pracy - pamiętaj aby uruchomić Sentry na właściwym poziomie wody - wtedy gdy czujnik "widzi" wodę i może rozpocząć pracę od stanu czuwania.

Jeśli rozpocznie pracę od pulsowania na niebiesko - to wtedy delikatnie podnosząc czujnik do góry możesz sprawdzić jego działanie - dolewka zacznie pompować wodę przez wcześniej ustalony czas(lub domyślny jeśli to pierwsze uruchomienie).

Jeśli będziesz potrzebował dodatkowych informacji/porady dotyczącej obsługi i ustawień Sentry - nasz dział obsługi Klientów z chęcią Ci wszystko wyjaśni :)

Tel. 58 778 17 17

email: service@pacific-sun.eu

Pracujemy od godziny 8:00 do 16:30.

W razie pytań możesz także zadzwonić do mnie - tel. 508259086

pozdrawiam

@grzegorz

Wszystkie usterki zgłoszone przez osoby tu na forum będą dokładnie sprawdzone. Osób które zakupiły dolewkę w naszym sklepie(a nie koniecznie udzielają się na NR) jest dużo więcej a w szczególności dotyczy to dystrybutorów zagranicznych (oraz Klientów) do których już Sentry dotarło.

Tego typu rozwiązanie stosowane jest w Kore 5th od 1.5 roku i na prawie 900 sprzedanych dozowników nie pamiętam aby była choć jedna reklamacja / zastrzeżenia co do działania ATO. Tym bardziej ubolewam że jedyne dwie usterki które zostały zgłoszone(na kilkaset sprzedanych sztuk) znalazły się tu na NR i w dodatku na początku sprzedaży w PL.

Oba zgłoszenia zostaną przez nas dokładnie sprawdzone a raporty z serwisu przesłane do mnie i do Klientów.

Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek pytania natury technicznej lub potrzebujesz zaawansowanego wsparcia to proszę o kontakt z serwisem.

PS. Ten wątek ma charakter informacyjny i nie służy rozwiązywaniu spraw reklamacyjnych czy też serwisowych które powinny być kierowane bezpośrednio do właściwego adresata czyli serwisu (service@pacific-sun.eu).

Pracownicy z chęcią udzielą odpowiedzi na wszystkie pytania.


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:-)

Dodać chciałbym jedynie, że urządzenie posiada bezpłatny support(w czasie trwania i po gwarancji) polegający na darmowych aktualizacjach oprogramowania (wykonywanych przez nasz serwis) w przypadku dodawania nowych funkcjonalności(lub implementowania pewnych udogodnień/rozwiązań programowych sugerowanych przez Klientów w trakcie użytkowania Sentry ATO).

pozdrawiam

Przemek

Krótka prezentacja:

sentry_mov.jpg


pozdrawiam

Przemysław Cybulski
www.Pacific-Sun.eu
Home for advanced technology

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.