Skocz do zawartości
Nik@

Nowy projekt 120x50x60

Rekomendowane odpowiedzi

zamówiłam falownik jebao wp-10 jako drugi dmuchacz. Był w przecenienia u Jadwigi za 180 zł. będzie ok? główny będzie rw8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamówiłam falownik jebao wp-10 jako drugi dmuchacz. Był w przecenienia u Jadwigi za 180 zł. będzie ok? główny będzie rw8

Ja bym wybrał mocniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rw 8 jeszcze będzie. no zobaczę, jak będzie za mało to z czasem wymienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:) jak byś miała za małą cyrkulację możemy się zamienić , RW-8 na RW-15 , moja miesza na połowie mocy i mniejszym zasilaczu .

299L(100x65x46) plus sump . Oświetlenie 2x24w t5 Narva Blue 2 i Sylvania Marinestar + LED 36W +LED 18W 3xUV , 2xRB, 1Blue+80W LED CHIP .Odpieniacz Deltec SC 1350, skały około 12 kg sucha , 20 kg żywy piasek red sea live reef , cyrkulacja RW-15 , obiegówka Jebao 3000 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki :) Choć słyszałam że 15 robi sztorm w akwarium poniżej 400l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki :) Choć słyszałam że 15 robi sztorm w akwarium poniżej 400l

Co do Wp-10 to może być słabo jak na taki zbiornik.Ja w swojej 300l 120x50x50 miałem 2xRW-8 gdy było mało skały było ok.Ale później dołożyłem docelową ilość i było widać ,że już nie jest to co ma być.Więc postanowiłem jeden zmienić na RW-15 i fakt chodzi na 2/8 mocy ale zawsze jest przyszłościowy zapas mocy,a burzy piaskowej nie ma,koralowców nie wyrywa :D

Edytowane przez Robteos (wyświetl historię edycji)

Krauza [118x35x40H] + sump 45x45x38H 
 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki :) Choć słyszałam że 15 robi sztorm w akwarium poniżej 400l

Nie wiem jak w 400l ale w mojej 300l LPS-y i miękasy zadowolone nie były :) nawet piach się coś burzył :) jak chodziła na oryginalnym zasilaczu


299L(100x65x46) plus sump . Oświetlenie 2x24w t5 Narva Blue 2 i Sylvania Marinestar + LED 36W +LED 18W 3xUV , 2xRB, 1Blue+80W LED CHIP .Odpieniacz Deltec SC 1350, skały około 12 kg sucha , 20 kg żywy piasek red sea live reef , cyrkulacja RW-15 , obiegówka Jebao 3000 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, ja też mam prawie same miękasy i lps (prócz monti) i wszędzie im za bardzo wieje. chyba tylko pseudogorgonia lubi konkretne dmuchanie, o ile jest dobrze zakotwiczona. Dlatego planuje słabsze pompy. Nie podoba mi się efekt fal i polipy latające prawo - lewo. widziałam w sklepie i na filmie i po chwili patrzenia dostaję choroby morskiej. zastanawiam się czy nie kupić zwykłego cyrkulatora, zamiast rw8. Ale chciałabym z opcją feed i słabsza cyrkulacja w nocy z czujnikiem zmierzchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akwarium w bagazniku czeka aż tata pomoże mi je wnieść. hydraulika i komplet pomp kupione. Dolewka używana jest, mocniejsza grzałka tez. skała w pozyczonym akwarium pod lampką, cyrkulatorem i odpieniaczem czeka. Sump nie zmieścił się do auta, jutro odbiorę. Radiator do lampy jest, ledy w drodze. Resztę jeszcze musze zamówić. Ściana przy której stanie akwarium schnie pomalowana. kupa jeszcze do zrobienia i kupienia... ale idzie do przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh "wiem co czujesz" :) Ja pozamawiałem graty, dograłem "drobiazgi" i teraz czeka mnie malowanie pokoju. A wymiary prawie identyczne 120x55x50.

Do ledów dołóż sobie choć ze dwie rury Morświn składa fajne sterowniki (3 kanały led+ świetlówki on/off).

Sprzęt sprawdzony, powtarzalny i stabilny (no i z gwarancją supportu), nie jakieś arduino :)

Filtrację na czym opierasz? Tylko odpieniacz, czy i refugium lub siporax?

Ja miałem robić refugium, ale z różnych przyczyn skończyło się na siporaxie, pozwoli mi to dołożyć mniej skały do baniaka.


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akwarium juz w domu. strasznie ciężkie, dobrze, że miałam mały wózek transportowy z biedronki, bo nie dałabym rady zataszczyc tego z tatą z parkingu. Po schodach W toczylismy podkladajac koc pod krawędzie. Jeszcze tylko otwory w blacie wywiercic i jakoś podnieść tego potwora i zarzucić na stelaż, wtedy zostanie już tylko lekka robota. Kolega z erybki dobrał wszystkie potrzebne elementy hydrauliki i poukładał je na podłodze tak, jak mają być podłączone, a ja cynknelam fotkę ku pamięci. Dziękuję Paweł :)

Filtracja będzie myślę dosc konkretna i dająca możliwości zmiany: w pierwszej komorze sumpa odpieniacz, w drugiej troche skały i glony, w trzeciej matrix (akurat mam, z czasem wymienię na siporax) i skarpetki z absorbentami plus gąbka na syfki, których nie wylapie odpieniacz i refugium. Ostatnia komora na pompę. Łącznie 4 komory w sumpie 95x35x35. Jak juz baniak się ustabilizuje i parametry będą dobre, to będzie można coś wyjąć albo kombinować, czy zrobic 2 komory na skalę lub na glony. Może by wystarczyły 3 komory, ale teraz już po ptokach :)

Edytowane przez Nik@ (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak planowałem refugium, zwrócono mi uwagę że gąbka będzie wyłapywała całe życie (mysis itp), jakie miało by szanse dostać się do baniaka.

Obecnie też mam matrix, myślę że użyję go razem z siporaxem - jest równie dobry, tyle siporax łatwiej ułożyć

w przelotowe struktury. Adrorbenty mam w skarpetach, w przegrodach sumpa, w teorii woda przez nie ma przepływać.

Jednak przyjrzałem się ich strukturze i zmianom w trakcie używania, muszę pomyśleć o filtrze przepływowym na przyszłość.

Bo nie jest to idealne rozwiązanie,


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z gąbka na pewno poczekam, aż akwarium dojrzeje, mikrozycie się nocno rozmnoży. W małym akwa mam tyle mysis, że w nocy aż się trzęsie. Część tego życia zabiorę ze skala do dużego akwarium, a resztę zostawię córce, póki będzie jakoś o to dbała. Może gąbka nie będzie potrzebna, bo odpieniacz i refugium zatrzyma wszystkie zanieczyszczenia. Tak czy siak zbiornik i sump wymyśliłam tak, żeby dawały możliwość różnej konfiguracji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny progres. Odebrałam sump. Jeszcze nie wiem, która strona prawa, która lewa i Która przegroda do czego służy, bo wklej ono w środek 5 szkieł. Ale jakoś do tego dojdę. Kupiłam tez grzebień i maty pod akwaria. Maty 3 mm pod panele :) dam po 3 warstwy i chyba będzie ok. Jedyne, czego mi brak, to żeby tata wywiercil otwory w blacie i pomógł wypoziomowac stelaż. Może uda mi się go namówić jutro, to w sobotę mogłabym juz zainstalować rury i powoli zalewać Rodi. Część wody wezmę z erybki. Musze jeszcze kupić klej do rur, do skał, jakiś silikon do przyklejania grzebienia. Jeszcze kupić piach i trochę skały. Dostałam trochę fajnej skały, niestety aiptasia rulez :( ale nie wyrzuce, bo jeden kawałek porośnięty jest grzybkami ricordea i jakas kępka zoa. Na razie skaly siedza dalej w tymczasowym akwa pod lampka 13w, ale widze, ze rico pieknie sie rozlozyly, wygladaja zdrowo. Zanim włożę do baniaka spróbuję co się da obstrzykac wrzącą rodi, ale rozyczek są dziesiątki :(

Poniżej jedyny facet w domu. Przechwala się, jak to się zna na hydraulice, a jak przyjdzie co do czego, to zostawi mnie z tym sama i pójdzie spać :D

43OQ0p4.jpg

Edytowane przez Nik@ (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poproś może kogoś w okolicy znających się o pomoc - będzie Ci łatwiej. Jeśli będziesz mieć poziom to 2 warstwy wystarczą.

Życzę powodzenia.

p.s.

masz dwa rodzaje śrubunków - czemu?


OPTI 100x50x50 + sump 80x30x30, IS-200; Jebao DCT6000 na 60-80%; ATI Sunpower Dimmable 8x39W; Eheim Jager 200W; Maxspect Gyre XF 130 + Tunze; Żywy piach Nature's Ocean, LR + RRR, Sól FM/Colombo, Bakterie Bio Gro, BioPellets NP XL, Balling klasyczny na prochach FM, do tego coś tam od Knopa i KZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu mieszać WP z RW ponieważ z tego co wiem nie komunikują się razem..? WP nie miało jeszcze tej opcji..


Było : Sps/Lps OW 80x60x45, 23kg LR,18kg LS, Cree DIY 5ch-320W+87W T5, jebao dc6000+rw8, jager 200w, schuran 120 na jebao dc6000, doser one evo fast.

 

Jest : SPS OW 120x70x50 + 180L sump. Swiatło 650W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie komunikują się, ale stowa w kieszeni...a to już ponad 10 kg piachu :) z czasem wymienię.

Z tą pomocą to różnie bywa, ja jakoś nie umiem kogoś prosić. zdalnie i owszem, dręcze

pytaniami, al o taką fizyczna pomoc ni śmiem prosić.

dwa rodzaje śrubunkow? czym się różnią? w sklepie mówili, że tego większego nie mają tego samego rodzaju i jeden dali inny, ale nie zapamiętałam czym się różnią. Czy możesz mi wyjaśnić różnice?

Edytowane przez Nik@ (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

dwa rodzaje śrubunkow? czym się różnią? w sklepie mówili, że tego większego nie mają tego samego rodzaju i jeden dali inny, ale nie zapamiętałam czym się różnią. Czy możesz mi wyjaśnić różnice?

lewy jest wklejany - wg mnie lepsze bo pewne/sklejone - środkowy i prawy są na wcisk na takiej uszczelce jak w syfonach w zlewach - mam nadzieję, że będzie dobrze


OPTI 100x50x50 + sump 80x30x30, IS-200; Jebao DCT6000 na 60-80%; ATI Sunpower Dimmable 8x39W; Eheim Jager 200W; Maxspect Gyre XF 130 + Tunze; Żywy piach Nature's Ocean, LR + RRR, Sól FM/Colombo, Bakterie Bio Gro, BioPellets NP XL, Balling klasyczny na prochach FM, do tego coś tam od Knopa i KZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, myślałam, że wszystkie są skręcane. A jak montować te klejone? Jaki klej i jak to zrobić?

Oczywiście mam na myśli ten jeden gruby ddo spływu. Małe skręcam, a w dużym gdzie smaruje klejem? rurę przecinam?

Edytowane przez Nik@ (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, myślałam, że wszystkie są skręcane. A jak montować te klejone? Jaki klej i jak to zrobić?

Oczywiście mam na myśli ten jeden gruby ddo spływu. Małe skręcam, a w dużym gdzie smaruje klejem? rurę przecinam?

przede wszystkim one stoję do góry nogami :) -

W tym po lewej wklejasz od dołu rurkę a od góry - tam gdzie widać gwint wkładasz co Ci trzeba i na wysokość jaką chcesz - masz za dużo - wyjmujesz i przycinasz i wkładasz, masz za mało wyjmujesz i wkładasz nową dłuższą.

środkowy i prawy to jest tak - gwint w kominie - ,że wkładasz od dołu rurkę a dociskasz uszczelnienie tą nakrętką i jak się ułoży dobrze to będzie ok - jest wtedy zawsze możliwość ruchu - tylko po co? jak się robi system na stałe - wcześniej wszystko dopasować na sucho a potem kleić - pamiętaj tylko że klej, klei w kilka sekund więc ruchy przy składaniu muszą być szybkie i pewne :) a to, że puścić wodę można przez niego po godzinie dopiero to inna bajka :)

Edytowane przez Kroczek (wyświetl historię edycji)

OPTI 100x50x50 + sump 80x30x30, IS-200; Jebao DCT6000 na 60-80%; ATI Sunpower Dimmable 8x39W; Eheim Jager 200W; Maxspect Gyre XF 130 + Tunze; Żywy piach Nature's Ocean, LR + RRR, Sól FM/Colombo, Bakterie Bio Gro, BioPellets NP XL, Balling klasyczny na prochach FM, do tego coś tam od Knopa i KZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawle, miałem takie skręcane w kilku zestawach, Można je dosyć mocno skręcić, wtedy nic nie przecieknie (a jak przecieknie, to się dokręci).

Za to, można sobie dobrze wysokość wyregulować. One mają uszczelkę, fakt, ale dociskaną poprzez skręcenie nakrętki.

Z resztą, zawsze można dac odrobinę silikonu podczas składania - uszczelni, a że nie jest idealnym klejek przy pvc, da się rozebrać w razie draki.

Myślę że będzie dobrze :)

Nik@ sklejaj calość etapami, na bieżąco docinając rurki, to znaczy, jedną wklejasz, mierzysz nastęną, sprawdzasz jak będzie całość pasowała i

wklejasz, docinasz następną i tak dalej... Jak sobie najpierw pomierzysz i potniesz, może być dobrze, ale jak będzie źle, trudniej poprawić :)


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pawle, miałem takie skręcane w kilku zestawach, Można je dosyć mocno skręcić, wtedy nic nie przecieknie (a jak przecieknie, to się dokręci).

Za to, można sobie dobrze wysokość wyregulować. One mają uszczelkę, fakt, ale dociskaną poprzez skręcenie nakrętki.

Z resztą, zawsze można dac odrobinę silikonu podczas składania - uszczelni, a że nie jest idealnym klejek przy pvc, da się rozebrać w razie draki.

Myślę że będzie dobrze :)

tak wiem, - sam to przerabiałem - osobiście uważam, że klejone jest pewne a jak robi się akwa z całą resztą to już nic zmieniać się nie będzie

Nik@ sklejaj calość etapami, na bieżąco docinając rurki, to znaczy, jedną wklejasz, mierzysz nastęną, sprawdzasz jak będzie całość pasowała i

wklejasz, docinasz następną i tak dalej... Jak sobie najpierw pomierzysz i potniesz, może być dobrze, ale jak będzie źle, trudniej poprawić :)

oczywiście, że tylko tak, ale wcześniej ja na sucho złożyłem całość a potem kawałek po kawałku kleiłem.

Tylko przypomnę - klej łapie w kilka sekund


OPTI 100x50x50 + sump 80x30x30, IS-200; Jebao DCT6000 na 60-80%; ATI Sunpower Dimmable 8x39W; Eheim Jager 200W; Maxspect Gyre XF 130 + Tunze; Żywy piach Nature's Ocean, LR + RRR, Sól FM/Colombo, Bakterie Bio Gro, BioPellets NP XL, Balling klasyczny na prochach FM, do tego coś tam od Knopa i KZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim one stoję do góry nogami :) -

Przede wszystkim - stoją prawidłowo. Czarna gumowa uszczelka jest od strony komina, biały plastik od strony szafki. Kot też dobrze stoi :D


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - błyskawicznie. Nie wiem Pawle jak Ty, ale ja dociskałem element, następnie go przekręcałem, tak, jak bym wkręcał. Wtedy ładnie się "zacierał".

Tylko oczywiście, trzeba to uwzględnić przy dobieraniu kierunków.

Nika, może jak nie pokleiłaś jeszcze wszystkiego, bo nie wiem czy brałaś pod uwagę, dokup jeszcze skręcane łączniki, żeby w przyszłości, dało się np. sump łatwo wyciągnąć.


125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT,  Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Nic jeszcze nie cięłam i kleiłam, póki nie będę dokładnie wiedziała jak :)

Jeszcze kilka pytań:

otwory w blacie... domyslam się, że śrubunki mają z obydwu stron obejmowac samo szkło, więc otwory w blacie muszą być na tyle większe, żeby dało się podokręcać. Otwory w szkle są jednak dość blisko siebie i zastanawiam się, czy jest sens wycinać w blacie pojedyncze otwory, czy lepiej jedna duża dziura?

Śrubunek klejony... czy dobrze zrozumiałam, że samego śrubunku nie traktuję klejem (nie przyklejam plastikowego białego pierścienia do szyby od spodu), jedynie rurki wklejam w środek?

Wysokość poszczególnych rur. Z powrotem nie ma problemu... ale na jakiej wysokości spływ i rewizja?

Do spływu zakupiłam dyszę z sitem, wygląda podobnie jak dysza od kaskady. Załóżmy, że punktem odsienienia będzie grzebień przelewowy, jego szczyt (rozumiem, że poziom wody musi być taki, aby sięgał nie wyżej, niż kończą się ząbki grzebienia). Więc woda w kominie musi mieć podobny poziom , żeby nie chlupała spadając. No i teraz pytanie, czy to sito Ma być całe schowane poniżej poziomu wody? Czy czubek ma wystawac powyżej lustra? Jesli będzie zbyt wysoko, to pewnie bedzie zasysał powietrze i siorbał?

http://erybka.pl/product-pol-882-Aqua-Medic-Sitko-splywu-20-mm.html

Do rewizji sita nie mam, nie powinno się zakładać? Obawiam sie, żeby jakas ryba (o ile się odważę jeszcze na ryby) czy slimak nie dostały sie do środka. Doradzono mi, aby wylot rury przyciąć pod kątem i ustawić taką wysokość, aby wystawał nad powierzchnie wody i żeby woda troszeczkę przelewała się do rury.

Dobrze myślę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.